Chevrolet

Chevrolet K1500 Silverado 1992 – 33900 PLN – Sopot

Chevrolet K1500 Silverado to amerykański pick-up kategorii „full size”. To pancerna konstrukcja oparta na galwanizowanej ramie, która w czwartej generacji, w 1988 roku, otrzymała nowość w postaci niezależnego zawieszenia przedniej osi. Prezentowany egzemplarz jest w specyfikacji kanadyjskiej, z dołączanym napędem na cztery koła i pięcioosobową kabiną pasażerską oraz skrzynią ładunkową typu Stepside. Pod maską pracuje tu pięknie brzmiąca i gwarantująca odpowiednie osiągi jednostka V8 5,7 l, pokrewna tej, którą odnajdziemy w sportowym Chevrolecie Corvette.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C3 1968 – 140000 PLN – Siedlce

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową szybą i chromowanymi zderzakami. To ładnie zachowany oryginał wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który może być dobrą bazą do stworzenia prawdziwej perełki.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C4 1990 – 42900 PLN – Wodzisław Śląski

Ma piękną sportową sylwetkę, tylny napęd i doskonale brzmiącą jednostkę V8 pod maską. Tak jak przełom lat 80-tych i 90-tych nie należał do najciekawszych w amerykańskiej motoryzacji, tak Chevrolet Corvette C4 zachował wszystkie najlepsze cechy samochodów ery „muscle cars”, ukryte pod nieco bardziej współczesnymi kształtami, okraszone ciekawymi stylistycznymi smaczkami, jak chowane reflektory, felgi o ciekawym kształcie czy wreszcie klimatyczny, cyfrowy wyświetlacz prędkości. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz zachował świetną prezencję nadwozia i wnętrza, co zawdzięcza m.in. niewielkiemu przebiegowi, który wynosi tu zaledwie 42 tys. mil.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C4 1987 – 59000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette C4 debiutował w 1984 roku i dotrwał w produkcji do roku 1996. Czwarta generacja była krokiem w nowoczesność, to pierwsza, w której zrezygnowano z konstrukcji ramowej, a nowe przednie zawieszenie ważyło tu zaledwie 1/3 konstrukcji poprzednika. Miało to swoje odbicie w przyjemności prowadzenia, według dziennikarzy Corvette C4 wreszcie zaczęła jeździć równie dobrze, jak zawsze wyglądała. Panele nadwozia tradycyjnie zostały wykonane tu z włókna szklanego, a potężny silnik V8, również jak u poprzednika, zamieszczony za przednią osią, dla uzyskania możliwie dobrego rozkładu mas. Efekt działań zadziwiał w połowie lat 80-tych i robi świetne wrażenie również 30 lat później, zwłaszcza gdy oglądamy tak doskonale zachowany egzemplarz, jak ten w ogłoszeniu. Z łatwością potrafi on obalić kilka mitów związanych z motoryzacją amerykańską lat 80-tych…
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C3 L-82 1976 – 84900 PLN – Stale

454 cale sześcienne to pojemność godna prawdziwego, amerykańskiego muscle car’a. Przekładając na nasz system miar – 7,5 l świetnej zabawy i wysokiej fali momentu obrotowego, płynącej z każdym muśnięciem pedału przyspieszenia. Silnik L-82 454cid zaczął być montowany do Chevrolet’a Corvette C3 w roku 1973. Od poprzednika LT-1 wyróżniał się wyższą kompresją i większą chęcią do pracy w górnej partii obrotów. W ówczesnej prasie doceniano doskonały balans samochodu, właściwie niespotykany w innych samochodach klasy GT z tak dużymi silnikami. Jego produkcję zakończono ze względu na kryzys paliwowy już rok później, lecz taka niespodzianka pod maską modelu dwa lata młodszego nie powinna być zmartwieniem. W tym egzemplarzu przyłożono wiele uwagi, by nie tylko właściwie jechał, ale i odpowiednio się wyróżniał. Samochód otrzymał specjalne, customowe malowanie oraz wybrzuszoną maskę w stylu dragstera.
Czytaj dalej

Chevrolet Chevelle Malibu 1975 – 64900 PLN – Kraków

Chevrolet Chevelle Malibu z połowy lat 70-tych to spadkobierca ery „muscle cars”. Mocy miał zdecydowanie mniej, niż kilka lat wcześniej, lecz szczęśliwie duża pojemność w układzie V8 wciąż oznaczała potężny moment obrotowy, brzmienie było pierwszorzędne, a tylny napęd pozwalał na odpowiednie harce. Jednostki te wciąż można było w łatwy sposób wzmocnić, a specyficzna konstrukcja zawieszenia i typowo amerykańskie hamulce i tak sprawiają, że na brak mocy rzadko kto będzie się skarżyć. W końcu nikt rozsądny tymi autami nie pędzi na złamanie karku, ze spaleniem gumy problemu nie ma, a sylwetka wciąż jest imponująca i przykuwająca uwagę. Egzemplarz z ogłoszenia jest po kompleksowych pracach renowacyjnych i przykuwa uwagę fantastycznym odcieniem błękitnego lakieru.
Czytaj dalej

