Fabryka Klasyków

Firma Fabryka Klasyków powstała z wielkiej pasji i zamiłowania do aut. Klasycznych i tych, które klasykami się stają. Oczywiście, wbrew nieco mylącej nazwie naszego przedsięwzięcia, nie produkujemy ich, bo żadnego z oferowanych przez nas samochodów wyprodukować się już nie da. Nikt nie jest w stanie tego dokonać, ale przecież to właśnie czyni te auta wyjątkowymi i niepowtarzalnymi. I poszukiwanymi… My zaś możemy dla Państwa znaleźć i sprowadzić takie dzieła motoryzacji praktycznie z każdego zakątka świata! Stąd taka, a nie inna nazwa naszej firmy. Trochę metaforyczna i niedosłowna, umowna, z której powinni Państwo wyczytać przede wszystkim to, że Fabrykę Klasyków stworzyli pasjonaci motoryzacji. Ludzie tacy jak Wy, którzy jednak są w stanie znaleźć dla Państwa każde auto i dołożą starań, aby „znalezisko” nie tylko było w stanie wzorowym i posiadało możliwie najpełniejszą historię serwisową, ale też aby było okazem w 100% bezwypadkowym. Zdajemy sobie bowiem sprawę z faktu, że wartość oferowanych klasyków oraz youngtimer-ów, które klasykami dopiero się stają, będzie największa tylko w przypadku spełnienia wszystkich wymienionych wyżej warunków. Sami pracujemy na swoją opinię, dlatego jakość naszych usług i zadowolenie Klienta są dla nas najważniejsze. Gwarantujemy, że każdy oferowany przez nas model samochodu został dokładnie sprawdzony przed zakupem, a później odpowiednio przygotowany dla nowego Właściciela. Tak, aby po dokonaniu zakupu, nie ponosił na swój nowy nabytek kolejnych nakładów finansowych. Nasze ulubione marki to: Mercedes–Benz, Jaguar, BMW, Bentley, Volvo, Saab, Porsche, Lancia, Maserati, Ferrari ale też inne, wyprodukowane przed rokiem dwutysięcznym. Dlaczego? Dla techniki, jakości wykonania i niezawodności. Bo w naszym odczuciu, wymienione przez nas marki i roczniki posiadają te wszystko to, co czyni z nich prawdziwy przedmiot pożądania. To samochody przez duże S, chociaż oczywiście, jeśli takie będzie Państwa życzenie, znajdziemy także i sprowadzimy każdy inny samochód. Bo kochamy samochody i chcemy spełniać Państwa motoryzacyjne marzenia.

BMW M 635 CSi E24 1986 – 299000 PLN – Warszawa

Stworzone przez BMW Motorsport Gmbh BMW M 635 CSi wyróżniało się nie tylko bardziej muskularną sylwetką, lecz przede wszystkim rewelacyjnym prowadzeniem i zawsze wystarczającą dawką mocy. Jego silnik generuje 286 KM i jest to jednostka o rodowodzie wyścigowym, pochodząca wprost w kultowego modelu M1, wykorzystująca technologię czterech zaworów na cylinder, podwójnego wałka rozrządu w głowicy i sześciu indywidualnych przepustnic z krótkimi kanałami dolotowymi. Dodatkowo zastosowano manualną skrzynię Getrag i dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nadwozie obniżono i usztywniono, wzmocniono hamulce i zastosowano głębiej profilowane fotele oraz zewnętrzny body kit, szersze felgi i opony. Między 1984 a 1989 rokiem zbudowano ich jedynie 5855 sztuk i jest to aktualnie jeden z najszybciej drożejących youngtimerów. Ten egzemplarz ma niespełna 73 tys. km przebiegu i w ostatnim czasie otrzymał wszystko, by mógł prezentować się i jeździć jak nowy.
Czytaj dalej

