Archiwum kategorii: BMW

BMW 3.0 CSL E9 1973 – SPRZEDANE

BMW 3.0 CSL zostało stworzone jako produkcyjny egzemplarz dla uzyskania homologacji do startów w ETCC. Choć w pierwszej wersji wizualne różnice były dość subtelne, najważniejszą było zrzucenie 200 kg z masy, dzięki zastosowaniu aluminiowych paneli i bocznych szyb z poliwęglanu. Wyścigowy rywal Porsche 911 2.7 RS nie osiąga jeszcze takich cen, jak konkurent ze Stuttgartu… choć uzyskane na Retromobile 110 tys. euro (+ prowizja) za jeden z 929 wyprodukowanych egzemplarzy i tak może robić wrażenie.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSL E9 1973 – SPRZEDANE

BMW Z8 2000 – SPRZEDANE

Połączenie mocnego silnika, doskonałej mechaniki i fantastycznej retro stylistyki błyskawicznie wyniosły BMW Z8 na orbitę zainteresowań kolekcjonerskich. To samochód, który fenomenalnie się prowadzi, choć z powodu swojej szybko rosnącej wartości coraz mniej właścicieli ma odwagę w pełni wykorzystywać jego dynamiczne możliwości. Utrzymany w kolekcjonerskim stanie roadster sprzedany został za 184800 euro (+ prowizja), czyli sumę wyższą, niż pierwszy i jedyny właściciel uiścił ledwie piętnaście lat temu w salonie.
Czytaj dalej BMW Z8 2000 – SPRZEDANE

Alpina B7 Turbo Coupe 1981 – SPRZEDANA

Alpina B7 Turbo Coupe była pierwszą konwersją 6-tki wykonaną przez kultowego niemieckiego tunera. Odprężony 3-litrowy silnik dzięki turbodoładowaniu pod ciśnieniem 0,9 bar uzyskał 299 KM, co w połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwalało na przyspieszenie do pierwszej setki w ok. 6 s. W ogłoszeniu pięknie zadbana sztuka od pierwszego właściciela, będąca jedną z 313 egzemplarzy wszystkich generacji, zbudowanych w latach 1978-88.
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe 1981 – SPRZEDANA

BMW 316 E21 1980 – SPRZEDANE

Posiadanie klasyka w stanie “jak nowy” należy do najwspanialszych doświadczeń motoryzacyjnych, niezależnie od tego, jak skromnym jest modelem. BMW 316 E21 posiada co prawda tylko cztery cylindry, lecz i tak gwarantuje osiągi, o których właściciele polskich pojazdów z epoki PRLu mogli tylko pomarzyć. Cena? Cóż, u niemieckiego dealera za podobny egzemplarz można zostawić zawsze podobną kwotę, ale w euro.
Czytaj dalej BMW 316 E21 1980 – SPRZEDANE

BMW 750i E38 1995 – SPRZEDANE

BMW 750i E38 było potężnym ciosem wymierzonym w Mercedesa. O ile W140 wyglądało jak twierdza, to dopiero nowa siódemka udowodniła, że samochód może połączyć komfort ze sportowym stylem, a elegancję – z ponadprzeciętnymi osiągami. Z pomocą przyszła tu topowa, bezkompromisowa jednostka V12 połączona ze skrzynią automatyczną, która nigdy nie pozwalała wspinać się jej na wysokie obroty. Nigdy nie było takiej potrzeby – w kabinie spokój i cisza – pod maską delikatny pomruk. Po wyłączeniu kontroli trakcji bez problemu można tu usmażyć tylne opony… i nawet tego nie zauważyć. W ogłoszeniu zadbany egzemplarz ze Szwajcarii.
Czytaj dalej BMW 750i E38 1995 – SPRZEDANE

BMW M3 E30 1988 – SPRZEDANE

BMW M3 E30 zostało stworzone, by jeździć szybko. Poprawione zarówno aerodynamicznie, jaki i mechanicznie powstało, by stawić czoło konkurencji z silnikami Coswortha. W efekcie zbudowano najbardziej utytułowany samochód w historii wyścigów samochodów turystycznych. Sukcesom na torach towarzyszyły te w salonach sprzedaży… zamiast początkowo planowanych 5 tysięcy, powstało ich 16202. W ogłoszeniu – niewiarygodnie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem. To zadziwiające, że ktoś tak doskonale jeżdżący wóz po prostu schował w garażu na długie lata.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1988 – SPRZEDANE

BMW 850i E31 1991 – SPRZEDANE

12 cylindrów gra tu muzykę, którą usłyszysz tylko w najbardziej luksusowych samochodach dowolnej epoki. BMW 850i E31 samo w sobie jest ciekawym i rzadko spotykanym samochodem, lecz to jest propozycja dla szczególnych indywidualistów. W kolorze Imola red wygląda olśniewająco, a obniżone zawieszenie i trzyczęściowe felgi sprawią, że drugiej takiej na drodze nie spotkasz.
Czytaj dalej BMW 850i E31 1991 – SPRZEDANE

BMW 3.0 CSi E9 1975 – SPRZEDANE

BMW 3.0 CSi E9 w piękny sposób łączy sportowy klimat z klasycznym stylem bawarskiej marki przełomu lat 60-tych i 70-tych. To jeden z tych samochodów, w których bez pamięci można się zakochać, choć szukać idealnego egzemplarza można latami. Z odległości monitora najczęściej wszystko wygląda doskonale, na żywo – zdecydowanie rzadziej. Ten egzemplarz jest po procesie restauracji, lecz niska cena i zawarta w opisie uwaga sugerują, że na żywo już tak bajecznie nie wygląda.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSi E9 1975 – SPRZEDANE