Ferrari

Ferrari 456 Modificata GT 2003 – SPRZEDANE

Ferrari 456 GT to godny następca słynnych poprzedników, który w umiejętny sposób połączył nowoczesne technologie z sercem i duszą prawdziwego Ferrari. Cechując się niezwykłą wydajnością, zwinnością, stabilnością oraz skłonnością do pożerania kolejnych kilometrów, posiada wszystkie zalety prawdziwego GT. Cztery miejsca, luksusowe wnętrze wykończone skórą Connolly, silnik V12 umieszczony z przodu, napęd na tylną oś, przestrzenna konstrukcja ze stalowych rur i niezależne zawieszenie wszystkich kół, otulone są nadwoziem projektu studia Pininfarina. To piękne coupe weszło na rynek w 1992 roku, a siedem lat później model został poddany gruntownej modernizacji i uzyskał nazwę 456 Modificata. Większość z widocznych na zewnątrz zmian zauważyć można w przedniej części samochodu, która zyskała mniejsze kraty wlotowe oraz okrągłe światła przeciwmgielne. Techniczną innowacją było kontrolowane elektronicznie zawieszenie adaptacyjne i sześciobiegowa, manualna skrzynia. Na aukcję Bonhams trafił jeden z ostatnich z 668 wyprodukowanych egzemplarzy, dostarczony przez Maranello Motors do pierwszego właściciela w kwietniu 2003 roku. W jego posiadaniu Ferrari pozostało przez 10 lat i przebyło zaledwie 380 kilometrów. Ten kolekcjonerski egzemplarz na liczniku ma zaledwie 453 kilometry przebiegu i sprzedany został za 120750 euro, czyli ok. 506268 złotych.
Czytaj dalej

Ferrari 348 TS 1992 – 199000 PLN – Wrocław

Ferrari 348 TS (targa) z centralnie umieszczonym V8 o pojemności 3,4 litra i mocy 300 KM? Proszę bardzo. Na nowego właściciela czeka wyposażony w poprzecznie umieszczoną skrzynię biegów, ABS, komputer pokładowy i kontrolę trakcji. Włoski, czarny koń. W jego nadwoziu zaprojektowanym przez studio Pininfarina, w przepięknym żółtym odcieniu Giallo Fly, można doszukać się podobieństw do Testarossy. Ten dwudziestopięcioletni egzemplarz z symbolicznym przebiegiem 65 tysięcy kilometrów zachował się w bardzo dobrym stanie. Jego czerwona, skórzana tapicerka wymaga jedynie czyszczenia, aby zabłysnąć w całej okazałości. Warto go dopieścić, a zarówno wrażenia na ulicy, jak i w czasie jazdy będą wyśmienite. W końcu nie każdy może poprowadzić jeden z zaledwie 4230 wyprodukowanych egzemplarzy.
Czytaj dalej

Ferrari 275 GTS 1965 – Włochy

Ferrari 275 GTS czaruje przepiękną karoserią zafundowaną przez studio Pininfarina, znacznie odróżniającą się od pozostałych 275. Ten wspaniały roadster zbudowany został w zaledwie 200 egzemplarzach. Wyposażony jest w 3,3 litrowe V12 i niezależne zawieszenie wszystkich kół. Mimo, że to tylko kabriolet, poszczycić się może wręcz idealnym rozłożeniem masy. W czasach debiutu był najlepiej prowadzącym się Ferrari w gamie. Okaz wystawiony na aukcji to 10-ty egzemplarz, jaki wyjechał z Maranello. W pięknej konfiguracji kolorystycznej karoserii Nero (18.292) z wnętrzem Nuvola (VM 3015), renowację przechodził jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Z przebiegiem zaledwie 54 tys. km, znaną historią i oryginalną konfiguracją kolorystyczną, czyli czarnym lakierem i turkusową skórą na fotelach, Ferrari 275 GTS wycenione zostało na 1,6 – 1,8 miliona euro, czyli około 6,7 – 7,5 miliona złotych.
Czytaj dalej

Ferrari Dino 206 GT 1969 – Włochy

Ferrari Dino 206 GT z przystojnym, aluminiowym nadwoziem zaprojektowanym przez studio Pininfarina, a wykonanym przez Scaglietti i aluminiowym, centralnie umieszczonym V6, wiele elementów mechanicznych dzieli z bratem 246 GT. Ferrari waży jedynie 900 kg, a jego dwulitrowe serce pochodzi wprost z wyścigowego 206 S. Wystawione na aukcji Dino jest jednym z zaledwie 152 wybudowanych egzemplarzy i zarazem jednym z 51 wyprodukowanych w 1969 roku. We wspaniałym niebieskim metaliku, z piękną miodowo-brązową tapicerką jako nowy sprzedany został w Wenecji. Jednym z jego właścicieli był tenor, Mario Del Monaco, jeden z czołowych śpiewaków operowych Włoch z okresu powojennego. Wnętrze i wszystkie główne elementy silnika są całkowicie oryginalne, nadwozie jednak zyskało nowy lakier. Ferrari Dino przeszło ostatnio przegląd sprzęgła i układu hamulcowego. Jedynym ważnym elementem, o którym wiadomo, że został zastąpiony nowym, jest układ wydechowy. Ten piękny, czarujący i rzadki egzemplarz wyceniony został na 550 – 600 tys. euro, czyli 2,3 – 2,5 miliona złotych.
Czytaj dalej