Mercedes E 320 T S124 1994 – 69900 PLN – Warszawa

Ma 7 miejsc i wszystko, by zapewnić rodzinną, udaną zabawę. Kanapa rozkładana w bagażniku, tyłem do kierunku jazdy, to ulubione miejsce wszystkich dzieciaków. Nic nie cieszy tak, jak strojenie głupich min do kierowców wyprzedzanych samochodów, a w tym samochodzie robi się to znakomicie. Mercedes E 320 T S124 to klasyczne, trwałe i kultowe już kombi, w najbardziej trwałym modelu wyprodukowanym kiedykolwiek przez koncern Mercedes-Benz. Z 220-konnym silnikiem daje ogromną przyjemność jazdy, a ten egzemplarz dodatkowo zachwyca swoim stanem utrzymania, konfiguracją i kolorystyką. Felgi Evo II i obniżone zawieszenie dodają mu sportowego charakteru. To nie jest już taksówka. To wóz, który nie pozostaje niezauważony na ulicy.
Czytaj dalej

BMW 840Ci E31 1994 – 159900 PLN – Warszawa

Zbudowano je pod opieką głównego projektanta BMW, Clausa Luthe, a za jego smukłą karoserię odpowiadał późniejszy szef projektu w BMW Technik Gmbh, Klaus Kapica. Jego technikę oparto o BMW serii 7 (E32), a debiutujący efekt przyćmił poprzednika, serię 6 (E24). Samochód w doskonały sposób łączył cechy auta sportowego i luksusowego, idealnie wpisując się w formułę klasy GT. BMW 840Ci E31 to szczególna wersja tego pięknego, bawarskiego coupe. Ośmiocylindrowa jednostka M60B40 znalazła się w jedynie 4728 produkcyjnych egzemplarzach, oferując dynamikę zbliżoną do modelu V12, za to z mniejszym zużyciem paliwa i niższą masą, dającą lepsze wyważenie i prowadzenie samochodu. Na szczególną uwagę zasługuje fantastyczna kolorystyka i fenomenalny stan zachowania tego egzemplarza. To z jednej strony zasługa niewielkiego przebiegu, a z drugiej strony maksymalnej troski obecnego właściciela. Tu nawet największy malkontent będzie pełen podziwu, choć ma to oczywiście swoją cenę.
Czytaj dalej

Mercedes E 320 Cabrio A124 1996 – SPRZEDANY

Choć pochodził z popularnej serii W124, był jej najbardziej szlachetną i zaawansowaną technicznie odmianą nadwoziową. Mercedes E 320 Cabrio A124 powstał na bazie skróconej płycie podłogowej wersji coupe, która została odpowiednio wzmocniona dla zachowania wysokiej sztywności, otrzymała składany automatycznie dach i wysuwane w oka mgnieniu wzmocnione tylne zagłówki, które chroniły pasażerów w przypadku dachowania. W finalnej, poliftowej wersji zbudowano ich ok. 10,5 tys. sztuk – podobnie, jak kultowej, opracowanej przez Porsche najmocniejszej wersji 500E/E 500. Tu jednak ważniejsza od osiągów była przyjemność z jazdy, zwłaszcza w ciepłe i słoneczne dni. Dla czterech pasażerów zdecydowanie większa, niż w sportowym roadsterze R129. Ten egzemplarz przybył do Polski ze Stanów Zjednoczonych, ma bogate wyposażenie, niewysoki przebieg i ładnie zachowany, oryginalny stan.
Czytaj dalej

