Buick

Buick LeSabre 1960 – 120000 PLN – Pruszków

Każdy, kto kiedykolwiek widział lub jeździł prawdziwym amerykańskim krążownikiem szos z ery szalonego rock’n’rolla wie, jakie emocje wywołuje widok auta „płynącego” po ulicy i dźwięk potężnych ośmiu cylindrów. Kto raz spróbuje na pewno się zakocha. Właśnie taki jest prezentowany Buick LeSabre. Wyposażony w silnik V8 o pojemności 364 cu in, automatyczną przekładnię, wspomaganie kierownicy itp. zapewnia niesamowicie komfortowe warunki podróżowania. Nadwozie czterodrzwiowe, bez słupka bocznego robi piorunujące wrażenie. Do tego ta przepastna, panoramiczna szyba tylna i czarny lakier z czerwonym wnętrzem i białymi oponami. Nic dodać, nic ująć!
Czytaj dalej

Buick Skylark Convertible 1964 – 59000 PLN – Kończyce Małe

Buick Skylark Convertible z 1964 pochodzi z trzeciej generacji modelu i jest pierwszym opartym na 115-calowej platformie A koncernu General Motors. To popularny wybór, wystarczy powiedzieć, że samych wersji kabriolet w tym roczniku zbudowano 10255 sztuk, a klienci mieli do wyboru szeroki wachlarz jednostek napędowych. Oznacza to tyle, że eksploatacja tego amerykańskiego krążownika wciąż nie stanowi problemu, a nabycie części zamiennych i eksploatacyjnych nie stanowi kłopotu. Pod maską tego „Skowronka” znalazła się jednostka ze średniej półki – ośmiocylindrowy small block o pojemności 4,9 l, generujący solidne 260 KM. Pełnowymiarowe podwozie pozwala tu wygodnie pomieścić pięć osob, z których żadna nie będzie narzekać na brak przestrzeni. Choć sprzedający zaznacza, że samochód wymaga drobnych prac renowacyjnych, ma zdjęciach wóz prezentuje się bardzo atrakcyjnie.
Czytaj dalej

Buick GNX 1987 – SPRZEDANY

W połowie lat 80-tych nie było wśród amerykańskich samochodów modeli, które osiągałyby dziś wyższy status i ceny. Buick GNX to wyjątkowy okaz z liczącej zaledwie 547 sztuk i oferowanej tylko w jednym roku serii „Grand National Experimental”. Silnik V6 o pojemności 3,8 l doposażany został w turbosprężarkę Garrett T-3 z ceramicznym wirnikiem oraz intercoolerem. Jego osiągi były imponujące – według pomiarów magazynu MotorTrend samochód przyspieszał lepiej niż Ferrari F40 i Porsche 911 Turbo. Na aukcji wystawiony jest fabrycznie nowy egzemplarz (68 mil przebiegu) o numerze 547, czyli ostatni wyprodukowany. Co ciekawe fabryka po zakończeniu serii próbowała odzyskać ten egzemplarz, proponując w zamian egzemplarz numer 500 oraz Buick’a Reatta. Dealer odmówił, dzięki czemu po latach ten egzemplarz nie stoi w fabrycznym muzeum, lecz trafił na otwartą aukcję. Buick jest prawdziwą kapsułą czasu, zachowany wciąż w fabrycznym stanie, wyceniony został przez dom aukcyjny Mecum na 175 – 250 tys. dolarów, a wylicytowany został za 220 000 dolarów.

