Archiwum kategorii: Chevrolet

Chevrolet Camaro RS 1988 – 37500 PLN – Poznań

Lata 70-te mocno rozmiękczyły amerykański styl. Walka o ekologię, zmniejszanie silników, coraz szerzej stosowany przedni napęd i polityczna poprawność. “Muscle cars” odeszły w zapomnienie. To nie mogło się długo utrzymać. Jak zwykle zaczęło się od muzyki – heavy metal wszedł na szerokie wody, a miłośnicy mocnego uderzenia chcieli znaleźć auto dla siebie. Wtedy był rok 1982 i na scenę wszedł Chevrolet Camaro 3. generacji, wraz ze swoim bliźniakiem, Pontiakiem Firebird. Na szczęście główny inżynier projektu Camaro, Tom Zimmer, wcześnie zdecydował, że prowadzenie powinno być najwyższym priorytetem Camaro trzeciej generacji, a to wymaga tylnego napędu. To dało jego dziecku charakter i nieśmiertelność. Dziś większość motoryzacji amerykańskiej z lat 80-tych z ery “malaise” odchodzi w zapomnienie, ale napędzany solidnym 5-litrowym V8 Chevrolet Camaro RS może stać w pełnym blasku na klasycznej scenie. Może też palić gumę ruszając z każdych świateł, w rytm przebojów Mötley Crüe czy Iron Maiden. To jest łobuz. W pięknym stanie rzadko spotykany na rynku, dlatego przyjęliśmy taki egzemplarz we własne ręce z niekłamaną radością.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro RS 1988 – 37500 PLN – Poznań

Chevrolet 210 Townsman Wagon 1956 – 135000 PLN – Wielogóra

Amerykańskie samochody z lat 50-tych i 60-tych mają w sobie coś niezwykłego. Nie chodzi tylko o kształty, piękne linie nadwozia, obszerne i wygodne wnętrza czy samą miękkość poruszania się, ale też o specyficzny klimat. W tamtych czasach nawet samochody takie jak prezentowany Chevrolet 210 Townsman Wagon, pochodzący z klasy średniej (w co dziś trudno uwierzyć), oferowały użytkownikom prawdziwy komfort. 210 czyli Two-Ten były znacznie tańsze od Bel Air, a i tak miały w gamie szeroki wybór rodzajów nadwozia na lata 1953-57. Jednym z nich było pięciodrzwiowe kombi, takie jak w ogłoszeniu. W pełni odrestaurowany przez pierwszego właściciela egzemplarz prezentuje się naprawdę wspaniale. To prawdziwy eye catcher każdego zlotu i spotu. Pod maską ma mocniejszy od seryjnego silnik V8, na pokładzie jest klimatyzacja, dużo chromowanych wykończeń i luksusowe wnętrze, dzięki czemu są po prostu jeździ się przyjemnie i wygodnie.
Czytaj dalej Chevrolet 210 Townsman Wagon 1956 – 135000 PLN – Wielogóra