Ferrari F40 1990 – Włochy

Ferrari F40 to prawdziwa ikona stylu, smaku, szybkości i dźwięku. Stworzone na 40 rocznicę powstania marki, było najszybszym wozem drogowym w historii i pierwszym zdolnym przekroczyć barierę 200 mi/h. F40 waży zaledwie 1088 kilogramów i napędza je silnik stworzony na bazie serca 288 GTO, w układzie V8 i z dwiema turbosprężarkami. Wystawiony na aukcji okaz może pochwalić się nie tylko oryginalnością, świetnym stanem zachowania czy przebiegiem zaledwie 18600 kilometrów, ale również tym, że od nowości pozostaje w jednych rękach. Jeden z najbardziej fenomenalnych hipercarów Ferrari jest legendą od momentu jego wprowadzenia na rynek. Ten egzemplarz licytowany będzie na aukcji Villa Erba we Włoszech i wyceniony został na 850 – 950 tys. euro, czyli około 3,5 – 4 miliony złotych.
Czytaj dalej

Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso 1964 – Włochy

Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso to wspaniały samochód klasy GT, w którego oznaczeniu L jak Lusso oznacza większą i bardziej luksusową wersję, która objawia się tu w postaci przepięknie urządzonego wnętrza, w którym każdy chciałby odbyć jak najdłuższą podróż. Piękne nadwozie tego modelu Ferrari zaprojektowane zostało przez studio Pininfarina, a wykonane przez Carrozzeria Scaglietti, przyciągało wzrok nawet Steve’a McQueen’a czy Eric’a Clapton’a. Pod jego maską drzemie słynne V12 Colombo, lecz nikt tego Ferrari nie traktował nigdy jak wyścigówki, a raczej jako szybki i wygodny sposób przemieszczania się dla dwóch osób. Okaz wystawiony na aukcji to numer 306 z 350 wybudowanych egzemplarzy, wykończony w ciemnobrązowym lakierze z jasnym skórzanym wnętrzem. W pięknym stanie i ze zgodnymi numerami, samochód wyceniony został na 1,4 – 1,6 miliona euro, czyli około 6 – 6,7 miliona złotych.
Czytaj dalej

Ferrari 208 GTS Turbo 1984 – 375000 PLN – Katowice

Przełom lat 70-tych i 80-tych to czas, który upłynął pod znakiem gwizdu turbosprężarek. W mocny sposób debiutowały w Formule 1, gdzie od 1977 roku technologię zastosowało Renault, a wkrótce kolejni producenci, a w tym w 1980 roku również Ferrari. W 1982 i 83 roku pozwoliło to Scuderii sięgnąć po mistrzowski tytuł, a doświadczenie zdobyte na torze zaowocowało prezentacją pierwszego turbodoładowanego, drogowego samochodu marki, jakim było Ferrari 208 GTB/GTS Turbo. Debiutowało w 1982 roku na rynku włoskim, i dzięki nowej technologii mogło zaoferować wrażenia i osiągi, jakie niedostępne były wcześniej dla jednostek o pojemności zaledwie 2 litrów. Celem inżynierów było zastąpienie 3-litrowego modelu 308 GTB, który na wewnętrznym rynku trafiał do wyższej stawki podatkowej. Efekt był więcej niż satysfakcjonujący. Turbosprężarka KKK, wtrysk Bosch K-Jetronic i elektroniczny zapłon Marelli pozwoliły z miniaturowego V8 uzyskać aż 220 KM. Takich samochodów zbudowano przez 3 lata jedynie 437 sztuk w wersji zamkniętej (GTB) oraz 251 sztuk w wersji targa (GTS), takiej, jak prezentowana w ogłoszeniu. Ten sprowadzony do Polski egzemplarz wprost imponuje swoim stanem, będącym następstwem przebiegu zaledwie 18 tys. km i niedawnego, profesjonalnego serwisu.
Czytaj dalej

