Classic Concept

Classic Concept to ponad 40 wykwalifikowanych specjalistów z branży sportowych aut zabytkowych, 480 litrów kawy wypijanej miesięcznie, blisko 400 kilogramów oryginalnych części tygodniowo oraz ponad 300 stałych klientów z całego świata darzących nas zaufaniem. Za nasz główny cel obraliśmy przywracanie dawnej świetności pojazdom z minionej epoki. Świadczone przez nas usługi prezentują najwyższą klasę dzięki dbałości o każdy detal oraz pełnemu zaangażowaniu w każdy projekt. Poza kompleksową restauracją pojazdów zabytkowych, oferujemy także usługi z zakresu renowacji pojedynczych elementów. Nie ograniczając się wyłącznie do gotowych rozwiązań, naszym Klientom oferujemy ponadto pomoc w wyborze pojazdów zabytkowych kwalifikujących się do remontu, które stanowią odpowiednią bazę do potencjalnego odrestaurowania. Zdobyte doświadczenie i lata praktyki pozwalają stawić czoła wyzwaniom związanym z renowacją niekompletnych pojazdów czy nawet budową auta opartą wyłącznie na podstawie dostępnej dokumentacji. Wiedza, umiejętności oraz wysoka jakość naszych usług przyczyniają się do budowy zaufania na rynku motoryzacyjnym, zarówno krajowym jak i zagranicznym. Nasze wiodące marki to Porsche oraz Ferrari.

Mercedes 300 d Automatic Adenauer W189 1962 – 299000 PLN – Stale

Mercedes 300 d Automatic W189 to finalna wersja Adenauera, zwanego również Mercedesem Zagłębia Ruhry. To limuzyna możnych tego świata – przemysłowców, finansistów i polityków. W odsłonie zaprezentowanej w sierpniu 1957 roku wyróżniała się przedłużonym rozstawem osi oraz zastosowaną w większości egzemplarzy skrzynią automatyczną. Do jego napędzania limuzyny użyto trzylitrowej rzędowej szóstki o kodzie M 189, czyli osłabionej wersji silnika ze sportowego Mercedesa 300 SL. Prezentowany w pełni odrestaurowany egzemplarz w niebanalnym i eleganckim zestawieniu kolorystycznym, o dostojnej sylwetce i opływowych liniach, niezmiennie cieszy oko nie tylko fanów marki. Stanowi wyjątkową okazję do nabycia synonimu luksusu, w którym poczuć się można jak w pełnomorskim jachcie, który płynie przez drogi jak po wodach Lazurowego Wybrzeża. Taka ozdoba kolekcji i zlotów zostanie doceniona przez koneserów motoryzacji i zwykłych przechodniów.
Czytaj dalej

Mercedes 300 Adenauer W186 1952 – 249000 PLN – Stale

Mercedes 300 to tzw. luxury tourer, największy i najbardziej prestiżowy samochód marki, dziś często identyfikowany jako Maybach swoich czasów. Swój przydomek nosi od nazwiska kanclerza Niemiec Konrada Adenauer’a, ale ukochali go także artyści, biznesmeni i politycy z Europy i USA, a jego głównym konkurentem był Rolls-Royce Silver Cloud. To wehikuł czasu, który nabywcę przeniesie w swoim luksusowym wnętrzu do innej epoki. Dokładnie odrestaurowany może być ozdobą kolekcji, a także gwiazdą każdego zlotu czy konkursu elegancji. Produkowany był w latach 1951-62 w czterech kolejnych odmianach. Ten prezentowany pochodzi z najstarszej serii oznaczonej jako 300 (W186 II) i stworzonej w ilości 6214 jednostek w wersji sedan. Napędzany jest 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3 l i mocy 115 KM, zblokowanym z 4-biegową manualną przekładnią i nie ma jeszcze wspomagania układu hamulcowego, które wprowadzono w modelu 300b w 1954 roku. Egzemplarz prezentuje się przepięknie. Jest w idealnym stanie, po kompleksowej renowacji, z klasycznym czarnym lakierem i czerwonym wnętrzem.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT V8 289 1966 – 129000 PLN – Stale

