Classic-Group

Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1978 – 72000 PLN – Bielsko-Biała

SLC z pewnością jest rzadziej widywany na drogach, niż jego otwarta wersja, czyli model SL, ale ten egzemplarz jest czymś jeszcze bardziej wyjątkowym. Mercedes 450 SLC 5.0 C107 to topowa wersja, debiutująca na jesieni 1977 roku. Wyposażona z najmocniejszy, 5-litrowy, 240-konny silnik stanowiła ledwie ułamek wśród 62888 sztuk wszystkich SLC. Powstało ich dokładnie 1636 sztuk oraz dodatkowe 1133 sztuk po zmianie nazwy na 500 SLC. Ale to tylko liczby, a nie tylko one robią wrażenie. Czterysta pięćdziesiątka z pięciolitrowym silnikiem to gran turismo ze sportowym charakterem. Nie jest to przyjemnie mruczący kanapowiec dla dyrektorów z „cięższą nogą”, tylko homologowana, komfortowa rajdówka, odnosząca niegdyś sukcesy w najtrudniejszych zawodach na świecie, odbywających się w Afryce czy Ameryce Południowej. Cechami wyróżniającymi SLC są aluminiowa pokrywa bagażnika oraz klapa silnika, a także aluminiowe wzmocnienia zderzaka i czarny spojler na tylnej klapie.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1978 – 72000 PLN – Bielsko-Biała

Skoda Felicia 1960 – 59000 PLN – Bielsko-Biała

Skoda Felicia to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych aut w historii bloku wschodniego. Produkowana w latach 1959-64, była otwartą wersją modelu Octavia. Na naszych ulicach zawsze była rzadkością, choć znana się stała dzięki komedii Jerzego Hoffmana „Gangsterzy i filantropi” z 1962 roku. W tamtych latach była to konstrukcja, która zdecydowanie wybijała się ponad przeciętność demoludów. Wyposażona była w piękne, stylowe nadwozie i już początkowo w nowoczesny, mocny, 50-konny silnik. W Polsce to zawsze była rzadkość, gdyż większość z 14863 sztuk sprzedano na zachodzie. Ten egzemplarz, w co być może nie będzie łatwo Wam uwierzyć – przybył do Polski z USA.
Czytaj dalej Skoda Felicia 1960 – 59000 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo Giulietta Spider 1962 – 129900 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo Giulietta to kompaktowy samochód produkowanym przez Alfa Romeo od 1954 do 1965. Giulietta została zaprezentowana na Salonie Motoryzacyjnym w Turynie w 1954 roku. Pod maską można tu odnaleźć rzędową czwórkę o pojemności 1290 cm³, z blokiem cylindrów i głowicą cylindrów ze stopów lekkich z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. To samochód, który w każdej wersji aż kipi włoskim stylem i sportowym charakterem. Pierwszym modelem Giulietty było coupé, Giulietta Sprint, wprowadzone na rynek pod koniec 1954 roku. Następnie wiosną 1955 roku pojawiła się limuzyna, a w połowie 1955 roku otwarta dwumiejscowa Giulietta Spider z nadwoziem kabrioletu firmy Pininfarina, czyli taki model, jak prezentowany w tym ogłoszeniu. Co ciekawe, otwarta wersja powstała na życzenie i zamówienie amerykańskiego importera Alfy Romeo, Maxa Hoffmana, który idealnie czytał potrzeby bogatego odbiorcy i zamówił pierwsze 600 sztuk. Finalnie wyprodukowano ich sporo więcej, bo 14300 sztuk, a wartość takiego auta po odbudowie oscyluje dziś w granicach 100 tysięcy euro.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulietta Spider 1962 – 129900 PLN – Bielsko-Biała

Hupmobile R Touring 1919 – 159000 PLN – Bielsko-Biała

Hupmobile to marka produkowana w latach 1909-1939 przez firmę Hupp Motor Car Company z Detroit. Hupmobil R Touring wyprodukowany w 1919 roku stanowił wyraz zaangażowania firmy w produkcję niezawodnych i przystępnych cenowo samochodów, dostosowanych do rozwijającego się rynku. Odznaczał się charakterystycznym dla epoki designem, z wysoką, imponującą osłoną chłodnicy, na której widniał emblemat Hupmobile – rozpoznawalny symbol marki. Konstrukcja nadwozia, wykonana z drewna i stali, prezentowała typowe, zakrzywione błotniki oraz otwarty styl powozu, popularny we wczesnych latach motoryzacji. Pod maską krył się czterocylindrowy silnik, odzwierciedlający ówczesne osiągnięcia technologiczne. Choć moc była skromna w porównaniu do dzisiejszych standardów, silnik był starannie dostosowany do celu, jakim było zapewnienie niezawodnego transportu.

