Dodge

Dodge Coronet 1955 – 32000 PLN – Juszczyn

Dodge Coronet to typowa, powojenna, ogromna, amerykańska limuzyna, która na drogach USA pojawiła się po raz pierwszy już w 1945 roku. Prezentowany okaz to trzecia generacja modelu, która właśnie w 1955 roku, czyli w roku produkcji prezentowanego egzemplarza, przeszła spore zmiany stylistyczne, które wyszły z pod ręki projektanta Virgila Exnera. Coronet stał się niższy, dłuższy i szerszy, a pod maską umieszczono mu nową rzędowa szóstkę od Chryslera o pojemności 3,8 litra, produkującą wówczas 123 KM. Okaz wystawiony na sprzedaż stanowi dobrą bazę do renowacji, oryginalną, nie noszącą znamion przeróbek i w dużej mierze kompletną. Dodge Coronet daje więc szansę nowemu właścicielowi na przywrócenie świetności limuzyny, bez potrzeby długotrwałych poszukiwań detali nadwozia, a efekt końcowy może zapierać dech w piersiach, nie tylko fanów amerykańskich krążowników szos lat pięćdziesiątych.
Czytaj dalej

Dodge Daytona PPG Indy 1983 – USA

Wprowadzony w 1984 roku wraz z Chryslerem Laserem, Dodge Daytona, to hatchback z napędem na przednią oś oparty na nowej platformie G. W ciągu niemal dekady na tej właśnie platformie montowano przeróżne samochody. Do ich napędzania używano początkowo 2,2-litrowej rzędowej czwórki, często wyposażonej w turbodoładowanie, a nawet 3-litrowych silników V6 z wersjami od Shelby’ego. Gdy patrzymy na ten bolid, podobieństw do innych aut stworzonych na platformie G zbyt wielu nie ma. Tylne drzwi zostały usunięte, a przednie wydłużone o trzy cale, opuszczona została linia dachu. Oczywiście, zanim Daytona weszła do produkcji, trzeba było przygotować jej scenę, aby odpowiednio pokazać ją światu. A jak można zrobić to lepiej niż ukazać go jako oficjalny samochód bezpieczeństwa Indy World Series? Oferowany egzemplarz to samochód koncepcyjny, jedyny jaki został stworzony. Niektóre elementy mechanicznie samochodu wywodzą się wprost z Daytony, ale wiele zostało zaprojektowanych na potrzeby tego samochodu. Sezon 1983 i 84 to czas, aby wykręcić kilka świetnych czasówek na torze Goodyeara w Texasie. Dokładnie 15 lutego 1984 roku wóz uzyskał średnią prędkość 173,222 mil na godzinę, w ciągu dwóch biegów po 15 mil każdy, a jego maksymalna zmierzona prędkość to 178 mil na godzinę, czyli ponad 286 km/h. Gdy Daytona zakończyła ciężką pracę samochodu bezpieczeństwa, trafiła do muzeum, oddana za symbolicznego dolara. Na stałej wystawie prezentowała się aż do 2008 roku, kiedy to muzeum zostało zamknięte. Egzemplarz znalazł nowego właściciela, który zapewnił jej stateczne życie. Jest to niezwykła okazja, by nabyć unikatowego Dodge’a Daytona z prywatnej kolekcji, wraz z kopią magazynu Dodge High Performance, w którym został opisany. Wyceniony na 20000 – 30000 dolarów, czyli około 73000 – 110000 złotych, licytowany będzie już 2. października bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej

Dodge Viper SRT-10 2004 – 249000 PLN – Wrocław

Dodge Viper to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód stworzony z ogromnym rozmachem, bez oglądania się na potrzeby ekonomii ani zdrowego rozsądku. W pierwszej debiutował w 1992 roku, prezentowany Viper SRT-10 pochodzi z generacji ZB (pierwszej fazy drugiej serii) i posiada otwarte nadwozie. Jeżeli mielibyście ochotę pojechać ponad 300 km/h bez dachu, to jeden z niewielu samochodów, w którym można tego dokonać. Za jego opracowanie i dopracowanie odpowiadała komórka firmy DaimlerChrysler o nazwie Street & Racing Technology. Model SRT-10 zastąpił w 2002 roku modele GTS i RT/10. Otrzymał zmienioną stylistykę, jednostkę powiększoną do 8,3 l, niższą masę własną. Jego osiągi poprawiono, a dziki charakter został jeszcze bardziej podkreślony. Piękny egzemplarz z ogłoszenia jest bezwypadkowy, z niskim przebiegiem i może być zarazem spełnieniem młodzieńczych marzeń, jak i kolekcjonerską lokatą kapitału.
Czytaj dalej

Dodge Charger R/T 1970 – USA

Dodge Charger R/T szybko stał sie ikoną amerykańskiego segmentu performance car, czyli samochodów stworzonych do szybkiej jazdy. Wystawiony egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji drugiej generacji modelu (1968-70). Wyposażony jest w będący wówczas nowością doskonały silnik 440 cali, połączony z wytrzymałą skrzynią A727 TorqueFlite. Charger jest w kolorze TX9 Black z czerwonym pasem okalającym tył samochodu i posiada stalowe, fabryczne koła. Czarne wnętrze samochodu wykończone jest drewnem, łączenie z kierownicą i zakończeniem drążka zmiany biegów. Silnik i automatyczna skrzynia biegów mają potwierdzone, oryginalne „matching numbers”. Egzemplarz wyposażony jest w fabryczny pakiet A36 Performance Axle Package, w którego skład wchodzi skrócone przełożenie tylnego mostu, wzmocniony układ chłodzenia oraz wzmocnione zawieszenie. Samochód jest świeżo po kompleksowej renowacji i jest jednym z zaledwie 4 egzemplarzy łączących najwyższą opcję wyposażenia z czarnym kolorem karoserii.

Czytaj dalej

Dodge Daytona Turbo Z 1986 – 23600 PLN – Warszawa

Dodge Daytona Turbo Z tworzył nową erę usportowionych samochodów w USA. Choć miłośnicy tradycyjnego V8 wyśmiewali jej przedni napęd i czterocylindrowy silnik, Daytona Turbo Z miała swoje atuty. Futurystyczny design nadwozia i wnętrza z cyfrowymi wskaźnikami, głosowy system zgłaszający uwagi użytkownikowi, silnik wzmocniony turbosprężarką Garett’a i zasilany elektronicznie sterowanym wtryskiem brzmiały wówczas bardzo nowocześnie, a samochód po jeździe próbnej przekonywał użytkowników. Był zwarty, prowadził się bardzo dobrze i żwawo przyspieszał. Ten z ogłoszenia też tak będzie mógł… po naprawie uszczelki pod głowicą.
Czytaj dalej

Dodge C-3 Pickup BMW 1956 – 408000 PLN – Warszawa

Dodge C-3 Pickup był pierwszą lekką ciężarówką marki, pod maską której zainstalowano oryginalnie silnik V8. Power-Dome V-8 osiągał 145 KM i 290 Nm przy 2400 obr./min. Choć te parametry mogłyby wydawać się wystarczające, przy nowoczesnej interpretacji modelu przyda się o wiele więcej szaleństwa. To cacko powstające w podwarszawskiej firmie Soul Cars otrzymało kompletny zespół napędowy BMW 740i. Dzięki temu nowy właściciel otrzyma tu ponad dwukrotnie więcej mocy i pełną swobodę w paleniu laczka.
Czytaj dalej

Dodge B Pickup 1953 – 143000 PLN – Warszawa

Na szczycie jego maski widnieje baran, i choć na nazwę RAM Dodge musiał poczekać jeszcze 20 lat, nieustępliwość z pewnością ma zakodowaną w genach. Dodge B Pickup to pierwszy powojenny truck koncernu Chryslera. Zasłynął z niezłego komfortu i prowadzenia, uchodził za nowocześniejszego od konkurencji Forda i Chevroleta. Jego produkcja zamknęła się w ilości ok. 900 tysięcy sztuk, choć do dziś nie dotrwało ich wiele. Ten w odróżnieniu od prezentowanego wcześniej zielonego egzemplarza zachował wciąż oryginalny stan, w tym rzędowy sześciocylindrowy silnik. Cena zawiera kompletną odbudowę pojazdu, która ma być przeprowadzona pod dyktando klienta.
Czytaj dalej

Dodge Monaco 1970 – 49900 PLN – Krzeszowice

W tych czasach amerykańskie sedany były tak ogromne, że nikomu nie potrzebne były SUVy i minivany. Przeciętna amerykańska rodzina miała wówczas dwa i pół dziecka oraz psa, i wszyscy oni mogli zmieścić się w 1970 roku do takiego wozu, jak Dodge Monaco. Ba, ciągle było miejsce na teściową, która jedynie musiała jechać nieprzypięta pasami… co oczywiście nie stanowiło najmniejszego problemu. Pod maską odnajdziemy tu jedyną opcję w tym roczniku – 300-konne V8 o pojemności 383 cali sześciennych, wystarczające by w razie potrzeby pójść pełnym bokiem, niczym w rasowym wozie typu muscle car.
Czytaj dalej

Dodge Charger Daytona 1969 – USA

Dodge Charger Daytona był pierwszym samochodem, który w zawodach Nascar przekroczył magiczną granicę prędkości 200 mil na godzinę. W ciągu dwóch lat startów 1969-70 (przed ograniczeniem pojemności silników) wygrał 45 z 59 rozegranych wyścigów, całkowicie dominując serię. Rozbudowana aerodynamika była wyśmiewana za swój niespotykany wygląd, lecz kompletnie odmieniła jakość prowadzenia samochodu. Zbudowano tych samochodów ok. 500, lecz tylko 70 było wyposażone w najmocniejszy silnik 426/425 HP Hemi. Licytowany egzemplarz jest jeszcze większą rzadkością dzięki zastosowaniu ręcznej 4-biegowej przekładni – takich samochodów zbudowano zaledwie 20.
Czytaj dalej

Dodge Charger 1966 – SPRZEDANY

Odpowiedź na Pontiaca GTO musiała być mocna – pierwszy muscle car Dodge’a zdecydowanie zapada w pamięć. Niemal 5,2 m długości z długą maską i łagodnie nakreśloną linią dachu nie pozostawia wątpliwości – ten samochód powstał w USA, choć nie przypomina żadnego wyprodukowanego wcześniej. Dodge Charger z pierwszego rocznika nie powtarzał jeszcze kształtu butelki Coca Coli, lecz zawierał swój najbardziej charakterystyczny element – chowane w atrapie, odwracane reflektory. Dziś to coraz bardziej poszukiwany klasyk.
Czytaj dalej