Archiwum kategorii: Daimler

Daimler Double Six X305 1996 – 52000 PLN – Strzelin

Daimler Double Six X305 to kwintesencja brytyjskiej motoryzacji. Takim samochodem poruszała się brytyjska królowa, Elżbieta II, a dokładnie tym egzemplarzem – pan Paweł Kukiz. Po zajęciu miejsca we wnętrzu nie mamy wątpliwości, że to luksusowy samochód. Pięknie wykończony miekką skórą i polerowanym drewnem, gwarantuje doskonałe warunki podróży. Ten samochód ma zdecydowanie bardziej wysmakowany charakter, niż będący punktem wyjścia do jego opracowania Jaguar XJ. Choć nie ma sportowego charakteru, mocy mu nie brakuje. 6-litrowa jednostka V12 generuje 311 KM i uchodzi za najbardziej dopracowany silnik w tym układzie cylindrów w całej historii Jaguara. To rzadki okaz – wyprodukowano jedynie 1007 sztuk tego modelu.
Czytaj dalej Daimler Double Six X305 1996 – 52000 PLN – Strzelin

Daimler Double Six Series III 1988 – SPRZEDANY

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 roku aż do końca 1992. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to dzieło włoskiego biura projektowego Pininfarina. Licytowany egzemplarz wyprodukowany został w 1988 roku i przejechał do dziś zaledwie 3300 km. Tak znikomy przebieg nie wpłynął na fakt, że właściciel zapragnął w nim dokonać kilku postępujących po sobie modyfikacji. Najpierw w 1989 zamontował kierownicę Nardi, w 1996 zapragnął zmienić oryginalny szary kolor na niebieski metallic, w końcu w 1999 na nadkolach wylądowały chromowane nakładki. Daimler licytowany był bez ceny minimalnej, sprzedany został za ok. 84 tys. PLN.
Czytaj dalej Daimler Double Six Series III 1988 – SPRZEDANY

Daimler Double Six 1989 – SPRZEDANY

Nas jako Europejczyków dziwić może fakt, że w Japonii, gdzie obowiązuje przecież ruch lewostronny, nawet brytyjskie samochody zamawiano z kierownicą po niepraktycznej lewej stronie. Cóź – to inny świat, gdzie kupno oryginalnego samochodu należy podkreślić kierownicą po egzotycznej stronie. Jaguary, Bentleye, Royce’y – to dla Japończyków reprezentaci Europy, niezeależnie od tego z której strony mają kierownice w swojej ojczyźnie. Tym większe nasze szczęście… w Europie takie egzemplarze jak prezentowany są po prostu nie do zdobycia. Daimler Double Six to topowa odmiana Jaguara XJ 3-serii z dwunastocylindrowym silnikiem. 54,5 tys. km przebiegu robi wrażenie, a połączenie lakieru British Racing Green z kremowym wnętrzem wygląda wyśmienicie. Samochód jest w trakcie transportu do Polski, obejrzeć go będzie można w sierpniu w Warszawie.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1989 – SPRZEDANY

Daimler DB18 1952 – 210000 PLN – Łódź

Narodził się w 1939, lecz powstawał przede wszystkim po wojnie, do 1953 roku. W kolejnych etapach produkcji nosił nazwę Daimler Eighteen, Daimler 2½-litre, Daimler Consort. To samochód w swojej epoce dynamiczny i komfortowy. Napędzała go 2,5 l sześciocylindrowa jednostka, ale największą nowością i niespodzianką jest półautomatyczna skrzynia biegów. W czasach gdy większość kierowców musiała obsługiwać skrzynie bez synchronizatorów, wymagające podwójnego wysprzęglania i międzygazu przy redukcji, tu kierowca jedynie wskazywał bieg i naciskał pedał, inicjując zmianę. W ogłoszeniu – modelowo odrestaurowany egzemplarz.
Czytaj dalej Daimler DB18 1952 – 210000 PLN – Łódź

Daimler Limousine DR450 V8 1962 – 100000 PLN – Karczew

Daimler Limousine DR450 V8 – przez Brytyjczyków nazywany ostatnim prawdziwym Daimlerem. To 9-osobowa limuzyna stworzona w oparciu o model Majestic Major, wyprodukowana w zaledwie 864 sztukach. Mocny silnik V8 Hemi i niespotykane wówczas tarcze hamulcowe gwarantują tej ponad 2-tonowej limuzynie nieprzeciętne osiągi.
Czytaj dalej Daimler Limousine DR450 V8 1962 – 100000 PLN – Karczew