Archiwum kategorii: Citroen

Citroen 2CV6 Club 1986 – 59000 PLN – Poznań

Świat miłośników „kaczek” to świat indywidualistów. Stąd znalezienie egzemplarza niemodyfikowanego to niemal misja niemożliwa. Własne schematy malowania, chromowane lampy i atrapy chłodnicy, fantazyjne tapicerki to standard wśród niemal wszystkich egzemplarzy na rynku. Ten egzemplarz jest jednak wyjątkowy. Posiada wciąż prostokątne lampy, które montowane były jedynie przez dwa lata produkcji. Do tego w pełni oryginalne wnętrze i kolor złamanej bieli, które dają mu dziewiczy look, jak z fabryki w 1986 roku. Citroen 2CV6 Club to wersja z dwucylindrowym bokserem chłodzonym powietrzem powiększonym do 602 cm³, zapewniającym mu szalone 29 koni mechanicznych. Do spokojnego podróżowania i prędkości przelotowej rzędu 90 km/h w pełni to wystarczy. Przy okazji – otwierany dach, podnoszone boczne szyby i otwierana kratka wentylacyjna pod przednią szybą zapewniają mu przewiewność w kabinie wręcz nieporównywalną z innymi znanymi nam samochodami. To proste auto, które wręcz zachęca do podroży w pełnym kontakcie z naturą. Po przejechaniu pierwszego tysiąca kilometrów absolutnie nie dziwi nas fakt, że miłośnicy tych samochodów uwielbiają podróżowanie nimi po zlotach w całej Europie. To wygodne i niekłopotliwe. Spalanie utrzymuje się na poziomie 6 l/100 km, bagażnik pozwala pochłonąć niemałe walizki, a prawdziwą wisienką na torcie jest zawieszenie. Legenda o tym, że 2CV miało pozwolić na przewiezienie kosza pełnego jaj po zaoranym polu bez poczynienia szkód jest w pełni wiarygodna. Mała „kaczucha” przepływa po wszelkich nierównościach niewzruszona, co może kojarzyć się jedynie z jej większymi siostrami spod znaków DS, ID oraz CX. Kupiliśmy ten egzemplarz jako dobrą bazę z niskim przebiegiem, do renowacji, i włożyliśmy mnóstwo serca, by przywrócić ją w pełni blasku na drogi. Dziś to nasza duma, dla której szukamy nowego domu.
Czytaj dalej Citroen 2CV6 Club 1986 – 59000 PLN – Poznań

Citroen CX 2000 Super 1975 – 48000 PLN – Wrocław

Citroen CX 2000 Super to przedstawiciel niezwykłego, francuskiego modelu, z samego początku produkcji, kiedy zdobywał tytuł Samochodu Roku. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem, układem hamulcowym i kierowniczym. Potrafił sam prostować koła, nie wpadał w poślizgi i oferował komfort, jakiego pozazdrościli mu nawet Rolls Royce i Mercedes, kupując od Citroena licencję na hydropneumatyczne zawieszenie. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Takich egzemplarzy nie ma już na rynku, a miłośnicy obchodzącej właśnie 100-lecie marki z pewnością będą oczarowani.
Czytaj dalej Citroen CX 2000 Super 1975 – 48000 PLN – Wrocław

Citroen Rosalie 10CV 1933 – 129000 PLN – Warszawa

Zaprezentowany w 1932 roku Citroen Rosalie miał zastąpić modele C4 i C6, ale był od nich większy i bardziej luksusowy. Imię Rosalie w nazwie nie było przypadkiem, model reklamowano jako idealny dla pań, podkreślając jego komfort jazdy. Samochód zasłynął ze swoich sportowych osiągnięć. Najważniejszym był rekord najdłuższego dystansu jazdy bez zatrzymywania się – 300 tysięcy kilometrów ze średnią prędkością 93 km/h – to był wynik, który uzyskano przez 133 dni nieprzerwanej jazdy na torze w Montlhery w 1933 roku. Auto dostępne było z różnymi nadwoziami i trzema rodzajami silników – dodatkowe oznaczenia 8CV, 10CV i 15CV to tak zwane konie fiskalne – klasa, od której we Francji ustalano wysokość opłaty ubezpieczenia. Ten egzemplarz to pięknie odrestaurowany czterodrzwiowy sedan w wersji 10CV. Pojazd wyposażony został w czterocylindrowy silnik o pojemności 1767 cm³ oraz mocy 36 KM, który pozwala mu na osiągnięcie prędkości 100 km/h. Citroen wyprodukował w sumie 49249 sztuk 10CV. Prezentowany egzemplarz to wczesny model rozpoznawalny po pionowej atrapie chłodnicy. Sprzedający podaje, że w takiej wersji wykonano ich jedynie 7500 sztuk.
Czytaj dalej Citroen Rosalie 10CV 1933 – 129000 PLN – Warszawa

