Ferrari

Ferrari 308 GTBi 1981 – 295000 PLN – Warszawa

Ferrari 308 GTBi należało do skromniejszej linii napędzanej silnikami V8, lecz zarówno jego sylwetka, jak i mechanika stoją na najwyższym poziomie. Zastosowany układ wtryskowy był nowością, pozwalającą zredukować emisję spalin. We wnętrzu wyróżniał się zegarem i wskaźnikiem temperatury oleju przeniesionymi na centralną konsolę. Choć był to samochód projektowany jako nadający się do codziennej jazdy, dzięki rezygnacji ze wspomagania kierownicy czy automatycznej skrzyni biegów zachował zdecydowanie męski charakter, zawsze kojarzony z tą wyjątkową marką.
Czytaj dalej

Ferrari F40 1988 – UK

Another Brick in the Wall, Wish You Were Here, Hey You, Time… niesamowite utwory, które kochają wszystkie pokolenia i tak samo kultowy samochód: Ferrari F40. Chyba nie ma osoby, która nie kojarzyłaby Pink Floyd oraz gitarzysty zespołu Davida Gilmour’a. Na aukcji Bonhams w Goodwood wystawione zostało właśnie piękne Ferrari F40, które należało do artysty. Magazyn Autocar w roku 1988 pisał o tym dziele sztuki: „Płynność wbijania następnego biegu, mocne uderzenie turbiny, przyspieszenie działa na Ciebie po raz kolejny i wydaje Ci się, że czas się rozmywa, a Ty kwestionujesz przestrzeń i odległość, samą zmianą biegów i dźwiękiem. Ma jakość totalną silnika F1, jeśli nie tą samą dzikość.” O F40 napisano książki i elaboraty, tony artykułów i testów, jednak chyba najlepiej odbiera się ten model emocjami, które poparte techniką mogą spokojnie zastąpić rozum. Pewnie dlatego David Gilmour po zakupie samodzielnie odebrał swoje F40 z Maranello i pojechał nim do domu do Birmingham. Okaz wystawiony na aukcji to zarazem jeden z dwóch zaprezentowanych na International Motor Show w Birmingham na stoisku Pininfarina w 1988 roku. „78036” łączy w sobie wiele interesujących dla koneserów cech F40. Jest to wczesny i mało używany model bez katalizatora, wyposażony w okna przesuwne i zawieszenie bez regulacji. Na początku naszego wieku spłonęła w nim niestety komora silnika. Odbudowę zakończono w 2013 roku, pochłonęła ona 15 tysięcy roboczogodzin i setki tysięcy euro. Ile wart jest obecnie efekt, przekonamy się na aukcji w Goodwood 30 czerwca.
Czytaj dalej

Ferrari GTB Turbo 1989 – Warszawa

Osiem cylindrów, dwa litry pojemności, turbosprężarka. Ta specyfikacja idealnie pasuje do rasowego samochodu sportowego, przygotowanego w latach 80-tych na rynek włoski. Niska pojemność pozwalała na ominięcie kilkunastoprocentowej stawki podatkowej, choć te auta nigdy nie było tanie. Ferrari GTB Turbo to rzadki okaz, jego całkowita produkcja zamknęła się w ilości zaledwie 308 sztuk. Osiągami dorównywało Ferrari 328 z wolnossącym silnikiem 3,2 l. Prezentowany egzemplarz to jeden z zaledwie 44 sztuk w wersji z systemem ABS. Utrzymane w pełnej sprawności technicznej, przejechało dotąd zaledwie 24000 km i może być pewną inwestycją kolekcjonerską. Samochód będzie można nabyć 1 lipca 2017 roku podczas aukcji przeprowadzanej przez Ardor Auctions w Warszawie. Cena wywoławcza: 330000 zł.
Czytaj dalej

Ferrari 208 GTS Turbo 1984 – 349000 PLN – Katowice

Przełom lat 70-tych i 80-tych to czas, który upłynął pod znakiem gwizdu turbosprężarek. W mocny sposób debiutowały w Formule 1, gdzie od 1977 roku technologię zastosowało Renault, a wkrótce kolejni producenci, a w tym w 1980 roku również Ferrari. W 1982 i 83 roku pozwoliło to Scuderii sięgnąć po mistrzowski tytuł, a doświadczenie zdobyte na torze zaowocowało prezentacją pierwszego turbodoładowanego, drogowego samochodu marki, jakim było Ferrari 208 GTB/GTS Turbo. Debiutowało w 1982 roku na rynku włoskim, i dzięki nowej technologii mogło zaoferować wrażenia i osiągi, jakie niedostępne były wcześniej dla jednostek o pojemności zaledwie 2 litrów. Celem inżynierów było zastąpienie 3-litrowego modelu 308 GTB, który na wewnętrznym rynku trafiał do wyższej stawki podatkowej. Efekt był więcej niż satysfakcjonujący. Turbosprężarka KKK, wtrysk Bosch K-Jetronic i elektroniczny zapłon Marelli pozwoliły z miniaturowego V8 uzyskać aż 220 KM. Takich samochodów zbudowano przez 3 lata jedynie 437 sztuk w wersji zamkniętej (GTB) oraz 251 sztuk w wersji targa (GTS), takiej, jak prezentowana w ogłoszeniu. Ten sprowadzony do Polski egzemplarz wprost imponuje swoim stanem, będącym następstwem przebiegu zaledwie 18 tys. km i niedawnego, profesjonalnego serwisu.
Czytaj dalej

Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso 1964 – SPRZEDANE

Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso to wspaniały samochód klasy GT, w którego oznaczeniu L jak Lusso oznacza większą i bardziej luksusową wersję, która objawia się tu w postaci przepięknie urządzonego wnętrza, w którym każdy chciałby odbyć jak najdłuższą podróż. Piękne nadwozie tego modelu Ferrari zaprojektowane zostało przez studio Pininfarina, a wykonane przez Carrozzeria Scaglietti, przyciągało wzrok nawet Steve’a McQueen’a czy Eric’a Clapton’a. Pod jego maską drzemie słynne V12 Colombo, lecz nikt tego Ferrari nie traktował nigdy jak wyścigówki, a raczej jako szybki i wygodny sposób przemieszczania się dla dwóch osób. Okaz wystawiony na aukcji to numer 306 z 350 wybudowanych egzemplarzy, wykończony w ciemnobrązowym lakierze z jasnym skórzanym wnętrzem. W pięknym stanie i ze zgodnymi numerami, samochód sprzedany został za 1,428 miliona euro, czyli niemal 6 milionów złotych.
Czytaj dalej

Ferrari 275 GTS 1965 – SPRZEDANE

Ferrari 275 GTS czaruje przepiękną karoserią zafundowaną przez studio Pininfarina, znacznie odróżniającą się od pozostałych 275. Ten wspaniały roadster zbudowany został w zaledwie 200 egzemplarzach. Wyposażony jest w 3,3 litrowe V12 i niezależne zawieszenie wszystkich kół. Mimo, że to tylko kabriolet, poszczycić się może wręcz idealnym rozłożeniem masy. W czasach debiutu był najlepiej prowadzącym się Ferrari w gamie. Okaz wystawiony na aukcji to 10-ty egzemplarz, jaki wyjechał z Maranello. W pięknej konfiguracji kolorystycznej karoserii Nero (18.292) z wnętrzem Nuvola (VM 3015), renowację przechodził jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Z przebiegiem zaledwie 54 tys. km, znaną historią i oryginalną konfiguracją kolorystyczną, czyli czarnym lakierem i turkusową skórą na fotelach, Ferrari 275 GTS sprzedane zostało za 1,792 miliona euro, czyli około 7,5 miliona złotych.
Czytaj dalej

Ferrari F40 1990 – SPRZEDANE

Ferrari F40 to prawdziwa ikona stylu, smaku, szybkości i dźwięku. Stworzone na 40 rocznicę powstania marki, było najszybszym wozem drogowym w historii i pierwszym zdolnym przekroczyć barierę 200 mi/h. F40 waży zaledwie 1088 kilogramów i napędza je silnik stworzony na bazie serca 288 GTO, w układzie V8 i z dwiema turbosprężarkami. Wystawiony na aukcji okaz może pochwalić się nie tylko oryginalnością, świetnym stanem zachowania czy przebiegiem zaledwie 18600 kilometrów, ale również tym, że od nowości pozostaje w jednych rękach. Jeden z najbardziej fenomenalnych hipercarów Ferrari jest legendą od momentu jego wprowadzenia na rynek. Ten egzemplarz sprzedany został na aukcji Villa Erba we Włoszech za 1,064 mln euro, czyli około 4,45 miliona złotych.
Czytaj dalej

