Archiwum kategorii: Citroen

Citroen Xantia 1998 – SPRZEDANY

Citroen Xantia pojawił się z początkiem 1993 roku jako następca BX-a, a jego znakiem rozpoznawczym była elegancja. Zaprojektowana przez Bertone Xantia została doceniona od razu, nie tylko za komfort jazdy, który dawało hydropneumatyczne zawieszenie, ale także za jakość wykończenia i niebanalną stylistykę. Choć po 25-latach większość z pozostałych na rynku egzemplarzy nie zachwyca, czasami można wyłowić prawdziwe rodzynki. Prezentowana w ogłoszeniu topowa wersja wyposażenia “Exclusive”, z silnikiem V6 o mocy 190 KM pod maską, to okaz z ostatniego etapu produkcji, cechujący się niewysokim przebiegiem, zachowany w niemal idealnym stanie. Pomimo zastosowania automatycznej, czterostopniowej skrzyni biegów, auto przyspiesza bardzo żwawo, a dźwięk silnika V6, wydobywający się spod maski, ucieszy każdego zwolennika motoryzacji sprzed ery downsizingu. Jeżeli więc kusi Was francuska klasa i komfort, ten samochód będzie dla Was idealny.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1998 – SPRZEDANY

Citroen DS 19 Le Dandy 1958 – 950000 PLN – Szczecin

Henri Chapron budował nadwozia od lat 20-tych, dla luksusowych marek jak Talbot, Delahaye czy Delage. Podczas gdy w latach 50-tych konkurencja nie doceniła rewolucji związanej z wprowadzeniem samonośnych nadwozi, Chapron tworzył dzieła swojego życia. Na jego warsztacie znalazł się najbardziej rewolucyjny samochód swoich czasów – Citroen DS. Choć już w fabrycznej wersji olśniewał wyrafinowaniem, zarówno pod względem stylu, jak i techniki, jego natychmiastowa popularność sprawiła, że dla francuskiej arystokracji stał się zbyt oczywisty. Tu Henri Chapron stał się niczym krawiec szyjący wytworny frak na miarę. Z warsztatu wyjeżdżały piękne i niepowtarzalne samochody, powstające na indywidualne zamówienia. Oprócz kabrioletów zwanych m.in. Croisette, Le Caddy i Palm Beach, były również piękne coupe — Le Dandy i Concorde. Le Dandy powstał w zaledwie około 50 egzemplarzach, w przedstawionej tu pierwszej generacji – było ich zaledwie około 20 sztuk. Każdy wyróżniał się indywidualnymi detalami, ale każdy miał zawsze jedną parę drzwi, cztery miejsca, i nie miał oszklenia za słupkiem B, czym odróżniał się od wersji Concorde. To prawdziwy motoryzacyjny haute couture, dzieło najwyższej klasy, godne największego podziwu. Ten przepiękny egzemplarz został całkowicie odrestaurowany w warsztacie słynącym z najlepszych renowacji Citroenów DS i SM, pod opieką niemieckiego i polskiego specjalisty.
Czytaj dalej Citroen DS 19 Le Dandy 1958 – 950000 PLN – Szczecin

Citroen XM 1991 – SPRZEDANY

Citroen XM to wyjątkowy samochód, godny następca modeli DS i CX. Podobnie jak poprzednicy, wyróżniał się zarówno stylistycznie, jak i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Po latach szczególnie pierwsza seria produkcyjna czaruje spójnością designu nadwozia i wnętrza. Duża ilość poziomych i skośnych linii, opływowy kształt, duża powierzchnia szyb. Tak prezentował się futuryzm końca lat 80-tych, który przykuwa uwagę na ulicy nawet dziś. Wnętrze to miękkie fotele i bajeczne zawieszenie, opierające się na niezrównanej pod względem komfortu hydropneumatyce. Pod maską mocne V6 – silnik, o którym marzyli właściciele poprzednika tego modelu, czyli CX. Ten egzemplarz ma niski przebieg, wciąż fabryczny lakier i klimatyzację na pokładzie. Czy potrzeba do szczęścia czegoś więcej?
Czytaj dalej Citroen XM 1991 – SPRZEDANY

Citroen B15 1927 – 44500 PLN – Bydgoszcz

Citroen B15 jest to pierwszy, francuski samochód dostawczy z zamkniętą kabiną. Po raz pierwszy zobaczył światło dzienne na salonie samochodowym w Paryżu w październiku 1926 roku. Tą użytkową konstrukcję powstałą na bazie poprzednika o oznaczeniu B14 porusza mała czterocylindrowa jednostka o pojemności 1628 cm³, która rozpędza go do około 80 km/h. Citroen ten często dostarczany był “goły”, jako jeżdżące podwozie, a zamawiający miał możliwość zamówienia zabudowy “na wymiar” u wybranego producenta. Okaz wystawiony na sprzedaż posiada zamykaną przestrzeń ładunkową, która wręcz prosi się o wymalowanie reklamy w starym stylu. Samochód wyremontowany został 10 lat temu i posiada oryginalny francuski dowód rejestracyjny. Mechanicznie w pełni sprawny i bez oznak korozji, może się świetnie sprawdzić jako firmowa maskotka, pełniąc funkcje reklamowe.
Czytaj dalej Citroen B15 1927 – 44500 PLN – Bydgoszcz

Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Citroen CX to pojazd z innego świata, nie przypominający niczego co powstało w latach 70-tych, ani kiedykolwiek później. Następca słynnej Deesy powstawał w zupełnie nowej rzeczywistości, lecz inżynierowie Citroena stanęli na wysokości zadania, myśląc nieszablonowo i odważnie oraz realizując pomysły, które sprawdzały się lepiej od utartych schematów. Jego wyjątkowość zaczyna się od układu hydropneumatycznego, sterującego zawieszeniem, układem hamulcowym i kierowniczym. W rezultacie kierowca i pasażerowie otrzymali niezrównany komfort resorowania, który w Mercedesie próbowano skopiować, a w Rolls Royce’ie – poddano się i kupiono od Francuzów licencję. Korektory wysokości odpowiadały za zmniejszenie przechyłów podczas przyspieszania i hamowania. Citroen nie nurkuje podczas hamowania jak każde inne auto, on dostojnie “kuca”. Hamulce – były bardziej skuteczne niż jakiekolwiek inne w epoce. Co ciekawe – zmieniają siłę hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi. Układ kierowniczy DIRAVI – oparty na systemie znanym lotnictwa, potrafi zmieniać siłę wspomagania w zależności od prędkości, prostuje koła po puszczeniu koła kierownicy (nawet na postoju) i zapobiega przenoszeniu drgań z nawierzchni na koło kierownicy. W efekcie – mimo wieku jeździ jak współczesne auto wysokiej klasy, trudno porównać odczucia z jazdy z jakimkolwiek innym samochodem zabytkowym. On płynie po drodze, nie zważając na stan nawierzchni. Wyjątkowość i oryginalność zachowano również w kabinie. Niepowtarzalny układ wskaźników z obrotowymi bębnami prędkości i obrotów, brak dźwigienek za jedynym w swoim rodzaju kołem kierownicy i stylistyka, która przywołuje filmy science-fiction. Wreszcie sylwetka stworzona przez Roberta Oprona – aerodynamiczna, zdecydowana w formie i charakterystyczna, w pierwszej serii pięknie udekorowana elementami z nierdzewnej stali, trwalszymi od tańszych technologicznie chromów. Na idealnego CX’a polowaliśmy od lat, stale przeglądając europejskie serwisy. Ta Athena absolutnie nas urzekła zjawiskowym sposobem zachowania. To oryginalny, nigdy nie odtwarzany egzemplarz, poddany przez nas jedynie niezbędnym pracom serwisowym.
Czytaj dalej Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Citroen CX Athena 1982 – 25900 PLN – Mierzęcice

Statek kosmiczny z lat osiemdziesiątych, Citroen CX Athena. Samochód totalnie wyprzedzający swoją epokę rozwiązaniami technicznymi i designem, który doceniony został przez 16 lat produkcji sprzedażą wynoszącą prawie 1,2 miliona egzemplarzy. Niestety do dziś nie zostało ich tak dużo jak mogło by się zdawać. Stało się tak nie tylko za sprawą korozji niszczącej karoserię, ale i wysokiego kosztu napraw mechanicznych. Zadbany, sprawny, jeżdżący egzemplarz z oryginalną, nietypową dla modelu CX skórzaną tapicerką oraz oryginalnym lakierem jest więc czymś, co należy docenić. Oczywiście okaz nosi ślady użytkowania, ale gdybyście chcieli poczuć co oznacza prawdziwie komfortowe zawieszenie (zadziwiająco bezpieczne również podczas szybkiej jazdy!), to jest świetny wybór.
Czytaj dalej Citroen CX Athena 1982 – 25900 PLN – Mierzęcice

