Ferrari F40 1992 – SPRZEDANE

Ferrari F40 to prawdziwa klasyka gatunku i supercar pożądany przez pokolenia, pierwszy seryjnie produkowany samochód zdolny przekroczyć granicę prędkości 200 mil/h. Był i jest kamieniem milowym w historii marki Ferrari, stworzonym na 40-lecie działania firmy. Jest też ostatnim modelem, którego produkcję nadzorował sam Enzo Ferrari. Model pionierski jeśli chodzi o wykorzystanie włókna węglowego w konstrukcji zarówno podwozia, jak i nadwozia. Podsumowując F40 to 478 KM, silnik V8, dwie turbosprężarki, przednie i tyle niezależne zawieszenie na podwójnych wahaczach, hydrauliczne amortyzatory Koni, stabilizatory… Licytowany egzemplarz posiada 26800 km przebiegu, a w środku czerwone fotele kubełkowe i prawdziwie sportowy styl. Wylicytowana kwota to 1 030 400 euro!

Dom aukcyjny RM Sotheby’s już w ten piątek rozpoczyna jedną z największych w Europie aukcji pojazdów zabytkowych: “Duemila Ruote” czyli dwa tysiące kół. Ciekawostką jest to, że wszystkie samochody należą do jednego właściciela, i wszystkie licytowane zostaną bez cen minimalnych. W dniach 25-27 listopada, w Mediolanie, licytowane będzie 430 samochodów, ale to nie wszystko: ponad 150 motocykli, 60 łodzi, setki rowerów i wiele więcej. Miejscem tej niezwykłej aukcji jest centrum wystawowe Fiera Milano, podczas Milano AutoClassica. My przedstawimy zaledwie namiastkę tego co będzie można zobaczyć na żywo, ale postaramy się wybrać najciekawsze kąski.

http://www.rmsothebys.com/tv16/duemila-ruote/lots/1992-ferrari-f40/1086928

Fiera Milano
Niedziela, 27 listopada 2016

Chassis no. ZFFGJ34B000091464
€725.000 – €875.000
Without Reserve
To be auctioned on Sunday, November 27, 2016

478 bhp, 2,936 cc DOHC 90-degree V-8 engine with twin turbochargers and Weber-Marelli engine management and fuel injection, five-speed manual transmission, tubular steel and carbon composite chassis, front and rear independent double-wishbone suspension with Koni hydraulic shock absorbers and anti-roll bars, and four-wheel ventilated disc brakes. Wheelbase: 2,450 mm

Less than 26,800 kilometres
Recent service by Motor Service Srl

The very first production car to top 200 mph, the F40 was a landmark car in Ferrari’s history for a variety of reasons. It was created in celebration of the company’s 40th birthday and would be the very last Ferrari that Enzo Ferrari personally oversaw before his passing. Looking to its Formula 1 team for inspiration, Ferrari sought to make the F40 as lightweight as possible, pioneering the use of carbon fibre for its chassis and bodywork, resulting in a svelte 2,400 pounds. In addition to its top speed of 201.4 mph, the F40 could sprint from 0–60 mph in just 3.8 seconds and rocket through the quarter-mile in 11.8 seconds.

Originally outfitted with catalytic converters and a non-adjustable suspension, chassis 91464 was delivered new to Dr Daniel Schick through Graber Automobile AG in Wichtrach, Switzerland, on 18 December 1991. Dr Schick resided in Rio de Janeiro, Brazil, but kept his F40 in Switzerland and Germany for his personal use and the use of his son living in Germany at the time. It was later sold to a Mr Goldschagg of Switzerland before passing to an owner in Munich, Germany, who registered the car on German plates M-WW 8833. During its time in Germany, the F40 was fitted with non-standard wheels, a new nose with slightly flared fender arches, and its suspension was upgraded.

The F40 had returned to its native Italy around 2007 and received its 30,000 kilometre service (with 26,761 kilometres showing) by Michelotto Giuliano & Co s.n.c in Padova that year. More recently, it has been serviced by Motor Service Srl, the official Ferrari dealership in Modena.

Sold for: 1.030.400 EUR.