Ferrari

Ferrari 308 GTS Quattrovalvole 1984 – USA

Ferrari 308 GTS Quattrovalvole + Tom Selleck = Magnum! Tak, to właśnie oryginalny okaz z czwartego sezonu amerykańskiego serialu TV, hitu lat osiemdziesiątych, pojawia się na aukcji w Arizonie. To jednak nie jedyny model Ferrari, jaki pracował w serialu. W pierwszym sezonie Magnum jeździł 308 GTS z 1978 roku, a w kolejnych dwóch jego samochód przeistoczył się w 308 GTSi z 1980 roku. Opisywane 308 GTS QV, sądząc po niskim przebiegu i stanie, używane było do zbliżeń na planie zdjęciowym w latach 1984 – 1985. Uważa się, że na planie wykorzystywane było aż 5 takich samych modeli Ferrari, co ułatwiało zachowanie ich w stanie potrzebnym do filmowania. GTS QV po przejściu na emeryturę trafiło do Ferrari North America, gdzie zostało przemalowane i przeszło pełen serwis, aby zostać sprzedane Georgi’i Anne Walsh jako samochód testowy. Piękny okaz w kolorze Rossa Corsa posiada zaledwie klika drobnych skaz, skóra we wnętrzu samochodu natomiast została na nowo pomalowana, co i tak jest niewielką ingerencją na 33 lata eksploatacji. Egzemplarz o wspaniałej i potwierdzonej historii wyceniony został na 150,000 – 250,000 dolarów, co stanowi równowartość 610,000 – 1,000,000 PLN.

Czytaj dalej

Ferrari 512 Berlinetta Boxer 1980 – USA

Ferrari 512 Berlinetta Boxer to zaktualizowana wersja 365 GT4 BB. Jego oznaczenie wiąże się z powiększonym do pięciu litrów, centralnie umieszczonym płaskim silnikiem V12. Od poprzednika różni się szerszymi kołami tylnej osi i zwiększoną do 360 KM mocą. Berlinetta Boxer wyposażona jest także w suchą miskę olejową i dwutarczowe sprzęgło. Pomiędzy 1976 a 1981 rokiem wyprodukowano tylko 929 egzemplarzy tego modelu. Pomimo, że samochód znajduje się w USA, zostały przywrócone mu również zderzaki z oryginalnej europejskiej specyfikacji. Ferrari o numerze nadwozia 30401 wykazuje udokumentowane 23008 km przebiegu. Oryginalność wnętrza, zgodność numerów, niedawny serwis mechaniczny samochodu – to tylko klika elementów, które powinny przyciągnąć licytujących. To wspaniałe czerwone 512 BB wycenione zostało w przedziale 300 000 – 350 000 dolarów, więc aby myśleć o wygraniu licytacji trzeba przygotować co najmniej półtora miliona złotych.

Czytaj dalej

Ferrari 308 GTB 1980 – USA

Ferrari 308 GTB zachowało mechaniczne właściwości swojego poprzednika GT4, lecz wyróżnia się nową, przepiękną i ponadczasową karoserią projektu studio Carrozzeria Pininfarina. To prawdziwie sportowy samochód z silnikiem V8 umieszczonym centralnie i pięciobiegową manualną przekładnią. Jeżeli dodamy do tego 255 KM mocy i wentylowane tarcze na obu osiach, otrzymamy samochód, który nawet na torze zagwarantuje świetną zabawę. Nadwozie tego pięknego Ferrari 308 GTB wykończone zostało w rzadkim kolorze Verde Medio Metallizzato, a wnętrze skórą Vaumol – specjalnie barwioną odmianą, produkowaną przez brytyjską firmę Connolly Leather. Ferrari od nowości przebywało we Włoszech, dopiero w 2016 roku sprowadzone przez nowego właściciela do USA. Według Classiche Red Book, ten egzemplarz o numerze nadwozia 31319 zachował wszystkie swoje podzespoły mechaniczne. Aby pozwolić sobie na taką przyjemność, może być potrzebne ok. 200 – 240 tysięcy dolarów (czyli prawie milion złotych). Jesteśmy ciekawi wyniku, gdyż dom aukcyjny Gooding & Company licytować będzie samochód bez ceny minimalnej.

Czytaj dalej

Ferrari Testarossa 1986 – USA

To Ferrari Testarossa fabrykę opuściło jak czarne, lecz nikt tu nie będzie robił afery, że lakier nie jest oryginalny. To kultowy wóz z serialu Miami Vice – dokładnie jeden z dwóch, które były używane na planie. To wczesny model wyróżniający się jednym lusterkiem, tzw. „mono-specchio”. Decyzja o przemalowaniu karoserii podjęto, by zwiększyć kontrast między wozem a tłem w nocnych scenach. Ciekawostką jest, że wykorzystanie do filmu Testarossy było częścią ugody i sposobem na obłaskawienie Enzo Ferrari, wściekłego za użycie repliki Daytony we wcześniejszych odcinkach serialu. Ten kultowy egzemplarz licytowany będzie podczas nadchodzącej aukcji Barrett-Jackson w Scottsdale. Choć samochód w ciągu kilku lat można było spotkać m.in. na e-bay’u, wystawiony z sceną ok. 1,5 mln USD, tym razem licytowany będzie bez ceny minimalnej.
Czytaj dalej

Ferrari 212 Inter Vignale Coupe 1953 – UK

Ferrari 212 Inter Vignale Coupe to prawdziwy unikat, jeden z zaledwie 6 wyprodukowanych egzemplarzy. Tak rodziła się legenda jednej z najbardziej rozpoznawalnych dziś motoryzacyjnych legend. To pierwszy model Ferrari, który można było kupić razem z karoserią, do wyboru były poszycia Carrozzeria Touring, Ghia, Vignale i Pinin Farina. 2,6 l V12 Colombo zapewniało tu 150-165 KM i osiągi czyniące ten samochód jednym z najszybszych w swojej epoce.
Czytaj dalej

