Archiwum kategorii: BMW

Alpina B7 Turbo/1 1985 – SPRZEDANA

Zaprezentowana w 1984 roku Alpina B7 Turbo/1 zdobyła tytuł najszybszego 4-drzwiowego sedana na świecie. Jej sercem była 3,5-litrowa jednostka BMW, którą gruntownie przebudowano, wykorzystując m.in. lekkie tłoki Mahle, zmodyfikowaną głowicę i kolektor wydechowy oraz uzupełniając konstrukcję o turbosprężarkę KKK K27. Wynik to 520 NM i 320 KM osiągnięto tu przy ciśnieniu doładowania zaledwie 0,7 bar, co pokazuje, że jak wielki potencjał miała ta konstrukcja. Do 1987 zbudowano zaledwie 236 egzemplarzy, ten prezentowany to numer 196 z tej serii. W czarnym lakierze i z czarnym wnętrzem, z wszystkimi dodatkami charakterystycznymi dla Alpiny, gwarantuje wyjątkowe połączenie osiągów, indywidualnego wyglądu i praktycznego, czterodrzwiowego nadwozia. Ten rzadki okaz wylicytowany został 11 kwietnia na aukcji w Essen za 46 tysięcy euro, czyli mniej niż 200 tysięcy złotych (co było zaledwie połową prognozowanego wyniku).
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo/1 1985 – SPRZEDANA

BMW 740i Sport E38 2001 – 62900 PLN – Kraków

BMW 740i Sport E38 to trzecia generacja kultowej siódemki, w tej wersji łącząca w sobie elegancję, luksus i sportowe doznania. W pakiecie M Sport udoskonalone właściwości jezdne, w połączeniu z pełną klasy stylistyką, zachwycą nie tylko fanów Bawarii. Obniżone i usztywnione zawieszenie, żwawe przełożenia skrzyni biegów, sportowe fotele, większe felgi i szersze opony dodały mu charakteru. W tym egzemplarzu seryjne 286 KM zostało jeszcze wzmocnione strojeniem silnika. To egzemplarz z ostatniego roku produkcji, w bardzo rzadko spotykanym białym kolorze. Wygląda imponująco i ma jedynie 59000 km przebiegu.
Czytaj dalej BMW 740i Sport E38 2001 – 62900 PLN – Kraków

BMW 750i E32 1990 – 59000 PLN – Wrocław

BMW 750i E32 było wyzwaniem rzuconym Mercedesowi, limuzyną, która rozpieszczając pasażerów nie przebierała w środkach. Pod maską schowano aksamitnie brzmiący 12-cylindrowy silnik, dający możliwość sprawnego i cichego przyspieszania, niezależnie od obrotów, na których akurat pracuje silnik. W swoich czasach była to ultranowoczesna limuzyna – naszpikowana elektroniką w stopniu nieporównywalnym z żadnym wcześniejszym BMW. To bardzo drogi w odbudowie samochód, stąd tak ważne jest, by kupując taki samochód wybrać możliwie dobrze utrzymany i właściwie serwisowany egzemplarz. Historia tego BMW jest wzorowa, a dodatkowo przekonuje piękne zestawienie kolorystyczne nadwozia i wnętrza oraz doskonały stan zachowania.
Czytaj dalej BMW 750i E32 1990 – 59000 PLN – Wrocław

BMW 325i Cabriolet E36 1993 – 35000 PLN – Niemodlin

Ma tylny napęd, sześć cylindrów pod maską, otwarty dach i cztery miejsca, by można było w letni dzień słuchać pięknego i gładkiego brzmienia silnika w większym gronie. BMW 325i Cabriolet E36 to dużo dobrej, niemieckiej mechaniki, stworzonej według najlepszych tradycyjnych wzorów. To samochód, który ujmuje pewnym, zwartym, sportowym sposobem prowadzenia i przy okazji wciąż kosztuje połowę tego, ile musielibyśmy zapłacić za model poprzedniej generacji E30 w analogicznym stanie. Taki samochód zachowany we właściwym stanie to jest dziś z pewnością właściwy wybór. Ten egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii, ma niezwykłą kolorystykę i automatyczną skrzynię biegów. Nie ma też najmniejszych wątpliwości, że może być potraktowany jako inwestycja, bo utrzymany w takim stanie niemal na pewno będzie z czasem zyskiwać na wartości.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E36 1993 – 35000 PLN – Niemodlin