Citroen CX 2200 1975 – SPRZEDANY

Citroen CX był godnym następcą DSy. Zdobywca tytułu Europejskiego Samochodu Roku 1975 wybitnie wyróżniał się zarówno futurystyczną linią, jak i rozwiązaniami technicznymi. W swojej epoce był samochodem wybitnym, jeżdżącym z większą grację, niż nawet najdroższe wówczas samochody na świecie. Starzeje się wspaniale. Dziś idealnie zachowany egzemplarz z samego początku produkcji, z przebiegiem zaledwie 12945 kilometrów, zachwyca niczym dzieło sztuki. Ten wczesny egzemplarz ujmuje prostotą podstawowej wersji i wyjątkową konfigurację kolorystyczną. Z pewnością jest jednym z najdroższych egzemplarzy na rynku, lecz cena w pełni uzasadniona jest niepowtarzalnością tej oferty.
Czytaj dalej Citroen CX 2200 1975 – SPRZEDANY

Citroen D Super 5 1972 – 83500 PLN – Gdańsk

Deesa to bez wątpienia jeden z najbardziej przełomowych samochodów w historii i jeden z najwspanialszych klasyków, jakie wciąż są dostępne dla kieszeni przeciętnego zjadacza chleba. Dzięki innowacyjnemu hydropneumatycznemu zawieszeniu, gwarantowany przez nią komfort dało się porównać jedynie do latającego dywanu. Z tą małą różnicą, że tej bajki zasmakować można było i wciąż można w prawdziwym życiu. Citroen D Super 5 to finalna wersja ekonomicznej linii tej legendy, zapoczątkowana przez submodel ID 19. Uproszczono tu hydrauliczne rozwiązania, co znacznie upraszcza serwisowanie samochodu. Nowinką w D Super 5 była pięciobiegowa skrzynia. Ciekawą funkcją jest również dodatkowa para świateł kierunkowych, obracanych wraz z kierownicą, by doświetlić wnętrze zakrętów. D Super 5 powstawał w latach 1972-74 i uchodzi za model dopracowany i godny polecenia. Zachowany, nigdy nie naprawiany blacharsko egzemplarz to dziś już rzadkość.
Czytaj dalej Citroen D Super 5 1972 – 83500 PLN – Gdańsk

Citroen SM Mylord Cabriolet 1973 – 1600000 PLN – Niemcy

Powstał na bazie szczególnego samochodu i był najbardziej ekskluzywną propozycją francuskiej motoryzacji w swojej epoce. Citroen SM Mylord Cabriolet jako nowy kosztował 130 tysięcy franków, niemal tyle, co Ferrari Daytona. W zamian za tą niemałą sumę nabywca otrzymywał połączenie innowacyjnych technologii Citroena z silnikiem Maserati i stworzonym na miarę nadwoziem firmy karoseryjnej Chapron. Kabriolet miał przepiękne proporcje i komfortowo mógł przewieźć cztery osoby, lecz został zbudowany w zaledwie sześciu egzemplarzach. Budowa siódmego została jedynie rozpoczęta, a zakończył ją niemiecki i polski specjalista dopiero w ostatnich latach. Pokusa stworzenia kolejnego egzemplarza była ogromna i jak widać, dziś kolejny Mylord czeka na nabywcę. Wykończony w zgodnym z oryginałem kolorem “Or Byzantin” (bizantyjskie złoto), jest gruntownie odrestaurowaną, dokładną kopią oryginału. Oczekiwana cena 1,6 mln złotych jest o 1/3 niższa od tej, jaką uzyskano za oryginalny egzemplarz sprzedany w 2014 roku (dom aukcyjny Artcurial uzyskał 548 tys. euro).

Czytaj dalej Citroen SM Mylord Cabriolet 1973 – 1600000 PLN – Niemcy

Citroen SMi 1973 – UK

Rozpoczęty w 1961 roku “Projekt S” Citroena miał jeden cel: opracowanie sportowego i rewolucyjnego wariantu modelu DS. Nabycie Maserati w 1968 roku dało nowe możliwości mariażu wydajnych włoskich silników z wyrafinowanym zawieszeniem Citroena. Efektem oraz jedynym dzieckiem tej trudnej miłości był Citroen SM – prawdziwy grand tourer. SM jako flagowy pojazd Citroena, konkurować miał z innymi modelami takich producentów, jak Jaguar, Lotus, Ferrari, Aston Martin, Alfa Romeo czy Porsche. Wystawiony na aukcji Citroen SMi z 1973 roku jest pożądaną wersją z elektronicznym wtryskiem paliwa. Egzemplarz importowany ze Szwajcarii w dobrym stanie technicznym oraz poprawnie działającym systemem zawieszenia jest wspaniałą bazą do stworzenia kolekcjonerskiej perełki. Ekscytujący i rzadki kawałek francuskiej egzotyki w złotym kolorze wyceniony został na 30 000 – 35 000 funtów, czyli około 150 000 – 170 000 złotych. Na aukcji niestety nie znalazł nabywcy, ale wystawiony został w ofercie “kup teraz” za 32 200 funtów szterlingów.
Czytaj dalej Citroen SMi 1973 – UK