Mercedes E 500 Limited W124 1994 – SPRZEDANY

Gdy szukamy najbardziej wyjątkowych Mercedesów lat 90, wybór możemy ograniczyć do tego modelu. Mercedes E 500 Limited W124 powstał w serii liczącej 500 sztuk i zamykał liczącą 10479 sztuk produkcję opracowanego przez Porsche modelu 500E/E 500, najbardziej szlachetnej odmiany kultowego W124. Połączenie komfortu limuzyny z osiągami wcześniej zarezerwowanym wyłącznie dla supersamochodów było ekscytujące zarówno wtedy, jak i dziś. W tym przypadku dodatkowo dochodzą walory kolekcjonerskie. Wizualnie E500 Limited wyróżnia charakterystyczny wzór tapicerki i felgi od modelu 190 E Evolution II. Do wyboru były tylko dwa kolory karoserii, a oferowany tu i świetnie zachowany samochód w kolorze Saphirschwarz metallic to jedna z zaledwie 200 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej

Mercedes 500 SEC C126 1988 – SPRZEDANY

Zadbany Mercedes 500 SEC C126 z niskim przebiegiem to widok przepiękny, rzadko spotykany i z latami coraz wyżej wyceniany. Ta sytuacja nie powinna dziwić, gdyż z latami ich nie przebywa, koszty renowacji słabego egzemplarza wciąż będą wyższe od ceny nabycia, a chętnych do zakupu nie brakuje. To rozłożyste coupe przekonuje smukłą i klasycznie elegancką sylwetką, doskonałymi manierami na drodze i świetną jednostką V8 pod maską. Mimo, że samochód spełnia już warunki rejestracji jako samochód zabytkowy, we wnętrzu robi lepsze wrażenie niż większość nowych samochodów. Każdy pamiętający te samochody sprzed lat, poczuje się jak w domu. Jakość użytych materiałów oraz wykonania stoją tu na najwyższym poziomie, a design jest ponadczasowy. Wystarczy spojrzeć na egzemplarz z tego ogłoszenia, by to w pełni zrozumieć. Klasa „S” zobowiązuje, a lata 80-te nie bez przyczyny zostały zapamiętane jako czas najlepszych Mercedesów.
Czytaj dalej

Mercedes S 500 Coupe C140 1993 – SPRZEDANY

Jest wielki, majestatyczny, nieziemsko komfortowy i ma tylko jedną parę drzwi. Mercedes S 500 Coupe C140 powstał by schlebiać kierowcy i imponować innym użytkownikom dróg i odpowiednio zadbany, może z powodzeniem czynić to do dziś. Ten egzemplarz przywędrował do Polski z Hiszpanii. Ciepły klimat i właściwa opieka pozwoliły przetrwać mu w świetnej formie, a cenę nie sposób nazwać inaczej jak świetną ofertą. Póki możemy odnaleźć tak zachowany egzemplarz w takiej cenie, na pewno nie warto kupować tańszych, ale zaniedbanych i liczyć, że za różnicę w cenie doprowadzimy go do równie dobrego stanu. W przypadku samochodu tej klasy to niewykonalne, a najlepsze egzemplarze z pewnością będą zyskiwać na wartości.
Czytaj dalej

Daimler Double Six 1989 – SPRZEDANY

Nas jako Europejczyków dziwić może fakt, że w Japonii, gdzie obowiązuje przecież ruch lewostronny, nawet brytyjskie samochody zamawiano z kierownicą po niepraktycznej lewej stronie. Cóź – to inny świat, gdzie kupno oryginalnego samochodu należy podkreślić kierownicą po egzotycznej stronie. Jaguary, Bentleye, Royce’y – to dla Japończyków reprezentaci Europy, niezeależnie od tego z której strony mają kierownice w swojej ojczyźnie. Tym większe nasze szczęście… w Europie takie egzemplarze jak prezentowany są po prostu nie do zdobycia. Daimler Double Six to topowa odmiana Jaguara XJ 3-serii z dwunastocylindrowym silnikiem. 54,5 tys. km przebiegu robi wrażenie, a połączenie lakieru British Racing Green z kremowym wnętrzem wygląda wyśmienicie. Samochód jest w trakcie transportu do Polski, obejrzeć go będzie można w sierpniu w Warszawie.
Czytaj dalej