Chrysler Grand Voyager 1995 – 16000 PLN – Szczecin

Pierwsza generacja tego samochodu ukazała się w 1984 roku jako Dodge Caravan, i obok Renault Espace był to prekursor klasy zwanej u nas jako minivany (za Oceanem – magic wagons). Byli to prawdziwi mistrzowi wykorzystania przestrzeni, przy rozmiarach i manierach zwykłej osobówki oferujący przestrzeń jak w busie. W 1987 roku światło dzienne ujrzała wersja z przedłużonym rozstawem osi (Grand Caravan), oferująca rozsądny bagażnik przy trzech rzędach miejsc, w kolejnym roku auto wkroczyło na europejskie salony, jako Chrysler Voyager. Lata 1991-95 to druga generacja, o wygładzonych kształtach, i taki właśnie samochód w europejskiej specyfikacji, z przedłużonym rozstawem osi, oferowany jest w tym ogłoszeniu. Pod jego maską pracuje silnik o pojemności 3,3 l, zasilany LPG. Zwraca uwagę świetny stan samochodu i rozsądna cena, tylko nieznacznie przewyższającą ostatnie wydatki serwisowe.

Chrysler Grand Voyager
Rocznik: 1995
Przebieg: 250000 km
Pojemność: 3300 cm³
Rodzaj paliwa: LPG
Skrzynia biegów: automatyczna

Cena: 16000 PLN

Chrysler Grand Voyager – rok 1995, tzw. kanciak (ostatni rok tej najbardziej klasycznej wersji).
Jest to oryginalna wersja na Europę, z oryginalnymi, fabrycznymi zagłówkami, licznikiem w kilometrach oraz europejskimi światłami zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu.
Silnik 3,3 V6 + instalacja gazowa LPG z najwyższej półki (butla pod podłogą na zewnątrz). Przebieg 250000 km i oceniając stan auta, uważam, że jest prawdziwy.

LPG zakładała najlepsza firma w woj. zachodniopomorskim, DRETAN w Tanowie koło Szczecina. Wykonanie perfekcyjne. Instalacja jest w pełni zautomatyzowana, wystarczy zatankować, a reszta „robi się sama”. Silnik znany ze swojej pancerności, nie znam egzemplarza, który by uległ jakiejkolwiek awarii – mój egzemplarz jest w super stanie. Nie dymi, nie ma wycieków, nie bierze oleju, nawet przy wymianie (robię co 8000 km) olej spuszczany jest dość czysty. Zdjęcia spod maski ukazują silnik bez mycia czy szykowania do zdjęć.

Auto w 100% w fabrycznej konfiguracji (poza LPG i radiem, ale w wersji na Europę nie było fabrycznych odbiorników, tylko przygotowana kieszeń na radia DIN1). 4x fotele kapitańskie + 3 os. kanapa, więc jedzie wygodnie nawet 7 osób. Fotele oraz kanapa regulowane, kanapa przesuwna, więc można powiększyć bagażnik. Każdy fotel i kanapę można łatwo wyjąć z samochodu – zajmuje to kilka sekund. Kanapy i fotele są większe i dużo wygodniejsze niż w nowszych wersjach (dla porównania z wersją III, IV i V – którą obecnie też posiadam). Wnętrze całe w pluszu/super miękkim welurze – stan wnętrza niemal doskonały + dodatki „drewniane” – fabryczne.

Do auta 2x komplet kół na alufelgach Chryslera i Jeep’a (te na zdjęciach są na zimę, z bardzo dobrymi oponami, to są felgi od Jeepa Cheerokiego, z tego roku co Chrysler i z tego samego koncernu, więc parametrami identyczne co oryginały). Na lato komplet bardzo dobrych opon letnich, na oryginalnych, fabrycznych alufelgach (widoczne na jednym ze zdjęć, na jednej feldze przy nakrętce lekko odszedł klar – nic wielkiego, poza tym wygląd i stan super, nie są krzywe ani poobijane itd.) Auto, jak i felgi, są w oryginalnym lakierze (dość często woskowane). Do kompletu dokładam komplet kół letnich na oryginalnych felgach stalowych, ze wzmacnianymi oponami Nokian – na dalekie wyprawy obciążonym pojazdem.

