Archiwum kategorii: Dodge

Dodge Challenger 1970 – 215000 PLN – Warszawa

Dodge Challenger to nazwa, którą na przestrzeni lat otrzymały trzy zupełnie różne modele, lecz jedynie ten pierwszy wszedł i pozostanie na zawsze w strefie motoryzacyjnych ikon. Challenger ’70 to jedno z tych aut, o którym marzy wielu, widziało niewielu, a tylko wybrani będą mieli w życiu okazję usłyszeć, przejechać się i poczuć nietuzinkowy klimat prawdziwego Muscle Cara. Unikatowość Challengerów wynika nie tylko ze stosunkowo mniejszej liczby wyprodukowanych sztuk (porównując z popularnym Mustangiem), ale także z liczby aut zachowanych w dobrym stanie lub profesjonalnie odrestaurowanych. Ekipa “Inwestuj w klasyka” sprowadziła już wiele ciekawych klasyków zza Oceanu, lecz piękny, głośny, mocny i gotowy do jazdy Challenger z Big Blockiem pod maską, wita w ich ofercie po raz pierwszy. Ma piękny jaskrawy zielony kolor “Sublime”, czarną maskę z wlotem powietrza, czarny winylowy dach i tylną lotkę od wersja T/A – super kombinacja.
Czytaj dalej Dodge Challenger 1970 – 215000 PLN – Warszawa

Dodge Charger Generał Lee 1969 – USA

Amerykański serial “Dukes of hazard” stał się ikoną popkultury, emitowany na całym świecie, dał nowe spojrzenie światu na amerykańskie południe. Jego największa gwiazda to samochód, Dodge Charger z 1969 roku, czyli generał Lee. Podczas kręcenia filmu wykorzystana została niezliczona ilość pomarańczowych Chargerów, z których prawie wszystkie zostały zniszczone w wypadkach i skokach, dzięki którym serial stał się tak sławny. Szacuje się, że do dnia dzisiejszego przetrwało około 17 sztuk z tych aut, a ich ceny na aukcjach sięgają kwoty 250 tysięcy dolarów. Prezentowany egzemplarz jest samochodem kaskaderskim, który wykorzystany został podczas tworzenia remake’u z 2005 roku, w którym wystąpili Willie Nelson, Burt Reynolds, Johnny Knoxville, Seann William Scott i Jessica Simpson. Oficjalnie znany jako Stunt Car #20, wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 383 cali sześciennych, 4-stopniową skrzynię manualną z dźwignią Hurst, hydrauliczny hamulec ręczny, pełna klatkę bezpieczeństwa, aluminiową chłodnicę i 10-ramienne felgi American Racing Vector. To egzemplarz, który wziął udział między innymi w kręceniu finalnej sceny pościgu. Jest dokładnie w takim stanie, w jakim był gdy ukończono występy na planie, z wszystkimi oryginalnymi zadrapaniami i uszkodzeniami. Licytowany będzie 17 maja przed dom aukcyjny Mecum podczas aukcji w Indianapolis. Spodziewana cena to około 50-70 tys. USD (ok. 190-266 tys. PLN).
Czytaj dalej Dodge Charger Generał Lee 1969 – USA

Dodge Charger 1968 – SPRZEDANY

Dodge Charger R/T szybko stał się ikoną amerykańskiego segmentu performance car, czyli samochodów stworzonych do szybkiej jazdy. R/T to skrót od Road and Track (droga i tor wyścigowy) i tak skonfigurowane auta posiadały silnik o pojemności 440 cali sześciennych, czyli około 7,2 l. Ten Charger należał do szeryfa z Los Angeles. Pochodzi z pierwszego roku produkcji drugiej generacji modelu (1968-70). Choć oryginalnie nie był to R/T, podczas renowacji otrzymał odpowiedni silnik i taki pakiet części tuningowych, aby na drodze również mógł czuć się szeryfem… z nowoczesnym układem wtryskowym, a także klimatyzacją, czterema wspomaganymi hamulcami tarczowymi i usztywnionym zawieszeniem, można poruszać się nim bezpiecznie i komfortowo. Sensację na drodze zrobi wszędzie, zarówno swoim brzmieniem, jak i wyglądem. W czarnym kolorze jest po prostu genialny!
Czytaj dalej Dodge Charger 1968 – SPRZEDANY