Ferrari 456 Modificata GT 2003 – SPRZEDANE

Ferrari 456 GT to godny następca słynnych poprzedników, który w umiejętny sposób połączył nowoczesne technologie z sercem i duszą prawdziwego Ferrari. Cechując się niezwykłą wydajnością, zwinnością, stabilnością oraz skłonnością do pożerania kolejnych kilometrów, posiada wszystkie zalety prawdziwego GT. Cztery miejsca, luksusowe wnętrze wykończone skórą Connolly, silnik V12 umieszczony z przodu, napęd na tylną oś, przestrzenna konstrukcja ze stalowych rur i niezależne zawieszenie wszystkich kół, otulone są nadwoziem projektu studia Pininfarina. To piękne coupe weszło na rynek w 1992 roku, a siedem lat później model został poddany gruntownej modernizacji i uzyskał nazwę 456 Modificata. Większość z widocznych na zewnątrz zmian zauważyć można w przedniej części samochodu, która zyskała mniejsze kraty wlotowe oraz okrągłe światła przeciwmgielne. Techniczną innowacją było kontrolowane elektronicznie zawieszenie adaptacyjne i sześciobiegowa, manualna skrzynia. Na aukcję Bonhams trafił jeden z ostatnich z 668 wyprodukowanych egzemplarzy, dostarczony przez Maranello Motors do pierwszego właściciela w kwietniu 2003 roku. W jego posiadaniu Ferrari pozostało przez 10 lat i przebyło zaledwie 380 kilometrów. Ten kolekcjonerski egzemplarz na liczniku ma zaledwie 453 kilometry przebiegu i sprzedany został za 120750 euro, czyli ok. 506268 złotych.
Czytaj dalej

Ferrari 348 TS 1992 – SPRZEDANE

Ferrari 348 TS (targa) z centralnie umieszczonym V8 o pojemności 3,4 litra i mocy 300 KM? Proszę bardzo. Na nowego właściciela czeka wyposażony w poprzecznie umieszczoną skrzynię biegów, ABS, komputer pokładowy i kontrolę trakcji. Włoski, czarny koń. W jego nadwoziu zaprojektowanym przez studio Pininfarina, w przepięknym żółtym odcieniu Giallo Fly, można doszukać się podobieństw do Testarossy. Ten dwudziestopięcioletni egzemplarz z symbolicznym przebiegiem 65 tysięcy kilometrów zachował się w bardzo dobrym stanie. Jego czerwona, skórzana tapicerka wymaga jedynie czyszczenia, aby zabłysnąć w całej okazałości. Warto go dopieścić, a zarówno wrażenia na ulicy, jak i w czasie jazdy będą wyśmienite. W końcu nie każdy może poprowadzić jeden z zaledwie 4230 wyprodukowanych egzemplarzy.
Czytaj dalej

Ferrari Dino 206 GT 1969 – Włochy

Ferrari Dino 206 GT z przystojnym, aluminiowym nadwoziem zaprojektowanym przez studio Pininfarina, a wykonanym przez Scaglietti i aluminiowym, centralnie umieszczonym V6, wiele elementów mechanicznych dzieli z bratem 246 GT. Ferrari waży jedynie 900 kg, a jego dwulitrowe serce pochodzi wprost z wyścigowego 206 S. Wystawione na aukcji Dino jest jednym z zaledwie 152 wybudowanych egzemplarzy i zarazem jednym z 51 wyprodukowanych w 1969 roku. We wspaniałym niebieskim metaliku, z piękną miodowo-brązową tapicerką jako nowy sprzedany został w Wenecji. Jednym z jego właścicieli był tenor, Mario Del Monaco, jeden z czołowych śpiewaków operowych Włoch z okresu powojennego. Wnętrze i wszystkie główne elementy silnika są całkowicie oryginalne, nadwozie jednak zyskało nowy lakier. Ferrari Dino przeszło ostatnio przegląd sprzęgła i układu hamulcowego. Jedynym ważnym elementem, o którym wiadomo, że został zastąpiony nowym, jest układ wydechowy. Ten piękny, czarujący i rzadki egzemplarz wyceniony został na 550 – 600 tys. euro, czyli 2,3 – 2,5 miliona złotych.
Czytaj dalej