Cadillac

Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1991 roku to reprezentant szóstej generacji modelu. Oparty na platformie „C-body” debiutował w 1983 roku i reklamowany był jako „Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna. To ponad 5,2 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu. W szafirowym odcieniu, z jasnym wnętrzem, prezentuje się doskonale.
Czytaj dalej

Cadillac Catera 1998 – 17500 PLN – Nowa Wieś Rzeczna

Trudno odnaleźć drugą markę o korzeniach tak amerykańskich, jak Cadillac. Od początku działalności kojarzony był z luksusem i wartościami pojmowanymi jako tradycyjnie amerykańskie. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych marka chciała pozyskać młodszych klientów, stawiając czoła nowej konkurencji z Japonii i Europy. W tym celu nawiązano współpracę z europejskim oddziałem GM, czego efektem był opracowany wraz z Pininfariną kabriolet Allante (1986-93) oraz nieco później Cadillac Catera (1997-2001). Ten drugi to nic innego, jak sprowadzany z Rüsselsheim Opel Omega, wyposażony w drobne zmiany stylistyczne, emblematy Cadillaca, trzylitrowy silnik V6 L81 oraz automatyczną skrzynię GM 4L30-E. Europejski flagowiec za Oceanem oferowany był jako podstawowy model w ofercie, co dobitnie pokazuje różnicę między naszymi rynkami. Wysoka cena i zewnętrzne podobieństwo do dużo tańszego Chevy Malibu przyczyniły się do śladowej sprzedaży – co roku sprzedawano go zaledwie ok. 5500 sztuk. Dziś to prawdziwa rzadkość na rynku. Ilość tych samochodów w Polsce pewnie można policzyć na palcach obu rąk i trudno będzie znaleźć drugi taki jak ten. Przebieg zaledwie 53 tys. mil i bogate wyposażenie to znaczące atuty. To ciekawa propozycja dla lubiących nieszablonowe wozy.
Czytaj dalej

Cadillac V-16 Roadster 1930 – SPRZEDANY

Cadillac V-16 wszedł na salony z rozmachem i wyniósł markę na najwyższy poziom. Kiedy zaprezentowano go na New York Auto Show 1930 roku, publiczność oniemiała. Silnik o konstrukcji V16 był pierwszą taką jednostką opracowana od podstaw i wdrożoną do produkcji niskoseryjnej (do tej pory tylko Bugatti dysponowało silnikiem szesnastocylindrowym, lecz powstał on poprzez połączenie dwóch ósemek). Były to czasy Wielkiego kryzysu, lecz mimo wszystko znaleźli się wówczas chętni gotowi za to cudo zapłacić dziesięciokrotnie więcej, niż za zwykłego Chevrolet’a. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest zdobywcą nagrody najlepszego w swojej klasie na Pebble Beach Concours d’Elegance, otrzymał również maksymalną ocenę 100 punktów od sędziów z Classic Car Club of America (CCCA), co potwierdza pełną zgodność ze specyfikacją z epoki. Za taką przyjemność nowemu właścicielowi przyjdzie zapłacić wg wyceny domu aukcyjnego około 1 – 1,25 mln dolarów (czyli około 5 milionów złotych), tymczasem na aukcji w Arizonie sprzedał się za 1 100 000 dolarów.

Czytaj dalej

Cadillac DeVille Convertible 1966 – 30000 PLN – Toruń

Cadillac DeVille Convertible pochodzi z drugiego roku produkcji modelu, który zastąpił Serię 62. Oparty o imponujący rozstaw osi 129,5 cala (niemal 3,3 m), swoimi rozmiarami i stylizacją do dziś robi wrażenie, niezależnie od stanu, w jakim się znajduje. Ten pokryty jest solidną warstwą patyny. Niegdyś służył na Hawajach, lecz od lat stacjonuje w garażu. Mimo stłuczki, jaką niegdyś przeszedł, wciąż jest doskonałą bazą do renowacji. Ważne, że nie nosi śladów napraw ani remontów, jest zachowany w oryginalnym stanie i wygląda na w pełni kompletny. Przywrócenie do życia tego imponującego kabrioletu z pewnością będzie pięknym procesem.
Czytaj dalej

Cadillac DeVille Convertible 1967 – SPRZEDANY

Pionowy układ reflektorów, jedynie śladowo zaznaczone tylne płetwe i ogromny, największy w klasie 472-calowy silnik V8 to cechy, jakimi wyróżniał się Cadillac DeVille Convertible z roku 1967. W odróżnieniu od flagowego modelu Eldorado, wciąż utrzymał architekturę z klasycznym układem napędowym. Ten w ogłoszeniu jest w trakcie procesu całkowitej odbudowy, na jej ukończeniu. Pozostało jedynie poskładanie tych klocków i można się cieszyć z jazdy tym niepowtarzalnym, amerykańskim krążownikiem.
Czytaj dalej

