Chevrolet

Chevrolet S-10 1989 – 41999 PLN – Kościerzyna

Półciężarówka z nadwoziem typu pick-up od zawsze była symbolem amerykańskiej motoryzacji. Chevrolet S-10 (a także bliźniacze GMC S-15) to przedstawiciel klasy nazywanej LUV (Light Utility Vehicle), stworzony jako konkurencja dla Toyot i Nissanów, które podbijały wówczas amerykański rynek. Oferowany egzemplarz pochodzi z pierwszej generacji modelu (1982-93), wyposażony jest 2,5-litrowy silnik Iron Duke TBI i manualną skrzynię biegów. Podczas renowacji otrzymał wykończenie i styl, który predysponuje go do spokojnych, dumnych przejażdżek, a nie wytężonej pracy transportowej z którymi mogłyby kojarzyć się pickupy… obniżone zawieszenie pasuje tu doskonale i ktokolwiek zacznie myśleć, że takie ustawienie takim samochodom nie przystoi, powinien wiedzieć, że „sport suspension” było tu dostępne już jako opcja fabryczna. Wykończenie wnętrza i kół jest oczywiście ponad stan fabryczny, lecz wykonane jest z gustem i smakiem.
Czytaj dalej

Chevrolet K1500 Silverado 1992 – 29900 PLN – Sopot

Chevrolet K1500 Silverado to amerykański pick-up kategorii „full size”. To pancerna konstrukcja oparta na galwanizowanej ramie, która w czwartej generacji, w 1988 roku, otrzymała nowość w postaci niezależnego zawieszenia przedniej osi. Prezentowany egzemplarz jest w specyfikacji kanadyjskiej, z dołączanym napędem na cztery koła i pięcioosobową kabiną pasażerską oraz skrzynią ładunkową typu Stepside. Pod maską pracuje tu pięknie brzmiąca i gwarantująca odpowiednie osiągi jednostka V8 5,7 l, pokrewna tej, którą odnajdziemy w sportowym Chevrolecie Corvette.
Czytaj dalej

Chevrolet Camaro SS-350 1967 – 145000 PLN – Opole

Chevrolet Camaro pierwszej generacji pojawił się w salonach sprzedaży pod koniec 1966 roku, jako model rocznikowy 1967. Nowy tylnonapędowy amerykański potwór, zbudowany na płycie podłogowej F od General Motors, tej samej co Pontiac Firebird, dostępny był z silnikiem sześciocylindrowym lub V8 pod maską. Topowe Camaro SS wyposażone w pakiet performance, wyróżniało się lepszym prowadzeniem oraz zmianami w konstrukcji podwozia, które pozwalały mu lepiej radzić sobie z ogromną mocą silnika. SS również z wyglądu różniło się od standardowego Camaro. Wloty powietrza na masce, specjalne pasy na karoserii oraz oznaczenia SS mówiły o ukrytej pod jego powłoką mocy. Okaz wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel pierwszej serii po gruntownej renowacji, odtworzony według oryginału. Zakupiony z muzeum samochodów zabytkowych w USA, zarejestrowany został w Polsce jako pojazd zabytkowy. Czarna skórzana tapicerka oraz czarne nadwozie nie musi odstraszać w upalne dni. Nowa, oryginalna klimatyzacja Camaro, zainstalowana w USA, powinna ostudzić emocje związane z jazdą. Nowy właściciel będzie mógł w pełni cieszyć się legendą amerykańskich szos, wzbudzając zachwyt na zlotach i polskich drogach.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C4 1989 – 62900 PLN – Kraków

Chevrolet Corvette C4 w perfekcyjny sposób robi to, co każdy sportowy samochód powinien – przyspiesza rytm serca, czaruje sylwetką, masuje uszy i duszę pięknym brzmieniem V8-mki, tym lepiej słyszalnym gdy ściągniemy dach typu targa. W czarnym lakierze to prawdziwy macho, tutaj jeszcze groźniejszy w wyglądzie dzięki pakietowi stylistycznemu obejmującemu dokładki progów, zderzaków oraz dodatkową lotkę na tylnej klapie. We wnętrzu deska digital – przenosząca nas w klimat lat 80-tych. Ten egzemplarz jest po gruntownym remoncie, co zdejmie z nowego właściciele wiele zmartwień i pozwoli mu po prostu cieszyć się jazdą oraz przepiękną prezencją samochodu.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette Sting Ray Convertible C2 1966 – 300000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette Sting Ray drugiej generacji z silnikiem big block 427 uważana jest za najbardziej pożądaną kolekcjonersko Vette w historii. Gdy nie będziemy celować w największe V8, a naszą potrzebę prędkości wypełni skromniejszy small block i otwarte nadwozie typu cabrio, budżet możemy zmniejszyć o połowę, a naszą własnością może stać się gruntownie odrestaurowany egzemplarz ze Szwajcarii. W roku 1966 zbudowano ich 17762 sztuk, lecz rzadko która dziś wygląda tak jak ta. Wraz z opcjonalnym, bocznym układem wydechowym, prezentuje się i brzmi fenomenalnie. To prawdziwa amerykańska legenda, klasyk który nie pozwoli nikomu pozostać obojętnym i z każdej przejażdżki uczyni przygodę.
Czytaj dalej

