Archiwum kategorii: BMW

BMW E24 628 CSi 1982 – SPRZEDANE

BMW E24 to jeden z najszybciej zyskujących na cenie youngtimerów. Kiedy szukamy dobrej lokaty, warto przemyśleć, szczególnie jeżeli mówimy o zdrowym egzemplarzu z pierwszej fazy produkcji. W ogłoszeniu low-end’owy model BMW 628 CSi, wersja oznaczana jako CS1, czyli po pierwszych zmianach modernizacyjnych. Mimo mocy mniejszej o ok. 30 KM niż w topowym 635 CSi, to ciągle bardzo żwawe i piękne coupe.
Czytaj dalej BMW E24 628 CSi 1982 – SPRZEDANE

BMW M3 E30 1990 – SPRZEDANE

BMW M3 E30 niczym w pigułce zamyka wszystko to, co chcielibyśmy widzieć w samochodzie sportowym. Agresywny wygląd, rodowód prosto ze świata wyścigów i pełny sportowych sukcesów życiorys składa się na idealny przepis na kosmicznie drożejącego klasyka. Gdy popatrzymy na historyczne tabele wyceny Hagerty, jego cena od 2007 do 2012 roku stała na niezmiennym poziomie, po czym w ciągu 2 lat wzrosła niemal trzykrotnie. Ta w ogłoszeniu odpowiada egzemplarzowi w stanie 2-, czyli takiemu, który wygląda świetnie, póki mu się dokładniej nie przypatrzysz. Jak myślicie, jakie auto w najbliższych latach ma szansę powtórzyć ten wzrost?
Czytaj dalej BMW M3 E30 1990 – SPRZEDANE

BMW 850 CSi E31 1992 – SPRZEDANE

Najwyższe modele zawsze tracą na wartości tylko do pewnego stopnia, szczególnie gdy są utrzymane w nienagannym stanie. Ta stara motoryzacyjna prawda sprawdza się również w wypadku BMW 850 CSi, najszybszej wersji modelu E31. Tylko w niej odnajdziemy na silniku magiczne oznaczenie M-Motorsport, na które z pewnością ten samochód zasługuje. 380 KM uzyskane z wolnossącej 12-cylindrowej jednostki o pojemności 5,6 l to prawdziwa magia motoryzacji, zbudowana jedynie w 1510 egzemplarzach.
Czytaj dalej BMW 850 CSi E31 1992 – SPRZEDANE

BMW 3.0 CSL E9 1973 – ok. 709000 PLN – Niemcy

BMW 3.0 CSL E9 – Batmobil, legenda, samochód który złotymi głoskami wpisał markę do historii sportów motorowych. Stworzony jako podstawa do homologacji wozu wyścigowego, na torze wygląda najlepiej. Szczególnie, gdy jest wyposażony w kompletny pakiet aerodynamiczny, malowanie BMW Motorsport i pełne wyposażenie wyścigowe zgodne ze współczesną homologacją. Na zawody samochodów historycznych idealny i wciąż zabójczo konkurencyjny – jego silnik osiąga 365 KM, a w obwodzie zbudowany czeka jeszcze jeden, ok. 400-konny.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSL E9 1973 – ok. 709000 PLN – Niemcy

BMW 1800 Automatic 1966 – 37000 PLN – Wieliczka

Opis ogłoszenia skromny, lecz już po samych zdjęciach możemy zobaczyć, że samochód jest warty uwagi. Oto BMW 1800 Automatic po renowacji wykonanej w Szwajcarii. Jak żywo przenosi nas w lata 60-te, gdy BMW Neue Klasse było prawdziwym przebojem wśród klasy średniej, otwierając nowy rozdział w historii bawarskiej marki. Rok ’66 był pierwszym, w którym zaoferowano skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej BMW 1800 Automatic 1966 – 37000 PLN – Wieliczka

BMW 2000 C Coupe 1966 – 11000 PLN – Jankowice Rybnickie

BMW 2000C – to niezwykłe coupe bazujące na sedanie “Neue Klasse” przejęło po 3200 CS rolę flagowego modelu marki. Pod maską drzemie tu M10, uznawane za jeden z najlepszych czterocylindrowych silników w historii. Wersja C oznacza jeden gaźnik – takich samochodów w konfiguracji z automatyczną skrzynią powstało zaledwie 3249, do dziś dotrwały nieliczne, zaś egzemplarz w tak doskonale zachowanym oryginalnym stanie jest prawdziwą rzadkością.
Czytaj dalej BMW 2000 C Coupe 1966 – 11000 PLN – Jankowice Rybnickie

BMW Z1 1991 – SPRZEDANE

BMW Z1 należy w tym roku do najszybciej drożejących youngtimerów. Ekstrawagancja w postaci drzwi chowanych w progach nie przysporzyła mu popularności za młodu, lecz dziś jest coraz bardziej w cenie. Wg Hagerty wycena za stan 1. w styczniu 2014 wynosiła 50800 USD, w maju już 62500 USD. Egzemplarz z ogłoszenia nie jest aż tak perfekcyjny, lecz z pewnością warto na niego popatrzeć.
Czytaj dalej BMW Z1 1991 – SPRZEDANE

BMW M1 AHG 1980 – USA

456 wyprodukowanych sztuk BMW M1 czynią go rarytasem samym w sobie. Budowane by podbić tory wyścigowe z pewnością jest najbardziej ekstremalnym wozem drogowym w historii marki. Z kolei projekt AHG – dealera z Bielefeld, jest najbardziej znaną tuningową modyfikacją M1. Przeróbki objęły 10 sztuk, przygotowanych w 1982 roku i mocno upodobnionych do wozów torowych. Z zewnątrz pojawił się pakiet aerodynamiczny na wzór serii Procar i indywidualne malowanie. Pod karoserią – wyścigowe zawieszenie, silnik wzmocniony do 350 KM, wyczynowe sprzęgło i zmodyfikowany układ wydechowy.
Czytaj dalej BMW M1 AHG 1980 – USA

BMW E31 850i 1990 – SPRZEDANE

BMW E31 850i… młody i absolutnie ponadczasowy klasyk. Stworzony z inżynierską precyzją i zamknięty w eleganckich liniach, do dziś pozostał wzorcem idealnego wyważenia pomiędzy sportem, a luksusem. Z królewskim, 12-cylindrowym do dziś idealnie nadaje się do dalekich, autostradowych podróży… pod warunkiem, że znajdziemy odpowiednio zadbany egzemplarz. Tu idealny kandydat i dowód na to, że warto zapłacić więcej, by nie nabawić się siwych włosów przy późniejszym serwisowaniu.
Czytaj dalej BMW E31 850i 1990 – SPRZEDANE

BMW 525iA E34 1989 – SPRZEDANE

Ładnie utrzymane BMW E34 na Giełdzie klasyków już się kilkukrotnie pojawiało, lecz chyba nigdy – z klimatyzacją. Jeżeli chcielibyście się przyjemnie chłodzić w upalne dni, może Was zainteresować BMW 525iA E34 z ogłoszenia – tu z niezwykle niskim przebiegiem, w rozpieszczającej, lecz dynamicznej kombinacji 2,5-litrowego, 6-cylindrowego silnika z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej BMW 525iA E34 1989 – SPRZEDANE