Archiwum kategorii: Cadillac

Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 60000 PLN – Częstochowa

Cadillac Eldorado Biarritz to nazwa, jaką zawsze nosiły najbardziej ekskluzywne wersje luksusowego modelu prestiżowej amerykańskiej marki. Model na rynku obecny był od 1953 roku, niezależnie od generacji zawsze imponował rozmiarami, mocą i wyposażeniem. Jeżeli myślicie, że dociąganie tylnej klapy to wymysł lat 90-tych i pojawiło się po raz pierwszy w takich samochodach, jak Mercedes W140 czy BMW E38, ten Cadillac może sprawić, że doznacie szoku. Odnajdziecie w nim dokładnie taką samą funkcję, choć jest o dobre kilkanaście lat starszy. Ma również klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, elektrykę foteli czy tempomat. To wóz, który zawsze miał podkreślać status właściciela i służyć jego przyjemności. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel siódmej generacji modelu, obecnej na rynku w latach 1971-78. Od 9 latach jest w posiadaniu jednego właściciela, który przeprowadził przy nim szereg prac renowacyjnych, wliczając w to położenie nowej powłoki lakierniczej.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 60000 PLN – Częstochowa

Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 75000 PLN – Skoczów

Cadillac Eldorado Convertible to flagowy model najbardziej luksusowej amerykańskiej marki. Symbol luksusu i wysokiego statusu, prezentowany model siódmej generacji dostępny był w latach 1971-76. Do historii przeszedł jako ostatni amerykański kabriolet, z powodu amerykańskich przepisów, które w połowie lat 70-tych uznały tradycyjne kabriolety za zbyt niebezpieczne. Pod maską odnajdziemy ogromne V8 o pojemności 500 cali sześciennych (czyli 8,2 l). W roczniku ’71 jego moc wciąż mogła zaimponować – 326 KM to o ponad 130 KM więcej, niż w tym samym modelu pięć lat później. Rozmiary? 5,7 m długości, rozstaw osi 3,2 m, 2 m szerokości. Każdy kolejny już był mniejszy. To samochód, który zamykał pewną erę w amerykańskiej motoryzacji. W tym roczniku postało ich 6800 sztuk. W amerykańskiej skali – niewiele, co składa się na ceny dochodzące aktualnie do 40 tysięcy dolarów. Ten jest znacząco tańszy, pomimo faktu, że mówimy o kompletnie odrestaurowanym egzemplarzu.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 75000 PLN – Skoczów

Cadillac Allante 1989 – 35900 PLN – Łomianki

Amerykańskie V8 i włoska karoseria. To jest przepis, który doskonale sprawdzał się w wielu niskoseryjnych produkcjach lat 60-tych i 70-tych i tym samym tropem poszedł koncern General Motors, tworząc w latach 80-tych Cadillac’a Allante. Jego karoseria to dzieło Pininfariny, a każda jedna sztuka tworzona montowana była na podwoziu dostarczonym z Detroit do Grugliasco w pobliżu Turynu. Na końcowy montaż auto znów trafiało do USA, a do transportu wykorzystywano specjalnie przygotowane Boeingi 747, które na raz mieściły 56 częściowo zbudowanych samochodów. W latach 1986-1993 powstało w ten sposób łącznie 21395 sztuk. Z jednej strony bez porównania więcej, niż takich wytworów, jak Intermeccanica, Iso, Jensen, De Tomaso, z drugiej – w zestawieniu z Mercedesem SL, z którym w założeniach konkurował, pozostaje on wyjątkowo rzadki i egzotyczny. Cadillac Allante to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy kochają wygodne kabriolety, lecz nie znoszą chodzić utartymi ścieżkami.
Czytaj dalej Cadillac Allante 1989 – 35900 PLN – Łomianki

Cadillac Catera 1998 – 13500 PLN – Mikołajówka

Trudno odnaleźć drugą markę o korzeniach tak amerykańskich, jak Cadillac. Od początku działalności kojarzony był z luksusem i wartościami pojmowanymi jako tradycyjnie amerykańskie. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych marka chciała pozyskać młodszych klientów, stawiając czoła nowej konkurencji z Japonii i Europy. W tym celu nawiązano współpracę z europejskim oddziałem GM, czego efektem był opracowany wraz z Pininfariną kabriolet Allante (1986-93) oraz nieco później Cadillac Catera (1997-2001). Ten drugi to nic innego, jak sprowadzany z Rüsselsheim Opel Omega, wyposażony w drobne zmiany stylistyczne, emblematy Cadillaca, trzylitrowy silnik V6 L81 oraz automatyczną skrzynię GM 4L30-E. Europejski flagowiec za Oceanem oferowany był jako podstawowy model w ofercie, co dobitnie pokazuje różnicę między naszymi rynkami. Wysoka cena i zewnętrzne podobieństwo do dużo tańszego Chevy Malibu przyczyniły się do śladowej sprzedaży – co roku sprzedawano go zaledwie ok. 5500 sztuk. Dziś to prawdziwa rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Cadillac Catera 1998 – 13500 PLN – Mikołajówka

