Archiwum kategorii: BMW

BMW 530i E60 2003 – SPRZEDANE

BMW 530i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa „piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywała z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. To była nowa era, rewolucja, za którą wielu entuzjastów gotowych było wykląć markę, choć nie wszyscy. Ci ostatni nawet dziś kupują takie BMW jako auto codzienne, bądź weekendowe.
Czytaj dalej BMW 530i E60 2003 – SPRZEDANE

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – Krapkowice

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 339 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2007 – Krapkowice

BMW 525i E60 2003 – 52000 PLN – Poznań

BMW 525i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa „piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywał z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. Nowe BMW spełniało nową filozofię marki, wprowadzoną przez Amerykanina Chrisa Bangle’a, lecz dla konserwatywnych miłośników marki stało się obiektem drwin i powszechnej niechęci. Choć dziś ma trwałe i oczywiste miejsce w historii i rozwoju marki, rzadko kto nazwie je jeszcze klasykiem. Ten egzemplarz pojawia się na Giełdzie klasyków ze względu na stan zachowania… zaledwie 35 tysięcy kilometrów przebiegu w takim aucie to rzecz niezwykle rzadko spotykana i warta uwagi.
Czytaj dalej BMW 525i E60 2003 – 52000 PLN – Poznań

BMW 320i E46 2000 – 19500 PLN – Wrocław

BMW 320i E46 może wydawać się przeciętnym, niewielkim, niewyróżniającym się niczym sedanem, jednak zajęcie miejsca za jego kierownicą poprawia sytuację. Kierowca czuje się tu jak w centrum dowodzenia, z kokpitem skierowanym w swoją stronę, z ładnie brzmiącym, 6-cylindrowym silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędzającym właściwe, tylne koła. To jest propozycja dla ludzi którzy cenią zwarte rozmiary i świetne prowadzenie. Niektórzy twierdzą, że cała generacja E46 to po prostu lifting E36. Nie powinno dziwić jednak to, że gdy poprawiamy coś, co już wyjściowo jest świetne, to i rezultat powinien być wyśmienity. I taki jest w tym przypadku. Po prostu bawarski styl z domieszką sportowego zacięcia.
Czytaj dalej BMW 320i E46 2000 – 19500 PLN – Wrocław

Alpina B10 V8S E39 2003 – Krapkowice

Alpina B10 V8 była jednym z największych sukcesów manufaktury z Buchloe w Bawarii. Od marca 1997 roku sprzedano przeszło 1300 pojazdów, lecz nic nigdy nie stoi na przeszkodzie, by ulepszyć coś doskonałego, zwłaszcza, że konkurencja z czasem też zaczęła oferować coraz mocniejsze auta. Tak powstała Alpina B10 V8S, z literą S, która zawsze oznaczała szczególne wersje. Silnik V8 zmodyfikowano, zwiększając skok tłoka i tym samym pojemność do 4,8 l. Zmieniono również układ dolotowy, uzyskując finalnie 375 KM, co pozwoliło na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 284 km/h. Usztywnione jest zawieszenie, wzmocniono hamulce, a felgi urosły do średnicy 19 cali. Choć wyprodukowano tych samochodów jedynie 88 sztuk, w tym przypadku nie trzeba się martwić o brak części do silnika… to jedyny przypadek w historii, kiedy zmodyfikowaną jednostkę Alpina wprowadziła do produkcji również firma-matka, czyli BMW, oferując ją jako źródło napędu modelu X5 4.8iS. To z jednej strony auto egzotyczne, a z drugiej wyjątkowo praktyczne i użyteczne. To magiczne połączenie, a egzemplarz numer 22 z 88 ma przebieg jedynie 60900 km i prezentuje się niezwykle efektownie.
Czytaj dalej Alpina B10 V8S E39 2003 – Krapkowice

BMW 315 E21 1983 – 29900 PLN – Elbląg

BMW 315 E21 był modelem podstawowym w ofercie, lecz charakteru odmówić mu nie można. Zadziorna sylwetka, charakterystyczna atrapa chłodnicy ustawiona pod ujemnym kątem, słupek C ze stylistycznym smaczkiem zwanym “Hofmeister kink” czy wreszcie kokpit zwrócony w stronę kierowcy. Gdy dodany do tego niską masę, zwarte zawieszenie i tylny napęd, nie ma wątpliwości, że to pełnoprawny bawarski rekin. Nawet w podstawowej wersji gwarantuje świetne wrażenia kierowcy, szczególnie gdy jest utrzymany w tak pięknym stanie, jak ten w ogłoszeniu. Zdrowa blacharka, piękny lakier i wnętrze, dopracowana mechanika. Wszystko, co trzeba, by tylko dawać radość z jazdy pięknie zachowanym klasykiem.
Czytaj dalej BMW 315 E21 1983 – 29900 PLN – Elbląg

