Citroen

Citroen DS19 Concorde 1961 – Francja

Z jego warsztatu od lat 20-tych wyjeżdżały wyjeżdżały nadwozia ekskluzywnych francuskich pojazdów, jak Talbot, Delage czy Delahaye, lecz najsłynniejsze kreacje Henri Chapron stworzył w kwiecie wieku, na bazie jednego modelu – rewolucyjnego Citroena DS. Ktokolwiek nie był usatysfakcjonowany ofertą fabryki, tu – niczym garnitur na miarę – zamówić mógł konwersję nadwozia na cabrio bądź coupe. Pierwszą propozycją był kabriolet Croisette i coupe Paris (1958), rok później pokazano otwartą wersję Caddy, a w 1960 roku dwa rodzaje coupe – Dandy i Concorde. Wszystkie budowane były jednostkowo, wyłącznie na indywidualne zamówienia. Citroen DS19 Concorde to wersja w zgodnej opinii wielu miłośników uznawana za najpiękniejszą i najbardziej proporcjonalną. Charakteryzuje się podwyższoną linią nadwozia w tylnej części, co pozwoliło uzyskać optymalną ilość miejsca na głowy pasażerów tylnej kanapy. W ciągu pięciu lat zbudowano ich zaledwie 38 sztuk. Ten egzemplarz jest w pełni odrestaurowany, w znakomitej kondycji i według słów sprzedającego – jest najstarszym istniejącym egzemplarzem. Wejść w posiadanie tego unikatu będzie można podczas nadchodzącej aukcji Artcurial, podczas Retromobile w Paryżu.
Czytaj dalej

Citroen CX GTi 1982 – 12600 PLN – Pęckowo

Citroen CX GTi to najmocniejsza wolnossąca wersja francuskiej limuzyny. Tu model z pierwszej serii produkcyjnej, cieszącej oczy większą ilością chromu i awangardową deską rozdzielczą, z niepowtarzalnymi wskaźnikami prędkości i obrotów umieszczonymi na podświetlanych bębnach. Jego stylistyka i niebanalne wnętrze tworzą atmosferę wyjątkowości, jakiej nie zaoferuje nam żadna inna marka. Na pierwszym miejscu stoi tu komfort, gwarantujący doskonałe samopoczucie nawet po dłuższej podróży. W końcu skrót „GTi” można rozszyfrować nie inaczej, jak „Le Grand Tour d’injection”, czyli samochód przystosowany do podróży po całym kontynencie, zasilany układem wtryskowym. Ten egzemplarz uruchomiony został po długim postoju w szopie. Jest mechanicznie sprawny, choć wymaga poprawek blacharskich i położenia nowej powłokki lakierniczej.
Czytaj dalej

Citroen SM 1972 – 80000 PLN – Częstochowa

Citroen SM to wóz, który może być ozdobą każdej kolekcji, choćby obejmowała nie tylko dzieła sztuki motoryzacji. Unikatowy zarówno pod względem kształtu, jak i zastosowanych rozwiązań technicznych, staje się dziś prawdziwą ikoną francuskiej inżynierii, niemal na równi z ponaddźwiękowym samolotem pasażerskim Concorde czy koleją wysokich prędkości TGV. Te samochody odrestaurowane w najdrobniejszych szczegółach potrafią osiągać na aukcjach ceny przekraczające 300 tys. złotych. Ten jest zdecydowanie tańszy, choć to oczywiście jest jedynie baza do renowacji. O tyle dobra, że zachowana w oryginalnym stanie, bez nieudolnych prób remontów, które często potrafię skomplikować odbudowę tych niezwykłych samochodów. Silnik Maserati, hydropneumatyczne zawieszenie, hamulce tarczowe z systemem różnicującym siłę hamowania pomiędzy poszczególnymi kołami na zakręcie czy automatycznie powracająca do wyjściowego położenia kierownica. Ten samochód ma wyjątkowe smaczki.
Czytaj dalej

Citroen XM V6 Exclusive 1998 – 32000 PLN – Niemcy

Citroen XM V6 Exclusive to wóz nietuzinkowy, natychmiastowo przykuwający uwagę i zapewniający bajeczny komfort. Ten przeszedł szereg prac renowacyjnych, w trakcie których uzyskał nowy „look”. Ten odcień lakieru i wnętrze to cechy szczególne limitowanej do 40 sztuk wersji Multimedia, bedącej najbardziej kolekcjonersko poszukiwaną odmianą modelu XM. Choć ten nie ma wartości oryginalnej Multimedii, wrażenie robi doskonale. Dla myślących poza schematami i ceniących awangardę to samo szczęście i okazja do spróbowania czegoś wyjątkowego.
Czytaj dalej