Dodge Brothers Roadster 1924 – 116000 PLN – Gdańsk

John i Horace Dodge swoją przygodę z silnikami napędzającymi “samojezdne karoce” rozpoczęli już 1900 roku, a ich talenty inżynierskie szybko zostały docenione przez rozwijający się rynek. Pierwszy samochód skonstruowany przez braci Dodge do sprzedaży wszedł w 1914 roku, ugruntowując pozycję firmy. Niestety w 1920 roku obaj bracia zmarli pozostawiając firmę wdowom, co skutkowało spadkiem na piąte miejsce w rankingu sprzedaży samochodów w 1925 roku. Niedługo potem firma została sprzedana bankowi Dillon, Reed & Company z Nowego Yorku, a w 1928 roku odkupił ją Walter P. Chrysler. Dodge Brothers Roadster z czterocylindrowym silnikiem o mocy 35 KM i trzybiegową manualną skrzynią to prawdziwy rodzynek i kwintesencja lat 20-tych na kołach. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż jest jednym z ostatnich wyprodukowanych przez firmę w okresie jej niezależności. Rzadko spotykany w tym stanie okaz jest nie tyko inwestycją, ale i świadectwem historii amerykańskiej motoryzacji.
Czytaj dalej Dodge Brothers Roadster 1924 – 116000 PLN – Gdańsk

Dodge Viper RT/10 1993 – SPRZEDANY

Dodge Viper RT/10 to surowa bestia, czarująca muskularną stylistyką oraz potężnym silnikiem V10, za którego dopracowanie odpowiedzialna była firma Lamborghini. Zaprezentowany został jako concept car w 1989 roku, a 3 lata później, w niemal nie zmienionej formie, zaczął trafiać do klientów. Ten swojego pierwszego właściciela odnalazł w Tennessee, a dotąd miał ich jedynie dwóch. Z pewnością jest jednym z najlepiej zachowanych egzemplarzy na świecie i ma dziś mniej niż tysiąc kilometrów przebiegu. W takim stanie to już bez wątpienia obiekt kolekcjonerski, swoim surowym charakterem doskonale nawiązujący do kultowych muscle cars z lat 60-tych. Licytowany bez ceny minimalnej osiągnął wartość 42560 dolarów, czyli 145495 złotych.
Czytaj dalej Dodge Viper RT/10 1993 – SPRZEDANY

Dodge Hemi Coronet A/FX 1965 – USA

Ten Dodge Hemi Coronet A/FX, zwany “Landy’s Dodge”, jest dziś najsłynniejszym przetrwałym dragsterem swojej ery. W swojej karierze Dick Landy wygrał w nim 39 wyścigów z 40, w których wziął udział. Wygląd tego samochodu już wówczas określany był jako “zabawny”, lecz wydłużony rozstaw osi pozwalał uzyskać odpowiednią stabilność, a tylne koła o szerokości 15-cali odpowiednią przyczepność, konieczną do przeniesienia gigantycznej mocy 426-calowej jednostki. Do dziś samochód zachował się w doskonałym stanie, odrestaurowany według oryginalnej specyfikacji kilka lat temu. Jego przedaukcyjna wycena opiewa na astronomiczna kwotę 0,75 – 1 mln USD, czyli 2,58 – 3,44 mln PLN.
Czytaj dalej Dodge Hemi Coronet A/FX 1965 – USA

Dodge Coronet 1955 – 32000 PLN – Juszczyn

Dodge Coronet to typowa, powojenna, ogromna, amerykańska limuzyna, która na drogach USA pojawiła się po raz pierwszy już w 1945 roku. Prezentowany okaz to trzecia generacja modelu, która właśnie w 1955 roku, czyli w roku produkcji prezentowanego egzemplarza, przeszła spore zmiany stylistyczne, które wyszły z pod ręki projektanta Virgila Exnera. Coronet stał się niższy, dłuższy i szerszy, a pod maską umieszczono mu nową rzędowa szóstkę od Chryslera o pojemności 3,8 litra, produkującą wówczas 123 KM. Okaz wystawiony na sprzedaż stanowi dobrą bazę do renowacji, oryginalną, nie noszącą znamion przeróbek i w dużej mierze kompletną. Dodge Coronet daje więc szansę nowemu właścicielowi na przywrócenie świetności limuzyny, bez potrzeby długotrwałych poszukiwań detali nadwozia, a efekt końcowy może zapierać dech w piersiach, nie tylko fanów amerykańskich krążowników szos lat pięćdziesiątych.
Czytaj dalej Dodge Coronet 1955 – 32000 PLN – Juszczyn