Ferrari 308 GTB 1977 – SPRZEDANE

Ferrari 308 GTB zaprezentowane zostało na Paris Motor Show w 1975 roku. Choć technicznie było tylko rozwinięciem modelu 308 GT4, studio Pininfarina nadało mu zupełnie nowy kształt i charakter. Silnik V8 z dwugardzielowymi gaźnikami Weber’a osiągał w specyfikacji europejskiej 255 KM, na rynku północnoamerykańskim z powodu konieczności spełnienia restrykcyjnych norm ekologicznych było to nieco mniej – 240 KM, co i tak robiło wrażenie. Ferrari 308 GTB wystawione na aukcji pochodzi z Kanady i ma przejechanych zaledwie 43000 mil. Pięknie zachowane i zadbane, nigdy nie było intensywnie użytkowane. Z dobrze zachowanym wnętrzem w kolorze Pelle Rossa i raz przelakierowywanym nadwoziem w oryginalnej barwie Grigio Ferro Metallic, prezentuje się zjawiskowo. Ferrari jest po kompletnym serwisie, gotowe do jazdy. Wraz z listem od Ferrari Classiche potwierdzającym jego oryginalność, zestawem narzędzi, oryginalną instrukcją obsługi i kartą gwarancyjną, sprzedane zostało za 83,6 tys. USD (ok. 340 tys. PLN).
Czytaj dalej

Ferrari F40 1990 – SPRZEDANE

Ferrari F40 to model stworzony dla uczczenia 40-lecia istnienia marki. Było nie tyle pojazdem co misją, jako ostatni projekt nadzorowany przez samego Enzo Ferrari. Rurowa przestrzenna rama, włókno węglowe, kevlar, zaawansowane technologicznie kleje do łączenia lekkich kompozytów, 20% redukcja masy przy jednoczesnym trzykrotnym zwiększeniu sztywności skrętnej w porównaniu do tradycyjnej konstrukcji stalowej. Zamontowany wzdłużnie, 2,9-litrowy, aluminiowy silnik DOHC V-8 to najmocniejsza jednostka, jaką otrzymało dotąd drogowe Ferrari. IHI Turbo z podwójnym chłodzeniem w połączeniu z kombinowanym układem wtrysku paliwa/zapłonu Weber-Marelli IAW dało aż 478 KM, które 5-biegowa, manualna skrzynia przenosiła na tylną oś. Wnętrze minimalistyczne, proste drzwi, okna na korbkę by ograniczyć masę, cienko wyściełane sportowe fotele pokryte Nomex’em, z dodatkowych wygód jedynie klimatyzacja. Nadwozie o numerze 087041 opuściło fabrykę w Maranello dniu 30 października 1990 roku, a ostatecznie dostarczone zostało do Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Tam niestety właściciel napotkał na problemy z rejestracją pojazdu i F40 trafiło do Kalifornii. W 2008 roku jego przebieg wynosił zaledwie 700 mil i zostało sprzedane na aukcji za rekordową dla tego modelu kwotę. Tym razem cena była jeszcze wyższa i osiągnęła 1,485 mln USD (ok. 6 mln PLN).
Czytaj dalej

Ferrari 250 Europa GT Alloy 1955 – SPRZEDANE

Ferrari 250 Europa to przepiękne Gran Turismo z Maranello. Zaprojektowane przez studio Pininfarina, narodziło się by zastąpić Ferrari 212 Inter. Wyrafinowana elegancja 250-tki zaczęła być synonimem wiecznie przeplatających pasji ludzi z Maranello i Turynu. Enzo Ferrari zaczął planować stworzenie drogowych modeli jeszcze podczas wojny, więc już w 1946 roku zlecił Gioacchino Colombo zaprojektowanie V12-stki o małej pojemności. Ferrari 250 Europa GT napędzana była odmianą silnika Colombo o pojemności 3 litrów i mocy 220 koni mechanicznych, które wierzgały do 7000 obrotów na minutę. Krótszy rozstaw osi tej edycji spowodował spadek masy o około 10% w stosunku do bazowej 250-tki. Jeden z zaledwie dwóch egzemplarzy Ferrari 250 Europa GT o nadwoziu zabudowanym z stopu lekkiego aluminium (nr. 0389 GT), oferowany jest na aukcji Bonhams. Ten okaz został przygotowany w specyfikacji do legendarnego Mille Miglia, niestety nigdy w nim nie wystartował. Winna była fabryka, która nie zdążyła dostarczyć samochodu na czas. Jego konstrukcja odbiega od zwykłego Europa GT. Poszerzony rozstaw kół, hamulce identyczne jak w wyścigowych Spider’ach i Berlinetta’ch, fabrycznie podrasowany silnik, magnezowa obudowa skrzyni. Wykończony w niezwykłym kolorze Blu Fiat 8V z tapicerką Plastico Naturale, w 1955 roku trafił do Wenecji, a obecnie gotowy jest zmienić właściciela. Niezwykła unikatowość pojazdu wpłynęła na cenę. Samochód sprzedany został za ok. 2,2 mln USD (ok. 9,1 mln PLN).
Czytaj dalej