Citroen XM Pallas 1999 – SPRZEDANY

Etykieta „Pallas” oznaczała u Citroena najbardziej komfortowo wyposażone limuzyny. Najpierw pojawiła się na modelu DS, później spotkać mogliśmy ją w CX oraz XM, i to kilkukrotnie. Citroen XM Turbo CT Pallas to wersja specjalna oferowana na rynku niemieckim pomiędzy 10.1998 a 2.1999. Łączyła najwyższy standard wyposażenia z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 147 KM. Warunki podróży zapewnia iście królewskie, zawieszenie Hydroactive II całkowicie izoluje od nierówności nawierzchni, tapicerka to doskonałe połączenie skóry i alcantary, każdy pasażer może włączyć podgrzewanie siedzenia, elektrycznie regulowany jest nawet podłokietnik, a przestrzeń pasażerska oddzielona jest od bagażnika dodatkową szybą. Ciemny lakier doskonale pasuje do jego awangardowej sylwetki, a zdjęcia w tej ofercie to wręcz poezja.
Czytaj dalej

Citroen CX Prestige 1982 – 7500 PLN – Starachowice

Citroen CX Prestige to prawdziwie królewska, luksusowa wersja kultowej francuskiej limuzyny. Ultrakomfortowe hydrauliczne zawieszenie łączy się tu z przedłużonym o 25 centymetrów rozstawem osi, gwarantującym doskonałe warunki podróży pasażerom tylnej kanapy. Stan tego wspaniałego samochodu niestety nie jest zachwycający. Do przywrócenia go do życia potrzebne są gruntowne prace blacharskie, lecz w tym przypadku jest o co walczyć.
Czytaj dalej

Citroen BX 1991 – 12000 PLN – Sopot

Citroen BX debiutował w 1982 roku, lecz utrzymał się w produkcji przez długie 12 lat. Na ulicach wyróżniał się zawsze, co było zasługą doskonałego projektu Marcello Gandini’ego. Ceniono go za niezrównany w tej klasie komfort, będący następstwem zastosowania specjalności Citroena – zawieszenia hydropneumatycznego. Początkowo zaskakiwał również awangardowym wnętrzem z wszystkimi przełącznikami świateł zintegrowanymi z deską oraz z bębenkowym prędkościomierzem. Ten w ogłoszeniu to już model poliftowy, w którym kokpit rozwiązano w bardziej standardowy sposób, choć pozostawiono charakterystyczną, jednoramienną kierownicę. Zwraca uwagę niski przebieg i doskonały stan zachowania samochodu. Zważywszy na wykonane czynności serwisowe, możemy tanio cieszyć się z nieszablonowego i fantastycznie komfortowego pojazdu.
Czytaj dalej

Citroen 2CV 1986 – 25500 PLN – Jarosław

Choć w produkcji dotrwała do roku 1990, jej projekt pamięta czasy II wojny światowej. Kaczka, czyli Citroen 2 CV, to jedna z najbardziej charakterystycznych i długowiecznych konstrukcji XX wieku. We wnętrzu tak spartańska jak to tylko możliwe, posiada wszystko co potrzebne do jazdy, dodatkowo zapewniając niezłą jakość resorowania. Jej ogromną zaletą na pewno jest sympatia, jaką budzi powszechnie na drodze niezależnie od długości i szerokości geograficznej. Ta z ogłoszenia jest po kompletnej renowacji, co zapewnia piękną prezencję i spokojną eksploatację.
Czytaj dalej

Citroen BX 1989 – 8888 PLN – Gorzów Wielkopolski

Niejeden fanatyk wiele zapłacił by móc swoje auto podnosić wyżej bądź niżej, dla stylu i efektu, bez rezygnowania z praktyczności. Citroen BX daje tą możliwość w standardzie, dodatkowo zwracając uwagę oryginalną sylwetką z charakterystycznie ściętym tylnym nadkolem, której autorem był sam mistrz Marcello Gandini. To model, który dzięki awangardowym rozwiązaniom i stylistyce zawsze wyróżniał się na drodze, lecz dziś robi to dwa razy mocniej. W ogłoszeniu egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej, zachowany z przebiegiem zaledwie 83 tys. km.
Czytaj dalej

Citroen XM V6 Exclusive 1995 – SPRZEDANY

Citroen XM V6 Exclusive to jedno z najwspanialszych narzędzi do podróży w czasie i przestrzeni, jakie opuściło francuskie fabryki w latach 90-tych. Topowa wersja wyposażeniowa zawiera takie smaczki wyposażenia, jak szyba oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej, wnętrze pięknie wykończone skórą, alcantarą i drewnem, a przede wszystkim zawieszenie Hydroactive II, będące nowością w roku 1995 i dzięki dodatkowej opcji „Comfort”, ustawiające jakość resorowania na poziomie absolutnie niedostępnym dla całej, nawet najbardziej znamienitej konkurencji. Cenę przedstawionego egzemplarza nie sposób nazwać inaczej, niż doskonałą okazją.
Czytaj dalej