Ferrari 308 GTB 1980 – SPRZEDANE

Ferrari 308 GTB zachowało mechaniczne właściwości swojego poprzednika GT4, lecz wyróżnia się nową, przepiękną i ponadczasową karoserią projektu studio Carrozzeria Pininfarina. To prawdziwie sportowy samochód z silnikiem V8 umieszczonym centralnie i pięciobiegową manualną przekładnią. Jeżeli dodamy do tego 255 KM mocy i wentylowane tarcze na obu osiach, otrzymamy samochód, który nawet na torze zagwarantuje świetną zabawę. Nadwozie tego pięknego Ferrari 308 GTB wykończone zostało w rzadkim kolorze Verde Medio Metallizzato, a wnętrze skórą Vaumol – specjalnie barwioną odmianą, produkowaną przez brytyjską firmę Connolly Leather. Ferrari od nowości przebywało we Włoszech, dopiero w 2016 roku sprowadzone przez nowego właściciela do USA. Według Classiche Red Book, ten egzemplarz o numerze nadwozia 31319 zachował wszystkie swoje podzespoły mechaniczne. Aby pozwolić sobie na taką przyjemność, może być potrzebne ok. 200 – 240 tysięcy dolarów (czyli prawie milion złotych). Dom aukcyjny Gooding & Company licytował samochód bez ceny minimalnej, samochód osiągnął cenę 148 500 dolarów.

Link: http://www.goodingco.com/vehicle/1980-ferrari-308-gtb/

Lot 039
Scottsdale 2017

1980 Ferrari 308 GTB
Coachwork by Scaglietti
Estimate: $200,000 – $240,000 | Without Reserve
Chassis: F106AB*31319

Rare Factory Color of Verde Medio Metallizzato
Matching-Numbers Drivetrain per Ferrari Classiche Red Book
Desirable European-Specified Dry Sump Carbureted Engine
Mechanical Attention Completed in 2014
Ideal for Driving Enjoyment or Presentation at FCA Events

2,926 CC DOHC 90° V-8 Engine
Four Weber 40 DCNF Carburetors
255 BHP at 7,700 RPM
5-Speed Manual Transaxle
4-Wheel Ventilated Disc Brakes
Independent Front and Rear Suspension with Coil Springs and Shock Absorbers

According to its Ferrari Classiche Red Book, which was issued in November 2015, this striking example of Maranello’s famed mid-engine berlinetta was delivered in May 1980 to the Milanese dealer M.G. Crepaldi. Equipped with the desirable European-specified dry-sump carbureted engine, chassis 31319 was finished in the rare color of Verde Medio Metallizzato, and the interior was trimmed with tan Vaumol leather. Initially registered in Brescia to Giovanni Bresciani, the handsome car had passed to a known chain of three more private Italian owners by 2014, when it received a major engine and belt service from GPS Classic in Soragna, Italy.

In 2016, the low-mileage Ferrari was purchased by the consignor, a New York-based collector who recognized its rarity and acquired the car to tour Italy and Southern France. After that journey, the 308 was imported to the US and serviced as needed. Displaying 15,953 km at the time of cataloguing, this steel-bodied GTB features its original factory-upholstered interior, and benefits from a repaint, as the original lacquer was known to deteriorate quickly.

Per the Classiche Red Book, 31319 retains all of its original major mechanical components, including the matching-numbers engine, while the alloy wheels have been upgraded with larger 16″ units. This minimally driven carbureted GTB would ably complement any collection and is ideal for exhilarating drives or presentation at FCA events.