De Tomaso

De Tomaso Pantera GTS 1978 – Belgia

Pantera to wspaniałe skrzyżowanie włoskiej stylistyki z mocą amerykańskiej jednostki napędowej, jakie firmował Alejandro De Tomaso. Nadwozie tego supercar’a zaprojektował Tom Tjaarda z Carrozzeria Ghia, a opracował i wdrożył do produkcji Gianpaolo Dallara, konstruktor Lamborghini. De Tomaso Pantera otrzymała jednostkę V8 od Ford’a oraz pięciobiegową skrzynię ZF, dzięki którym rozpędzała się do 100 km/h w odrobinę ponad 5 sekund. Dosłownie rok po premierze Pantery, w 1972 roku, pojawiła się pierwsza ulepszona wersja z symbolem „L”, która otrzymała charakterystyczne zderzaki oraz ulepszone systemy chłodzenia i klimatyzacji. Pantera GTS zawitała na rynek w dwa lata później, a w specyfikacji europejskiej została wyposażona w silnik o mocy 350 KM, większe koła oraz szereg udoskonaleń skierowanych na osiągi. Wystawiona na aukcji De Tomaso Pantera GTS, po raz pierwszy zarejestrowana została w 1978 roku w Szwajcarii, a w 1987 roku po całkowitej renowacji wyzerowano jej licznik przebiegu. Od tej pory Pantera pokonała 18200 km. Samochód jest wykończony w kolorze niebieskim metalicznym, a wnętrze z jasnoszarą skórą zdobią drewniane elementy. Ten piękny klasyk wyceniony został na 55 – 85 tys. euro, czyli około 230 – 360 tys. złotych.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera GT5 1982 – SPRZEDANE

De Tomaso Pantera GT5 1982 to luksus i szybkość prosto z Modeny. Model Pantera produkowany był przez włoską firmę przez 20 lat, poczynając od roku 1971. Przepiękny design i amerykańskie V8 od Forda pozwoliło uzyskać wybitną mieszankę, zdolną podbić serce każdego miłośnika motoryzacji. Wersję GT5 zaczęto opracowywać w 1980 roku z myślą o rynku amerykańskim. Silnik umieszczony centralnie, 355 KM mocy, niezależne zawieszenie i samonośne nadwozie sprawiają, że samochód ten jest kwintesencją sportowego supercara. Wersja GT5 Pantery wyróżniała się pakietem aerodynamicznym, zawierającym efektowny przedni i tylny spojler oraz poszerzenia na nadkolach, które pozwoliły na zmieszczenie szerszych kół. Model poddany licytacji ma perłowo biały lakier i wnętrze wykończone skórą w naturalnym kolorze.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera GT5 1983 – Niemcy

De Tomaso Pantera GT5 wygląda fenomenalnie i zawsze była rozsądną alternatywą dla samochodow Ferrari, Lamborghini i Porsche 911. Połączenie włoskiego nadwozia z amerykańskim silnikiem V8 było efektowne i umożliwiało serwisowanie auta w dowolnym serwisie Forda. Wersje GT5 i GT5-S pojawiły się na rynku w 1980 roku i wyróżniały się pakietem aerodynamicznym, zawierającym efektowny przedni i tylny spojler oraz nitowane poszerzenia, które pozwoliły na zmieszczenie szerszych kół. Licytowany przed dom aukcyjny Auctionata egzemplarz pochodzi z pierwszej ręki saudyjskiego szejka i przejechał dotąd zaledwie 2159 km. Wycena opiewa na 190 tys. euro, samochód licytowany będzie 29 października na aukcji online z ceną wywoławczą 130 tys. euro.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1972 – USA

De Tomaso Pantera z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązywała do najbardziej ekstremalnych konstrukcji swojej epoki, jak Lamborghini Miura czy Maserati Bora. Projekt włoskiego studia stylistycznego Ghia do dziś wygląda świeżo i atrakcyjnie, a po umiejętnie przeprowadzonych modyfikacjach, wprost trudno uwierzyć w jego półwieczną metryczkę. Tu zrezygnowano z chromowanych ozdób, amerykańskich zderzaków i obrysówek, poszerzono błotniki, dodano kilka wlotów powietrza i całkowicie przeprojektowano wnętrze. Mocniejszy jest silnik, hamulce, nie zapomniano o nawigacji, klimatyzacji i kamerze cofania. Kosztem oryginalności uzyskano projekt, który sprawia wrażenie całkowicie współczesnego kastoma. Samochód wkrótce pojawi się na aukcji domu aukcyjnego Mecum, a oczekiwaną cenę określono na 225 – 250 tys. USD.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1971 – SPRZEDANE

