Daimler

Daimler Double Six 1982 – 58000 PLN – Zgorzała

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 roku aż do końca 1992. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to dzieło włoskiego biura projektowego Pininfarina. Ten egzemplarz z zewnątrz prezentuje się wręcz olśniewająco. To zasługa przebytego remontu blacharskiego i nowej powłoki lakierniczej w kultowym kolorze British Racing Green oraz fantastycznie tu pasujących felg zwanych „pepperpot” („pieprzniczki”). Imponująca jest również jednostka napędowa. Dwanaście cylindrów gra tu muzykę godną prawdziwej, brytyjskiej limuzyny.
Czytaj dalej

Daimler Six X300 1995 – 45000 PLN – Otmuchów

Daimler Six X300 to najwyższe wersja wyposażenia szlachetnego kota. Z zewnątrz zawiera całą chromowaną galanterię wersji Sovereign i dodatkowo chromowane lusterka, klamki i charakterystyczny, karbowany szczyt atrapy chłodnicy i listwy nad tylną tablicą tablicą rejestracyjną. We wnętrzu odkryjemy indywidualne miejsca dla dwóch pasażerów tylnej kanapy, rozkładane stoliki oraz piękną skórę i wykończenia z naturalnego drewna. Pod maską doskonała, sześciocylindrowa jednostka i elektronicznie kontrolowana automatyczna skrzynia biegów z trybem sport. To doskonałe połączenie tradycyjnego wykończenia i stylistyki z nowoczesną mechaniką. Znakomity zarówno na co dzień, jak i od święta, tu z niskim przebiegiem i w doskonałej kolorystycznie konfiguracji.
Czytaj dalej

Daimler 2.5 V8 1965 – 89900 PLN – Elbląg

Daimler 2.5 V8 (250) był luksusową odmianą Jaguara Mark 2, w którym producent zamiast rzędowej szóstki zainstalował widlastą ósemkę. Nowoczesny silnik zapewnił nie tylko więcej mocy, lecz również niższą o 68 kg masę, co znakomicie uzupełniło sportowy charakter tej limuzyny, zmniejszając tendencję do podsterowności i korzystnie wpływając na prowadzenie. Zewnętrznie wyróżniał się jedynie detalami, m.in. falującym kształtem zwieńczenia chromowanej atrapy chłodnicy i daszka nad tylną tablicą rejestracyjną. Więcej różnic można odnotować we wnętrzu, które wyposażono w bardziej luksusowy sposób. Produkcja zamknęła się w ilości 35404 sztuk – to niemało, choć należy przyznać, że tak piękny egzemplarz z lewostronnym układem kierowniczym nie jest częstym gościem na polskim rynku.
Czytaj dalej

Daimler Double Six Vanden Plas S1 1973 – 130000 PLN – Gdańsk

Kiedy Jaguar XJ12 został zaprezentowany w 1972 roku, był jedyną dwunastocylindrową, masowo produkowaną limuzyną na świecie. Z prędkością maksymalną na poziomie 225 km/h, z biegu został również tą najszybszą. Jednocześnie dla najbardziej luksusowej wersji producent zdecydował się przywrócić nazwę używaną w latach 20-tych i 30-tych. Tak narodził się Daimler Double Six, dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych. Przed zaprezentowaniem w 1973 roku serii drugiej modelu, w wersji z krótkim rozstawem osi zbudowano 534 sztuki, a długiej – nazwanej Vanden Plas – jedynie 351. W ogłoszeniu najrzadsza, topowa odmiana, na dodatek w bardziej poręcznej i poszukiwanej u nas konfiguracji z kierownicą po lewej stronie.
Czytaj dalej

Daimler Double Six X305 1996 – 52000 PLN – Strzelin

Daimler Double Six X305 to kwintesencja brytyjskiej motoryzacji. Takim samochodem poruszała się brytyjska królowa, Elżbieta II, a dokładnie tym egzemplarzem – pan Paweł Kukiz. Po zajęciu miejsca we wnętrzu nie mamy wątpliwości, że to luksusowy samochód. Pięknie wykończony miekką skórą i polerowanym drewnem, gwarantuje doskonałe warunki podróży. Ten samochód ma zdecydowanie bardziej wysmakowany charakter, niż będący punktem wyjścia do jego opracowania Jaguar XJ. Choć nie ma sportowego charakteru, mocy mu nie brakuje. 6-litrowa jednostka V12 generuje 311 KM i uchodzi za najbardziej dopracowany silnik w tym układzie cylindrów w całej historii Jaguara. To rzadki okaz – wyprodukowano jedynie 1007 sztuk tego modelu.
Czytaj dalej

Daimler Double Six Series III 1988 – SPRZEDANY

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 roku aż do końca 1992. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to dzieło włoskiego bura projektowego Pininfarina. Licytowany egzemplarz wyprodukowany został w 1988 roku i przejechał do dziś zaledwie 3300 km. Tak znikomy przebieg nie wpłynął na fakt, że właściciel zapragnął w nim dokonać kilku postępujących po sobie modyfikacji. Najpierw w 1989 zamontował kierownicę Nardi, w 1996 zapragnął zmienić oryginalny szary kolor na niebieski metallic, w końcu w 1999 na nadkolach wylądowały chromowane nakładki. Daimler licytowany był bez ceny minimalnej, sprzedany został za ok. 84 tys. PLN.
Czytaj dalej

Daimler Double Six 1989 – SPRZEDANY

Nas jako Europejczyków dziwić może fakt, że w Japonii, gdzie obowiązuje przecież ruch lewostronny, nawet brytyjskie samochody zamawiano z kierownicą po niepraktycznej lewej stronie. Cóź – to inny świat, gdzie kupno oryginalnego samochodu należy podkreślić kierownicą po egzotycznej stronie. Jaguary, Bentleye, Royce’y – to dla Japończyków reprezentaci Europy, niezeależnie od tego z której strony mają kierownice w swojej ojczyźnie. Tym większe nasze szczęście… w Europie takie egzemplarze jak prezentowany są po prostu nie do zdobycia. Daimler Double Six to topowa odmiana Jaguara XJ 3-serii z dwunastocylindrowym silnikiem. 54,5 tys. km przebiegu robi wrażenie, a połączenie lakieru British Racing Green z kremowym wnętrzem wygląda wyśmienicie. Samochód jest w trakcie transportu do Polski, obejrzeć go będzie można w sierpniu w Warszawie.
Czytaj dalej

Daimler DB18 1952 – 210000 PLN – Łódź

Narodził się w 1939, lecz powstawał przede wszystkim po wojnie, do 1953 roku. W kolejnych etapach produkcji nosił nazwę Daimler Eighteen, Daimler 2½-litre, Daimler Consort. To samochód w swojej epoce dynamiczny i komfortowy. Napędzała go 2,5 l sześciocylindrowa jednostka, ale największą nowością i niespodzianką jest półautomatyczna skrzynia biegów. W czasach gdy większość kierowców musiała obsługiwać skrzynie bez synchronizatorów, wymagające podwójnego wysprzęglania i międzygazu przy redukcji, tu kierowca jedynie wskazywał bieg i naciskał pedał, inicjując zmianę. W ogłoszeniu – modelowo odrestaurowany egzemplarz.
Czytaj dalej