Dodge Daytona PPG Indy 1983 – USA

Wprowadzony w 1984 roku wraz z Chryslerem Laserem, Dodge Daytona, to hatchback z napędem na przednią oś oparty na nowej platformie G. W ciągu niemal dekady na tej właśnie platformie montowano przeróżne samochody. Do ich napędzania używano początkowo 2,2-litrowej rzędowej czwórki, często wyposażonej w turbodoładowanie, a nawet 3-litrowych silników V6 z wersjami od Shelby’ego. Gdy patrzymy na ten bolid, podobieństw do innych aut stworzonych na platformie G zbyt wielu nie ma. Tylne drzwi zostały usunięte, a przednie wydłużone o trzy cale, opuszczona została linia dachu. Oczywiście, zanim Daytona weszła do produkcji, trzeba było przygotować jej scenę, aby odpowiednio pokazać ją światu. A jak można zrobić to lepiej niż ukazać go jako oficjalny samochód bezpieczeństwa Indy World Series? Oferowany egzemplarz to samochód koncepcyjny, jedyny jaki został stworzony. Niektóre elementy mechanicznie samochodu wywodzą się wprost z Daytony, ale wiele zostało zaprojektowanych na potrzeby tego samochodu. Sezon 1983 i 84 to czas, aby wykręcić kilka świetnych czasówek na torze Goodyeara w Texasie. Dokładnie 15 lutego 1984 roku wóz uzyskał średnią prędkość 173,222 mil na godzinę, w ciągu dwóch biegów po 15 mil każdy, a jego maksymalna zmierzona prędkość to 178 mil na godzinę, czyli ponad 286 km/h. Gdy Daytona zakończyła ciężką pracę samochodu bezpieczeństwa, trafiła do muzeum, oddana za symbolicznego dolara. Na stałej wystawie prezentowała się aż do 2008 roku, kiedy to muzeum zostało zamknięte. Egzemplarz znalazł nowego właściciela, który zapewnił jej stateczne życie. Jest to niezwykła okazja, by nabyć unikatowego Dodge’a Daytona z prywatnej kolekcji, wraz z kopią magazynu Dodge High Performance, w którym został opisany. Wyceniony na 20000 – 30000 dolarów, czyli około 73000 – 110000 złotych, licytowany będzie już 2. października bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej Dodge Daytona PPG Indy 1983 – USA

Dodge Viper SRT-10 2004 – 249000 PLN – Wrocław

Dodge Viper to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód stworzony z ogromnym rozmachem, bez oglądania się na potrzeby ekonomii ani zdrowego rozsądku. W pierwszej debiutował w 1992 roku, prezentowany Viper SRT-10 pochodzi z generacji ZB (pierwszej fazy drugiej serii) i posiada otwarte nadwozie. Jeżeli mielibyście ochotę pojechać ponad 300 km/h bez dachu, to jeden z niewielu samochodów, w którym można tego dokonać. Za jego opracowanie i dopracowanie odpowiadała komórka firmy DaimlerChrysler o nazwie Street & Racing Technology. Model SRT-10 zastąpił w 2002 roku modele GTS i RT/10. Otrzymał zmienioną stylistykę, jednostkę powiększoną do 8,3 l, niższą masę własną. Jego osiągi poprawiono, a dziki charakter został jeszcze bardziej podkreślony. Piękny egzemplarz z ogłoszenia jest bezwypadkowy, z niskim przebiegiem i może być zarazem spełnieniem młodzieńczych marzeń, jak i kolekcjonerską lokatą kapitału.
Czytaj dalej Dodge Viper SRT-10 2004 – 249000 PLN – Wrocław

Dodge Charger R/T 1970 – USA

Dodge Charger R/T szybko stał sie ikoną amerykańskiego segmentu performance car, czyli samochodów stworzonych do szybkiej jazdy. Wystawiony egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji drugiej generacji modelu (1968-70). Wyposażony jest w będący wówczas nowością doskonały silnik 440 cali, połączony z wytrzymałą skrzynią A727 TorqueFlite. Charger jest w kolorze TX9 Black z czerwonym pasem okalającym tył samochodu i posiada stalowe, fabryczne koła. Czarne wnętrze samochodu wykończone jest drewnem, łączenie z kierownicą i zakończeniem drążka zmiany biegów. Silnik i automatyczna skrzynia biegów mają potwierdzone, oryginalne “matching numbers”. Egzemplarz wyposażony jest w fabryczny pakiet A36 Performance Axle Package, w którego skład wchodzi skrócone przełożenie tylnego mostu, wzmocniony układ chłodzenia oraz wzmocnione zawieszenie. Samochód jest świeżo po kompleksowej renowacji i jest jednym z zaledwie 4 egzemplarzy łączących najwyższą opcję wyposażenia z czarnym kolorem karoserii.

Czytaj dalej Dodge Charger R/T 1970 – USA