Ostatnio duży serwis skrzyni automatycznej, z wymianą zużytych części na nowe (koszt 7000 PLN), lipiec 2018. Poza tym duży serwis reszty – oleje, filtry, hamulce (2500 PLN). W zeszłym tygodniu okresowy serwis LPG, z wymianą filtrów, sprawdzeniem szczelności i korekcją ustawień.

Po podpięciu do testera, ani silnik, ani skrzynia, ani żaden inny układ nie wyświetla błędów. I to czuć przy użytkowaniu – wszystko działa po prostu tak jak powinno. Auto na bieżąco serwisowane – stosowane tylko oryginały lub zamienniki z najwyższej półki. Oleje i płyny tylko Valvoline ew. Mopar.

Brak korozji czy innych ubytków. Lewy tylny błotnik był poprawiany przy rancie, ale wykonany jest jak fabryczny, przez warsztat renowacji zabytkowych Mercedesów, przez znanego w branży człowieka.
Auto posiada gdzieniegdzie niewielkie ślady używania – nowe nie jest, ale wygląda lepiej niż niejedno roczne auto.

Oryginalny, fabryczny hak MOPAR.
Przyciemniane szyby fabryczne.
Centralny zamek z pilotem.
Kierownica skórzana – fabryczna – stan super.
Szyby przednie elektryczne, środkowe uchylne ręcznie, tylne uchylne elektrycznie – wszystko działa bez zarzutu.
Klimatyzacja (po przeglądzie na koniec tego sezonu, ozonowanie itd., wykonane w profesjonalnej firmie, zajmującej się tylko klimatyzacjami – działa super).
Wspomaganie kierownicy działa bardzo lekko.
2 x poduszka powietrzna (kierowca + pasażer)
Dość fajny komputer pokładowy w tunelu na podsufitce, wyświetla różne ciekawe informacje.
Tempomat – oczywiście w pełni sprawny i bardzo fajnie działający, nie wykazuje „nerwowości”, jak w niektórych autach.
Oryginalne halogeny p/mgłowe w przednim zderzaku.

Auto na dzisiaj nie wymaga dołożenia nawet złotówki.
Kosmetyka – z tyłu na klapie ma 1 cm wgniecenie oraz lekkie wgniecenie z przodu na masce, oba prawie niewidoczne, bez uszkodzeń lakieru – można to naprawić metodą nieinwazyjną (po dogadaniu się z konkretnym klientem, bez wielkich negocjacji ceny, mogą oddać auto na korektę tych wgnieceń – na północy Szczecina jest warsztat zajmujący się taką naprawą, kilka razy korzystałem z ich usług i robią to wyśmienicie, w 99% nie ma śladu po wgniotce).
Ma bardzo niewielki ubytek w przedniej szybie – do naprawy żywicą, nie trzeba wymieniać szyby na nową. Taka usługa kosztuje ok. 150 PLN.

Przebieg ok. 250 000 km – zdaje się być oryginalny.
Według mojej i nie tylko mojej opinii, auto nie miało wypadku, ani chyba nawet stłuczki.
Książki, instrukcje itd. – wszystko w oryginalnym etui, tak jak wyjechało z fabryki.
Oryginalne relingi dachowe.
Radio Clarion, model niemal już kultowy. CD + USB (MP3) – pasuje klimatem idealnie.

Cena do niewielkiej negocjacji z konkretnym klientem, już na miejscu przy aucie.

Bardzo proszę nie porównywać tego egzemplarza z autami oferowanymi na innych portalach. To naprawdę, moim zdaniem, jeden z lepszych egzemplarzy w Europie. Z wyposażeniem na poziomie wersji Town & Country, tyle, że z ładniejszym i wygodniejszym wnętrzem.

Wystawione na sprzedaż pod wpływem impulsu, bez planowania sprzedaży, tylko dlatego, że „zachorowałem” na motocykl Buell XB9 (mogę na taki motocykl się zamienić). Ponadto jest to mój 9-ty pojazd w kolekcji i ostatnio auto więcej stoi niż jeździ.

Zapraszam do kontaktu mailowego lub telefonicznego (z powodu charakteru mojej pracy, często nie mogę odebrać telefonu, proszę próbować dzwonić co jakiś czas, aż do skutku, przeważnie lepiej napisać mail’a).

Telefon: +48 501 367 197
E-mail: sq1euo@gmail.com
Auto można obejrzeć w Szczecinie lub Policach.