Cadillac Sedan de Ville 1988 – 32600 PLN – Łomianki

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1988 roku to reprezentant szóstej generacji modelu, oferowanej w latach 1985-93. Oparty na platformie “C-body” reklamowany był jako “Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna, a odnaleźć możemy tu nawet takie smaczki, jak automatycznie domykana klapa bagażnika, komputer pokładowy i samopoziomujące zawieszenie. To niemal 5 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu.
Czytaj dalej Cadillac Sedan de Ville 1988 – 32600 PLN – Łomianki

Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1991 roku to reprezentant szóstej generacji modelu. Oparty na platformie “C-body” debiutował w 1983 roku i reklamowany był jako “Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna. To ponad 5,2 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu. W szafirowym odcieniu, z jasnym wnętrzem, prezentuje się doskonale.
Czytaj dalej Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Cadillac de Ville Convertible 1965 – 57000 PLN – Rybnik

Cadillac de Ville trwającą niemal 56 lat historię rozpoczął już w 1949 roku, kiedy narodziło się luksusowo wykończone, dwudrzwiowe coupe z serii 62. W kolejnych latach i po kolejnych ewolucjach de Ville oddzielił się tworząc odrębny model i de facto zastąpił serię 62. Nazwa “de Ville” pochodzi od francuskiego de la ville lub de ville, co oznacza “poza miastem”. Prezentowany egzemplarz pochodzi z trzeciej serii Cadillaca, w której ostre i wyraziste linie zaokrągliły się, a reflektory przekręcono z pozycji poziomej na pionową, co pozwoliło na powiększenie grilla. Niesamowity amerykański krążownik robi niesamowite wrażenie na drodze i na pewno spodoba się fanom przejażdżek, tak pozamiejskich, jak i miejskich, szczególnie w ciepłe wieczory, gdy można zrzucić dach i chwytać powietrze pełną piersią.
Czytaj dalej Cadillac de Ville Convertible 1965 – 57000 PLN – Rybnik

Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 130000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac Eldorado Biarritz to nazwa, jaką zawsze nosiły najbardziej ekskluzywne wersje luksusowego modelu prestiżowej amerykańskiej marki. Model na rynku obecny był od 1953 roku, niezależnie od generacji zawsze imponował rozmiarami, mocą i wyposażeniem. To wóz, który zawsze miał podkreślać status właściciela i służyć jego przyjemności. Ten egzemplarz to przedstawiciel siódmej generacji modelu, obecnej na rynku w latach 1971-78. Do dziś wprost zachwyca stanem utrzymania. Mimo, iż ma niemal 40 lat, prezentuje się jak nowy. Na jego liczniku widnieje zaledwie 8500 mil przebiegu, a kompleksowe czynności serwisowe, jakie przeszedł w ostatnim czasie, pozwalają cieszyć się nim jak nowym.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 130000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac V-16 Roadster 1930 – SPRZEDANY

Cadillac V-16 wszedł na salony z rozmachem i wyniósł markę na najwyższy poziom. Kiedy zaprezentowano go na New York Auto Show 1930 roku, publiczność oniemiała. Silnik o konstrukcji V16 był pierwszą taką jednostką opracowana od podstaw i wdrożoną do produkcji niskoseryjnej (do tej pory tylko Bugatti dysponowało silnikiem szesnastocylindrowym, lecz powstał on poprzez połączenie dwóch ósemek). Były to czasy Wielkiego kryzysu, lecz mimo wszystko znaleźli się wówczas chętni gotowi za to cudo zapłacić dziesięciokrotnie więcej, niż za zwykłego Chevrolet’a. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest zdobywcą nagrody najlepszego w swojej klasie na Pebble Beach Concours d’Elegance, otrzymał również maksymalną ocenę 100 punktów od sędziów z Classic Car Club of America (CCCA), co potwierdza pełną zgodność ze specyfikacją z epoki. Za taką przyjemność nowemu właścicielowi przyjdzie zapłacić wg wyceny domu aukcyjnego około 1 – 1,25 mln dolarów (czyli około 5 milionów złotych), tymczasem na aukcji w Arizonie sprzedał się za 1 100 000 dolarów.

Czytaj dalej Cadillac V-16 Roadster 1930 – SPRZEDANY

Cadillac DeVille Convertible 1967 – SPRZEDANY

Pionowy układ reflektorów, jedynie śladowo zaznaczone tylne płetwe i ogromny, największy w klasie 472-calowy silnik V8 to cechy, jakimi wyróżniał się Cadillac DeVille Convertible z roku 1967. W odróżnieniu od flagowego modelu Eldorado, wciąż utrzymał architekturę z klasycznym układem napędowym. Ten w ogłoszeniu jest w trakcie procesu całkowitej odbudowy, na jej ukończeniu. Pozostało jedynie poskładanie tych klocków i można się cieszyć z jazdy tym niepowtarzalnym, amerykańskim krążownikiem.
Czytaj dalej Cadillac DeVille Convertible 1967 – SPRZEDANY