Datsun

Datsun 210 Coupe 1978 – 25000 PLN – Wieliczka

Datsun 210 Coupe, o fabrycznym oznaczeniu B310, sprzedawany i produkowany był przez Nissana na przełomie lat 70. i 80. dwudziestego wieku. To ostatnia tylnonapędowa propozycja japońskiego koncernu w klasie średniej, ktorej następcą został Nissan Sunny. Zderzaki i gill prezentowanego w ogłoszeniu okazu sugerują wersję eksportową na Amerykę Północną, a egzemplarz ten sprowadzony został do Polski z Dubaju. To najciekawsza wersja nadwoziowa tego modelu – trzydrzwiowy fastback, nazywany często coupe. Zachęca oryginalny stan i ciekawa kolorystyka, idealnie wpisująca się w modę lat 70-tych. To z pewnością nietuzinkowy klasyk, który na każdym zlocie będzie miłą odmianą od spotykanych na każdym kroku BMW i Mercedesów.
Czytaj dalej

Datsun 260Z 2+2 1977 – 101900 PLN – Ostrzeszów

Datsun 260Z 2+2 bez wątpienia należy do najpiękniejszych japońskich samochodów sportowych w historii. Świetnie stylizowane nadwozie, tylny napęd i niezawodna konstrukcja pozwoliły stworzyć prawdziwy hit. Mocny silnik R6 w połączeniu z manualną skrzynią biegow i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół gwarantuje ciągły uśmiech na twarzy. W wersji 2+2 zmieniono nieco linię dachu, zwiększono rozstaw osi i zamontowano dodatkową kanapę dla dzieci. Ten egzemplarz przeszedł kompletną renowację, wygląda fantystycznie i z pewnością pozwoli się cieszyć każdą przejażdżką.
Czytaj dalej

Datsun 280Z 1978 – 89900 PLN – Białystok

Datsun 280Z z pewnością jest jednym z najpiękniejszych samochodów sportowych lat 70-tych. Japońska propozycja w ostatniej odsłonie serii Z (po modelach 240Z i 260Z) jako jedyna oferowała niezawodne zasilanie układem wtryskowym i pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Dzięki niskiej w zestawieniu z konkurencją cenie, samochód osiągnął wielki sukces na rynku, między innymi amerykańskim, z którego sprowadzony został prezentowany egzemplarz. Tu cena już nie jest już niska, lecz stan i poczynione inwestycje mogą robić wrażenie. Płacimy za samochód, który wygląda nie gorzej niż nowy – we wnętrzu możemy poczuć zapach wysokogatunkowej skóry, której nigdy nie odnajdziemy w wyściełanym skajem oryginale.
Czytaj dalej

Nissan Fairlady Z 432 1972 – SPRZEDANY

Choć jego sylwetka może wydawać nam się znajoma, Nissan Fairlady Z 432 to wyjątkowo rzadki okaz. Wyprodukowany jedynie w 420 egzemplarzach wyłącznie na rynek japoński, swój nawiększy skarb skrywa pod maską – to legendarny silnik S20, dokładnie taki sam jak w modelu Skyline GTR, z głowicą posiadającą po 4 zawory na cylinder, kręcący się do niebotycznych 7500 obr./min. Na aukcji w Nowym Jorku pojawiła się jedna z 23 sztuk z pierwszego roku produkcji. Odrestaurowany w Japonii na początku naszego wieku, doposażony został w klimatyzację i oryginalny fabryczny roll-bar. Uzyskana cena za to cacko to ok. 687 tys. PLN.
Czytaj dalej

Datsun 240K-GT 1974 – ok. 257000 PLN – Finlandia

Nissan Skyline GTR „Kenmeri” to jeden z najbardziej kultowych sportowych samochodów w historii. Powstał wyłącznie w 197 sztukach przygotowanych na rynek japoński. W ogłoszeniu replika, z kierownicą po lewej stronie, lecz nie jest to przekładka. Samochód został zbudowany w oparciu o jeden z mniej niż 100 egzemplarzy sprzedanych na rynku fińskim jako Datsun 240K-GT. Otrzymał wizualne atrybuty swojego słynnego kuzyna – tylne okrągłe światła, grill, poszerzenia błotników. Posiada również wzmocniony silnik i hamulce. Cena nie jest niska, lecz w tym przypadku kupujemy kawałek japońskiej legendy.
Czytaj dalej

Datsun 260Z 1974 – SPRZEDANY

Datsun 260Z bez wątpienia należy do najbardziej zacnych japońskich samochodów sportowych w historii. Jego pierwotna wersja – 240Z – została zaprezentowana po raz pierwszy w Nowym Jorku i również za oceanem odniosła największy sukces. Datsun 260Z w Stanach oferowany był wyłącznie w 1974 roku, przy czym tylko w pierwszej połowie roku samochód był oferowany z mniejszymi zderzakami – i takie właśnie auto mamy w ogłoszeniu. Mimo powiększonej pojemności do 2,6 l, Amerykanie musieli zadowolić się mocą 140 KM, co w połączeniu z trzybiegowym automatem nie uczyni z niego rasowej wyścigówki, lecz nie o to tutaj chodzi. 260Z nadrabia przepiękną sylwetką, świetnymi właściwościami jezdnymi (niezależne zawieszenie wszystkich kół) i w tym przypadku – efektownym kolorem oraz dobrze zachowanym stanem.
Czytaj dalej

Datsun 240Z 1973 – USA – SPRZEDANY

Datsun 240Z był jednym z pierwszych japońskich samochodów, które na amerykańskim rynku odniosły pełny sukces. Gdy patrzymy na jego przepiękne linie, nie można się temu dziwić, lecz samochód nie tylko doskonale wygląda, ale i fantastycznie jeździ. Popularność zdobył dzięki dobrej cenie… i ciągle kupimy go taniej niż brytyjską lub niemiecką konkurencję z epoki. Na amerykańskim rynku mamy pełny przekrój – od samochodów do remontu po idealnie odrestaurowane perełki, jak ta z ogłoszenia.
Czytaj dalej

Datsun 280ZX 2+2 1978 – 30000 PLN – Warszawa

Datsun 280ZX 2+2 był następcą serii Z (240Z, 260Z, 280Z), który znacznie wydoroślał. Zachował silnik i charakterystyczną sylwetkę poprzednika, lecz zgodnie z oczekiwaniami amerykańskiego klienta (to USA była wówczas najważniejszym zagranicznym rynkiem firmy) inżynierowie włożyli wiele pracy, by samochód mógł być możliwie komfortowy i ekonomiczny. Dzięki temu jego użytkowanie może być bezproblemowe i przyjazne również dziś, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się dobrze zachowanym samochodem, jak ten z ogłoszenia. W wersji 2+2 na przejażdżki możemy nawet zabierać dzieciaki.
Czytaj dalej

Nissan Fairlady Z 432 1970 – SPRZEDANY

Nissan Fairlady Z jest obok BMW 507 i Toyoty 2000GT najbardziej znanym projektem, w którego tworzeniu brał udział Albrecht von Goertz. Choć wszystkie wyglądały fenomenalnie, to „Z” jako jedyny odniósł globalny i niekwestionowany sukces. 14 marca na aukcji podczas jednego z najważniejszych konkursów elegancji na świecie – Amelia Island Concours d’Elegance – została zlicytowana szczególna wersja, Nissan Fairlady Z 432. Wyprodukowano ich zaledwie 420 wyłącznie na japoński rynek. Za jego wyjątkowość i unikalność odpowiedzialna jest mająca wyścigowy rodowód jednostka napędowa S20, współdzielona z kultowym Skyline’m GT-R. Mimo braku ceny minimalnej samochód został sprzedany za imponujące 253000 USD (+ prowizja), czyli ponad milion złotych!
Czytaj dalej

Nissan Skyline C110 GT-R 1973 – SPRZEDANY

Nissan Skyline C110 był drugą generacją modelu, w której pojawiła się budząca ciarki na skórze wersja GT-R. To tu po raz pierwszy zastosowano charakterystyczne cztery okrągłe tylne lampy, będące od tego momentu wizytówką serii. Jeżeli widząc powyższą cenę biegniecie już rozbić świnkę skarbonkę, musicie wiedzieć, że to nie oryginał. Z fabryki wyjechało ich zaledwie 197 i osiągają dziś ceny kilkukrotnie wyższe. Tu mamy pięknie przygotowaną replikę, z modną i współczesną stylizacją (gleba nie była tu bynajmniej seryjna).
Czytaj dalej