Czytaj dalej Hupmobile R Touring 1919 – 159000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 500 SL R107 1982 – 144000 PLN – Bielsko-Biała

Od lat 50-tych XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. W całej ofercie była ona najmocniejsza. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy. Mimo, że sprowadzony został z USA, jest to specyfikacja europejska, z VINem rozpoczynającym się od ciągu znaków WDB107. Jako nowy został wysłany do USA, by po latach wrócić do Europy. W tym roku przebył 4000 km podczas jednej wyprawy, co pozwala uznać egzemplarz za dobrze przetestowany.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 144000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 189000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem z maską, która ciągnie się niemal po horyzont. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. II seria Jaguara E-Type została wprowadzona w 1968 roku, choć pierwsze zmiany, takie jak brak osłon lamp, zastosowano już rok wcześniej. Modernizacje obejmowały także tylny zderzak, większy wlot powietrza, zmianę umiejscowienia przednich kierunkowskazów i restyling deski rozdzielczej. Wtedy też pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik o wyższym momencie obrotowym, a także nowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia ręczna. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż, w stanie do całkowitej renowacji, daje nowemu właścicielowi możliwość przywrócenia życia historii, ale także decydowania o ostatecznym wyglądzie samochodu.
Czytaj dalej Jaguar E-type Convertible S2 1969 – 189000 PLN – Bielsko-Biała

Chevrolet Corvette C3 1981 – 125000 PLN – Bielsko-Biała

Chevrolet Corvette (C3) to legenda w świecie samochodów sportowych. Jest to trzecia generacja modelu Corvette, której produkcja trwała od 1968 do 1982 roku, a samochód zyskał ogromną popularność i uznanie wśród miłośników motoryzacji. C3 Corvette wyróżniał się charakterystycznym wyglądem i sportowymi osiągami. Jego aerodynamiczna sylwetka, nisko osadzone reflektory i muskularne proporcje sprawiały, że był to samochód nie do przeoczenia na drodze. Wielu entuzjastów doceniało również jego mocne silniki, które zapewniały imponujące przyspieszenie i prędkość. W 1981 roku mowa tu o 190 KM, a dodatkowo nie bez znaczenia był tu potężny moment obrotowy wynikający z pojemności silnika V8, wynoszącej wówczas 5,7 l. W 1981 roku wyprodukowano ich 40606, ale co ciekawe, prezentowany kolor żółty był bardzo rzadkim wyborem (to jedna z 1031 sztuk w tym kolorze z tego rocznika).
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1981 – 125000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 300 SL R129 1992 – 69000 PLN – Bielsko-Biała

R129 był produkowany jako następca R107 od 1989 do 2001 roku. Tylko wczesne egzemplarze otrzyły ozbaczenie cyfrowe przed oznaczeniem serii, tak jak prezentowany egzemplarz. Mercedes 300 SL nosił taką samą nazwę, jak legendarny Gullwing i jego następca 300 SL Roadster, choć znak czasu spowodował, że tym razem był to model otwierający ofertę. Nowy samochód oparty został na płycie podłogowej z W124, którą przeprojektowano, aby spełniała wymagania specyficzne dla kabrioletów, takie jak większa sztywność skrętna. R129 posiada oś wielowahaczową i automatycznie wysuwany pałąk, który w przypadku dachowania wysuwa się w 0,3 sekundy, aby chronić pasażerów. To klasyczne linie nadwozia i nowoczesne w owym czasie rozwiązania mechaniczne. Prezentowany egzemplarz sprowadzony został z amerykańskiego rynku, jest już zarejestrowany w Polsce i ma niewielki przebieg 97 tys. mil.
Czytaj dalej Mercedes 300 SL R129 1992 – 69000 PLN – Bielsko-Biała

Maserati Indy 4900 1973 – 299000 PLN – Bielsko-Biała

Maserati Indy otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,9 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, a tych z jednostką 4,9 l – zaledwie 300, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Maserati Indy 4900 1973 – 299000 PLN – Bielsko-Biała

Oldsmobile Toronado De Luxe 1965 – 99000 PLN – Bielsko-Biała

Dziś prezentujemy Oldsmobile Toronado z roku 1965. Luksusowy fastback coupe z segmentu samochodów sportowych. Trzysta osiemdziesiąt pięć koni mechanicznych uzyskane z siedmiolitrowej V-ósemki karmionej gaźnikiem Rochester. Osiem sekund do setki, prędkość maksymalna dwieście dwadzieścia kilometrów na godzinę. „Kompaktowy” rozmiar 535,9 cm na 199,4 cm, wysoki na zaledwie 134 centymetry. Ponad dwie tony stali, chromu, skóry i koloru czerwonego. Jedni was usłyszą, inni zobaczą, ale na pewno wszyscy zauważą, kiedy zajedziecie po kawkę i croissanta do ulubionej lokacji. Trzeba jeszcze dodać, że to nowość w koncernie na tamte czasy była, żeby auto z przednim napędem było.
Czytaj dalej Oldsmobile Toronado De Luxe 1965 – 99000 PLN – Bielsko-Biała