Cadillac DeVille 1976 – 48000 PLN – Mrągowo

Cadillac DeVille czwartej generacji bił rekordy pod względem rozmiarów i przestrzeni wewnątrz. Rocznik 1976 to ostatni taki full size, przed drastycznym zmniejszeniem rozmiarów i masy. Wersja coupe mierzyła imponujące 5,86 m, imponujący wynik, jak na dwudrzwiowe auto. Silnik V8 o pojemności 8,2 l nie bił już w tych latach rekordów mocy, lecz dzięki potężnemu momentowi obrotowemu pozwala na sprawną jazdę. Ten prezentowany jest w pełni sprawny i otrzymał niedawno nową powłokę lakierniczą. Na ulicy z pewnością nie pozostanie niezauważony.
Czytaj dalej

Cadillac Seville STS 1994 – 12900 PLN – Poniec

Na początku lat 90-tych w Polsce, takie samochody jak Cadillac Seville STS niosły powiew egzotyki. Otoczone nimbem niedostępności, przykuwały uwagę swoim rozmiarami, danymi technicznymi i wyposażeniem. Można je było nabyć w salonach sprowadzających auta z USA, choć nabywca tego egzemplarza odnalazł swojego na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Wybór to niebanalny, gdyż mówimy o czasach gdy przeciętny nabywca wybierał między Fiatem Cinquecento a Polonezem Caro. Po latach skosztować tej motoryzacyjnej odmienności możemy zdecydowanie mniejszym kosztem…
Czytaj dalej

Cadillac Seville STS 1993 – SPRZEDANY

Cadillac Seville STS to propozycja dla tych, którzy kochają niepowtarzalny klimat amerykańskich samochodów i chcieliby go skosztować w nowoczesnym wydaniu. Czwarta generacja modelu imponuje rozmiarami (ponad 5,2 m długości!), klimatycznym wnętrzem oraz mocą – ok. 300 KM z nowoczesnego V8 silnika Northstar zapewnia niezłe osiągi, brzmi pięknie i zadowala się rozsądną ilością paliwa (ok. 14 l/100 km). Z powodzeniem można go używać choćby na co dzień.
Czytaj dalej

Cadillac Fleetwood Sixty Special 1965 – 135000 PLN – Nowy Sącz

Cadillac Fleetwood Sixty Special w 1965 roku debiutował z nowym podwoziem gwarantującym większą ilość miejsca we wnętrzu oraz nowymi, podwójnymi, pionowymi lampami, zapewniającymi mu świetny szyk i styl. Również pod maską oferował coś wyjątkowego – nowy silnik V8 o pojemności 429 cali sześciennych generował niebagatelne 340 KM i został zestawiony z całkowicie nową przekładnią automatyczną Turbo-Hydramatic 400. Już w pierwszym roku sprzedano ich imponującą ilość 18100 sztuk, zdecydowanie więcej niż konkurencyjnego Imperiala od Chryslera. Prezentowana wersja nadwoziowa – 4-drzwiowy sedan – była jedyną dostępną. Jej elegancja i ponadczasowy styl są niepodważalne, a w pięknie odbudowanej formie wprowadzić mogą w niekłamany zachwyt.
Czytaj dalej

Cadillac Eldorado Touring Coupe 1996 – 24900 PLN – Warszawa

Nazwa Eldorado kojarzona była od zawsze z krainą pełną złota, a od lat 50-tych również z samochodem, do którego nazwa ta pasowała znakomicie. Cadillac Eldorado debiutował w 1953 roku jako kabriolet i coupe, imponując rozmiarami, mocą i wyposażeniem. Przez kolejne pół wieku wydany został w siedmiu kolejnych generacjach, zmieniających się podobnie jak otaczający je świat. Cadillac Eldorado Touring Coupe z lat 1992-2002 to do dziś ostatni, który nosił tą dumną nazwę. Od roku ’95 zasilany był nowoczesnym silnikiem Nortstar V8 o mocy podniesionej do 306 KM, i taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. W pięknej butelkowej zieleni, z jasnym wnętrzem, prezentuje się doskonale i mimo niewielkiego przebiegu samochodu, cena jest ustalona na rozsądnym poziomie.
Czytaj dalej