BMW 315 E21 1983 – SPRZEDANE

BMW 315 E21 należy do pierwszej generacji serii 3., doskonale łączącej sportowy charakter z wysoką jakością i praktycznymi zaletami. Już podstawowy silnik czterocylindrowy, dzięki krótko zestopniowanej skrzyni biegów, jeździ żwawo i dynamicznie. Czar tego samochodu objawia się z pewnym prowadzeniu, dużej zwrotności, czułym układzie kierowniczym i oczywiście sylwetce, łączącej wszystkie charakterystyczne cechy marki. W ogłoszeniu pięknie zachowany egzemplarz, wyposażony w absolutnie niezwykły sposób. Mimo skromnego silnika, nie zabrakło tu dodatkowego zamówienia w postaci 5-stopniowej skrzyni biegów, klimatyzacji, dodatkowych świateł na przednim pasie i akcesoryjnej blendy Hella. Całość w tak bardzo charakterystycznych dla epoki lat 80-tych brązach prezentuje się niezwykle smakowicie.
Czytaj dalej BMW 315 E21 1983 – SPRZEDANE

Veritas BMW Rennsport 1949 – Niemcy

Powojenny krajobraz w Niemczech był całkowicie odmienny od tego przed wybuchem działań wojennych, jeśli chodzi o zdobycze inżynieryjne, a konkretnie produkcję samochodów wyścigowych. Dominacja potężnych zespołów Mercedes-Benz i Auto Union w Grand Prix w latach trzydziestych była tylko odległym wspomnieniem. Powojenny plan rozbrojeniowy Niemiec spowodował spadek produkcji przemysłowej do około połowy poziomu z 1938 roku. Chcący się ścigać Niemcy zmuszeni byli do odzysku przedwojennych podwozi i silników, na przykład z modelu BMW 328. Wystawiony na aukcji okaz o numerze 85123 dostarczony został oryginalnie do dealera w Luksemburgu we wrześniu 1937 roku, a historię wyścigową rozpoczął z Honoré Wagnerem za kierownicą podczas wyścigu w Eifel w 1951 roku. Samochód w pewnym momencie trafić miał do wyścigowych ekspertów z firmy Veritas, aby przejść przeobrażenie do wersji RS. Proces ten został rozpoczęty, ale niestety nie ukończony przed zejściem firmy z wyścigowej sceny. Auto trafiło do Francji, a niektóre przesłanki mówią, że mógł zostać przekazany francuskiemu pracownikowi zamiast zaległej płatności. W 1978 roku ten niesamowity bolid, już w bardzo złym stanie i niekompletny, wyposażony w silnik Talbota i skrzynię French Cotal, odnaleziony został przez Jürgena Sinkela. Ten szanowany kierowca wyścigowy z Düsseldorfu postanowił go wyposażyć w układ napędowy firmy Bristol. Veritas BMW Rennsport przetransportowany do Wielkiej Brytanii, przeszedł pełną renowację, obejmującą żmudne odtwarzanie karoserii Veritas RS. Okaz zakupiony przez obecnego właściciela w 2000 roku w końcu zaczął ponownie jeździć, a na liście eventów można znaleźć Grand Prix Monaco Historique i Angouleme Circuit des Remparts oba w 2008, a także Eifel Rennen w 2012 roku. Podobnie jak w przypadku wielu sportowych samochodów wyścigowych z lat 50., a szczególnie tych napędzanych silnikami BMW, Veritas BMW Rennsport numer 85123 pozostaje niezwykle wszechstronnym i użytecznym samochodem wyścigowym. Z racji swojej historii, kwalifikuje się do wielu imprez dla klasyków, w tym do Grand Prix Monako Historique, Mille Miglia, Colorado 1000, Goodwood Revival czy Royal Automobile Club Woodcote Trophy. Okaz wyceniony został na 450 – 550 tysięcy euro, czyli około 1,9 – 2,3 miliona złotych, a licytowany będzie przy okazji targów w Essen już 12 kwietnia br.
Czytaj dalej Veritas BMW Rennsport 1949 – Niemcy

BMW M3 Evolution II E30 1988 – 499000 PLN – Pruszków

Z 17 tysięcy wyprodukowanych M-trójek to wersje limitowane należą do tych najbardziej pożądanych. BMW M3 Evolution II E30 powstało w 1988 roku jako podstawa do homologacyjnej wyścigówki. Odelżone, wzmocnione, z nowym pakietem aerodynamicznym – powstało w ilości 500 numerowanych egzemplarzy. Egzemplarz numer 134 w zjawiskowym kolorze Macaoblau ma dziś jedynie 87000 km przebiegu i odkupiony został od znanego, niemieckiego kierowcy wyścigowego. Zawsze pieszczone, wyposażone zostało w szereg dodatków, które dostrzeże oko wytrawnego znawcy tematu. Owszem, Evo II miało spojler z lotką, lecz tu zamontowana została jej dłuższa (fabryczna) wersja. Kolejnymi rarytasami są zmieniony przedni spojler, lampy Startec, kevlarowe kubełki i felgi BBS z szerszym niż fabrycznie rantem. Modyfikacje objęły również stronę mechaniczną. Legendarny silnik S14 osiąga tu 244 KM, zmodyfikowane zostało zawieszenie i układ wydechowy. Z uwagi na fakt, iż jest to jedna z 500 sztuk wyprodukowanych EVO II, w dodatku po tak znanym właścicielu, samochód jest doskonałą lokatą kapitału, dającą przy okazji ogromne pokłady radości z jazdy. Dźwięk błyskawicznie wkręcającego się na ponad 8000 rpm silnika S14 jest nie do opisania!
Czytaj dalej BMW M3 Evolution II E30 1988 – 499000 PLN – Pruszków

BMW L7 1999 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Choć na pierwszy rzut oka możemy pomyśleć, że to nie może być seryjny samochód, opuścił on, podobnie jak wszystkie inne BMW E38, bramy fabryki w Dingolfing. BMW L7 powstało na bazie modelu 750iL E38, wersji wydłużonej, której powiększono rozstaw osi o dalsze 25 centymetrów. Najprawdopodobniej jest najbardziej awangardową i ekskluzywną formą limuzyny, jaka kiedykolwiek opuściła bramy bawarskiej fabryki. Każde L7 było indywidualnie konfigurowane, a wyprodukowano ich zaledwie 899 sztuk. W tym egzemplarzu zamówionym przez klienta z Japonii odnajdziemy piękne połączenie czarnego lakieru i jasnego wnętrza, a także panel centralny wraz z możliwością sterowania zestawem audio, klimatyzacją i elektryką foteli, telefon oraz składne stoliki w oparciach tylnych foteli. Auto ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu, jest pięknie utrzymane, a po sprowadzeniu do Polski przeszło kompleksowy serwis przygotowujący je do eksploatacji.
Czytaj dalej BMW L7 1999 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW Z4 Roadster 2003 – 59700 PLN – Radlin

Historia bawarskich roadsterów sięga jeszcze lat przedwojennych, wystarczy wspomnieć BMW 328 czy nieco późniejsze, legendarne BMW 507. BMW Z4 Roadster generacji E85 kontynuowało linię Z, wśród których wspomnieć można zaprojektowane przez Henrika Fiskera Z8 oraz awangardowe Z1, z nietypowymi chowającymi się w progach drzwiami. To projekt Chrisa Bangle i Andersa Warming’a, który światło dzienne ujrzał w 2002 roku. Do wyboru była niezwykle bogata gama jednostek napędowych, przy czym znajdująca się w samochodzie z oferty 3-litrowa rzędowa szóstka o mocy 231 KM gwarantowała już fantastyczną dynamikę i z pewnością może dać wiele radości. Ten egzemplarz ma oryginalny przebieg jedynie 78800 km i wciąż oryginalny lakier na całej karoserii.
Czytaj dalej BMW Z4 Roadster 2003 – 59700 PLN – Radlin

BMW 740i E38 1995 – 62500 PLN – Kobiór

BMW 740i E38 to klasyczna bawarska limuzyna, której nie brak charakteru. Ten egzemplarz zachwyca stanem zachowania i kolorystyką. Niebieskozielony lakier metalik z beżową skórzaną tapicerką wygląda niezwykle świeżo i lekko, o wiele ciekawiej od popularnych, biznesowych konfiguracji. Tak skonfigurowane przedliftowe 7er nie tylko wygląda świetnie, ale również jeździ i brzmi wyśmienicie. Pod maską odnajdziemy tu jednostkę M60 o pojemności 4 l i mocy 286 KM, gwarantujący piękne brzmienie i świetne odczucia z jazdy. Ten egzemplarz sprowadzony został z Japonii i ma przebieg poniżej 50000 kilometrów, predysponujący go do celów kolekcjonerskich.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1995 – 62500 PLN – Kobiór