Archiwum kategorii: BMW

BMW M5 E60 2006 – 95000 PLN – Warszawa

BMW M5 E60 ma napęd na właściwe koła, wystarczającą pojemność silnika, tyle cylindrów ile potrzeba, skrzynię biegów, która się nie ceregieli, układ wydechowy pozbawiony manier i skomplikowany charakter. Wystarczający pakiet, by pokochać je bez pamięci. To czterodrzwiowy sedan, który może po prostu pomóc przewieźć pasażerów i sporo bagażu, jednak jego dusza jest zupełnie nie do tego stworzona. To czystej krwi sportowe auto, uzależniające brzmieniem silnika na wysokich obrotach, zachęcające do szybkiej jazdy i notorycznego łamania przepisów. Produkowane w latach 2005 – 2010 było pierwszym i ostatnim, które otrzymało dziesięć cylindrów pod maską. Jest jedyne w swoim rodzaju. Żadne przed i żadne po nie potrafi zagwarantować tylu emocji za kierownicą.
Czytaj dalej BMW M5 E60 2006 – 95000 PLN – Warszawa

BMW 540iA Touring E39 1998 – 16900 PLN – Kraków

Jak wygląda najbardziej optymalny model BMW do pokonywania długich tras, z urokiem wszystkich tradycyjnych rozwiązań marki i posmakiem youngtimera? Fani marki nie powinni się długo spierać o odpowiedź. BMW 540iA Touring E39 ma pod maską doskonały silnik V8 o pojemności 4,4 l, którego 286 koni mechanicznych zapewnia zawsze sprawne przyspieszenie i jest zaskakująco ekonomiczne przy autostradowych prędkościach. Tylny napęd, piękne brzmienie widlastej jednostki, sportowe geny BMW – to zestawienie, które podbije niejedno serce.
Czytaj dalej BMW 540iA Touring E39 1998 – 16900 PLN – Kraków

BMW M3 Coupe E46 2003 – 84900 PLN – Poznań

Linia coupe podkreślona dyskretnym ospojlerowaniem jest ponadczasowa, a pod maską BMW M3 Coupe E46 skrywa prawdziwą wirtuozerię – kultowy silnik S54 w rzędowym, sześciocylindrowym układzie, zdolny wykrzesać ponad 100 KM z jednego litra pojemności. Czysta przyjemność atmosferycznego oddychania, absolutnie bez pomocy turbosprężarek. Do tego zawsze aktualny srebrny kolor, a pełnię szczęścia uzupełnia genialne, czarne, skórzane wnętrze. Na pokładzie skrzynia SMG II, czyli zautomatyzowana, sześciostopniowa, manualna, zdolna zmieniać przełożenia szybciej od przeciętnego kierowcy i pozbawiona wad pierwszej generacji. Za taki wóz warto zaprzedać duszę diabłu. Prezentowany egzemplarz jest bezwypadkowy, w specyfikacji europejskiej, z niewysokim przebiegiem. W tym kontekście cenę należy uznać za bardzo atrakcyjną.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E46 2003 – 84900 PLN – Poznań

BMW 730i E32 1989 – 77000 PLN – Katowice

BMW 730i E32 to jedna z najciekawszych konstrukcji, jakie przyniosły nam lata 80-te. Samochód o wymiarach nieskromnych, jednak zamknięty w eleganckich liniach narysowanych przez włoską rękę Ercoli Spada pozostaje wciąż wzorowo proporcjonalny. Pokochać je można również zza kierownicy, kiedy czaruje gładką pracą silnika, skrzyni biegów i zawieszenia, jednocześnie zdając się być mniejszym i bardziej zwartym, niż wskazywałyby na to jego gabaryty. Choć to limuzyna – czuć, że została stworzona z myślą o kierowcy i jego przyjemności. Ten egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego i zachowany jest w bardzo dobrym, oryginalnym stanie.
Czytaj dalej BMW 730i E32 1989 – 77000 PLN – Katowice

BMW 318is E30 1990 – 51900 PLN – Poznań

BMW 318is E30 – po literce M, kolejnym definiującymi BMW dedykowane do sportu są literki „is”. Z 16-zaworową czterocylindrową jednostką M42 to samochód stworzony do szybkiej, dającej radość jazdy. Seryjnie generowane 136 koni mechanicznych w zestawieniu z lekkim, czterocylindrowym silnikiem dają fun, jakiego sześciocylindrowe jednostki nie zapewnią. Jedyny problem w tym, że samochody z takimi genami w większości zostały zakatowane bądź rozbite. Okaz taki jak ogłoszeniu to już rzadkość, nie tylko w Polsce. BMW dodatkowo przyciąga uwagę niezwykle bogatym jak na ten model wyposażeniem, obejmującym między innymi elektryczne szyby i klimatyzację. Taki egzemplarz to już w tej chwili pożądany kolekcjonersko rarytas. Wystarczy rzucić okiem na zdjęcia, by się bezpowrotnie zakochać.
Czytaj dalej BMW 318is E30 1990 – 51900 PLN – Poznań

BMW 740i E38 1994 – 58300 PLN – Wrocław

BMW 740i E38 w kolorze Orientblau Metallic, ze skórzanym szarym wnętrzem, to prawdziwy wzór niemieckiej elegancji lat 90-tych. To samochód dopracowany w każdym detalu, komfortowy, zawsze posłuszny kierowcy i nie bojący się wysokich prędkości. Zaprzyjaźnić z nim się może każdy po pierwszej, dłuższej podróży. Pod maską odnajdziemy tu jednostkę M60B40 o widlastym układzie cylindrów, pojemności 4 l i mocy 286 KM. Nie bez kozery powszechnie uważano ten silnik za najlepszy wybór do tej karoserii, często przedkładając nawet nad topowy silnik V12. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz zachowany jest w wyśmienitym stanie i przejechał dotąd jedynie 86 tysięcy kilometrów. Jedynym odejściem od jego oryginalności są felgi AC Schnitzer, dodające mu nieco sportowego charakteru.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1994 – 58300 PLN – Wrocław

BMW 540iA E34 1993 – 32900 PLN – Wyszków

BMW 540iA E34 raduje kierowcę tylnym napędem i mocą 286 KM, i są to dwa powody, dla których znalezienie ładnie utrzymanego egzemplarza to spore wyzwanie. Ten został wyprodukowany na rynek amerykański i w związku z tym ma takie smaczki jak obrysówki boczne i bogate wyposażenie, obejmujące elektrycznie regulowane fotele z pamięcią i podgrzewaniem, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy czy ASC+T (automatyczna kontrola stabilności i trakcji). Za ewenement należy uznać pierwszy lakier i utrzymanie fabrycznej specyfikacji – szacunek dla oryginalności nie zdarza się często wśród fanów marki. Tu póki co zrobiony został pełny serwis mechaniczny. Właściciel wspomina, że ma również przygotowany cały pakiet poszukiwanych elementów wyposażenia. Oferowany jest osobno, więc kupujący ma możliwość zadecydować, czy zachować go w oryginale, czy ubogacić.
Czytaj dalej BMW 540iA E34 1993 – 32900 PLN – Wyszków

BMW 525i E60 2005 – 52500 PLN – Krapkowice

Pakiet M w tej generacji poczynił ogromną różnicę. Bez niego auto wydaje się być nieco ociężałe, przerośnięte, umieszczone na zbyt małych kółkach. Proporcje niewyważone, jakbyśmy stali przed nie przymierzając Dacią Logan. Wystarczyło jednak zaznaczyć kilka odpowiednich opcji w katalogu wyposażenia dodatkowego, by uzyskać zupełnie inny samochód. To BMW 525i E60 pokazuje, jak to zrobić dobrze. Pakiet stylistyczny M wraz ze spojlerem na tylnej klapie, Shadowline, 18-calowe felgi Styling 135, lakier Carbonschwarz Metallic, we wnętrzu sportowe fotele, piękne połączenie materiałowej tapicerki w pepitkę ze skórą, szlachetne drewno, czarna podsufitka. Wszystko skomponowane ze smakiem, w ciemnej tonacji, dokładnie tak, aby miało odpowiednio mroczny charakter. To BMW 525i E60 nie zostało zamówione by wygrywać wyścigi spod świateł, ale silnik 2,5 l M54 doskonale może się sprawdzić w codziennej jeździe, a przebieg jedynie 41900 kilometrów sprawia, że mamy wrażenie obcowania z niemal nowym autem.
Czytaj dalej BMW 525i E60 2005 – 52500 PLN – Krapkowice

BMW L7 1997 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Choć na pierwszy rzut oka możemy pomyśleć, że to nie może być seryjny samochód, opuścił on, podobnie jak wszystkie inne BMW E38, bramy fabryki w Dingolfing. BMW L7 powstało na bazie modelu 750iL E38, wersji wydłużonej, której powiększono rozstaw osi o dalsze 25 centymetrów. Najprawdopodobniej jest najbardziej awangardową i ekskluzywną formą limuzyny, jaka kiedykolwiek opuściła bramy bawarskiej fabryki. Każde L7 było indywidualnie konfigurowane, a wyprodukowano ich zaledwie 899 sztuk. W tym egzemplarzu zamówionym przez klienta z Japonii odnajdziemy piękne połączenie czarnego lakieru i jasnego wnętrza, a także panel centralny wraz z możliwością sterowania zestawem audio, klimatyzacją i elektryką foteli, telefon oraz składne stoliki w oparciach tylnych foteli. Auto ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu, jest pięknie utrzymane, a po sprowadzeniu do Polski przeszło kompleksowy serwis przygotowujący je do eksploatacji.
Czytaj dalej BMW L7 1997 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej „Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj