Dodge

Dodge Charger 1973 – 79000 PLN – Stale

Trzecia generacja modelu Dodge Charger powstawała w latach 1971-74, a rok 1973 był apogeum popularności modelu, kiedy sprzedano 108 tysięcy jednostek. Na sukces złożyła się udana stylistyka, szeroka reklama w prasie i telewizji oraz atrakcyjne ceny, szczególnie stanowiących większość sprzedaży popularnych wersji. Ten w ogłoszeniu to drugi stopień w katalogu – z właściwie brzmiącym small-blockiem V8 o pojemności 5,2 l był najbardziej popularnym wyborem z całej gamy Charger’ów, stanowiąc około połowę sprzedaży. Rocznik 1973 chwalono za udoskonalone zawieszenie (Torsion-Quiet Ride system) i dostępne w standardzie hamulce tarczowe przedniej osi. Dziś na naszych ulicach przede wszystkim przykuwa uwagę kształtem i rozmiarami (około 5,5 m długości, 2 m szerokości), a mocne dociśnięcie gazu wciąż budzi popłoch. To jeden z najbardziej znanych przedstawicieli klasy „muscle cars”, który w takiej odsłonie – z wciąż cywilizowanym silnikiem, w bardzo dobrym stanie technicznym, z ładnie zachowanym wnętrzem i nowym lakierem – może być dobrym sposobem, by skosztować amerykańskiej legendy.
Czytaj dalej

Dodge Charger R/T 1970 – USA

Dodge Charger R/T szybko stał sie ikoną amerykańskiego segmentu performance car, czyli samochodów stworzonych do szybkiej jazdy. Wystawiony egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji drugiej generacji modelu (1968-70). Wyposażony jest w będący wówczas nowością doskonały silnik 440 cali, połączony z wytrzymałą skrzynią A727 TorqueFlite. Charger jest w kolorze TX9 Black z czerwonym pasem okalającym tył samochodu i posiada stalowe, fabryczne koła. Czarne wnętrze samochodu wykończone jest drewnem, łączenie z kierownicą i zakończeniem drążka zmiany biegów. Silnik i automatyczna skrzynia biegów mają potwierdzone, oryginalne „matching numbers”. Egzemplarz wyposażony jest w fabryczny pakiet A36 Performance Axle Package, w którego skład wchodzi skrócone przełożenie tylnego mostu, wzmocniony układ chłodzenia oraz wzmocnione zawieszenie. Samochód jest świeżo po kompleksowej renowacji i jest jednym z zaledwie 4 egzemplarzy łączących najwyższą opcję wyposażenia z czarnym kolorem karoserii.

Czytaj dalej

Dodge Daytona Turbo Z 1986 – 23600 PLN – Warszawa

Dodge Daytona Turbo Z tworzył nową erę usportowionych samochodów w USA. Choć miłośnicy tradycyjnego V8 wyśmiewali jej przedni napęd i czterocylindrowy silnik, Daytona Turbo Z miała swoje atuty. Futurystyczny design nadwozia i wnętrza z cyfrowymi wskaźnikami, głosowy system zgłaszający uwagi użytkownikowi, silnik wzmocniony turbosprężarką Garett’a i zasilany elektronicznie sterowanym wtryskiem brzmiały wówczas bardzo nowocześnie, a samochód po jeździe próbnej przekonywał użytkowników. Był zwarty, prowadził się bardzo dobrze i żwawo przyspieszał. Ten z ogłoszenia też tak będzie mógł… po naprawie uszczelki pod głowicą.
Czytaj dalej

Dodge C-3 Pickup BMW 1956 – 408000 PLN – Warszawa

Dodge C-3 Pickup był pierwszą lekką ciężarówką marki, pod maską której zainstalowano oryginalnie silnik V8. Power-Dome V-8 osiągał 145 KM i 290 Nm przy 2400 obr./min. Choć te parametry mogłyby wydawać się wystarczające, przy nowoczesnej interpretacji modelu przyda się o wiele więcej szaleństwa. To cacko powstające w podwarszawskiej firmie Soul Cars otrzymało kompletny zespół napędowy BMW 740i. Dzięki temu nowy właściciel otrzyma tu ponad dwukrotnie więcej mocy i pełną swobodę w paleniu laczka.
Czytaj dalej

Dodge B Pickup 1953 – 143000 PLN – Warszawa

Na szczycie jego maski widnieje baran, i choć na nazwę RAM Dodge musiał poczekać jeszcze 20 lat, nieustępliwość z pewnością ma zakodowaną w genach. Dodge B Pickup to pierwszy powojenny truck koncernu Chryslera. Zasłynął z niezłego komfortu i prowadzenia, uchodził za nowocześniejszego od konkurencji Forda i Chevroleta. Jego produkcja zamknęła się w ilości ok. 900 tysięcy sztuk, choć do dziś nie dotrwało ich wiele. Ten w odróżnieniu od prezentowanego wcześniej zielonego egzemplarza zachował wciąż oryginalny stan, w tym rzędowy sześciocylindrowy silnik. Cena zawiera kompletną odbudowę pojazdu, która ma być przeprowadzona pod dyktando klienta.
Czytaj dalej

Dodge Monaco 1970 – 49900 PLN – Krzeszowice

W tych czasach amerykańskie sedany były tak ogromne, że nikomu nie potrzebne były SUVy i minivany. Przeciętna amerykańska rodzina miała wówczas dwa i pół dziecka oraz psa, i wszyscy oni mogli zmieścić się w 1970 roku do takiego wozu, jak Dodge Monaco. Ba, ciągle było miejsce na teściową, która jedynie musiała jechać nieprzypięta pasami… co oczywiście nie stanowiło najmniejszego problemu. Pod maską odnajdziemy tu jedyną opcję w tym roczniku – 300-konne V8 o pojemności 383 cali sześciennych, wystarczające by w razie potrzeby pójść pełnym bokiem, niczym w rasowym wozie typu muscle car.
Czytaj dalej

Dodge Charger Daytona 1969 – USA

Dodge Charger Daytona był pierwszym samochodem, który w zawodach Nascar przekroczył magiczną granicę prędkości 200 mil na godzinę. W ciągu dwóch lat startów 1969-70 (przed ograniczeniem pojemności silników) wygrał 45 z 59 rozegranych wyścigów, całkowicie dominując serię. Rozbudowana aerodynamika była wyśmiewana za swój niespotykany wygląd, lecz kompletnie odmieniła jakość prowadzenia samochodu. Zbudowano tych samochodów ok. 500, lecz tylko 70 było wyposażone w najmocniejszy silnik 426/425 HP Hemi. Licytowany egzemplarz jest jeszcze większą rzadkością dzięki zastosowaniu ręcznej 4-biegowej przekładni – takich samochodów zbudowano zaledwie 20.
Czytaj dalej

Dodge Charger 1966 – SPRZEDANY

Odpowiedź na Pontiaca GTO musiała być mocna – pierwszy muscle car Dodge’a zdecydowanie zapada w pamięć. Niemal 5,2 m długości z długą maską i łagodnie nakreśloną linią dachu nie pozostawia wątpliwości – ten samochód powstał w USA, choć nie przypomina żadnego wyprodukowanego wcześniej. Dodge Charger z pierwszego rocznika nie powtarzał jeszcze kształtu butelki Coca Coli, lecz zawierał swój najbardziej charakterystyczny element – chowane w atrapie, odwracane reflektory. Dziś to coraz bardziej poszukiwany klasyk.
Czytaj dalej

Dodge Dart 1969 – SPRZEDANY

Dodge Dart – tak wygląda kompaktowe nadwozie w stylu amerykańskim. Hardtop to określenie przyznawane sylwetce z linią boczną niezmąconą słupkiem B, z drzwiami bez ramek. Mimo, że w ofercie najmocniejszym muscle carem pozostawał Charger, i tu na brak mocy nie można narzekać. 275-konne 340-calowe V8 zapewniało przyspieszenie 0-60 mph na poziomie 7,3 s, a w ofercie ustępowało jeszcze pakietowi GTS (330 KM, 383 C.I., 0-60: 5,6 s). W ogłoszeniu – piękny odrestaurowany egzemplarz z manualną skrzynią biegów.
Czytaj dalej

Dodge Wayfarer 1949 – SPRZEDANY

Choć masowy, nie był pozbawiony stylu. Pierwszy powojenny design z Detroit – Dodge Wayfarer był podstawowym modelem marki, co doprowadziło do niemal całkowitego zniknięcia z rynku większości egzemplarzy, na co dzień pełniących ciężką służbę. Dziś za oceanem są one coraz bardziej poszukiwane, jednak ten świetnie zachowany Dodge znalazł drogę do Polski. Wyposażony jest w 100-konny dolnozaworowy silnik R6 i doskonale odzwierciedla klimat amerykańskiej motoryzacji przełomu lat 40-tych i 50-tych.
Czytaj dalej