Archiwum kategorii: BMW

BMW Isetta 250 1955 – 77000 PLN – Środa Wielkopolska

Jego pierwowzór był włoski, nazywał się Iso Isetta i powstawał w latach 1953-55. Gdy wysłannik niemieckiego koncernu odkrył ten model na salonie w Genewie, Niemcy stwierdzili – tego potrzebujemy! Zakupiono licencję, mikrosamochód wyposażono w silnik motocyklowy z BMW i produkcja ruszyła na dużą skalę, będąc doskonałym uzupełnieniem dla pozostających w ofercie motocykli i luksusowego BMW 501, zwanego “Barokowym Aniołem”. W powojennej Europie takie samochody były bardzo popularne – dawały wyższy komfort niż motocykl, a pasażerowie otrzymywali schronienie w razie deszczu. Isetta miała ciekawą konstrukcję z drzwiami połączonymi z przednią szybą, odchylanymi wraz z kolumną kierowniczą i dającymi swobodny dostęp do kabiny dla dwóch osób. Pojazd był czterokołowy, wyprodukowany do 1962 roku w ilości 161728 sztuk. Więcej pojazdów tego typu stworzył jedynie Goggomobil, a BMW Isetta jest uważana za jeden z symboli szybkiej odbudowy Niemiec po 1945 roku, czyli tak zwanego Cudu gospodarczego. Ten egzemplarz to bardzo ciekawy okaz z pierwszej serii produkcyjnej, wyróżniającej się stałymi trójkątnymi szybami w przedniej części i panoramiczną tylną szybą. Tutaj do zakończenia renowacji potrzebne jest jeszcze zakupienie kilku elementów, lecz większość prac została już wykonana.
Czytaj dalej BMW Isetta 250 1955 – 77000 PLN – Środa Wielkopolska

BMW 518i Touring E34 1995 – 8900 PLN – Zdzieszowice

BMW w trosce o dobre samopoczucie swoich klientów nie umieszczało emblematu 518i na klapie bagażnika E34. Jednak czy po latach najsłabsza piątka, o ile jest zadbana, nie skrywa asów w rękawie? Ma, i to całkiem sporo. Patrząc tylko na sam silnik – traktowany rozsądnie pedał gazu powoduje, że BMW 518i Touring E34 spala ledwie kilka litrów paliwa na każde 100 kilometrów, do tego motor jest tańszy w naprawach od swoich większych braci. We wnętrzu podróż uprzyjemnia doskonała welurowa tapicerka i klimatyzacja, a za plecami pasażerów służy pokaźna przestrzeń bagażowa, bez wątpienia zaleta wersji Touring. Takie auto doskonale sprawdza się nawet w dalekich podróżach, a porównanie jego dynamiki z większością konkurencji… wcale nie wypada źle. To właśnie fakt, że nie zamontowano tu mocnego sześcio- czy ośmiocylindrowego silnika sprawił, że los obszedł się z tym egzemplarzem łaskawie. Nigdy bokiem, żadnego pałowania na zimnym albo wyścigów od świateł do świateł. Samochód jest wolny od korozji, zakonserwowany i wręcz zachęca do drogi.
Czytaj dalej BMW 518i Touring E34 1995 – 8900 PLN – Zdzieszowice

BMW M3 Evolution II E30 1988 – 499000 PLN – Pruszków

Z 17 tysięcy wyprodukowanych M-trójek to wersje limitowane należą do tych najbardziej pożądanych. BMW M3 Evolution II E30 powstało w 1988 roku jako podstawa do homologacyjnej wyścigówki. Odelżone, wzmocnione, z nowym pakietem aerodynamicznym – powstało w ilości 500 numerowanych egzemplarzy. Egzemplarz numer 134 w zjawiskowym kolorze Macaoblau ma dziś jedynie 87000 km przebiegu i odkupiony został od znanego, niemieckiego kierowcy wyścigowego. Zawsze pieszczone, wyposażone zostało w szereg dodatków, które dostrzeże oko wytrawnego znawcy tematu. Owszem, Evo II miało spojler z lotką, lecz tu zamontowana została jej dłuższa (fabryczna) wersja. Kolejnymi rarytasami są zmieniony przedni spojler, lampy Startec, kevlarowe kubełki i felgi BBS z szerszym niż fabrycznie rantem. Modyfikacje objęły również stronę mechaniczną. Legendarny silnik S14 osiąga tu 244 KM, zmodyfikowane zostało zawieszenie i układ wydechowy. Z uwagi na fakt, iż jest to jedna z 500 sztuk wyprodukowanych EVO II, w dodatku po tak znanym właścicielu, samochód jest doskonałą lokatą kapitału, dającą przy okazji ogromne pokłady radości z jazdy. Dźwięk błyskawicznie wkręcającego się na ponad 8000 rpm silnika S14 jest nie do opisania!
Czytaj dalej BMW M3 Evolution II E30 1988 – 499000 PLN – Pruszków

BMW 325i Cabriolet E36 1995 – 37900 PLN – Radlin

BMW 325i Cabriolet E36 to model produkowany zaledwie 3 lata, od 1993 do 1995 roku, lecz cieszący się szacunkiem użytkowników i sporym zainteresowaniem nabywców. Fani BMW uważają, że prawdziwa przyjemność zaczyna się gdy pod maską siedzi sześciocylindrówka, dlatego warto skupić uwagę na 192-konnym 325i. Silnik M50 R6 o pojemności 2,5 litra zapewnia świetne przyspieszenie i piękne brzmienie, zachowując rozsądne spalanie. Przedstawiciela trzeciej generacji serii 3 w dobrym i oryginalnym stanie wcale nie tak łatwo znaleźć, tym bardziej warto docenić tak ładny egzemplarz, jak ten z ogłoszenia. Ma przebieg jedynie 102 tys. kilometrów i w konfiguracji potrójnej czerni prezentuje się nadzwyczaj elegancko.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E36 1995 – 37900 PLN – Radlin

BMW 3.5 CSL IMSA 1974 – USA

Takie rodzynki nieczęsto pojawiają się w publicznej sprzedaży. BMW 3.5 CSL jest zapewne najbardziej znanym i znaczącym modelem w całej historii motorsportu BMW. W Europie odnosiło zwycięstwa w European Touring Car Championship (tytuł mistrzowski dla Toine Hezemans’a w 1973 roku). Za Oceanem, w IMSA Camel GT series, po pierwszym badawczym roku z firmą Alpina, od 1975 roku BMW poszło na całość, wystawiając team fabryczny, gdzie głównym celem było pokonanie legendarnego Porsche 911 RSR. Cel udało się osiągnąć już w drugim wyścigu, 12 Hours of Sebring, a zwycięskim samochodem został dokładnie ten egzemplarz, który teraz wystawiony został na aukcji! To jedna z zaledwie pięciu sztuk zbudowanych w specyfikacji IMSA. Dwie z nich pozostają w rękach BMW, lecz ta, po wypadku w trzeciej rundzie sezonu, poszła w odstawkę i w kolejnym roku przeszła w prywatne ręce, zdobywając w kolejnych latach bogatą historię wyścigową, zarówno w USA, jak i w Europie. Jego właścicielem był między innymi był Polak, a właściwie Vasek Polak, południowokalifornijski dealer, właściciel zespołu wyścigowego, zatrudniający takich kierowców, jak Jack MacAfee, Ken Miles, Roger Penske czy Jo Bonnier. W ostatnim czasie najbardziej znany występ auta to ten z 2016 roku na Amelia Island Concours d’Elegance, gdzie za sterami tego BMW zasiadł Hans-Joachim Stuck. Samochód aktualnie jest gotowy do rywalizacji, wyposażony w zgodny ze specyfikacją 3,5-litrowy silnik M49/3, ubrany w barwy zespołu fabrycznego i numer #25, które pozwoliły mu osiągnąć największy sukces w historii. Jako, że jest to jedna z zaledwie 3 sztuk, które pozostają w prywatnych rękach, wartość tego samochodu jest bardzo trudna do oszacowania. Ciekawi jesteśmy ceny, jaką to BMW 3.5 CSL IMSA osiągnie na aukcji w Monterey, w połowie sierpnia, bo wycena na 1,5 do 2,2 miliona dolarów zwala z nóg.
Czytaj dalej BMW 3.5 CSL IMSA 1974 – USA

BMW 530i E60 2003 – 34500 PLN – Wrocław

BMW 530i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa “piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywała z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. Nowe BMW spełniało nową filozofię marki, wprowadzoną przez Amerykanina Chrisa Bangle’a. Ten egzemplarz pokazujemy ze względu na ciekawą konfigurację i stan zachowania. Niezawodny, dobrze znany z E39 sześciocylindrowy silnik M54 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, kolor lakieru czarny i brązowa, skórzana tapicerka.
Czytaj dalej BMW 530i E60 2003 – 34500 PLN – Wrocław

BMW 3.0 CSL 1972 – USA

To była tylko kwestia czasu. Po zbudowanych w celu uzyskania homologacji wyścigowej modelach 1800TiS oraz 2002 Turbo w 1972 roku przyszła kolej na BMW 3.0 CSL (CS Lightweight). Wraz z rosnącymi pojemnościami i kolejnymi wprowadzanymi zmianami aerodynamicznymi, 3.0 CSL stał się prawdziwym królem serii wyścigowych po obu stronach Atlantyku. Prezentowany, pięknie odrestaurowany egzemplarz jest jednym ze 169 wyprodukowanych sztuk pierwszej serii, wyróżniającej się zastosowaniem gaźnikowego zasilania. Jego renowacja trwała kilka lat i zakończyła się w 1997 roku. Od 2014 roku samochód stał się częścią kolekcji Henry’ego Schmitt’a, a teraz oferowany jest przez dom aukcyjny RM Sotheby’s na aukcji w Monterey, bez ceny minimalnej. Egzemplarz otrzymał kilka udoskonaleń (w tym nowy silnik i charakterystyczną dla późniejszych egzemplarzy klapę z ogromną lotką), lecz oryginalne komponenty są oferowane w zestawie. Czarny kolor, chromy i trzy pasy w kolorach BMW Motorsport działają bardzo sugestywnie i bardzo ciekawi jesteśmy ceny, jaką osiągnie na aukcji ten wyjątkowy okaz. Wycenione na 175 – 225 tysięcy dolarów, czyli około 600 – 800 tysięcy złotych, BMW licytowane będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSL 1972 – USA