Ford Mustang to amerykański fenomen. W 1966 roku mijały dopiero dwa lata jego produkcji, a bramy fabryki opuszczał już milionowy egzemplarz. Jego sportowy styl pokochali wszyscy, a miłość do najbardziej klasycznej odmiany Mustanga nie słabnie do dziś. Zawsze kojarzył się z wolnością i dzikością, a dziś wyróżnia indywidualistów. Prezentowany Ford Mustang GT V8 289 to jego delikatnie usportowiona wersja. Nie jest aż tak dzika jak propozycje Shelby, lecz dzięki temu można się nim poruszać na co dzień. Ma już 225-konny silnik V8, manualną 4-biegową skrzynię i hamulce tarczowe. Na pokładzie jest umilająca upały klimatyzacja, a na zewnątrz – winylowy dach. We wnętrzu udało się zachować oryginalną tapicerkę, lecz karoseria i podzespoły mechaniczne poddane zostały pełnej renowacji. Wygląda przepięknie.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette C3 L-82 1976 – 84900 PLN – Stale

454 cale sześcienne to pojemność godna prawdziwego, amerykańskiego muscle car’a. Przekładając na nasz system miar – 7,5 l świetnej zabawy i wysokiej fali momentu obrotowego, płynącej z każdym muśnięciem pedału przyspieszenia. Silnik L-82 454cid zaczął być montowany do Chevrolet’a Corvette C3 w roku 1973. Od poprzednika LT-1 wyróżniał się wyższą kompresją i większą chęcią do pracy w górnej partii obrotów. W ówczesnej prasie doceniano doskonały balans samochodu, właściwie niespotykany w innych samochodach klasy GT z tak dużymi silnikami. Jego produkcję zakończono ze względu na kryzys paliwowy już rok później, lecz taka niespodzianka pod maską modelu dwa lata młodszego nie powinna być zmartwieniem. W tym egzemplarzu przyłożono wiele uwagi, by nie tylko właściwie jechał, ale i odpowiednio się wyróżniał. Samochód otrzymał specjalne, customowe malowanie oraz wybrzuszoną maskę w stylu dragstera.
Czytaj dalej

Dodge Charger 1973 – 79000 PLN – Stale

Trzecia generacja modelu Dodge Charger powstawała w latach 1971-74, a rok 1973 był apogeum popularności modelu, kiedy sprzedano 108 tysięcy jednostek. Na sukces złożyła się udana stylistyka, szeroka reklama w prasie i telewizji oraz atrakcyjne ceny, szczególnie stanowiących większość sprzedaży popularnych wersji. Ten w ogłoszeniu to drugi stopień w katalogu – z właściwie brzmiącym small-blockiem V8 o pojemności 5,2 l był najbardziej popularnym wyborem z całej gamy Charger’ów, stanowiąc około połowę sprzedaży. Rocznik 1973 chwalono za udoskonalone zawieszenie (Torsion-Quiet Ride system) i dostępne w standardzie hamulce tarczowe przedniej osi. Dziś na naszych ulicach przede wszystkim przykuwa uwagę kształtem i rozmiarami (około 5,5 m długości, 2 m szerokości), a mocne dociśnięcie gazu wciąż budzi popłoch. To jeden z najbardziej znanych przedstawicieli klasy „muscle cars”, który w takiej odsłonie – z wciąż cywilizowanym silnikiem, w bardzo dobrym stanie technicznym, z ładnie zachowanym wnętrzem i nowym lakierem – może być dobrym sposobem, by skosztować amerykańskiej legendy.
Czytaj dalej

Willys-Knight 70A 1927 – 249000 PLN – Stale

Wspaniały przedwojenny Willys-Knight 70A produkowany był w latach 1927-1929 przez firmę Willys-Overland Company z Toledo w stanie Ohio. Firma ta znana jest wszystkim z zaprojektowania i produkcji jednych z pierwszych samochodów terenowych: dla potrzeb wojska Willys MB i cywilnych Jeep CJ. Model 70A występował jako sedan, coupe oraz kabriolet, prezentowany Willys-Knight to piękny, czterodrzwiowy sedan. Jego sześciocylindrowy silnik to tzw. „sleeve valve engine”, silnik z rozrządem Knighta, stosowany powszechnie w konstrukcjach lotniczych lat 30. i 40. XX wieku. Charakteryzuje go elastyczna, cicha i gładka praca. Model o oznaczeniu fabrycznym 70A napędzają 53 konie mechaniczne, jego szprychowe koła wykonane są z drewna, podobnie jak kokpit i kierownica.

Czytaj dalej