Chevrolet Impala 1966 – 70000 PLN – Zakopane

Chevrolet Impala to piękny klasyk, którego pierwsza generacja wyjechała na ulice w 1958 roku. Aż trudno uwierzyć, że zdarzają się jeszcze egzemplarze z niskim przebiegiem bez głębokich zabiegów renowacyjnych, a jednak taki właśnie okaz trafił na sprzedaż. Impala z 1966 roku, czyli czwarta generacja luksusowego krążownika szos, ma na liczniku symboliczny przebieg 2400 mil. Z niewielkim, jak na amerykańskie standardy tamtych lat, silnikiem Turbo Fire V8 o pojemności 4,6 litra nie przyprawi nowego właściciela o zawrót głowy na stacji paliw, lecz brzmi tak, jak prawdziwa amerykańska jednostka powinna. Sprawny mechanicznie Chevrolet, utrzymany w oryginalnym stanie, będzie ozdobą kolekcji albo spełnieniem marzeń o koniach mechanicznych zaklętych w rasowych klasycznych liniach.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C4 1987 – 49000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette C4 debiutował w 1984 roku i dotrwał w produkcji do roku 1996. Czwarta generacja była krokiem w nowoczesność, to pierwsza, w której zrezygnowano z konstrukcji ramowej, a nowe przednie zawieszenie ważyło tu zaledwie 1/3 konstrukcji poprzednika. Miało to swoje odbicie w przyjemności prowadzenia, według dziennikarzy Corvette C4 wreszcie zaczęła jeździć równie dobrze, jak zawsze wyglądała. Panele nadwozia tradycyjnie zostały wykonane tu z włókna szklanego, a potężny silnik V8, również jak u poprzednika, zamieszczony za przednią osią, dla uzyskania możliwie dobrego rozkładu mas. Efekt działań zadziwiał w połowie lat 80-tych i robi świetne wrażenie również 30 lat później, zwłaszcza gdy oglądamy tak doskonale zachowany egzemplarz, jak ten w ogłoszeniu. Z łatwością potrafi on obalić kilka mitów związanych z motoryzacją amerykańską lat 80-tych…
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C3 1968 – 140000 PLN – Siedlce

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową szybą i chromowanymi zderzakami. To ładnie zachowany oryginał wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który może być dobrą bazą do stworzenia prawdziwej perełki.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C4 1990 – SPRZEDANY

Ma piękną sportową sylwetkę, tylny napęd i doskonale brzmiącą jednostkę V8 pod maską. Tak jak przełom lat 80-tych i 90-tych nie należał do najciekawszych w amerykańskiej motoryzacji, tak Chevrolet Corvette C4 zachował wszystkie najlepsze cechy samochodów ery „muscle cars”, ukryte pod nieco bardziej współczesnymi kształtami, okraszone ciekawymi stylistycznymi smaczkami, jak chowane reflektory, felgi o ciekawym kształcie czy wreszcie klimatyczny, cyfrowy wyświetlacz prędkości. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz zachował świetną prezencję nadwozia i wnętrza, co zawdzięcza m.in. niewielkiemu przebiegowi, który wynosi tu zaledwie 42 tys. mil.
Czytaj dalej

Chevrolet Camaro 1968 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro w 1966 roku ryknął silnikiem wjeżdżając na salony i stając się konkurencją dla potężnych amerykańskich V8. Camaro klasyfikowany jako „pony car”, produkowany jako 2-drzwiowe coupe oraz wersja convertible, oferował szeroką gamą pojemności silnika, wykończenia wnętrza i pakietów stylizacji. Podczas gdy sprzedawcy w salonach samochodowych walczyli o każdy sprzedany egzemplarz, Chevrolet też postanowił zawalczyć na torach wyścigowych. Musiał jednak spełnić rozliczne wymagania, aby umieścić Camaro w Grupie 2 America Trans-American Series, no i znaleźć odpowiedniego kierowcę. Mark Donohue okazał się być tym, który zebrał łupy w sezonach ’68 i ’69 i poprowadził Camaro do całkowitej dominacji w serii Trans-Am. Nie trwało długo, zanim europejskie zespoły i kierowcy zauważyli sukcesy swoich amerykańskich odpowiedników. Może niektórych to zdziwić, ale Chevrolet Camaro szybko pojawił się również na torach wyścigowych w całej Europie. Na aukcji wystawiony został okaz przygotowany i prowadzony przez Bill Shaw Racing w British Saloon Car Championship (mistrzostwa samochodów turystycznych UK) w 1970 roku. Odnosił także sukcesy w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych czy Moorlands Trophy British GP Support Race na Silverstone. Okazał się gwiazdą Iberia Trophy Race w 1971 roku, rozgrywanym na nieistniejącym już w swoim dawnym kształcie torze Crystal Palace. We wczesnych latach 90-tych Martin Thomas postanowił przebudować Camaro i wrócić nim do rywalizacji. Wykończone w niebieskim kolorze nadwozie, 5.0-litrowe V8 pod maską i czterobiegowa krótko przełożona skrzynia biegów – w takiej konfiguracji samochód pozostał w posiadaniu Martin’a aż do 2004 roku. W rękach obecnego właściciela, Camaro prowadziło życie gwiazdy. Pojawiało się na Heritage Grand Touring Cars, Aston Martin Owners Club Masters oraz wydarzeniach organizowanych przez Classic Sports Car Club, a nawet wystąpiło na 50-tej rocznicy samochodów turystycznych BBC Top Gear z Richard’em Hammond’em i Stig’em za kierownicą. Z pełną dokumentacją FIA i wspaniałą historią, wycenione zostało na 65- 75 tys. funtów, a więc niecałe 400 tys. złotych. Na aukcji osiągnął cenę ponad 65 tys. funtów, a więc ponad 330 tys. złotych.
Czytaj dalej