Chrysler

Chrysler Crossfire 2007 – 43000 PLN – Warszawa

Chrysler Crossfire to tylnonapędowy samochód sportowy produkowany przez niemieckiego Karmanna w latach 2003 do 2007 w Osnabrück. Znaczącą ilość podzespołów dzieli z różnymi modelami Mercedesa, w większości z modelem SLK. Pod maską tej dynamicznej bulwarówki pracuje świetna, wolnossąca jednostka V6 Mercedesa o oznaczeniu M112 E32, generująca z pojemności 3,2 litra 218 KM. Pomimo, iż niewysilona, pozwala rozpędzić to ważące 1457 kg auto do prędkości 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund i uzyskać maksymalną prędkość wynoszącą blisko 250 km/h. Prezentowany egzemplarz to rocznik 2007, z końca produkcji modelu. Powstało w tym roku zaledwie 2000 tych aut. Największym atutem prezentowanego egzemplarza jest jego stan zachowania i przebieg, który wynosi zaledwie 13900 km.
Czytaj dalej

Chrysler Imperial 1931 – 230000 PLN – Biała Podlaska

W naszych ogłoszeniach bardzo rzadko zdarzają się samochody z lat 30-stych, a szkoda. Te prawdziwe perły przedwojennej motoryzacji, o prostej konstrukcji, którymi właściciele potrafią przebyć klika tysięcy kilometrów, aby dotrzeć na zlot lub wystawę, zapewnić mogą masę niezapomnianych wrażeń. Chrysler Imperial wystawiony na sprzedaż, to model zaprezentowany jeszcze pod koniec lat 20-stych ubiegłego wieku. Był najwyższym z modeli marki konkurującym z Cadillacem, Lincolnem, Cordem czy Packardem. Cytując Antique Automobile: „przymiotnik „imperial” według słownika Webstera oznacza: niepodległy (sovereign), najwyższy (supreme), najlepszy (superior), lub o nietypowym rozmiarze lub doskonałości. Tak więc słowo „imperial” słusznie przystaje do najwyższego modelu w gamie Chryslera.” Tak więc Chrysler Imperial z lat 30-stych, w 100% oryginalny i w pełni sprawny to coś, koło czego nie można przejść obojętnie.
Czytaj dalej

Chrysler New Yorker 1970 – 55000 PLN – Namysłów

Chrysler New Yorker produkowany był przez ponad pół wieku, w dwunastu różnych generacjach. Szósta z nich (1968-73) to ostatnia przedkryzysowa, w której pod maską odnajdziemy kwintesencję amerykańskiej motoryzacji, 440-calowy Big Block, o mocy nie ograniczonej jeszcze restrykcyjnymi przepisami ograniczenia emisji spalin. To gwarantowane emocje dla sześciu pasażerów, które ten imponujący Mopar może wziąć na pokład. Rozmachem, rozmiarami i brzmieniem zachwyca. Niezależnie, czy planujemy się nim dostojnie toczyć, czy zamiatać tyłem na szutrowej drodze, nie sposób w nim się nudzić i pozostać niezauważonym.
Czytaj dalej

Chrysler 300 1962 – Warszawa

Chrysler 300 z tak zwanej „serii literowej” powstawał w latach 1955-65, cechował się stylowym nadwoziem coupe, bogatym wyposażeniem i mocnymi silnikami V8 o pojemności 6,8 l i mocy dochodzącej do 400 KM. Chrysler 300 Sport Series (generacji H) oferowany podczas letniej aukcji Ardor Auctions to model z 1962 roku. Wyróżniały go cztery skośnie ułożone przednie lampy (podobnie jak w modelu G) i po raz pierwszy w tym modelu, brak tylnych skrzydeł. Zbudowano zaledwie 435 sztuk tego coupe, co w masowej amerykańskiej motoryzacji uchodzi za niezwykle niski nakład produkcji. Ten egzemplarz przechodził kilkukrotnie renowację, posiada świetnie zachowane wnętrze i silnik o pojemności jeszcze większej niż oryginalnie – 7,2 l. Cena wywoławcza tego ekstrawaganckiego rodzynka to zaledwie 85000 złotych.
Czytaj dalej

