Archiwum kategorii: Citroen

Citroen CX 2000 Super 1975 – 48000 PLN – Wrocław

Citroen CX 2000 Super to przedstawiciel niezwykłego, francuskiego modelu, z samego początku produkcji, kiedy zdobywał tytuł Samochodu Roku. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem, układem hamulcowym i kierowniczym. Potrafił sam prostować koła, nie wpadał w poślizgi i oferował komfort, jakiego pozazdrościli mu nawet Rolls Royce i Mercedes, kupując od Citroena licencję na hydropneumatyczne zawieszenie. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Takich egzemplarzy nie ma już na rynku, a miłośnicy obchodzącej właśnie 100-lecie marki z pewnością będą oczarowani. Do Megazlotu Wszystkich Citroenów w Szreniawie pozostały dwa tygodnie. Jeszcze zdążycie się zapisać!
Czytaj dalej Citroen CX 2000 Super 1975 – 48000 PLN – Wrocław

Citroen 2CV Sahara 1963 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Sahara to z pewnością jedna z najbardziej niezwykłych wersji popularnej “kaczuchy” i zarazem najbardziej kolekcjonersko dziś pożądana. Skonstruowana pod koniec lat 50-tych, była wyposażona w dwa silniki. Jeden napędzał koła przednie, a drugi tylne i mogły one pracować niezależnie, co czyniło z Sahary auto auto przednio- lub tylnonapędowe, lub pozwalało na uzyskanie napędu 4×4, tak przydatnego we francuskich koloniach w Północnej Afryce. Prezentowany egzemplarz całe swoje życie spędził na belgijskich szosach, dzięki czemu zachował się w doskonałym stanie. Wyposażony jest w rzadko spotykaną czerwoną tapicerkę, dwa oryginalne silniki i jest gotowy na nowe przygody. Jeden z około 700 wyprodukowanych egzemplarzy licytowany był podczas włoskiej aukcji w Villa Erba. Najwyższa oferta razem z opłatami domu aukcyjnego sięgnęła 74750 euro (około 320 tysięcy złotych). Samochód sprzedano.
Czytaj dalej Citroen 2CV Sahara 1963 – SPRZEDANY

Citroen C5 2002 – SPRZEDANY

Citroen C5 debiutował w roku 2000, zastępując model Xantia. Od swojego poprzednika był zdecydowanie większy i miał zdecydowanie bardziej obszerne wnętrze. Choć jego stylistyka od początku była kontrowersyjna, swoich miłośników zdobywał zazwyczaj w inny sposób, uwodząc poszukujących perfekcyjnego komfortu w podróży. Hydropneumatyczne zawieszenie, jakie oferował, sprawiało, że żaden inny samochód w jego kategorii cenowej nie mógł mu dorównać. Ba, czasami nawet wydanie dwu- czy trzykrotnie wyższej ceny wcale nie skutkowało lepszymi warunkami jazdy. Tu poczuć się można doprawdy królewska, szczególnie jeżeli mówimy o topowej wersji wyposażeniowej z topowym – a jakże – silnikiem V6. Choć 207 KM to nie jest wartość, która pozwala bić rekordy na drodze, do dostojnego charakteru tego Citroena, wraz z automatyczną skrzynią biegów, pasuje znakomicie. Ten egzemplarz ma już 17 lat, lecz jedynie 21733 km przebiegu. Z pewnością może być ciekawym motoryzacyjnie doświadczeniem.
Czytaj dalej Citroen C5 2002 – SPRZEDANY

Citroen ZX 1993 – SPRZEDANY

Citroen ZX pojawił się na rynku w 1991 roku, idealnie wypełniając lukę pomiędzy modelami AX i BX, powstałą po zakończeniu produkcji modeli Visa i GSA. Powrót do segmentu został entuzjastycznie przyjęty przez prasę i klientów, a samochód mógł być wzorem nowoczesności na wiele sposobów. Jego największą innowacją techniczną była samoskrętna tylna oś, która przy wysokich prędkościach poprawiała stabilność, obracając tylne koła w minimalnym stopniu w tym samym kierunku co przednie. Choć listwa wyposażenia dodatkowego nie była krótka, wiele osób dokonywało skromnego wyboru. Podobnie postanowiła Pani Elisabetha, zamawiając granatowy egzemplarz. Ogrzewanie tylnej szyby, światło w kabinie, opuszczanie szyby na korbkę i jedyna rozrzutność w postaci mocniejszej, wtryskowej jednostki. 75 koni mechanicznych z silnika 1.4i dzięki masie własnej samochodu wynoszącej jedynie 945 kg zapewniało satysfakcjonującą dynamikę przy rozsądnym spalaniu. Co najbardziej fascynujące dziś, po 25 latach, Citroen nadal wygląda, jakby dopiero co opuścił bramy salonu. To zasługa jego minimalnego przebiegu, wynoszącego obecnie zaledwie 4094 kilometry.
Czytaj dalej Citroen ZX 1993 – SPRZEDANY