Citroen DS 21 IE Pallas 1970 – 450000 PLN – Białystok

Citroen DS, kiedy zadebiutował na paryskim salonie w 1955 roku, zdawał się być pojazdem nie z tej Ziemi. Absolutnie kosmiczna, aerodynamiczna sylwetka spod ręki prawdziwego artysty (niegdyś rzeźbiarza), Flaminio Bertoniego, kontrastowała z wszystkim, co poruszało się wówczas po drodze. Hydropneumatyczne zawieszenie oferowało niezrównany komfort, hamulce zapewniały niespotykaną wówczas skuteczność, a ilość pionierskich i niepowtarzalnych rozwiązań przyprawiała o zawrót głowy. Nawet 15 lat później, po drobnych zmianach stylistycznych obejmujących nowe przednie światła z pionierskim systemem doświetlania zakrętów, samochód wciąż potrafił wprawić w zachwyt, i właściwie czyni to do dziś. Citroen DS 21 IE Pallas to rzadka, najlepiej wyposażona wersja, produkowana tylko w latach 1970-72. W jej wnętrzu odnajdziemy piękną skórzaną tapicerkę, a na karoserii dodatkowe, chromowane zdobienia. Napędzana jest silnikiem 2,2 l z elektronicznym układem wtryskowym, zapewniającym mu osiągi na poziomie ówczesnych BMW czy Alfa Romeo. I choć włoskie czy niemieckie auta potrafiły dorównać mu dynamiką, to z pewnością nie dało się porównać miękkości ich kanap… tu Citroen do dziś pozostaje niedościgniony. Niezwykłe techniczne zaawansowanie tego samochodu z czasem stało się największym jego przekleństwem. Odbudowanie tego samochodu od podstaw, od najmniejszej śrubki, jest zdecydowanie droższe, niż choćby Jaguara z tego okresu. Ten przepiękny egzemplarz udowadnia, że jest to możliwe.
Czytaj dalej Citroen DS 21 IE Pallas 1970 – 450000 PLN – Białystok

Citroen 2CV Sahara 1963 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Sahara to z pewnością jedna z najbardziej niezwykłych wersji popularnej „kaczuchy” i zarazem najbardziej kolekcjonersko dziś pożądana. Skonstruowana pod koniec lat 50-tych, była wyposażona w dwa silniki. Jeden napędzał koła przednie, a drugi tylne i mogły one pracować niezależnie, co czyniło z Sahary auto auto przednio- lub tylnonapędowe, lub pozwalało na uzyskanie napędu 4×4, tak przydatnego we francuskich koloniach w Północnej Afryce. Prezentowany egzemplarz całe swoje życie spędził na belgijskich szosach, dzięki czemu zachował się w doskonałym stanie. Wyposażony jest w rzadko spotykaną czerwoną tapicerkę, dwa oryginalne silniki i jest gotowy na nowe przygody. Jeden z około 700 wyprodukowanych egzemplarzy licytowany był podczas włoskiej aukcji w Villa Erba. Najwyższa oferta razem z opłatami domu aukcyjnego sięgnęła 74750 euro (około 320 tysięcy złotych). Samochód sprzedano.
Czytaj dalej Citroen 2CV Sahara 1963 – SPRZEDANY

Citroen C5 2002 – SPRZEDANY

Citroen C5 debiutował w roku 2000, zastępując model Xantia. Od swojego poprzednika był zdecydowanie większy i miał zdecydowanie bardziej obszerne wnętrze. Choć jego stylistyka od początku była kontrowersyjna, swoich miłośników zdobywał zazwyczaj w inny sposób, uwodząc poszukujących perfekcyjnego komfortu w podróży. Hydropneumatyczne zawieszenie, jakie oferował, sprawiało, że żaden inny samochód w jego kategorii cenowej nie mógł mu dorównać. Ba, czasami nawet wydanie dwu- czy trzykrotnie wyższej ceny wcale nie skutkowało lepszymi warunkami jazdy. Tu poczuć się można doprawdy królewska, szczególnie jeżeli mówimy o topowej wersji wyposażeniowej z topowym – a jakże – silnikiem V6. Choć 207 KM to nie jest wartość, która pozwala bić rekordy na drodze, do dostojnego charakteru tego Citroena, wraz z automatyczną skrzynią biegów, pasuje znakomicie. Ten egzemplarz ma już 17 lat, lecz jedynie 21733 km przebiegu. Z pewnością może być ciekawym motoryzacyjnie doświadczeniem.
Czytaj dalej Citroen C5 2002 – SPRZEDANY