DeSoto Custom 1947 – 65900 PLN – Rybnik

DeSoto to nieco zapomniana już dziś marka, pochodząca z koncernu Chryslera i obecna na rynku w latach 1928-61. Choć były to wozy popularne i stosunkowo niedrogie, stylizowano je nowocześnie, często wykorzystując najnowsze zdobycze aerodynamiki. DeSoto Custom był najdroższym, flagowym okrętem w powojennej ofercie tej marki. Napędzany dolnozaworowym, sześciocylindrowym silnikiem Chrysler’a, oferuje solidną na owe czasy moc 110 KM. Majestatyczne kształty to jeszcze echa ery przedwojennej, podobnie jak bogato udekorowane wnętrze. Gdyby Capone pożył kilka lat dłużej, na pewno zamówiłby jednego dla siebie… Co ciekawe, historia samochodu w Polsce sięga aż do 1956 roku i jest w pełni udokumentowana. Unikatowość samochodu i ogrom prac, jakie przy nim wykonano, z pewnością powinien stanowić wielką zachętę do zakupu.
Czytaj dalej

Chrysler LeBaron GTC Turbo Convertible 1991 – SPRZEDANY

Świetny, turbodoładowany silnik R4 używany był również w modelach Dodge Daytona, lecz w tej karoserii i europejskiej specyfikacji to prawdziwa rzadkość. Szacuje się, że Chrysler LeBaron GTC Turbo został w Europie sprzedany w ilości nie większej niż 100 sztuk. Z ceną przekraczającą 50 tys. DM stanowił konkurencję dla otwartego BMW 325i i Saaba 900i, choć wybierany był przez jeszcze większych indywidualistów. Z zewnątrz wyróżnia się światłami chowanymi pod dużymi klapami, we wnętrzu – to typowy przedstawiciel amerykańskiej motoryzacji tego okresu. Największą atrakcją prezentowanego egzemplarza jest otwierany automatycznie dach i jednostka napędowa, pozwalająca płynnie rozwijać moc już od niskich obrotów, niczym w tradycyjnym, amerykańskim V8.
Czytaj dalej

Imperial LeBaron 1959 – 175000 PLN – Wrocław

Z tego modelu koncern Chrysler’a był tak dumny, że wydał go pod nową, luksusową marką – Imperial. Podobnie jak u konkurencji w postaci Lincolna (Ford) i Cadillac’a (GM), nie odnajdziemy na nim ani jednego oznaczenia firmy-matki. Imperial LeBaron w formie prezentowanej w ogłoszeniu powstawał jedynie przez 3 lata (1957-59), wyróżniając się dziś unikatowością, gustowną stylistyką, gwarantowanym komfortem i luksusowym wyposażeniem. Jako sedan model ’59 powstał w zaledwie 510 sztukach. Prezentowany egzemplarz jest po renowacji, w pełni fascynując swoim rozmachem i precyzją wykonania stylistycznych detali. Warto zauważyć, że tego kolosa napędza nie byle jaki silnik – big block V8 Wedge stał się również sercem muscle car’ów Chrysler’a w kolejnej dekadzie.
Czytaj dalej

Chrysler New Yorker 1970 – SPRZEDANY

Dziś Chrysler stał się wasalem Fiata, lecz były czasy, kiedy samochody tej marki królowały na amerykańskich szosach. Chrysler New Yorker produkowany był przez ponad pół wieku, w dwunastu różnych generacjach. Szósta z nich (1968-73) to ostatnia przedkryzysowa, w której pod maską odnajdziemy kwintesencję amerykańskiej motoryzacji, 440-calowy Big Block. To gwarantowane emocje dla sześciu pasażerów, które ten imponujący Mopar może wziąć na pokład.
Czytaj dalej