Chevrolet Camaro 1968 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro w 1966 roku ryknął silnikiem wjeżdżając na salony i stając się konkurencją dla potężnych amerykańskich V8. Camaro klasyfikowany jako „pony car”, produkowany jako 2-drzwiowe coupe oraz wersja convertible, oferował szeroką gamą pojemności silnika, wykończenia wnętrza i pakietów stylizacji. Podczas gdy sprzedawcy w salonach samochodowych walczyli o każdy sprzedany egzemplarz, Chevrolet też postanowił zawalczyć na torach wyścigowych. Musiał jednak spełnić rozliczne wymagania, aby umieścić Camaro w Grupie 2 America Trans-American Series, no i znaleźć odpowiedniego kierowcę. Mark Donohue okazał się być tym, który zebrał łupy w sezonach ’68 i ’69 i poprowadził Camaro do całkowitej dominacji w serii Trans-Am. Nie trwało długo, zanim europejskie zespoły i kierowcy zauważyli sukcesy swoich amerykańskich odpowiedników. Może niektórych to zdziwić, ale Chevrolet Camaro szybko pojawił się również na torach wyścigowych w całej Europie. Na aukcji wystawiony został okaz przygotowany i prowadzony przez Bill Shaw Racing w British Saloon Car Championship (mistrzostwa samochodów turystycznych UK) w 1970 roku. Odnosił także sukcesy w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych czy Moorlands Trophy British GP Support Race na Silverstone. Okazał się gwiazdą Iberia Trophy Race w 1971 roku, rozgrywanym na nieistniejącym już w swoim dawnym kształcie torze Crystal Palace. We wczesnych latach 90-tych Martin Thomas postanowił przebudować Camaro i wrócić nim do rywalizacji. Wykończone w niebieskim kolorze nadwozie, 5.0-litrowe V8 pod maską i czterobiegowa krótko przełożona skrzynia biegów – w takiej konfiguracji samochód pozostał w posiadaniu Martin’a aż do 2004 roku. W rękach obecnego właściciela, Camaro prowadziło życie gwiazdy. Pojawiało się na Heritage Grand Touring Cars, Aston Martin Owners Club Masters oraz wydarzeniach organizowanych przez Classic Sports Car Club, a nawet wystąpiło na 50-tej rocznicy samochodów turystycznych BBC Top Gear z Richard’em Hammond’em i Stig’em za kierownicą. Z pełną dokumentacją FIA i wspaniałą historią, wycenione zostało na 65- 75 tys. funtów, a więc niecałe 400 tys. złotych. Na aukcji osiągnął cenę ponad 65 tys. funtów, a więc ponad 330 tys. złotych.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C5 1998 – 89000 PLN – Busko Zdrój

Lekka konstrukcja, wielowahaczowe zawieszenie, układ transaxle i idealny rozkład mas. To nie są cechy, których spodziewalibyśmy się po amerykańskim samochodzie nawiązującym do legendy muscle cars. Chevrolet Corvette C5 projektowany był również z myślą o europejskim odbiorcy, w efekcie będąc o wiele tańszą alternatywą dla wozów Porsche czy Ferrari. Chevrolet Corvette C5 już w podstawowej wersji oferował doskonałą jednostkę V8 o mocy 345 KM, katapultującą go do pierwszej setki w 5,6 s i pozwalającą na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 274 km/h. Jednocześnie to pierwsza Vette, któa oferuje rozsądnych rozmiarów bagażnik, a przy spokojnej jeździe spala poniżej 15 l/100 km. To amerykański sen za bardzo rozsądne pieniądze.
Czytaj dalej

Chevrolet 5 Window Coupe 1931 – 147000 PLN – Warszawa

Chevrolet obok Forda i Plymouth’a był w latach 30-tych jedną z najbardziej popularnych i przystępnych marek w USA. W zestawieniu z konkurencją miał jednak mocny atut – zaprezentowany w ’29 roku sześciocylindrowy, górnozaworowy silnik. To obiekt zazdrości rywali, który potrafił połączyć dużą wytrzymałość, moc i ekonomikę, w efekcie przyczyniając się do zwiększenia udziału w rynku koncernowi General Motors z 14% w 1921 do 40% w 1931 roku. Pięknie zachowany, oryginalny Chevrolet 5 Window Coupe jako żywo przywołuje tamtą epokę. Wprost trudno uwierzyć, że ten samochód zachował się w takim stanie przez 86 lat.
Czytaj dalej

Chevrolet Impala SS 1964 – 199000 PLN – Poznań

Chevrolet Impala SS to jedno z najpiękniejszych i najbardziej stylowych amerykańskich coupe lat 60-tych. To członek wprowadzonej w 1961 rodziny Biscayne/Bel Air/Impala, w prezentowanej dwudrzwiowej wersji hardtop stojący na samym szczycie modelowej drabiny. Pakiet SS (Super Sport) zestawiony został tu z jednostką V8 o pojemności 327 cali sześciennych (ok. 5,4 l). Podczas kompleksowej renowacji wóz został delikatnie wzmocniony i unowocześniony, dzięki czemu z pewnością nikt nie będzie tu narzekać ani na brak mocy, ani na brzmienie, ani na kaprysy w eksploatacji. Cena nie jest okazyjna, lecz te samochody w takim stanie nawet w Stanach kosztują już zdecydowanie więcej. Warto zainwestować, bo to nie tylko szyk i emocje, ale także pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej