Archiwum kategorii: BMW

BMW 750i E32 1990 – 47000 PLN – Wrocław

BMW 750i E32 było wyzwaniem rzuconym Mercedesowi, limuzyną, która rozpieszczając pasażerów nie przebierała w środkach. Pod maską schowano aksamitnie brzmiący 12-cylindrowy silnik, dający możliwość sprawnego i cichego przyspieszania, niezależnie od obrotów, na których akurat pracuje silnik. W swoich czasach była to ultranowoczesna limuzyna – naszpikowana elektroniką w stopniu nieporównywalnym z żadnym wcześniejszym BMW. To bardzo drogi w odbudowie samochód, stąd tak ważne jest, by kupując taki samochód wybrać możliwie dobrze utrzymany i właściwie serwisowany egzemplarz. Historia tego BMW jest wzorowa, a dodatkowo przekonuje piękne zestawienie kolorystyczne nadwozia i wnętrza oraz doskonały stan zachowania.
Czytaj dalej BMW 750i E32 1990 – 47000 PLN – Wrocław

BMW 740i E32 1992 – Wrocław

Każdy samochód o tak niskim przebiegu ma swoją własną, ciekawą historię. Nie inaczej jest z tym BMW 740i E32, które brytyjski klient zamówił u niemieckiego dealera. Ten nietypowy geograficznie wybór podyktowany był chęcią skrócenia oczekiwania na odbiór samochodu, niestety zamawiający i tak nie zdążył go odebrać, odchodząc z tego świata. Samochód przechowywany był przez dealera w garażu przez 25 lat, na wypadek gdyby ktoś z rodziny zdecydował się zrealizować zamówienie. To jednak nigdy nie nastąpiło i dziś, z przebiegiem jedynie 482 mil, samochód z pewnością jest jednym z najlepiej zachowanych BMW serii E32 na świecie. W każdym zakamarku wygląda jak nowe, jest w pełni oryginalne i z pewnością może być ozdobą każdej kolekcji.
Czytaj dalej BMW 740i E32 1992 – Wrocław

BMW 525i E60 2003 – 58000 PLN – Poznań

BMW 525i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa “piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywał z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. Nowe BMW spełniało nową filozofię marki, wprowadzoną przez Amerykanina Chrisa Bangle’a, lecz dla konserwatywnych miłośników marki stało się obiektem drwin i powszechnej niechęci. Choć dziś ma trwałe i oczywiste miejsce w historii i rozwoju marki, rzadko kto nazwie je jeszcze klasykiem. Ten egzemplarz pojawia się na Giełdzie klasyków ze względu na stan zachowania… zaledwie 35 tysięcy kilometrów przebiegu w takim aucie to rzecz niezwykle rzadko spotykana i warta uwagi.
Czytaj dalej BMW 525i E60 2003 – 58000 PLN – Poznań

BMW 740i E65 2007 – 79000 PLN – Wrocław

BMW 740i E65 to wersja poliftowa przełomowej siódemki, z silnikiem N62B40 4,0 l V8 o mocy 306 KM, z uproszczoną obsługą iDrive’a i po zmianach stylistycznych. Przód zaokrąglono powiększając nerki, usunięto “torby pod oczami”, z linii bagażnika zniknął “płaskowyż”, a zintegrowanie pokrywy bagażnika z resztą tyłu za pomocą wspólnych świateł i poziomej listwy chromowanej pozwoliło optycznie poszerzyć tył. Dopracowano również niezawodność tych samochodów, w rezultacie czego auta z końca produkcji uchodzą dziś za najlepszy wybór. To wóz, który łączy dobre osiągi i doskonały komfort, i w którym nawet najdalszą podróż odbyć można bez zmęczenia. Ten egzemplarz pochodzi z Japonii, ma przebieg jedynie 45 tys. km, jest bogato wyposażony i w pełni sprawny.
Czytaj dalej BMW 740i E65 2007 – 79000 PLN – Wrocław

BMW 2000 CA 1966 – 100000 PLN – Bielsko-Biała

BMW 2000 CA to dziecko czasów wykwalifikowanego rzemiosła. Jego karoseria wykonana była ręcznie w zakładach Karmann’a w Osnabrueck i jest jedną z 3249 sztuk zbudowanych w latach 1965-70. To był niewątpliwie wspaniały okres w motoryzacji. Technologiczny rozwój szedł w parze ze stylistyczną finezją, a sportowe coupe pokazywały, jak dalece zindywidualizowany może być styl samochodu kierowanego dla majętnego odbiorcy. Porsche 911, Mercedes SL Pagoda, Fiat 2300 Coupe czy właśnie BMW 2000 C/CA/CS. Każdy był wspaniały, choć samochody różniły się zarówno techniczną koncepcją, jak i wyglądem. Tu nie ma mowy o tym, by pomylić auto jednej marki z innym, mimo że akurat BMW 2000 było wówczas stylistycznym eksperymentem, nowatorskim, wyprzedzającym epokę i wyznaczającym przyszłość BMW. Charakterystyczne podcięcie dolnej części tylnego słupka (tzw. Hofmeister kink) zostało częścią języka stylizacji marki na całe dekady. Podwójne lampy schowane za przednią szybą pojawiły się wówczas po raz pierwszy, lecz do tej koncepcji powrócono w latach 90-tych (modele E38, E36, E39). I choć światła były niemal takie same, te 3 dekady pokazały, jak bardzo zmienił się świat motoryzacji. O ile wybierając 20-kilku letnie BMW pozostajemy w sferze produktów masowych, to kupując coupe o 3 dekady starsze, mamy tworzone przez mistrzów rzemiosła cacko.
Czytaj dalej BMW 2000 CA 1966 – 100000 PLN – Bielsko-Biała

