Archiwum kategorii: Buick

Buick Special Model 46R 1957 – 100000 PLN – Warszawa

Buick Special Model 46R zbudowany został na obszernym podwoziu ze 122-calowym rozstawem osi. Jego V8 powiększone w 1957 roku do 6 litrów zdolne było wygenerować imponujące 250 KM, co stawiało go niemal na poziomie luksusowych propozycji Lincolna i Continentala. W nadwoziu coupe bez wątpienia ma styl i klasę. Coś “specjalnego” oferuje nawet dziś, przez miękkość jazdy i łatwość, z jaką przyspiesza, wrażenia z jazdy można porównać jedynie z tymi, jakie towarzyszą podróży latającym dywanem. Ten egzemplarz przykuwa uwagę pięknym stanem zachowania i ciekawą historią. Teraz króluje na szosie, a jeszcze niedawno był eksponatem w muzeum.
Czytaj dalej Buick Special Model 46R 1957 – 100000 PLN – Warszawa

Buick Master Six Sedan 1929 – 210000 PLN – Poznań

Pod zarządem prezesa General Motors, Williama C. Duranta, produkcja Buicka drastycznie wzrosła. Firma wprowadziła swój pierwszy 6-cylindrowy samochód w 1914 roku, a już w latach 20-tych cały asortyment składał się z rzędowych szóstek, ktore różniły się jedynie pojemnością. Buick Master Six to wysokiej klasy samochód, prawdziwy luksus na kołach, w którym można zakochać się i dziś. Ten wygodny, czterodrzwiowy sedan w odsłonie prezentowanej w ogłoszeniu to pięknie odrestaurowany, wspaniały przykład amerykańskiej motoryzacji z lat 20-tych. Przekonają was do niego nie tylko pluszowe, miłe w dotyku, wygodne kanapy, piękne wykończenie wnętrza, ale także niepowtarzalny styl tego przedwojennego samochodu.
Czytaj dalej Buick Master Six Sedan 1929 – 210000 PLN – Poznań

Buick Regal 1974 – 87000 PLN – Warszawa

Buick Regal w nadwoziu coupe, z 7,5-litrowym big block’iem pod maską, oferowany był wyłącznie w latach 1973-74. To prawdziwa esencja amerykańskiej motoryzacji. Powstał tuż przed wybuchem kryzysu paliwowego i był jednym z ostatnich reprezentantów swojej klasy, gdy absolutnie nie liczyło się spalanie i ekologia, a najważniejsze były ogromne pokłady mocy i momentu obrotowego. Choć to przedstawiciel amerykańskiej klasy “mid-size”, jego 5,4 metra długości w europejskich warunkach nie sposób nazwać “średnią wielkością”. Jest ogromny, a gdy mówimy o tak pięknie zachowanym egzemplarzu jak ten w ogłoszeniu, nie sposób oderwać od niego wzroku.
Czytaj dalej Buick Regal 1974 – 87000 PLN – Warszawa

Buick Skylark Convertible 1964 – 59000 PLN – Kończyce Małe

Buick Skylark Convertible z 1964 pochodzi z trzeciej generacji modelu i jest pierwszym opartym na 115-calowej platformie A koncernu General Motors. To popularny wybór, wystarczy powiedzieć, że samych wersji kabriolet w tym roczniku zbudowano 10255 sztuk, a klienci mieli do wyboru szeroki wachlarz jednostek napędowych. Oznacza to tyle, że eksploatacja tego amerykańskiego krążownika wciąż nie stanowi problemu, a nabycie części zamiennych i eksploatacyjnych nie stanowi kłopotu. Pod maską tego “Skowronka” znalazła się jednostka ze średniej półki – ośmiocylindrowy small block o pojemności 4,9 l, generujący solidne 260 KM. Pełnowymiarowe podwozie pozwala tu wygodnie pomieścić pięć osob, z których żadna nie będzie narzekać na brak przestrzeni. Choć sprzedający zaznacza, że samochód wymaga drobnych prac renowacyjnych, ma zdjęciach wóz prezentuje się bardzo atrakcyjnie.
Czytaj dalej Buick Skylark Convertible 1964 – 59000 PLN – Kończyce Małe

Buick GNX 1987 – SPRZEDANY

W połowie lat 80-tych nie było wśród amerykańskich samochodów modeli, które osiągałyby dziś wyższy status i ceny. Buick GNX to wyjątkowy okaz z liczącej zaledwie 547 sztuk i oferowanej tylko w jednym roku serii “Grand National Experimental”. Silnik V6 o pojemności 3,8 l doposażany został w turbosprężarkę Garrett T-3 z ceramicznym wirnikiem oraz intercoolerem. Jego osiągi były imponujące – według pomiarów magazynu MotorTrend samochód przyspieszał lepiej niż Ferrari F40 i Porsche 911 Turbo. Na aukcji wystawiony jest fabrycznie nowy egzemplarz (68 mil przebiegu) o numerze 547, czyli ostatni wyprodukowany. Co ciekawe fabryka po zakończeniu serii próbowała odzyskać ten egzemplarz, proponując w zamian egzemplarz numer 500 oraz Buick’a Reatta. Dealer odmówił, dzięki czemu po latach ten egzemplarz nie stoi w fabrycznym muzeum, lecz trafił na otwartą aukcję. Buick jest prawdziwą kapsułą czasu, zachowany wciąż w fabrycznym stanie, wyceniony został przez dom aukcyjny Mecum na 175 – 250 tys. dolarów, a wylicytowany został za 220 000 dolarów.