BMW 320i Turbo IMSA 1978 – USA

Po niezwykle udanej karierze modelu CSL w serii wyścigowej IMSA GT w Ameryce, BMW zatwierdziło nowy program pod koniec 1976 roku. Bazą tym razem miało być BMW 320i generacji E21, które postanowiono przekształcić w prawdziwego potwora. Ukrytym celem był rozwój techniki turbodoładowania, które planowano z czasem wprowadzić również do silników tworzonych przez BMW dla Formuły 1. Za rozwój jednostki odpowiedzialny była firma McLaren Engines z Michigan, czemu zawdzięczamy ogromny napis na tylnym skrzydle prezentowanego egzemplarza. Debiut BMW 320i Turbo IMSA nastąpił z początkiem sezonu 1977, lecz dwa wystawione samochody miały spory problem, by stawić czoła hegemonii Porsche. Postęp przyniósł odelżony o 140 kilogramów egzemplarz numer trzy, dokładnie ten, który wystawiony został aktualnie na aukcji. Po początkowych problemach z awariami silnika, BMW zgarnęło 3 zwycięstwa i 8 finiszów na podium z Davidem Hobbsem i Derekiem Bellem za kierownicą, w sezonach 1978-79. Choć w 1980 roku BMW zamknęło program, auto trwale zapisało się w historii motorsportu. Stale używane jest również obecnie, w zawodach samochodów historycznych, stanowiąc część kolekcji Henry’ego Schmitta, licytowanej w Monterey przez dom aukcyjny RM Sotheby’s. Potwór wyceniony został na 750 – 950 tysięcy dolarów, więc aby pomyśleć o jego zakupie trzeba by wydać około 2,8 – 3,6 miliona złotych.
Czytaj dalej BMW 320i Turbo IMSA 1978 – USA

BMW 325i Cabriolet E36 1993 – 33000 PLN – Niemodlin

E36 uznaje się za ten model BMW, który w najbliższym czasie może podrożeć najbardziej. Co kupić, gdy chcielibyśmy mieć radość z jazdy i świadomość, że wartość będzie tylko rosła? Najlepiej to, co mocne i rzadkie. BMW 325i Cabriolet E36 to model produkowany zaledwie 3 lata, od 1993 do 1995 roku. Fani BMW uważają, że prawdziwa przyjemność zaczyna się gdy pod maską siedzi sześciocylindrówka, dlatego warto skupić uwagę na 192-konnym 325i. Silnik M50 R6 o pojemności 2,5 litra zapewnia świetne przyspieszenie i piękne brzmienie, które tym lepiej pozwala usłyszeć otwarty dach. Przedstawiciela trzeciej generacji serii 3 w dobrym i oryginalnym stanie wcale nie tak łatwo znaleźć, tym bardziej warto docenić tak ładny egzemplarz, jak ten z ogłoszenia. Ma przebieg jedynie 73 tys. kilometrów przebiegu, czarny lakier i fenomenalnie przykuwające uwagę bananowe wnętrze.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E36 1993 – 33000 PLN – Niemodlin

BMW 535iA E34 1991 – 69000 PLN – Warszawa

BMW 535iA E34 to trzecia generacja serii 5. Duża szóstka generuje tu 211 KM, do tego automatyczna skrzynia, klimatyzacja i podgrzewane fotele, ale czy tylko? Ten okaz BMW to specjalna edycja “10th Anniversary BMW Japan”, przygotowana z okazji 10 rocznicy obecności BMW w Japonii. Od standardowej wersji różni sportowymi, skórzanymi fotelami z dwutonową skórzaną tapicerką, boczkami oraz konsolą wykończoną skórą, również w dwóch tonach kolorystycznych oraz wykończeniem w drewnie klon ptasie oko. W samochodzie znajduje się również specjalna rocznicowa tabliczka informująca: “Limited Edition Designed by BMW Motorsport” oraz specjalne listwy progowe z nazwą edycji. Ten egzemplarz zwraca uwagę niezwykle niskim przebiegiem, który wynosi aktualnie 20000 kilometrów.
Czytaj dalej BMW 535iA E34 1991 – 69000 PLN – Warszawa