Citroen ZX 1993 – SPRZEDANY

Citroen ZX pojawił się na rynku w 1991 roku, idealnie wypełniając lukę pomiędzy modelami AX i BX, powstałą po zakończeniu produkcji modeli Visa i GSA. Powrót do segmentu został entuzjastycznie przyjęty przez prasę i klientów, a samochód mógł być wzorem nowoczesności na wiele sposobów. Jego największą innowacją techniczną była samoskrętna tylna oś, która przy wysokich prędkościach poprawiała stabilność, obracając tylne koła w minimalnym stopniu w tym samym kierunku co przednie. Choć listwa wyposażenia dodatkowego nie była krótka, wiele osób dokonywało skromnego wyboru. Podobnie postanowiła Pani Elisabetha, zamawiając granatowy egzemplarz. Ogrzewanie tylnej szyby, światło w kabinie, opuszczanie szyby na korbkę i jedyna rozrzutność w postaci mocniejszej, wtryskowej jednostki. 75 koni mechanicznych z silnika 1.4i dzięki masie własnej samochodu wynoszącej jedynie 945 kg zapewniało satysfakcjonującą dynamikę przy rozsądnym spalaniu. Co najbardziej fascynujące dziś, po 25 latach, Citroen nadal wygląda, jakby dopiero co opuścił bramy salonu. To zasługa jego minimalnego przebiegu, wynoszącego obecnie zaledwie 4094 kilometry.
Czytaj dalej Citroen ZX 1993 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Sahara 1962 – SPRZEDANY

2CV miało niezliczone warianty, ale z pewnością najbardziej pożądanym kolekcjonersko dziś jest wersja z napędem na 4 koła, z niezwykle rozwiązanym układem, w którym do napędu każdej osi służył… osobny silnik. Każdy posiadał własną skrzynię biegów i zbiornik paliwa, choć sterowane były jedną przepustnicą i jedną dźwignią zmiany biegów. Citroen 2CV Sahara stworzony został do użytku na pustynnych terenach francuskich kolonii w Afryce, wykorzystywany był głównie przez przemysł petrochemiczny podczas poszukiwania ropy naftowej. Od 1960 do 1966 roku zbudowano około 700 sztuk. Wizualnie wyróżniały się kołem zapasowym umieszczonym na masce, powiększonymi nadkolami, zmodyfikowanym zawieszeniem i niezliczonymi pomniejszymi zmianami, dostosowującymi auto do pracy w trudnym terenie i ciężkim klimacie. Oferowany na aukcji we Francji egzemplarz miał dotąd jedynie jednego właściciela – weterynarza, pracującego w ciężkich, górskich warunkach. W latach 2000-2010 auto przeszło kompletną renowację, jest w pełni oryginalne, w konkursowym stanie. Samochód sprzedany został za 87400 euro (ok. 376 tys. złotych).
Czytaj dalej Citroen 2CV Sahara 1962 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen 2CV rodził się w czasach II wojny światowej, jego produkcja ruszyła w 1948 i w dużej mierze odpowiedzialna była za zmotoryzowanie Francji. Samochód zawsze wyróżniał się charakterystyczną i sympatyczną sylwetką, w swoim kraju zwany był „deux chevaux” (od nazwy i mocy dwóch koni fiskalnych), u nas mówiono na niego po prostu „kaczka”. Wóz szczyt swojej popularności osiągnął w latach 70-tych, do czego przyczynił się kryzys naftowy, a kolejny wzrost zainteresowania wywołał… film z Jamesem Bondem „Tylko dla twoich oczu”, gdzie żółte 2CV6 z Rogerem Moore za kierownicą wykonywało dzikie ewolucje. Prezentowany Citroen 2CV Club to jedyna w historii wersja tego modelu, która otrzymała prostokątne światła. Pod maską pracuje tu – jak od początku – dwucylindrowy bokser, o pojemności zwiększonej do 0,6 l i mocy 29 koni mechanicznych. Nad głową w dalszym ciągu odnaleźć składany dach płócienny, który w gigantyczny sposób zwiększa przyjemność z użytkowania tego pociesznego samochodu w ciepłe dni. Z pewnością nie jest to w tej chwili gwiazda salonów, ale przy odpowiednim wkładzie pracy może nią zostać. Części do tego samochodu wciąż są powszechnie dostępne, a prosta, wręcz prymitywna budowa znacznie upraszcza proces renowacji.
Czytaj dalej Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen XM V6 Exclusive 1995 – 14900 PLN – Warszawa

Citroen XM V6 Exclusive to wóz nietuzinkowy, natychmiastowo przykuwający uwagę i zapewniający bajeczny komfort. Dla myślących poza schematami i ceniących awangardę, to wybór właściwy. Topowa wersja wyposażeniowa zawiera takie smaczki wyposażenia, jak szyba oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej, wnętrze pięknie wykończone skórą, Alcantarą i drewnem, a przede wszystkim zawieszenie Hydractive z dodatkowo funkcją „Comfort”, przestawiającą hydropneumatykę w wyjątkowo relaksujący tryb pracy. To zawieszenie w Citroenach nie wróci już zapewne nigdy, a to ono sprawiała, że płynęły one po drodze lepiej, niż kilkukrotnie droższe niemieckie limuzyny. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, przeszedł wymagane prace serwisowe i co ciekawe, wyposażony jest w manualną skrzynię biegów, która zawsze znajdzie swoich fanów.
Czytaj dalej Citroen XM V6 Exclusive 1995 – 14900 PLN – Warszawa