BMW 750iL E32 1989 – 99000 PLN – Gdynia

BMW 750iL E32 to flagowy okręt marki, pochodzący z drugiej generacji serii 7, projektowanej z dużym rozmachem i użyciem metod CAD/CAM (projektowanie i produkcja z użyciem komputerów). Jego sylwetka łączyła stylistyczne motywy charakterystyczne dla marki z naciskiem na udoskonalenie aerodynamiki. Topowy, 5-litrowy silnik V12 pojawił się w ofercie od lata 1987 roku, oferując wysoką moc i piękna kulturę pracy. Ten egzemplarz dodatkowo wyróżnia powiększony rozstaw osi, który zaoferowano po raz pierwszy właśnie w generacji E32 i który pozwolił uzyskać o 114 milimetrów więcej miejsca na kolana dla pasażerów z tyłu. Komfort i dynamika, jaką zapewnia ta limuzyna do dziś robi fantastyczne wrażenie, a egzemplarz taki jak ten z pewnością może być ozdobą każdej kolekcji.
Czytaj dalej BMW 750iL E32 1989 – 99000 PLN – Gdynia

BMW 320i Cabriolet E30 1990 – 55000 PLN – Poznań

Wyważone i eleganckie kształty, czteroosobowe, otwarte nadwozie oraz wyśmienity, sześciocylindrowy silnik. BMW 320i Cabriolet E30 ma wszystko, by sprawiać przyjemność i z latami trwale, jako klasyk, nabierać wartości. Tu zgadza się wszystko. Przebieg jest niewysoki, w Niemczech auto miało tylko jednego właściciela, a po sprowadzeniu do Polski przeszło kompleksową odbudowę mechaniki, dzięki czemu można na nim polegać na każdej wyprawie. Oczarować może kolor lakieru, ale i porządek, w jakim auto prezentuje się zarówno pod maską, jak i od strony podwozia.
Czytaj dalej BMW 320i Cabriolet E30 1990 – 55000 PLN – Poznań

BMW 525i E39 2002 – 49000 PLN – Wrocław

Ma sportowy charakter, jest lekkie optyczne, sprawia wrażenie smukłego, zwinnego i gotowego do skoku. BMW 525i E39 w białym kolorze, w poliftowej wersji, wyposażone w opcjonalny M Pakiet, składający się ze zmodyfikowanych zderzaków, spojlera na tylne klapie i 17-calowych felg oraz usportowionego stylu wnętrza, nawet po kilkunastu latach wygląda wciąż świeżo i zachęcająco. Szczególnie, gdy mówimy o egzemplarzu zachowanym w fenomenalnym, oryginalnym stanie, z przebiegiem zaledwie 96 tys. km. To nawet dziś świetne narzędzie podróży, w którym każda przejażdżka będzie przyjemnością, a ten egzemplarz jest imponujący.
Czytaj dalej BMW 525i E39 2002 – 49000 PLN – Wrocław

BMW 740i E65 2007 – 79000 PLN – Wrocław

BMW 740i E65 to wersja poliftowa przełomowej siódemki, z silnikiem N62B40 4,0 l V8 o mocy 306 KM, z uproszczoną obsługą iDrive’a i po zmianach stylistycznych. Przód zaokrąglono powiększając nerki, usunięto „torby pod oczami”, z linii bagażnika zniknął „płaskowyż”, a zintegrowanie pokrywy bagażnika z resztą tyłu za pomocą wspólnych świateł i poziomej listwy chromowanej pozwoliło optycznie poszerzyć tył. Dopracowano również niezawodność tych samochodów, w rezultacie czego auta z końca produkcji uchodzą dziś za najlepszy wybór. To wóz, który łączy dobre osiągi i doskonały komfort, i w którym nawet najdalszą podróż odbyć można bez zmęczenia. Ten egzemplarz pochodzi z Japonii, ma przebieg jedynie 45 tys. km, jest bogato wyposażony i w pełni sprawny.
Czytaj dalej BMW 740i E65 2007 – 79000 PLN – Wrocław