Citroen DS20 Pallas 1971 – SPRZEDANY

DS w języku francuskim wymawia się identycznie jak słowo deesee, oznaczające nic innego jak boginię. I jest w tym sporo racji, ponieważ nawet samochód – la voiture – jest w języku francuskim rodzaju żeńskiego. Sam Citroen DS zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku, wyglądał jak nie z tego świata. Dzieło inżynierii i designu powstałe jako następca Citroena Traction Avant, miało sporą przewagę nad konkurencją. W 1964 roku pojawiła się luksusowa wersja DS Pallas – z greckiego Atena. Wersja ta wyróżniała się lepszym wyciszeniem wnętrza, wyższej jakości tapicerką i wieloma ozdobnymi detalami na zewnątrz. Okaz z ogłoszenia to właśnie Citroen DS20 Pallas, wyposażony w dwulitrowy silnik o mocy 99 KM. Samochód zakupiony u pierwszego właściciela w Niemczech, w Polsce przeszedł proces renowacji. Piękny i ceniony przez kolekcjonerów samochód to nie tylko świetna lokata kapitału, ale także możliwość podróżowania niczym Fantomas, Mentalista czy Charles de Gaulle.

Citroen DS20 Pallas
Rocznik: 1971
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 99 KM

Citroen DS. – w języku francuskim nazwę modelu wymawia się identycznie jak słowo deesee, oznaczające “bogini”. Jest w tym sporo prawdy – w momencie prezentacji, która miała miejsce 64 lata temu, auto prezentowało się jak z innego świata. Podczas gdy w połowie lat 50-tych niektórzy producenci nadal pozostawali w powojennej rozsypce i nie mogli się odnaleźć w nowych realiach, często produkując auta wywodzące się z minionej epoki, które zupełnie do nich nie przystawały. Tymczasem prace nad następcą niezwykle udanego modelu Traction Avant zaczęły się jeszcze przed wojną, więc Francuzi mieli lekko ułatwione zadanie. Pierwsze szkice przypominające model produkcyjny powstały na przełomie lat 40-tych i 50-tych. Auto wyprzedzało stylistycznie o całe dekady produkty konkurencji i na wiele lat stało się ikoną francuskiego stylu, rozpoznawalną na całym świecie.

Prezentowane auto posiada 2-litrowy silnik o mocy 99 KM i rozpędza się do 169 km/h. Citroen w rękach obecnego kolekcjonera jest od 2007 roku. Został wtedy zakupiony u pierwszego właściciela w Niemczech. W Polsce przeszedł konieczne prace renowacyjne (blacharka, silnik, odświeżenie lakieru i wnętrza).

Do samochodu dołączona jest obszerna dokumentacja.