De Tomaso Pantera w doskonały sposób połączyło rasową sylwetkę, wyścigową charakterystykę prowadzenia i zapewniający solidną dawkę mocy amerykański silnik V8 Forda. Kosztowało zdecydowanie mniej od takich egzotyków jak Lamborghini czy Ferrari, oferując podobnej jakości wrażenia i doznania. Prezentowany egzemplarz jest jednym z zaledwie 743 egzemplarzy pierwszej serii, wyróżnia się pięknym kolorem „Lime green” (jako jedna z 87 sztuk) i posiada oryginalny przebieg zaledwie ok. 19 tys. km. Posiada kilka niefabrycznych dodatków w postaci kierownicy Momo, zapewniającego lepsze osiągi gaźnika Holley i felg z późniejszej Pantery GTS. Uzyskana cena ok. 436 tys. PLN wciąż wydaje się być atrakcyjna.
Czytaj dalej

De Tomaso Mangusta 1969 – SPRZEDANE

W niezwykle drapieżnym nadwoziu De Tomaso Mangusta udało się zamknąć włoski styl, wyścigowe podwozie i centralnie umieszczoną, wytrzymałą amerykańską jednostkę napędową V8 Forda. Za projekt karoserii odpowiedzialny był Giorgetto Giugiaro, a nadwozia powstawały w firmie Ghia. Licytowane De Tomaso należy do pierwszych prototypów – według dokumentacji jest to siódmy z około 400 wyprodukowanych egzemplarzy. Samochód w latach 90-tych był kompletnie odrestaurowany w USA, a kilka lat temu został ponownie odświeżony – otrzymał nowy lakier i przegląd mechaniki. W ostatnim czasie był gwiazdą konkursów elegancji, m.in. w belgijskim Zoute Grand Prix w 2012. Samochód sprzedany za ok. 1.174 tys. PLN.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1971 – UK

Oto wyjątkowy supersamochód z unikalną historią. De Tomaso Pantera łączy amerykańską jednostkę napędową V8 z drapieżnym włoskim stylem i charakterem. Licytowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, był w posiadaniu dwóch policjantów na Hawajach i został uwieczniony w jednym z odcinków popularnego serialu telewizyjnego „Hawaii Five-O”. To jeden z pierwszych 75 ręcznie składanych egzemplarzy, przygotowanych w Vignale Carrozzeria w Modenie i wyeksportowanych do USA w celu zbadania rynku. De Tomaso zachowane jest w oryginalnej formie, wyróżnia się charakterystycznymi zderzakami i wieloma pomniejszymi detalami. Szacowana cena: ok. 520-635 tys. PLN.
Czytaj dalej

De Tomaso Mangusta 1968 – SPRZEDANE

Lata 60-te to w historii motoryzacji przepiękne czasy. Najwspanialsze samochody tworzyli ówcześnie kierowcy wyścigowi, wśród nich Alejandro de Tomaso. W niezwykle drapieżnym nadwoziu De Tomaso Mangusta udało mu się zamknąć włoski styl, wyścigowe podwozie i wytrzymałą amerykańską jednostkę napędową V8 Forda. Za projekt karoserii Giorgetto Giugiaro, a nadwozia powstawały w firmie Ghia, której właścicielem był de Tomaso. Większość tych egzotycznych samochodów sprzedano w USA, lecz ten egzemplarz całe swoje życie spędził we Włoszech. Zachowany w doskonałym stanie swojego nowego właściciela znalazł za 235,2 tys. euro (ok. 960 tys. PLN, wliczając prowizję domu aukcyjnego RM Auctions).
Czytaj dalej

De Tomaso Mangusta 1969 – SPRZEDANE

Wyścigowa konstrukcja i zawieszenie, centralnie umieszczone amerykańskie V8 i niezwykła włoska stylistyka grają ze sobą fantastycznie. Wprowadzone do sprzedaży w 1967 roku De Tomaso Mangusta powstało w ok. 400 egzemplarzach. Zlicytowany egzemplarz przez szereg lat był częścią zamkniętej już kolekcji Rosso Bianco Petera Krausa w Aschaffenbergu. Zachowany jest w całkowicie oryginalnym stanie – lakier ani wnętrze nie były nigdy odnawiane i jest to jedyna znana sztuka, która opuściła fabrykę z sześcioma światłami z przodu. Cena sprzedaży była wyższa od prognozowanej – 168000 euro (700000 PLN) + prowizja.
Czytaj dalej

De Tomaso Pantera 1974 – USA

De Tomaso Pantera w magiczny sposób łączyło piękną włoską linię z niewymagającą mechaniką. Układ napędowy to połączenie jednostki V8 Forda i skrzyni biegów ZF. Dziś to jeden z najtańszych sposobów na zakup i względnie tanią eksploatację włoskiego super samochodu. Sprzedawany 15 stycznia egzemplarz jest w amerykańskiej specyfikacji (większe zderzaki i światła obrysowe), ma zaledwie 21650 mil przebiegu i licytowany będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej