Chevrolet Corvette C3 1968 – 140000 PLN – Siedlce

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową szybą i chromowanymi zderzakami. To ładnie zachowany oryginał wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który może być dobrą bazą do stworzenia prawdziwej perełki.


Chevrolet Corvette C3
Rocznik: 1968
Pojemność: 7000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna Turbo Hydra-Matic
Moc: 390 KM

Cena: 140 000 PLN

Bardzo oryginalny samochód, który ma tylko kilka nowych części (pokrywy zaworów, kolektor wylotowy, wiatrak, alternator, gaźnik, aparat zapłonowy).
Silnik i głowice cylindrów są oryginalne.
Z bloku możemy odczytać numer Suffix, który się zgadza: T0207IQ. Ostatnie dwa znaki IQ oznaczają, że jest to 390 konna wersja (L36).
Na zdjęciu można też odczytać numer 18S411568.
Jest to część numeru VIN – pominięte zostało oznaczenie modelu (Corvette) i rodzaj nadwozia (Coupe).
1 – Chevrolet
8 – 1968
S- St. Louis
411568 – numer seryjny, który jest zgodny z numer VIN znajdującym się na ramie.
Pełny VIN: 194378S411568

Silnik był odrestaurowany jakiś czas temu, ale nadal pracuje bardzo dobrze.
Nie dymi, nie hałasuje, nie przegrzewa się.
Skrzynia zmienia biegi bez zarzutu.
Wszystkie nowe zaciski i pompa hamulcowa – hamuje prawidłowo.
Rama główna i nadwoziowa są zdrowe.
Nadwozie bez wgnieceń w oryginalnym lakierze.
Wnętrze jest w dobrym stanie bez pęknięć, fotele mają opcje zagłówków i zostały odnowione.
Koła są oryginalne 15×7 z oznaczeniem AG i odpowiednimi kapslami środkowymi oraz rantami z 4 klipsami.
Ma zgodny z 1968 rokiem tylny panel z lampami i maskę (’69 miał 3 wloty powietrza a ’68 2 wloty).
Przedni wlot przed wycieraczkami i wszystkie drzwi są zgodne dla ’68 (’69 miał zakrzywione krawędzie).
W dalszym ciągu ma uchwyt koła zapasowego i odpowiednie listwy progowe.
Lusterko – kod XX (luty 1968).
Tylna szyba – VZ (grudzień 1967).
Przednia szyba – CZ (listopad 1967).
Numer seryjny na blocku – 3916321 – też jest zgodny dla silnika 1968 427ci/390 KM a oznaczona data produkcji to L87 – grudzień 1967.
Zgodny kolektor dolotowy – 3919849.
Tylny most – AW – wzmocniony 427 z przełożeniem 3.08.
Corvette jest wyposażona we wzmocnienia zawieszenia i większe sprężyny.

Jest to naprawdę unikatowa Corvette z Big Blockiem 427ci (7l) o mocy 390 KM, która jest w niezłym stanie, ale żeby stać prawdziwą perełką wymaga trochę pracy.
Zanim została wysłana do Polski zapakowaliśmy ją ogromną ilością części (możliwość dokupienia). Poniżej lista:
1 Linka prędkościomierza
2 Linka podnoszenia maski
3 Linka obrotomierza
4 Komplet do odbudowy szczęk hamulcowych
5 Radio
6 Śruby mocujące silnik wycieraczek
7 Przekaźnik podnoszenia lamp
8 Komplet przewodów do podnoszenia klapki nad wycieraczkami
9 Komplet przewodów podnoszenia lamp
10 Komplet świec zapłonowych
11 Komplet przewodów świec zapłonowych
12 Komplet do odbudowy hamulca awaryjnego
13 Komplet uszczelek silnika
14 Silnik wycieraczek
15 Pióra wycieraczek
16 Rozrusznik
17 Panel drzwiowy lewy
18 Panel drzwiowy prawy
19 Emblemat – flagi
20 Emblemat – 427
21 Głośniki
22 Chromowane mocowanie rejestracji
23 Korek zbiornika płynu do szyb
24 Filtr powietrza
25 Uszczelka filtra powietrza
26 Nakrętka mocująca filtr
27 Naklejka 427
28 Śruba mocująca filtr

Telefon: +48 510 725 666
E-mail: kontakt@inwestujwklasyka.pl
Miejscowość: Siedlce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.