Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową tylną szybą i chromowanymi zderzakami. To był ładnie zachowany oryginał, wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który w ostatnich miesiącach przeistoczył się w prawdziwą perełkę.

Chevrolet Corvette C3
Rocznik: 1968
Pojemność: 7000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna Turbo Hydra-Matic
Moc: 390 KM

Cena: 225000 PLN

Bardzo oryginalny samochód, który ma tylko kilka nowych części (pokrywy zaworów, kolektory wydechowe, wiatrak, alternator, gaźnik, aparat zapłonowy). Silnik i głowice cylindrów są oryginalne. Z bloku możemy odczytać numer Suffix, który się zgadza: T0207IQ. Ostatnie dwa znaki IQ oznaczają, że jest to 390 konna wersja (L36). Na poniższym zdjęciu można też odczytać numer 18S411568. Jest to część numeru VIN – pominięte zostało oznaczenie modelu (Corvette) i rodzaj nadwozia (Coupe).

1 – Chevrolet
8 – 1968
S- St. Louis
411568 – numer seryjny, który jest zgodny z numer VIN znajdującym się na ramie.

Pełny VIN: 194378S411568

Koła są oryginalne 15×7 z oznaczeniem AG i odpowiednimi kapslami środkowymi oraz rantami z 4 klipsami. Ma zgodny z 1968 rokiem tylny panel z lampami i maskę (’69 miał 3 wloty powietrza a 68 2 – zdjęcia). Przedni wlot przed wycieraczkami i wszystkie drzwi są zgodne dla ’68 (’69 miał zakrzywione krawędzie). W dalszym ciągu ma uchwyt koła zapasowego i odpowiednie listwy progowe. Lusterko – kod XX (luty 1968). Tylna szyba – VZ (grudzień 1967). Przednia szyba – CZ (listopad 1967). Tylny most – AW – wzmocniony 427 z przełożeniem 3.08. Corvette jest wyposażona we wzmocnienia zawieszenia i większe sprężyny.

Co najważniejsze silnik Corvette jest idealnym przykładem samochodu „matching numbers”/”Date Correct”.

VIN: 194378S411568
Oznaczenie silnika – T0207IQ 18S411568 (427ci/390hp L36 zgodny z VIN)
Nr bloku silnika – 3916321
Nr głowic – 3917215
Nr aluminiowego kolektora dolotowego – 3919849

Plan na Corvette był prosty – oferujemy na sprzedaż w takim stanie jak jest a w międzyczasie się nią trochę pocieszymy i jeśli nie znajdzie się chętny do końca lata 2017 to wjeżdża na warsztat do KK Motor (specjaliści od amerykańskiej klasyki), żeby ją odratować, bo ta C3 jest tego po prostu warta.
Tak też się stało.

Silnik został wyjęty i odświeżony. Nie było sensu go całego rozbierać, ponieważ dobrze pracuje i nie dymi a poprzedni właściciel przeprowadził remont. Rama została wypiaskowana i zabezpieczona a nadwozie z laminatu poprawione. Dodatkowo wymieniliśmy całe zawieszenie i założyliśmy nową pompę hamulcową oraz zaciski. Lakier „International Blue” położyliśmy w autoryzowanym serwisie Volkswagena w Siedlcach.

Teraz Corvette jest w takim stanie na jaki zasługuje pierwszy rocznik trzeciej generacji z największym w ’68 roku silnikiem, który ma zgodne wszystkie fabryczne numery.

Cała renowacja jest udokumentowana na zdjęciach.

Telefon: +48 510 725 666
E-mail: kontakt@inwestujwklasyka.pl
Miejscowość: Warszawa