Czytaj dalej Buick GNX 1987 – SPRZEDANY

Buick Skylark Custom Convertible 1971 – SPRZEDANY

Buick Skylark Custom Convertible czwartej generacji wyróżniał się skróconym do 112 cali rozstawem osi, pozwalającym na uzyskanie smukłej i nowoczesnej sylwetki. To średniej klasy i wielkości muscle car, który dzięki kompleksowej odbudowie może dziś przeżywać drugą młodość. Jak wielką przygodą był remont można poznać czytając barwny opis sprzedającego. Wymalowane pasy upodabniają Buicka do kultowej wersji Gran Sport. Zaproponowana cena jest zdecydowanie poniżej aktualnej wyceny Hagerty dla stanu 1., co czyni zakup bardzo korzystnym.
Czytaj dalej Buick Skylark Custom Convertible 1971 – SPRZEDANY

Buick LeSabre 1963 – 50000 PLN – Malbork

Nadwozie typu full size, solidny big block pod maską i efektowna boczna linia typu hard top, z drzwiami bez ramek. Buick LeSabre był wówczas najlepiej sprzedającym się modelem firmy. Nie uświadczymy w nim już charakterystycznych skrzydeł na błotnikach, a rocznik ’63 był pierwszym z poziomym układem przednich świateł. Tak w latach 60-tych prezentowała się nowoczesność, którą w małych amerykańskich miasteczkach można spotkać na ulicy nawet dziś, po ponad pół wieku. W Polsce taki samochód to o wiele rzadszy widok, i o wiele większa sensacja na ulicy. Rozmiarami nieprzystający do otoczenia, wybitnie wyróżnia się chromowaną galanterią i dudanieniem widlastej ósemki. Warto, szczególnie gdy wybierzemy nas tak dopracowany egzemplarz, jak w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Buick LeSabre 1963 – 50000 PLN – Malbork

Buick LeSabre 1984 – SPRZEDANY

Silnik V8, tylny napęd i solidna ramowa konstrukcja. Buick LeSabre w 1984 był jednym z ostatnich przedstawicieli odchodzącej klasy wielkich sedanów. Mierząc ponad 5,5 metra długości i niemal 2 metry szerokości w typowo amerykański sposób zaznaczał swoją wielkością status właściciela. W ogłoszeniu świetnie zachowany egzemplarz z niskim i udokumentowanym przebiegiem, z pewnością warty zainteresowania.
Czytaj dalej Buick LeSabre 1984 – SPRZEDANY

Buick Grand National 1985 – SPRZEDANY

Powstał w czasach, gdy amerykańska administracja przyhamowała zapędy ograniczania norm emisji spalin, Buick święcił triumfy w Nascar, a na ekranach kin święciły triumf Gwiezdne Wojny. Buick Grand National dostępny był wyłącznie w wersji pokrytej czarnym lakierem i pozbawionej chromów, a reklamowano go jako Darth Buick. 200 KM z turbodoładowanej szóstki czyniło go najszybszym z korporacyjnego rodzeństwa (Monte Carlo/Grand Prix/Cutlass Supreme) i pozwoliło stawić czoła pod względem osiągów nawet konkurencji z Europy, jak BMW 635 CSi. W pierwszym roku zbudowano ich tylko 2102 i jest to pewniak, jeżeli chodzi o przyszły wzrost cen.
Czytaj dalej Buick Grand National 1985 – SPRZEDANY

Buick Riviera Boattail 1973 – SPRZEDANY

Buick Riviera swój przydomek Boattail otrzymał za kształt tylnej części z giętą szybą, przypominającej dno odwróconej łodzi. To z pewnością coupe full-size dla indywidualistów, mierzące 5,5 m długości i napędzane 7,5 l big block-iem nie pozostawia wątpliwości co do tego, co właściciel myśli o eco-drivingu. Na zdjęciach Konrada Janickiego prezentuje się zjawiskowo, również opis sprzedającego warto przeczytać – bardziej niż o technicznym stanie mówi o emocjach, lecz w przypadku tego samochodu nie można ich pominąć.
Czytaj dalej Buick Riviera Boattail 1973 – SPRZEDANY