Chevrolet Corvette ZR1 C6 2010 – 249000 PLN netto – Krapkowice

Chevrolet Corvette ZR1 to szczególna, najmocniejsza, najbardziej ukierunkowana na osiągi wersja sportowego modelu szóstej generacji. Była jeszcze Z06, ale zdecydowanie stała w jej cieniu. ZR1 to była w swoich czasach zresztą nie tylko najmocniejsza Vette wśród wszystkich dostępnych, ale i najmocniejsza w całej historii modelu. O ile sama nazwa ZR-1 pojawiała się już wcześniej w C3 z lat 1970-1972 i C4 w rocznikach 1990-1995, to w latach 2008-13 w C6 granicę przesunięto o wiele dalej. 6,2 l i 647 KM to ponad 100 KM z każdego litra pojemności, rzecz nieczęsto spotykana w amerykańskiej motoryzacji i uzyskana tu dzięki zastosowaniu kompresora. Obiecywana prędkość maksymalna tej rakiety to 330 km/h, ale zachwycić mogą tu nie tylko osiągi, ale i wyczynowe piękno tej konstrukcji. Włókno węglowe odnajdziemy tu na dachu, masce, błotnikach, przednim spliterze i progach, przy czym maskę i błotniki normalnie polakierowano, ale na dachu i splitterze odnajdziemy oryginalną strukturę carbonu, przykrytą jedynie bezbarwnym lakierem. Na środku maski umieszczono poliwęglanowe okno, pozwalające podziwiać intercooler w pełnej okazałości. Rozmiary opon pobiły kolejny rekord szerokości w modelu, a do zatrzymywania samochodu użyto węglowo-ceramicznych hamulców. Jedynym elementem zbliżającym auto do cywilizacji jest elektroniczne sterowanie systemem ESP i twardością zawieszenia (Performance Traction Management), pozwalające myśleć nie tylko o torowym użytku, ale i o normalnej eksploatacji albo choćby i paleniu gumy, gdy przyjdzie nam do głowy usunięcie wszelkich kagańców. To bardzo niegrzeczne ze swojej natury auto, lecz ten egzemplarz wygląda tak, jakby nikt nigdy nim przepisów nie łamał. Choć przejechał 74 tysiące kilometrów, wciąż wygląda jakby dopiero co opuścił bramy salonu.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette ZR1 C6 2010 – 249000 PLN netto – Krapkowice

Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Pierwszy układ wtryskowy w seryjnie produkowanym aucie to układ Boscha w Gullwingu, czyli Mercedesie 300 SL z 1954 roku. To nie były jednak czasy, w których amerykańska motoryzacja mogłaby odstawać od europejskiej choćby o krok. Oferowana od 1953 roku Corvette C1 dostała układ wtryskowy jako opcję w drugiej z czterech serii pierwszej generacji, w 1957 roku. Zaoferowała wówczas 290 KM z silnika o pojemności 290 cali sześciennych (4,7 l), co pozwoliło reklamować auto hasłem “One HP per cubic inch” – jeden koń mechaniczny z cala sześciennego pojemności – rzadko kto mógł się poszczycić taką wydajnością w tamtych czasach. Ponieważ wersja wymagała srogiej dopłaty, w pierwszym roku sprzedano ich zaledwie 1040 sztuk. Prezentowana Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection to trzecia seria pierwszej generacji, druga w której można było zamówić wtrysk paliwa i pierwsza z poczwórnymi lampami z przodu. Wysokowydajny silnik z wtryskiem paliwa, w który wyposażony jest samochód, ma kompresję 11:1 i stosunkowo agresywny profil wałka rozrządu. Silnik był unikatem w owym czasie, generował moc ponad 1 KM z cala, co przy połączeniu z manualną 4-biegową skrzynią biegów gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy, jak i osiągi wykraczające poza erę ówczesnych samochodów. Stan tego egzemplarza jest wprost zjawiskowy.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette Cabrio C3 1973 – 137000 PLN – Warszawa

Historia amerykańskiego “Stingraya” rozpoczęła się w 1953 roku, kiedy to Chevrolet dumnie zaprezentował 2-osobowy kabriolet, który stał się ikoną klasycznej motoryzacji. W 1967 roku pojawiła się trzecia generacja Corvetty oznaczona kodem C3. Przydomek “Stingray” (z ang. płaszczka) przyjął się ze względu na charakterystyczny kształt karoserii, a przede wszystkim długiej, niskiej i schodzącej się w szpic maski. Przez restrykcyjne przepisy, podczas produkcji Corvetty C3 jej moc musiano zmniejszyć do 200 koni mechanicznych. Chevrolet Corvette Cabrio C3 Stacji klasyki szczęśliwie pochodzi jeszcze sprzed ery kryzysu. Dzięki temu pod jej maską pręży się dumnie aż 390 koni mechanicznych.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Cabrio C3 1973 – 137000 PLN – Warszawa

Chevrolet Camaro RS/SS 1968 – 220000 PLN – Maków Podhalański

Chevrolet Camaro to największy konkurent Mustanga w latach 60-tych i jedna z największych ikon tamtych lat. Nikt nie potrafi przejść obok niego obojętnie, szczególnie jeśli jest to czarne Camaro z pakietem RS. Ten pakiet to chowane przednie światła, zmienione tylne światła i jasne pasy na karoserii. Dodatkowo w wersji SS można było otrzymać wloty powietrza na masce i oznaczenia SS, zmodyfikowane zawieszenie i przede wszystkim jednostkę napędową o niebagatelnej mocy. W tym egzemplarzu podczas renowacji rozpędzono się jeszcze bardziej. Podniesiona o dobre 6 cali maska skrywa naprawdę konkretne serce. Jego silnik na 489 cali sześciennych pojemności (8 litrów), a moc sprzedający szacuje na 585 koni mechanicznych.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro RS/SS 1968 – 220000 PLN – Maków Podhalański

Chevrolet Camaro 1978 – 59500 PLN – Wojakowa

Chevrolet Camaro drugiej generacji to bez wątpienia jeden z najciekawszych sportowych samochodów amerykańskich lat 70-tych. Sportowa sylwetka, agresywne linie, tylny napęd – wszystko, co tygrysy lubią najbardziej. Choć przepisy ekologiczne sprawiły, że montowano w nich również mniejsze jednostki, na szczęście w ofercie pozostała również kultowa V8. Brzmi wspaniale i niestraszne są jej przebiegi rzędu 200 tysięcy mil. Samochód z takim właśnie silnikiem prezentowany jest w tej ofercie.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1978 – 59500 PLN – Wojakowa

Chevrolet Corvette C3 1968 – 82000 PLN – Maków Podhalański

Rok 1968 to rok odważnych zmian w modelu Corvette. Całkowite przeprojektowanie nadwozia, wraz ze zdejmowanymi panelami T-Top i opuszczaną tylną szybą pozwoliło uzyskać odczucia z jazdy jak w kabriolecie. Poszycie karoserii z włókna szklanego po raz pierwszy przynitowane zostały bezpośrednio do ramy, a o zwiększenie sztywności dbały specjalne podpory. Był to pierwszy amerykański samochód wyposażony w 4 hamulce tarczowe, wyróżniał się także bezpośrednim układem kierowniczym ze wspomaganiem i nowatorsko zaprojektowanym zawieszeniem. Silniki miały od 300 do 435 KM. W tym egzemplarzu – 390 KM z jednostki o pojemności 427 cali sześciennych. Wspaniale! Chevrolet Corvette C3 miała kształt inspirowany płaszczką (stąd wzięła się zwyczajowa nazwa “stingray”) i jeździła również jak prawdziwy drapieżnik. W swojej pierwotnej formie z małymi chromowanymi zderzakami z pewnością jest najpiękniejsza, a czasy przedkryzysowe są najciekawsze ze względu na nie tłumione ekologicznymi przepisami silniki.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1968 – 82000 PLN – Maków Podhalański

Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Są samochody klasyczne, i jest Chevrolet Camaro pierwszej generacji. Dla wielu miłośników to właśnie ten model jest kwintesencją sportowych linii lat 60-tych. Był odpowiedzią koncernu GM na Forda Mustanga, przyjętą zdecydowanie cieplej, niż wcześniejszy, tylnosilnikowy Corvair. Debiutował w połowie roku 1966 jako rok modelowy 1967. Rocznik 1969 był ostatnim pierwszej generacji i pierwszym, który otrzymał zauważalne wizualnie zmiany. Ukształtowany trójkątnie grill pozwolił uwypuklić jego okrągłe reflektory, a tylny pas otrzymał nowe światła, dzielone teraz na trzy, zamiast na dwie części. Zmianą we wnętrzu było dodanie kwadratowych wskaźników, które zainspirowały retro stylistykę kabiny Camaro piątej generacji (z lat 2010-2015). Prezentowany egzemplarz pokryty jest lakierem w swoim oryginalnym i bardzo ciekawym odcieniu “Glacier Blue”. Wyposażony jest w elementy stylizacji modelu SS (Super Sport), ma silnik o pojemności 5,7 l, automatyczną skrzynię biegów, hamulce tarczowe przy przedniej osi, klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Te wszystkie dodatki sprawiają, że nawet dziś jego użytkowanie będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową tylną szybą i chromowanymi zderzakami. To był ładnie zachowany oryginał, wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który w ostatnich miesiącach przeistoczył się w prawdziwą perełkę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa