Archiwum kategorii: Cadillac

Cadillac Seville STS 1997 – 14999 PLN – Milanówek

Cadillac Seville STS (Seville Touring Sedan) to czwarta generacja modelu. Najmniejsza w historii, czyli licząca jedynie 5 metrów długości. O ile przeciętny odbiorca marki był w owym czasie po prostu amerykańskim emerytem, tym razem ofertę skierowano do ludzi zdecydowanie młodszych, mieszkających również poza granicami kraju. Co im zaoferowano? Oczywiście luksusowo zaaranżowane wnętrze. A tam – nagłośnienie Bose, perforowana i podgrzewana skóra, a nawet elektrycznie regulowane pasy bezpieczeństwa. Samochód trzymał również nowoczesny 4,6-litrowy silnik V8 L37 Northstar. To dawało 305 KM, co ciekawe, przekazywane na oś przednią. A trwałość? Amerykanie byli tak pewni tego samochodu, że zalecili interwał do głównego przeglądu serwisowego dopiero po przebyciu 100 tysięcy mil.
Czytaj dalej Cadillac Seville STS 1997 – 14999 PLN – Milanówek

Cadillac Sedan De Ville Series 62 1957 – 180000 PLN – Olsztyn

Debiutujący w 1956 roku Cadillac Sedan De Ville Series 62 to pierwszy czterodrzwiowy hardtop tej luksusowej marki, czyli samochód z drzwiami bez ramek i z boczną linią bez środkowego słupka. Podobnie jak Coupe de Ville, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 4-drzwiowego sedana Series 62. Jego powiększony do 365 cali sześciennych (6 l) silnik V8 zestawiony został z gładko pracującym automatem Hydra-Matic. Innowacją piątej generacji modelu debiutującej w 1957 rok była zmodyfikowana rama, pozwalająca obniżyć wysokość samochodu o 3 cale, co powszechnie uważa się za wprowadzenie Cadillaków w nowoczesną erę. Z kolei od rocznika ’58 można samochód rozpoznać patrząc na płetwy, które w ’57 były skierowane do przodu. To piękny, luksusowy i bogato zdobiony chromem pojazd, wybierany przez ludzi o wysokim statusie, niezależnie od wieku. Za jego kierownicą siadały zarówno gwiazdy rocka, jak i bogaci bankierzy. Dziś zakup pięknie utrzymanego egzemplarza nadal będzie wymagać poważnego zaangażowania finansowego, lecz w zamian możemy mieć pewność, że kupujemy auto solidne, imponujące rozmachem i jakością. Lata 50-te to wspaniały rozdział w amerykańskiej motoryzacji, a Cadillac Serii 62 to godny jej przedstawiciel.
Czytaj dalej Cadillac Sedan De Ville Series 62 1957 – 180000 PLN – Olsztyn

Cadillac Eldorado Biarritz 1984 – 48000 PLN – Wolsztyn

Cadillac Eldorado Biarritz to nazwa, jaką zawsze nosiły najbardziej ekskluzywne wersje luksusowego modelu prestiżowej amerykańskiej marki. Model na rynku obecny był od 1953 roku, niezależnie od generacji zawsze imponował rozmiarami, mocą i wyposażeniem. W końcu lat 70-tych skurczył się, podobnie, jak i portfele amerykańskich klientów po czasach kryzysu. Dziesiąta generacja modelu z lat 1979-85 była stworzona z myślą o ekologii i poszanowaniu środowiska. Był dostępny nawet jako diesel, choć to prezentowana w ogłoszeniu benzynowa odmiana z pewnością jest dziś bardziej poszukiwana. Wtryskowo zasilana jednostka o pojemności 4,1 l z pewnością nie bije rekordów mocy, lecz zapewnia ładne brzmienie wynikające z układu cylindrów V8, dużą bezobsługowość i naprawdę rozsądne spalanie. Oczarować może luksusowe wnętrze samochodu, z niezwykle miękkimi fotelami i bardzo bogatym wyposażeniem. Gratis w tym przypadku otrzymujemy dach wykonany częściowo ze stali nierdzewnej, co było wyróżnikiem topowej odmiany Biarritz.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Biarritz 1984 – 48000 PLN – Wolsztyn

Cadillac Eldorado Touring Coupe 1995 – SPRZEDANY

Nazwa Eldorado kojarzona była od zawsze z krainą pełną złota, a od lat 50-tych również z samochodem, do którego nazwa ta pasowała znakomicie. Cadillac Eldorado debiutował w 1953 roku jako kabriolet i coupe, imponując rozmiarami, mocą i wyposażeniem. Przez kolejne pół wieku wydany został w siedmiu kolejnych generacjach, zmieniających się podobnie jak otaczający je świat. Cadillac Eldorado Touring Coupe z lat 1992-2002 to do dziś ostatni, który nosił tą dumną nazwę. Od roku ’95 zasilany był nowoczesnym silnikiem Nortstar V8 o mocy podniesionej do 305 KM, i taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. W perłowej bieli, z jasnym wnętrzem, prezentuje się doskonale i wyceniony został na rozsądnym poziomie.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Touring Coupe 1995 – SPRZEDANY

Cadillac Coupe de Ville 1988 – 189000 PLN – Gościeradów

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Coupe de Ville z 1988 roku to reprezentant szóstej generacji modelu, oferowanej w latach 1985-93. Oparty na platformie „C-body”, reklamowany był jako „Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna. To niemal 5 metrów luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu. Jako nowy dostępny był za Oceanem za 23049 USD. Minęło 30 lat i możemy powiedzieć, że „jutro jest dziś”. Tyle, że takich samochodów już nie ma… no, może jest, ale jeden. Samochód nieużywany, przechowany jak w kapsule czasu, oferowany jest w województwie lubelskim.
Czytaj dalej Cadillac Coupe de Ville 1988 – 189000 PLN – Gościeradów

Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1991 roku to reprezentant szóstej generacji modelu. Oparty na platformie „C-body” debiutował w 1983 roku i reklamowany był jako „Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna. To ponad 5,2 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu. W szafirowym odcieniu, z jasnym wnętrzem, prezentuje się doskonale.
Czytaj dalej Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine 1966 – 60000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine w 1966 roku był największym i najdroższym modelem w ofercie marki. 149,8 cala, czyli 3,8 metra, to długość, która w Europie wystarczała na cały samochód – a tutaj to jedynie rozstaw osi. Od końca jednego do końca drugiego chromowanego zderzaka limuzyna mierzyła już 6,2 metra, a pośrodku zawarto wszystko, o czym marzyli amerykańscy klienci. Silnik o pojemności 429 cali sześciennych (7 l) imponował nie tylko mocą (340 KM), ale i momentem obrotowym, pozwalającym ze swobodą nabierać prędkości. Stylistyka była nowoczesna – już bez płetw i skrzydeł, lecz wciąż z potężnym chromowanym grillem i światłami w pionowym układzie, z długą i wysoką kabiną oraz imponującej długości tylnymi błotnikami. Samochód prezentuje się fascynująco i dostojnie, ma piękne proporcje. To wóz, który wyróżnia się w tłumie i jak za swoją cenę, oferuje niezrównany wręcz komfort i przestrzeń. Taki samochód mógł powstać tylko w USA, i dedykowany był tym, którzy podróżowali z szoferem i nie znosili kompromisów. Wyprodukowano ich jedynie 1037 sztuk, co w amerykańskiej rzeczywistości jest zaledwie garstką.
Czytaj dalej Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine 1966 – 60000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 60000 PLN – Częstochowa

Cadillac Eldorado Biarritz to nazwa, jaką zawsze nosiły najbardziej ekskluzywne wersje luksusowego modelu prestiżowej amerykańskiej marki. Model na rynku obecny był od 1953 roku, niezależnie od generacji zawsze imponował rozmiarami, mocą i wyposażeniem. Jeżeli myślicie, że dociąganie tylnej klapy to wymysł lat 90-tych i pojawiło się po raz pierwszy w takich samochodach, jak Mercedes W140 czy BMW E38, ten Cadillac może sprawić, że doznacie szoku. Odnajdziecie w nim dokładnie taką samą funkcję, choć jest o dobre kilkanaście lat starszy. Ma również klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, elektrykę foteli czy tempomat. To wóz, który zawsze miał podkreślać status właściciela i służyć jego przyjemności. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel siódmej generacji modelu, obecnej na rynku w latach 1971-78. Od 9 latach jest w posiadaniu jednego właściciela, który przeprowadził przy nim szereg prac renowacyjnych, wliczając w to położenie nowej powłoki lakierniczej.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 60000 PLN – Częstochowa

Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 75000 PLN – Skoczów

Cadillac Eldorado Convertible to flagowy model najbardziej luksusowej amerykańskiej marki. Symbol luksusu i wysokiego statusu, prezentowany model siódmej generacji dostępny był w latach 1971-76. Do historii przeszedł jako ostatni amerykański kabriolet, z powodu amerykańskich przepisów, które w połowie lat 70-tych uznały tradycyjne kabriolety za zbyt niebezpieczne. Pod maską odnajdziemy ogromne V8 o pojemności 500 cali sześciennych (czyli 8,2 l). W roczniku ’71 jego moc wciąż mogła zaimponować – 326 KM to o ponad 130 KM więcej, niż w tym samym modelu pięć lat później. Rozmiary? 5,7 m długości, rozstaw osi 3,2 m, 2 m szerokości. Każdy kolejny już był mniejszy. To samochód, który zamykał pewną erę w amerykańskiej motoryzacji. W tym roczniku postało ich 6800 sztuk. W amerykańskiej skali – niewiele, co składa się na ceny dochodzące aktualnie do 40 tysięcy dolarów. Ten jest znacząco tańszy, pomimo faktu, że mówimy o kompletnie odrestaurowanym egzemplarzu.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 75000 PLN – Skoczów

Cadillac Allante 1989 – 35900 PLN – Łomianki

Amerykańskie V8 i włoska karoseria. To jest przepis, który doskonale sprawdzał się w wielu niskoseryjnych produkcjach lat 60-tych i 70-tych i tym samym tropem poszedł koncern General Motors, tworząc w latach 80-tych Cadillac’a Allante. Jego karoseria to dzieło Pininfariny, a każda jedna sztuka tworzona montowana była na podwoziu dostarczonym z Detroit do Grugliasco w pobliżu Turynu. Na końcowy montaż auto znów trafiało do USA, a do transportu wykorzystywano specjalnie przygotowane Boeingi 747, które na raz mieściły 56 częściowo zbudowanych samochodów. W latach 1986-1993 powstało w ten sposób łącznie 21395 sztuk. Z jednej strony bez porównania więcej, niż takich wytworów, jak Intermeccanica, Iso, Jensen, De Tomaso, z drugiej – w zestawieniu z Mercedesem SL, z którym w założeniach konkurował, pozostaje on wyjątkowo rzadki i egzotyczny. Cadillac Allante to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy kochają wygodne kabriolety, lecz nie znoszą chodzić utartymi ścieżkami.
Czytaj dalej Cadillac Allante 1989 – 35900 PLN – Łomianki