Citroen XM Turbo C.T. 1997 – 11900 PLN – Warszawa

Francja. To kraj, gdzie zawsze rodziły się najbardziej awangardowe i niezwykłe samochody, a te najbardziej wyjątkowe nosiły znaczek podwójnego szewronu. Citroen XM kiedy wszedł do produkcji uzyskał europejską nagrodę Car of the Year. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1997 roku i jest to wersja poliftingowa pozbawiona niedociągnięć pierwszej serii. Warunki podróży zapewnia iście królewskie, zawieszenie Hydractive II całkowicie izoluje od nierówności nawierzchni, a taki smaczek jak przestrzeń pasażerska oddzielona od bagażnika dodatkową szybą, jest do odnalezienie tylko w tym modelu.
Czytaj dalej Citroen XM Turbo C.T. 1997 – 11900 PLN – Warszawa

Citroen 2CV Sahara 1962 – SPRZEDANY

2CV miało niezliczone warianty, ale z pewnością najbardziej pożądanym kolekcjonersko dziś jest wersja z napędem na 4 koła, z niezwykle rozwiązanym układem, w którym do napędu każdej osi służył… osobny silnik. Każdy posiadał własną skrzynię biegów i zbiornik paliwa, choć sterowane były jedną przepustnicą i jedną dźwignią zmiany biegów. Citroen 2CV Sahara stworzony został do użytku na pustynnych terenach francuskich kolonii w Afryce, wykorzystywany był głównie przez przemysł petrochemiczny podczas poszukiwania ropy naftowej. Od 1960 do 1966 roku zbudowano około 700 sztuk. Wizualnie wyróżniały się kołem zapasowym umieszczonym na masce, powiększonymi nadkolami, zmodyfikowanym zawieszeniem i niezliczonymi pomniejszymi zmianami, dostosowującymi auto do pracy w trudnym terenie i ciężkim klimacie. Oferowany na aukcji we Francji egzemplarz miał dotąd jedynie jednego właściciela – weterynarza, pracującego w ciężkich, górskich warunkach. W latach 2000-2010 auto przeszło kompletną renowację, jest w pełni oryginalne, w konkursowym stanie. Samochód sprzedany został za 87400 euro (ok. 376 tys. złotych).
Czytaj dalej Citroen 2CV Sahara 1962 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen 2CV rodził się w czasach II wojny światowej, jego produkcja ruszyła w 1948 i w dużej mierze odpowiedzialna była za zmotoryzowanie Francji. Samochód zawsze wyróżniał się charakterystyczną i sympatyczną sylwetką, w swoim kraju zwany był “deux chevaux” (od nazwy i mocy dwóch koni fiskalnych), u nas mówiono na niego po prostu “kaczka”. Wóz szczyt swojej popularności osiągnął w latach 70-tych, do czego przyczynił się kryzys naftowy, a kolejny wzrost zainteresowania wywołał… film z Jamesem Bondem “Tylko dla twoich oczu”, gdzie żółte 2CV6 z Rogerem Moore za kierownicą wykonywało dzikie ewolucje. Prezentowany Citroen 2CV Club to jedyna w historii wersja tego modelu, która otrzymała prostokątne światła. Pod maską pracuje tu – jak od początku – dwucylindrowy bokser, o pojemności zwiększonej do 0,6 l i mocy 29 koni mechanicznych. Nad głową w dalszym ciągu odnaleźć składany dach płócienny, który w gigantyczny sposób zwiększa przyjemność z użytkowania tego pociesznego samochodu w ciepłe dni. Z pewnością nie jest to w tej chwili gwiazda salonów, ale przy odpowiednim wkładzie pracy może nią zostać. Części do tego samochodu wciąż są powszechnie dostępne, a prosta, wręcz prymitywna budowa znacznie upraszcza proces renowacji.
Czytaj dalej Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen XM V6 Exclusive 1995 – 14900 PLN – Warszawa

