Chevrolet Corvette C3 1977 – 97800 PLN – Szczecin

Chevrolet Corvette C3 swój początek zawdzięcza niesamowitemu prototypowi zwanemu Mako Shark II, wykonanemu w 1965 i wzorowanemu na bardzo szybko pływającym rekinie. Bob Mitchell, główny projektant GM, zachował praktycznie wszystkie rozwiązania z prototypu i w 1968 roku zadebiutowała oficjalnie trzecia generacja tego auta. W swoim czasie było to auto szybsze i o lepszych właściwościach jezdnych niż np. Porsche 914 czy Pontiac Firebird Trans Am. Po latach największe wrażenie robi jego dźwięk silnika i stylistyka, która wciąż imponuje i przykuwa uwagę swoimi gładkimi, organicznymi kształtami. Rocznik 1977 to ostatni w klasycznej formie, z charakterystyczną, pionową tylną szybą. Ten egzemplarz zauroczył parę architektów, która sprowadziła swój wymarzony egzemplarz z Kalifornii, przywracając go w Polsce do pełnej, wizualnej świetności. Z czarnym lakierem i miodową skórą we wnętrzu Corvette’a prezentuje się genialnie.

Chevrolet Corvette C3
Rocznik: 1977
Pojemność: 5700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 210 KM

Cena: 97800 PLN

Wyposażenie:
– wnętrze w skórze naturalnej 100%
– opony radialne
– hamulce tarczowe
– klimatyzacja
– elektryczne szyby
– regulowana kolumna kierownicy
– radio
– chromowany bagażnik

Muszę z żalem sprzedać mój ukochany samochód Chevrolet Corvette, zakupiony przeze mnie jako egzemplarz do renowacji w 2008 roku, po czym odrestaurowany i używany sporadycznie do niedzielnych przejażdżek/zlotów aut zabytkowych, tylko i wyłącznie przeze mnie.
Auto zarejestrowane w 2011 jako zabytek.

Oboje z żoną jesteśmy architektami, uwiodła nas w tym aucie niepowtarzalność, dźwięk prawie sześciolitrowego silnika i przede wszystkim kształty Corvetty (tylko modele do roku 1977).
Jest to najstarsze i niemalże jedyne sportowe auto z USA i nie mówię tu a muscle car’ach, które tworzą oddzielną kategorię.
Nawet dziś stylistykę auta można uznać za bardzo nowoczesną.
Bardzo często ze względu na swoje niespotykane kształty ludzie fotografują auto i dopytują się o różne kwestie z tym autem związane.
Jadąc Corvettą nie można pozostać niezauważonym.

Po prawie 2 latach poszukiwań znaleźliśmy nasz egzemplarz i z pomocą firmy restaurującej auta amerykańskie z Poznania w 2008 roku sprowadziliśmy ją do Szczecina.
Auto pochodzi z Kalifornii, z roku 1977, kiedy to Corvette biła rekordy sprzedaży i to pomimo kryzysu paliwowego w USA.
Jest to dopracowany i ciekawy rocznik z nietypowymi jak na inne roczniki Corvetty rozwiązaniami – jest to zarazem pierwsza Corvette, która oficjalnie nie nazywa się Stingray.

„Corvetka”, jak ją nazywamy, była w bardzo dobrym stanie mechanicznym, jednak wizualnie nie prezentowała się najlepiej, stąd nowy lakier i wnętrze.
Wnętrze, nietypowo, jest całkowicie pokryte skórą.
Oryginalnie siedzenia były skórzane, natomiast deska rozdzielcza i inne elementy wnętrza lakierowane lub pokryte skajem.
Niesamowitym i praktycznym rozwiązaniem jest ściągany twardy dach (targa) który kładziemy na bagażniku z tyłu auta – bardzo często korzystam z tego latem.

W mieście manewrowanie jest nieco utrudnione.
Auto projektowane było w Ameryce, gdzie dominują większe przestrzenie – ale do wszystkiego da się przyzwyczaić.
Z kolei w długich trasach jest niesłychanie komfortowa dzięki wygodnej, „półleżącej” pozycji za kierownicą.
Latem często odwiedzamy nadmorskie miejscowości i jazda tam i z powrotem sprawia nam wielką frajdę.

Jak zawsze w aucie zabytkowym i tu jest jeszcze trochę do zrobienia – ale o to właśnie chodzi.
Pomimo swojego wieku auto jest w pełni sprawne i można nim ruszyć w trasę od razu.
Na życzenie udostępnię pozostałe części zapasowe oraz książki serwisowe.
W aucie wymieniane części starałem się zastępować oryginalnymi, np. nowy gaźnik, uszczelki, klocki hamulcowe, amortyzatory, pompy wody i paliwa itp.
Corvette nie została poddana jeszcze żadnemu tuningowi.
7,8 s do 100 km/h przy muzyce dźwięków z silnika V8 w zupełności wystarczają.

Dane:
pojemność silnika: 5,7 l (350 cui)
moc: 210 KM
moment obrotowy: 370 Nm
masa własna: 1500 kg
prędkość max: 200 km/h
przyspieszenie 7,8 s do 100km/h
skrzynia biegów Turbo Hydra-Matic 3 biegowy automat
1/4 mili w 16 s

Proszę o kontakt tylko z poważnymi ofertami, nie interesuje mnie zamiana.

Telefon: +48 783 046 915
Miejscowość: Szczecin

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.