DeSoto Custom 1947 – 65900 PLN – Rybnik

DeSoto to nieco zapomniana już dziś marka, pochodząca z koncernu Chryslera i obecna na rynku w latach 1928-61. Choć były to wozy popularne i stosunkowo niedrogie, stylizowano je nowocześnie, często wykorzystując najnowsze zdobycze aerodynamiki. DeSoto Custom był najdroższym, flagowym okrętem w powojennej ofercie tej marki. Napędzany dolnozaworowym, sześciocylindrowym silnikiem Chrysler’a, oferuje solidną na owe czasy moc 110 KM. Majestatyczne kształty to jeszcze echa ery przedwojennej, podobnie jak bogato udekorowane wnętrze. Gdyby Capone pożył kilka lat dłużej, na pewno zamówiłby jednego dla siebie… Co ciekawe, historia samochodu w Polsce sięga aż do 1956 roku i jest w pełni udokumentowana. Unikatowość samochodu i ogrom prac, jakie przy nim wykonano, z pewnością powinien stanowić wielką zachętę do zakupu.

DeSoto Custom
Rocznik: 1947
Przebieg: 12000 km
Pojemność: 3800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 110 KM

Cena: 65900 PLN

Samochód Chrysler DeSoto Custom.
Jest to najprawdopodobniej jedyny taki samochód w Polsce.
W pełni udokumentowana jest jego historia od momentu przypłynięcia do Polski w 1956 roku (kwity, dowody rejestracyjne, umowy).
Zarejestrowany jako zabytek.
Pełna dokumentacja zdjęciowa remontu.

Oto zakres przeprowadzonych prac:
– rozbiórka – piaskowanie oraz czyszczenie szczotkami 3M
– zabezpieczenie podkładem epoksydowym
– kompleksowa odbudowa elementów blacharskich
– powłoka lakiernicza na materiałach Sikkensa
– powłoka galwaniczna na wszystkich chromowanych elementach zarówno metalowych jak i znalowych na bazie miedzi ciankalicznej – kompleksowa naprawa zawieszenia, silnika, skrzyni biegów, układu hamulcowego, układu kierowniczego, układu wydechowego, układu paliwowego
– tapicerka skórzana, wykładzina,
– elektryka
– precyzyjne spasowanie wszystkich elementów
– kompleksowa konserwacja antykorozyjna

Dane techniczne:
Rok produkcji: 1947
Pojemność skokowa: 3800 ccm.
Moc: 115 KM
Skrzynia biegów manualna 3-biegowa

Dla wytrwałych:

Części:
Silnik: szlif wału, osiowanie, nowe tuleje, honowanie, zawory, gniazda zaworowe, pierścienie, odlewane na zamówienie panewki, planowanie głowicy, nowy zestaw uszczelniający, uszczelka pod głowicą, gaźnik – zestawy naprawcze, świece zapłonowe, łańcuszek rozrządu, regeneracja podzespołów – pompa wody, oleju, rozrusznika, prądnicy, poduszki pod silnikiem, nowy rdzeń chłodnicy i wszystkie przewody gumowe, termostat, czujniki temperatury, kable wysokiego napięcia, akumulator, linki ssania, tempomatu, cewka, aparat zapłonowy, skrzynka bezpieczników, pasek klinowy, filtry i oleje.

Skrzynia biegów: wymiana łożysk, synchronizatorów, uszkodzonych trybów, uszczelnienie, nowe sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym.

Podwozie: nowe sprężyny, amortyzatory, regenerowane gałki sworznie, nowe łożyska, przewody hamulcowe miedziane i gumowe, przewody paliwowe, linki hamulca ręcznego, nowo okute szczęki hamulcowe, tłoczki hamulcowe, przetoczone bębny, silniczek wycieraczek i nowy spryskiwacz, krzyżaki, wydech, nowe simeringi.

Nadwozie: nowy odlany z mosiądzu chromowany grill, nowe skórzane fotele przednie, tylne, boczki drzwiowe, wykładzina w aucie i bagażniku, regeneracja zegarów, maty wygłuszające, silniczek nawiewu, gumy mocujące chłodnicę, odbojniki itd.

Zwycięzca Międzynarodowego Zlotu Zabytkowych Samochodów w Zabełkowie oraz Kęckiego Zlotu Szlakiem Soły.
Byłem dwa razy na zlotach, więc 100% wygranych.

Telefon: +48 601 328 386
Miejscowość: Rybnik