Citroen XM V6 Exclusive to wóz nietuzinkowy, natychmiastowo przykuwający uwagę i zapewniający bajeczny komfort. Dla myślących poza schematami i ceniących awangardę, to wybór właściwy. Topowa wersja wyposażeniowa zawiera takie smaczki wyposażenia, jak szyba oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej, wnętrze pięknie wykończone skórą, Alcantarą i drewnem, a przede wszystkim zawieszenie Hydractive z dodatkowo funkcją “Comfort”, przestawiającą hydropneumatykę w wyjątkowo relaksujący tryb pracy. To zawieszenie w Citroenach nie wróci już zapewne nigdy, a to ono sprawiała, że płynęły one po drodze lepiej, niż kilkukrotnie droższe niemieckie limuzyny. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, przeszedł wymagane prace serwisowe i co ciekawe, wyposażony jest w manualną skrzynię biegów, która zawsze znajdzie swoich fanów.
Czytaj dalej Citroen XM V6 Exclusive 1995 – 14900 PLN – Warszawa

Citroen Xantia 1998 – SPRZEDANY

Citroen Xantia pojawił się z początkiem 1993 roku jako następca BX-a, a jego znakiem rozpoznawczym była elegancja. Zaprojektowana przez Bertone Xantia została doceniona od razu, nie tylko za komfort jazdy, który dawało hydropneumatyczne zawieszenie, ale także za jakość wykończenia i niebanalną stylistykę. Choć po 25-latach większość z pozostałych na rynku egzemplarzy nie zachwyca, czasami można wyłowić prawdziwe rodzynki. Prezentowana w ogłoszeniu topowa wersja wyposażenia “Exclusive”, z silnikiem V6 o mocy 190 KM pod maską, to okaz z ostatniego etapu produkcji, cechujący się niewysokim przebiegiem, zachowany w niemal idealnym stanie. Pomimo zastosowania automatycznej, czterostopniowej skrzyni biegów, auto przyspiesza bardzo żwawo, a dźwięk silnika V6, wydobywający się spod maski, ucieszy każdego zwolennika motoryzacji sprzed ery downsizingu. Jeżeli więc kusi Was francuska klasa i komfort, ten samochód będzie dla Was idealny.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1998 – SPRZEDANY

Citroen DS 19 Le Dandy 1958 – 950000 PLN – Szczecin

Henri Chapron budował nadwozia od lat 20-tych, dla luksusowych marek jak Talbot, Delahaye czy Delage. Podczas gdy w latach 50-tych konkurencja nie doceniła rewolucji związanej z wprowadzeniem samonośnych nadwozi, Chapron tworzył dzieła swojego życia. Na jego warsztacie znalazł się najbardziej rewolucyjny samochód swoich czasów – Citroen DS. Choć już w fabrycznej wersji olśniewał wyrafinowaniem, zarówno pod względem stylu, jak i techniki, jego natychmiastowa popularność sprawiła, że dla francuskiej arystokracji stał się zbyt oczywisty. Tu Henri Chapron stał się niczym krawiec szyjący wytworny frak na miarę. Z warsztatu wyjeżdżały piękne i niepowtarzalne samochody, powstające na indywidualne zamówienia. Oprócz kabrioletów zwanych m.in. Croisette, Le Caddy i Palm Beach, były również piękne coupe — Le Dandy i Concorde. Le Dandy powstał w zaledwie około 50 egzemplarzach, w przedstawionej tu pierwszej generacji – było ich zaledwie około 20 sztuk. Każdy wyróżniał się indywidualnymi detalami, ale każdy miał zawsze jedną parę drzwi, cztery miejsca, i nie miał oszklenia za słupkiem B, czym odróżniał się od wersji Concorde. To prawdziwy motoryzacyjny haute couture, dzieło najwyższej klasy, godne największego podziwu. Ten przepiękny egzemplarz został całkowicie odrestaurowany w warsztacie słynącym z najlepszych renowacji Citroenów DS i SM, pod opieką niemieckiego i polskiego specjalisty.
Czytaj dalej Citroen DS 19 Le Dandy 1958 – 950000 PLN – Szczecin