Archiwum kategorii: Delahaye

Delahaye 135 S Competition 1936 – SPRZEDANE

Delahaye to francuskie przedsiębiorstwo istniejące od 1895 do 1954 roku, które produkowało luksusowe i sportowe samochody o niesamowitych kształtach oraz rozwiązaniach technicznych. Delahaye 135 zaprojektowane zostało przez młodego inżyniera Jeana François i było produkowane od 1935 do 1954 roku w wielu różnych wersjach nadwozia. Ten sportowy samochód turystyczny był popularny również w wyścigach. Oferowane na aukcji Delahaye 135 S Competition to jeden z trzech okazów marki należących do małżeństwa Schell. Zostało zbudowane zgodnie z regulaminem 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 1936 roku, który jednak z powodu strajków nie odbył się. Delahaye zostało zarejestrowane po raz pierwszy w 1936 roku. W tym samym roku wystartowało w RAC Tourist Trophy, rozgrywanym na torze Ards w pobliżu Belfastu, w Donington Grand Prix, Grand Prix de Comminges oraz Côte Mont-Ventoux. Tak samo intensywnie wyglądał dla Delahaye sezon 1937, po którym na rok zawieszono jego starty. Na początku 1939 roku samochód przechodzi do kolejnego entuzjasty sportów motorowych i po przebudowie rozpoczyna sezon 1939 od Grand Prix de Pau, by lipcu wziąć udział wreszcie w słynnym 24h Le Mans. Kariera wyścigowa tego Delahaye zakończyła się tuż przed ogłoszeniem rozpoczęcia drugiej wojny światowej, a pod koniec 1940 roku samochód znów zmienił właściciela, by pozostać w firmie Grivelet przez następne 30 lat. Zmodernizowane w 1952 roku, przeszło przez ręce kolejnych właścicieli we Francji, Belgii, Holandii i Francji. Delahaye 135 S Competition po powrocie do rodzimego kraju trafiło do Carrosserie Bonnefoy, które miało za zadanie odtworzenie aluminiowego nadwozia wyścigowego Écurie Francia, które samochód nosił podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1939 roku. Dziś w świetnej kondycji z piękną historią, Delahaye 135 S Competition wycenione zostało na 3,6 – 5 milionów złotych, a licytowane będzie 23 kwietnia w Monako.
Czytaj dalej Delahaye 135 S Competition 1936 – SPRZEDANE

Delahaye 135MS Figoni et Falaschi Narval Cabriolet 1947 – USA

Firm karosujących samochody było wiele, ale miano legendarnych przysługuje jedynie nielicznym. Figoni et Falaschi to francuska firma założona przez Włocha Giuseppe Figoniego i Francuza Ovidio Falaschi. Przy takiej stylistyce, nawet marka podwozia staje się drugorzędna, choć tu baza jest wyśmienita. Niektórzy entuzjaści uważają Delahaye 135M za jeden z najwspanialszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Jednym z najbardziej ekstrawaganckich projektów Figoni et Falaschi był Narval zbudowany na podwoziu Delahaye 135M i zaprezentowany podczas paryskiego Salonu w 1946 roku. Został nazwany Narval ze względu na jego linię nadwozia przypominającą walenia. Wystawione na aukcji Delahaye 135MS o numerze podwozia 800495 jest jednym z siedmiu kabrioletów zabudowanych tym ekstrawaganckiem i artystycznym nadwoziem. To właśnie ten okaz został wybrany do prezentacji na stoisku podczas L’Automobile de Paris w 1947 roku. Jego pierwszym właścicielem był legendarny francuski piosenkarz i autor tekstów Charles Trenet. Podwozie to 116-calowy rozstaw osi, niezależne przednie zawieszenie i sztywna tylna oś z resorami. Jego hamulce Bendix i 17-calowe koła szprychowe były standardem. Silnik o mocy 125 KM to rzędowa, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,6 l, z trzema gaźnikami firmy Solex. Moc jest przekazywana na tylną oś przez 4-biegową skrzynię Cotal z preselektorem zmiany biegów na kolumnie kierownicy. Delahaye 135MS z łatwością osiąga prędkość 100 mil na godzinę. Specjalna tabliczka „Charles Trenet La Carriere Antiles” zamontowana na desce rozdzielczej to już tylko wisienka na torcie tego okazu. Auto jest oferowane jako część Mecum Gallery Exposition, którą w 2021 roku Dana Mecum zdecydował się wystawić na aukcję podczas swojej największej dorocznej imprezy Kissimmee 2021.
Czytaj dalej Delahaye 135MS Figoni et Falaschi Narval Cabriolet 1947 – USA