De Tomaso

De Tomaso Pantera GT5-S 1990 – UK

Pantera to okaz supersamochodu, który cieszył się niezwykle długim jak na ten segment motoryzacji życiem. Po wspaniałej wersji Lusso z 1972 roku, po modelu GTS z 1974 roku wyposażonym w silnik o mocy 350 KM, po wprowadzonej w tym samym czasie wyczynowej GT4, w 1980 roku przyszedł czas na pierwszą poważną rewizję stylu Pantery. W czasie gdy wprowadzano De Tomaso Pantera GT5, świat zaczął mocniej zwracać uwagę na elementy aerodynamiczne w samochodach tej klasy. Zaprezentowana w 1985 roku odmiana GT5-S wprowadziła kolejne modyfikacje do nadwozia, również jej wnętrze zostało znacząco zmodernizowane. De Tomaso Pantera GT5-S z prywatnej kolekcji jest jedną z propozycji na aukcji Bonhams w Goodwood. Z przebiegiem 14000 kilometrów, w kolorze Blu Sera metalik, z czarnym skórzanym wnętrzem, prezentuje się olśniewająco. Egzemplarz ten jako nowy nie otrzymał standardowego wówczas Ford Windsor V8, lecz mocniejszy Cleveland. Warto zwrócić uwagę na fakt iż większość Panter na rynku była odnawiana, ten okaz nie przechodził jednak procesów renowacji, z prostej przyczyny – ponieważ takich zabiegów nie wymagał. Ta Pantera GT5-S nigdy nie widziała też toru wyścigowego, a warunki w jakich została przechowywana były idealne. Prawdopodobnie najmniej używany model Pantera GT5-S dostępny na rynku, a na pewno jeden z najbardziej oryginalnych, wyceniony został na 140000 – 180000 funtów szterlingów, czyli około 670000 – 870000 złotych.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera GTS 1978 – SPRZEDANA

Pantera to wspaniałe skrzyżowanie włoskiej stylistyki z mocą amerykańskiej jednostki napędowej, jakie firmował Alejandro De Tomaso. Nadwozie tego supercar’a zaprojektował Tom Tjaarda z Carrozzeria Ghia, a opracował i wdrożył do produkcji Gianpaolo Dallara, konstruktor Lamborghini. De Tomaso Pantera otrzymała jednostkę V8 od Ford’a oraz pięciobiegową skrzynię ZF, dzięki którym rozpędzała się do 100 km/h w odrobinę ponad 5 sekund. Dosłownie rok po premierze Pantery, w 1972 roku, pojawiła się pierwsza ulepszona wersja z symbolem „L”, która otrzymała charakterystyczne zderzaki oraz ulepszone systemy chłodzenia i klimatyzacji. Pantera GTS zawitała na rynek w dwa lata później, a w specyfikacji europejskiej została wyposażona w silnik o mocy 350 KM, większe koła oraz szereg udoskonaleń skierowanych na osiągi. Wystawiona na aukcji De Tomaso Pantera GTS, po raz pierwszy zarejestrowana została w 1978 roku w Szwajcarii, a w 1987 roku po całkowitej renowacji wyzerowano jej licznik przebiegu. Od tej pory Pantera pokonała 18200 km. Samochód jest wykończony w kolorze niebieskim metalicznym, a wnętrze z jasnoszarą skórą zdobią drewniane elementy. Ten piękny klasyk wylicytowany został za 65550 euro, czyli około 274831 złotych.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera GT5 1982 – SPRZEDANE

De Tomaso Pantera GT5 1982 to luksus i szybkość prosto z Modeny. Model Pantera produkowany był przez włoską firmę przez 20 lat, poczynając od roku 1971. Przepiękny design i amerykańskie V8 od Forda pozwoliło uzyskać wybitną mieszankę, zdolną podbić serce każdego miłośnika motoryzacji. Wersję GT5 zaczęto opracowywać w 1980 roku z myślą o rynku amerykańskim. Silnik umieszczony centralnie, 355 KM mocy, niezależne zawieszenie i samonośne nadwozie sprawiają, że samochód ten jest kwintesencją sportowego supercara. Wersja GT5 Pantery wyróżniała się pakietem aerodynamicznym, zawierającym efektowny przedni i tylny spojler oraz poszerzenia na nadkolach, które pozwoliły na zmieszczenie szerszych kół. Model poddany licytacji ma perłowo biały lakier i wnętrze wykończone skórą w naturalnym kolorze.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera GT5 1983 – Niemcy

De Tomaso Pantera GT5 wygląda fenomenalnie i zawsze była rozsądną alternatywą dla samochodow Ferrari, Lamborghini i Porsche 911. Połączenie włoskiego nadwozia z amerykańskim silnikiem V8 było efektowne i umożliwiało serwisowanie auta w dowolnym serwisie Forda. Wersje GT5 i GT5-S pojawiły się na rynku w 1980 roku i wyróżniały się pakietem aerodynamicznym, zawierającym efektowny przedni i tylny spojler oraz nitowane poszerzenia, które pozwoliły na zmieszczenie szerszych kół. Licytowany przed dom aukcyjny Auctionata egzemplarz pochodzi z pierwszej ręki saudyjskiego szejka i przejechał dotąd zaledwie 2159 km. Wycena opiewa na 190 tys. euro, samochód licytowany będzie 29 października na aukcji online z ceną wywoławczą 130 tys. euro.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1972 – USA

De Tomaso Pantera z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązywała do najbardziej ekstremalnych konstrukcji swojej epoki, jak Lamborghini Miura czy Maserati Bora. Projekt włoskiego studia stylistycznego Ghia do dziś wygląda świeżo i atrakcyjnie, a po umiejętnie przeprowadzonych modyfikacjach, wprost trudno uwierzyć w jego półwieczną metryczkę. Tu zrezygnowano z chromowanych ozdób, amerykańskich zderzaków i obrysówek, poszerzono błotniki, dodano kilka wlotów powietrza i całkowicie przeprojektowano wnętrze. Mocniejszy jest silnik, hamulce, nie zapomniano o nawigacji, klimatyzacji i kamerze cofania. Kosztem oryginalności uzyskano projekt, który sprawia wrażenie całkowicie współczesnego kastoma. Samochód wkrótce pojawi się na aukcji domu aukcyjnego Mecum, a oczekiwaną cenę określono na 225 – 250 tys. USD.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1971 – SPRZEDANE

De Tomaso Pantera w doskonały sposób połączyło rasową sylwetkę, wyścigową charakterystykę prowadzenia i zapewniający solidną dawkę mocy amerykański silnik V8 Forda. Kosztowało zdecydowanie mniej od takich egzotyków jak Lamborghini czy Ferrari, oferując podobnej jakości wrażenia i doznania. Prezentowany egzemplarz jest jednym z zaledwie 743 egzemplarzy pierwszej serii, wyróżnia się pięknym kolorem „Lime green” (jako jedna z 87 sztuk) i posiada oryginalny przebieg zaledwie ok. 19 tys. km. Posiada kilka niefabrycznych dodatków w postaci kierownicy Momo, zapewniającego lepsze osiągi gaźnika Holley i felg z późniejszej Pantery GTS. Uzyskana cena ok. 436 tys. PLN wciąż wydaje się być atrakcyjna.
Czytaj dalej

De Tomaso Mangusta 1969 – SPRZEDANE

W niezwykle drapieżnym nadwoziu De Tomaso Mangusta udało się zamknąć włoski styl, wyścigowe podwozie i centralnie umieszczoną, wytrzymałą amerykańską jednostkę napędową V8 Forda. Za projekt karoserii odpowiedzialny był Giorgetto Giugiaro, a nadwozia powstawały w firmie Ghia. Licytowane De Tomaso należy do pierwszych prototypów – według dokumentacji jest to siódmy z około 400 wyprodukowanych egzemplarzy. Samochód w latach 90-tych był kompletnie odrestaurowany w USA, a kilka lat temu został ponownie odświeżony – otrzymał nowy lakier i przegląd mechaniki. W ostatnim czasie był gwiazdą konkursów elegancji, m.in. w belgijskim Zoute Grand Prix w 2012. Samochód sprzedany za ok. 1.174 tys. PLN.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1971 – UK

Oto wyjątkowy supersamochód z unikalną historią. De Tomaso Pantera łączy amerykańską jednostkę napędową V8 z drapieżnym włoskim stylem i charakterem. Licytowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, był w posiadaniu dwóch policjantów na Hawajach i został uwieczniony w jednym z odcinków popularnego serialu telewizyjnego „Hawaii Five-O”. To jeden z pierwszych 75 ręcznie składanych egzemplarzy, przygotowanych w Vignale Carrozzeria w Modenie i wyeksportowanych do USA w celu zbadania rynku. De Tomaso zachowane jest w oryginalnej formie, wyróżnia się charakterystycznymi zderzakami i wieloma pomniejszymi detalami. Szacowana cena: ok. 520-635 tys. PLN.
Czytaj dalej

De Tomaso Mangusta 1968 – SPRZEDANE

Lata 60-te to w historii motoryzacji przepiękne czasy. Najwspanialsze samochody tworzyli ówcześnie kierowcy wyścigowi, wśród nich Alejandro de Tomaso. W niezwykle drapieżnym nadwoziu De Tomaso Mangusta udało mu się zamknąć włoski styl, wyścigowe podwozie i wytrzymałą amerykańską jednostkę napędową V8 Forda. Za projekt karoserii Giorgetto Giugiaro, a nadwozia powstawały w firmie Ghia, której właścicielem był de Tomaso. Większość tych egzotycznych samochodów sprzedano w USA, lecz ten egzemplarz całe swoje życie spędził we Włoszech. Zachowany w doskonałym stanie swojego nowego właściciela znalazł za 235,2 tys. euro (ok. 960 tys. PLN, wliczając prowizję domu aukcyjnego RM Auctions).
Czytaj dalej

De Tomaso Mangusta 1969 – SPRZEDANE

Wyścigowa konstrukcja i zawieszenie, centralnie umieszczone amerykańskie V8 i niezwykła włoska stylistyka grają ze sobą fantastycznie. Wprowadzone do sprzedaży w 1967 roku De Tomaso Mangusta powstało w ok. 400 egzemplarzach. Zlicytowany egzemplarz przez szereg lat był częścią zamkniętej już kolekcji Rosso Bianco Petera Krausa w Aschaffenbergu. Zachowany jest w całkowicie oryginalnym stanie – lakier ani wnętrze nie były nigdy odnawiane i jest to jedyna znana sztuka, która opuściła fabrykę z sześcioma światłami z przodu. Cena sprzedaży była wyższa od prognozowanej – 168000 euro (700000 PLN) + prowizja.
Czytaj dalej