BMW M3 Evolution II E30 1988 – Krapkowice

BMW M3 generacji E30 to auto absolutnie kultowe, a w wydaniu Evolution II – niepowtarzalne i pożądane kolekcjonersko. Evolution II zbudowano w 500 sztukach w 1988 roku po to, aby spełnić wymogi homologacji wersji wyścigowej walczącej w legendarnej serii DTM (Mistrzostw Niemiec Samochodów Turystycznych). Samochód seryjnie był odelżony, wyposażony w specjalny pakiet aerodynamiczny oraz kultowe felgi BBS. Fabryczny silnik o pojemności 2,3 l R4 S14 o mocy 220 KM, manualna 5-biegowa skrzynia i napęd na tylną oś to przepis łączący przyjazność codziennego użytkowania z ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi. BMW M3 Evolution II E30 z ogłoszenia to jeden z 500 wyprodukowanych egzemplarzy. Należał do znanego, niemieckiego kierowcy wyścigowego Johannesa Scheida, który jeździł nim na co dzień. Jednak jego wyścigowe ciągoty nie pozwoliły mu pozostawić EVO w serii. Wykonane z kevlaru oryginalne fotele kubełkowe Recaro, wyjęte wprost z jednej z wyścigówek, komplet zawieszenia gwintowanego firmy Bilstein, sportowy układ wydechowy, a w silniku nowa mapa podnosząca moc samochodu do 244 KM. Dziś, tak samo jak przed laty, prezentuje się i jeździ świetnie. Stylistykę dopełnia komplet oryginalnych felg BBS RS z rotorami w kolorze nadwozia, lampy tylne Startec, oryginalny spojler, ale z dłuższą od fabrycznego lotką, przemodelowany zderzak oraz maska silnika z tak zwanym bad lookiem.

BMW M3 Evolution II E30
Rocznik: 1988
Przebieg: 87000 km
Pojemność: 2302 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 244 KM

Cena: 77777 EUR

Prawdziwa perełka w naszej ofercie.
Rewelacyjne, limitowane BMW M3 E30 EVO II, nr 134 na 500 sztuk zbudowanych.
Tym egzemplarzem jeździł i złożył na nim swoje autografy sam legendarny Walter Röhrl.

BMW E30 M3 Evolution II, egzemplarz nr 134/500 w kolorze nr 250 Macaoblau Metallic. Samochód pochodzi z Niemiec. Jego pierwszym właścicielem był znany niemiecki kierowca wyścigowy Johannes Scheid, przez Niemców nazywany „Der Herr des Rings”, ponieważ w swojej długoletniej karierze wielokrotnie wygrywał wyścigi i mistrzostwa VLN na torze Nürburgring, w tym słynny 24h Nürburgring. Obecnie jest właścicielem teamu wyścigowego Scheid Motorsport.

Samochód od nowości do momentu przyjazdu do Polski przebywał w samym sercu toru Nürburgring, w miejscowościach Kottenborn i Adenau. Na przełomie lat 80′ i 90′ Johannes ścigał się wersją torową modelu M3 E30, natomiast ten egzemplarz traktował jako tzw. daily car. Paradoksalnie, w całej swojej karierze ten samochód przejechał tylko kilka okrążeń „Zielonego Piekła”, gdyż dysponując wersjami wyścigowymi, Scheid’owi zwyczajnie żal było jeździć po torze tym egzemplarzem.

Jak przystało na kierowcę wyścigowego, Johannes nie mógł sobie odmówić jednak lekkiego dostosowania daily car’a do swoich upodobań. Założył oryginalne fotele kubełkowe Recaro wykonane z kevlaru, żywcem wyjęte z jednej ze swoich wyścigówek (obecnie sam komplet takich foteli z taką historią jest prawdziwym rarytasem). Ponadto wymienił kierownicę na MOMO Corse (oryginał oczywiście również dostaliśmy z samochodem, tak jak oryginalne przednie fotele). Dodatkowo, zgodnie z modą lat 90′, samochód wyposażył w lepszy zestaw audio i uchwyt na telefon, by korzystanie z auta na co dzień było przyjemniejsze. Żeby polepszyć właściwości jezdne, samochód wyposażył w komplet zawieszenia gwintowanego Bilstein oraz zamontował sportowy układ wydechowy i zrobił remap silnika (posiadamy historyczny wydruk z hamowni potwierdzający moc 244 PS). Samochód wyposażył również w komplet oryginalnych felg BBS RS z rotorami w kolorze nadwozia oraz lampy tylne Startec (zgodnie z mogą lat 90′). Wszystkie modyfikacje mają odzwierciedlenie w Briefie.

Samochód od 2001 roku był wymeldowany i stał pod szytym na miarę pokrowcem w ciepłym garażu. Co roku wykonywany miał przegląd, wymianę płynów i odbywał przejażdżkę na zlot „Nürburgring Classic” w celu „przewietrzenia cylindrów”.
W samochodzie znaleźliśmy mnóstwo „pamiątek z epoki”, jak np. niemieckie drobne marki i pfenigi w popielniczce. Wszystko jest spakowane w woreczki i dołączone do samochodu.
Pojazd przeszedł gruntowny przegląd mechaniczny oraz zabiegi detailingowe w postaci korekty lakieru i zabezpieczenia powłoką ceramiczną.

Prosimy o kontakt tylko poważnie zainteresowane osoby.

Telefon: +48 606 502 793
Miejscowość: Krapkowice