Czytaj dalej

Buick Special Model 48 1955 – SPRZEDANY

Piękna, obfitująca w zmysłowe krągłości sylwetka, duża ilość chromu, po trzy charakterystyczne otwory na błotnikach. Tak prezentuje się Buick Special Model 48 z 1955 roku w dwudrzwiowym nadwoziu typu Tourback Sedan. Trudno dziś o auto, które by równie mocno przykuwało uwagę, jak klasyczny krążownik z rozpasanej amerykańskiej ery lat 50-tych. To jeden z 61879 wyprodukowanych egzemplarzy w tym roczniku, wyróżniający się świetnym stanem i pakietem Continental, czyli przedłużoną tylną częścią nadwozia z dodatkowym miejscem na wyeksponowane koło zapasowe.
Czytaj dalej

Buick Skylark Custom Convertible 1971 – SPRZEDANY

Buick Skylark Custom Convertible czwartej generacji wyróżniał się skróconym do 112 cali rozstawem osi, pozwalającym na uzyskanie smukłej i nowoczesnej sylwetki. To średniej klasy i wielkości muscle car, który dzięki kompleksowej odbudowie może dziś przeżywać drugą młodość. Jak wielką przygodą był remont można poznać czytając barwny opis sprzedającego. Wymalowane pasy upodabniają Buicka do kultowej wersji Gran Sport. Zaproponowana cena jest zdecydowanie poniżej aktualnej wyceny Hagerty dla stanu 1., co czyni zakup bardzo korzystnym.
Czytaj dalej

Buick LeSabre 1963 – 50000 PLN – Malbork

Nadwozie typu full size, solidny big block pod maską i efektowna boczna linia typu hard top, z drzwiami bez ramek. Buick LeSabre był wówczas najlepiej sprzedającym się modelem firmy. Nie uświadczymy w nim już charakterystycznych skrzydeł na błotnikach, a rocznik ’63 był pierwszym z poziomym układem przednich świateł. Tak w latach 60-tych prezentowała się nowoczesność, którą w małych amerykańskich miasteczkach można spotkać na ulicy nawet dziś, po ponad pół wieku. W Polsce taki samochód to o wiele rzadszy widok, i o wiele większa sensacja na ulicy. Rozmiarami nieprzystający do otoczenia, wybitnie wyróżnia się chromowaną galanterią i dudanieniem widlastej ósemki. Warto, szczególnie gdy wybierzemy nas tak dopracowany egzemplarz, jak w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Buick LeSabre 1984 – SPRZEDANY

Silnik V8, tylny napęd i solidna ramowa konstrukcja. Buick LeSabre w 1984 był jednym z ostatnich przedstawicieli odchodzącej klasy wielkich sedanów. Mierząc ponad 5,5 metra długości i niemal 2 metry szerokości w typowo amerykański sposób zaznaczał swoją wielkością status właściciela. W ogłoszeniu świetnie zachowany egzemplarz z niskim i udokumentowanym przebiegiem, z pewnością warty zainteresowania.
Czytaj dalej

Buick Grand National 1985 – SPRZEDANY

Powstał w czasach, gdy amerykańska administracja przyhamowała zapędy ograniczania norm emisji spalin, Buick święcił triumfy w Nascar, a na ekranach kin święciły triumf Gwiezdne Wojny. Buick Grand National dostępny był wyłącznie w wersji pokrytej czarnym lakierem i pozbawionej chromów, a reklamowano go jako Darth Buick. 200 KM z turbodoładowanej szóstki czyniło go najszybszym z korporacyjnego rodzeństwa (Monte Carlo/Grand Prix/Cutlass Supreme) i pozwoliło stawić czoła pod względem osiągów nawet konkurencji z Europy, jak BMW 635 CSi. W pierwszym roku zbudowano ich tylko 2102 i jest to pewniak, jeżeli chodzi o przyszły wzrost cen.
Czytaj dalej

Buick Riviera Boattail 1973 – SPRZEDANY

Buick Riviera swój przydomek Boattail otrzymał za kształt tylnej części z giętą szybą, przypominającej dno odwróconej łodzi. To z pewnością coupe full-size dla indywidualistów, mierzące 5,5 m długości i napędzane 7,5 l big block-iem nie pozostawia wątpliwości co do tego, co właściciel myśli o eco-drivingu. Na zdjęciach Konrada Janickiego prezentuje się zjawiskowo, również opis sprzedającego warto przeczytać – bardziej niż o technicznym stanie mówi o emocjach, lecz w przypadku tego samochodu nie można ich pominąć.
Czytaj dalej