BMW 740i E38 1995 – 49000 PLN netto – Krapkowice

BMW 740i E38 z pakietem stylistycznym Alpina to prawdziwy wzór sportowej niemieckiej elegancji lat 90-tych. To samochód dopracowany w każdym detalu, komfortowy, zawsze posłuszny kierowcy i nie bojący się wysokich prędkości. Zaprzyjaźnić z nim się może każdy po pierwszej, dłuższej podróży. Pod maską odnajdziemy tu jednostkę M60B40 o widlastym układzie cylindrów, pojemności 4 l i mocy 286 KM. Nie bez kozery powszechnie uważano ten silnik za najlepszy wybór do tej karoserii, często przedkładając nawet nad topowy silnik V12. Ten egzemplarz przejechał dotąd jedynie 27900 kilometrów. To zaledwie niewiele więcej, niż 1000 kilometrów każdego roku. Rzecz niebywała, lecz czasami w Japonii się tak zdarza, gdy samochód kupowany jest nie po to, by się regularnie przemieszczać, lecz tylko po to, by w razie potrzeby zaimponować. A w takiej stylizacji nadaje się do tego wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1995 – 49000 PLN netto – Krapkowice

BMW 330Ci E46 2000 – 45000 PLN – Otrębusy

BMW 330Ci E46 z manualną skrzynią biegów jest narzędziem precyzyjnym niczym skalpel. Jest precyzyjne, daje doskonałe wyczucie drogi, pozwala na niezwykle dynamiczne i pewne manewry. W rękach wprawnego chirurga czynić może cuda. Sześć cylindrów w rzędzie zapewnia solidną dawkę płynnie rozwijanej mocy, a masa własna poniżej półtorej tony pozwala szybko przelatywać po zakrętach. Minęły dwie dekady od daty produkcji, lecz prawa fizyki od tego czasu się nie zmieniły. Dlatego pięknie zachowane egzemplarze wciąż trzymają cenę i zmieniać się to nie powinno. Ten egzemplarz jest mocno doinwestowany, ma świetne zestawienie kolorystyczne i nie ma tuningu, co czyni go rzadkim przypadkiem na drodze.
Czytaj dalej BMW 330Ci E46 2000 – 45000 PLN – Otrębusy

Alpina B6 2.7 E30 1986 – 269000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW E30 przetrwało próbę czasu i uważane jest za jedno z najlepszych dzieł bawarskiej marki. Seria trzecia produkowana od grudnia 1981 do lutego 1994 roku, doczekała się niezwykle szerokiej gamy silników, a dostępna była we wszystkich głównych typach nadwozia. Za jej modyfikację zabrał się nie tylko dział sportowy BMW, tworząc najmocniejszą odmianę E30 M3, która w wersji Evolution święciła tryumfy w serii DTM. Tak doskonałej okazji nie mogła przeoczyć także Alpina, która na warsztat przyjęła BMW 325i tworząc z niego apetyczną, mocną i unikatową serię. Przedni i tylny spoiler zapewniły jej bardziej agresywny wygląd, klasyczne koła Alpina nadały sportowy charakter, a złote, dekoracyjne paski uzupełniły zewnętrzny design. Alpina B6 2.7 E30 to specjalna wersja dostępna tylko na rynek japoński, limitowana do zaledwie 67 egzemplarzy. Silnik tego modelu to pierwotnie powiększona do pojemności 2.7 litra jednostka z 325i. Zmiany konstrukcyjne pozwoliły uzyskać dodatkowe 40 KM. W ogłoszeniu zobaczyć możemy okaz w rewelacyjnej kondycji. To prawdziwy unikat na rynku, więc jeżeli więc chcecie mieć w swoim garażu naprawdę egzotyczny, kolekcjonerski, sześciocylindrowy egzemplarz E30, ta oferta jest dla Was.
Czytaj dalej Alpina B6 2.7 E30 1986 – 269000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 119000 PLN netto – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 341 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – 119000 PLN netto – Krapkowice

BMW 525i E39 2002 – 49000 PLN – Wrocław

Ma sportowy charakter, jest lekkie optyczne, sprawia wrażenie smukłego, zwinnego i gotowego do skoku. BMW 525i E39 w białym kolorze, w poliftowej wersji, wyposażone w opcjonalny M Pakiet, składający się ze zmodyfikowanych zderzaków, spojlera na tylne klapie i 17-calowych felg oraz usportowionego stylu wnętrza, nawet po kilkunastu latach wygląda wciąż świeżo i zachęcająco. Szczególnie, gdy mówimy o egzemplarzu zachowanym w fenomenalnym, oryginalnym stanie, z przebiegiem zaledwie 96 tys. km. To nawet dziś świetne narzędzie podróży, w którym każda przejażdżka będzie przyjemnością, a ten egzemplarz jest imponujący.
Czytaj dalej BMW 525i E39 2002 – 49000 PLN – Wrocław