Ferrari 308 GTB 1979 – ok. 354000 PLN – Holandia

Ferrari 308 GTB rodziło się w połowie lat 70-tych, lecz do dziś uznawane jest za jeden z najpiękniejszych i najlepiej zaprojektowanych wozów z Maranello. Przykuwa uwagę nadwoziem stworzonym przez Leonardo Fioravanti, stylistę pracującego dla Pininfariny i autora kultowych modeli Daytona, Dino i Berlinetta Boxer. Dzięki jednostce V8 jest zdecydowanie bardziej przystępne w eksploatacji od topowych modeli z V12, jednocześnie pozostając prawdziwym samochodem sportowym z krwi i kości. Prezentowany egzemplarz pochodzi z czwartego roku produkcji i zgodnie z pierwotnym projektem zasilany jest gaźnikami. Ferrari utrzymane jest w świetnej formie, a klasyczne zestawienie czerwonego lakieru z czarnym wnętrzem prezentuje się fenomenalnie.
Czytaj dalej

Ferrari 250 GTO 1962 – UK

Ferrari 250 GTO to wśród samochodów klasycznych rekordzista. W sierpniu 2014 roku 250 GTO z 1962 r. stało się najdroższym sprzedanym na aukcji samochodem w historii, uzyskując kwotę 38 115 000 dolarów (wówczas ok. 119 mln PLN). Dla porównania, kiedy GTO wprowadzono na rynek, kosztowało 18 tys. dolarów amerykańskich. Nie każdy jednak mógł je kupić, ponieważ każdy egzemplarz, a raczej jego przyszły właściciel, musiał zostać zatwierdzony przez samego Enzo Ferrari lub jego dealera na Amerykę Północną Luigi’ego Chinetti. Model GTO produkowano tylko od 1962 do 1964 roku, jak zwykle wszystko dla uzyskania homologacji FIA potrzebnej w grupie 3 wyścigów klasy GT. Podwozie opisywanego egzemplarza o numerze seryjnym 3387 wskazuje na to, iż jest to 2 wyprodukowane GTO i pierwsze które wystawione zostało do wyścigów. Jest to jeden z nielicznych egzemplarzy wykorzystywanych przez Scuderia Ferrari do testów. Brało udział w 27 wyścigach, a w 17 zajęło miejsce na podium. Choć sprzedawca oficjalnie nie komunikuje wyceny samochodu, w kuluarach mówi się o astronomicznej kwocie 45 mln GBP (ok. 237 mln PLN).
Czytaj dalej

Ferrari 328 GTS 1988 – SPRZEDANE

Nie ma lepszego youngtimera ze skaczącym koniem, niż Ferrari 328 GTS. Dzięki jednostce V8 jest zdecydowanie bardziej przystępne w eksploatacji od topowych modeli z V12, jednocześnie pozostając prawdziwym samochodem sportowym z krwi i kości. Zaprojektowana przez Leonardo Fioravanti’ego z Pininfariny sylwetka jest fenomenalna, charakterystyczna dla marki i przykuwająca uwagę. Prezentowany egzemplarz z nadwoziem typu targa, z końcowego okresu produkcji, wyróżnia się zastosowaniem układu ABS i zmodyfikowanym zawieszeniem. Między 1985 a 1989 rokiem wyprodukowano ich w sumie 6068 sztuk. To zawsze serwisowany i pięknie utrzymany egzemplarz, który już od 10 lat znajduje się w Polsce. Trzymamy kciuki, by i kolejnego opiekuna znalazł w naszym kraju!
Czytaj dalej

Ferrari Dino 208 GT4 1977 – Niemcy

Dino nazwane zostało na cześć syna Enzo i z założenia miało być „tańszą alternatywą Ferrari”. Koniec końców „il Commendatore” uznał, że model został dopracowany na tyle, by być godnym emblematu z czarnym koniem z Maranello. Prezentowane Ferrari Dino 208 GT4 to przedstawiciel drugiej serii, przygotowane na włoski rynek. Od 1975 do 1980 roku powstało w liczbie około 840 sztuk. Design zawdzięcza Marcello Gandini z Bertone, który był również twórcą stylu Lamborghini Countach. Prezentowany na aukcji egzemplarz posiada zaledwie dwulitrową V8’mkę o mocy 185 KM i pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Kolor Chiaro Rosso Red w połączeniu z kremowo-brązowym wnętrzem obszytym czerwoną lamówką potrafi zawrócić w głowie. Cena wywoławcza tego cuda to 30 tys. euro i jesteśmy bardzo ciekawi, jak się potoczą jego losy.

Czytaj dalej

Ferrari F40 1992 – SPRZEDANE

Ferrari F40 to prawdziwa klasyka gatunku i supercar pożądany przez pokolenia, pierwszy seryjnie produkowany samochód zdolny przekroczyć granicę prędkości 200 mil/h. Był i jest kamieniem milowym w historii marki Ferrari, stworzonym na 40-lecie działania firmy. Jest też ostatnim modelem, którego produkcję nadzorował sam Enzo Ferrari. Model pionierski jeśli chodzi o wykorzystanie włókna węglowego w konstrukcji zarówno podwozia, jak i nadwozia. Podsumowując F40 to 478 KM, silnik V8, dwie turbosprężarki, przednie i tyle niezależne zawieszenie na podwójnych wahaczach, hydrauliczne amortyzatory Koni, stabilizatory… Licytowany egzemplarz posiada 26800 km przebiegu, a w środku czerwone fotele kubełkowe i prawdziwie sportowy styl. Wylicytowana kwota to 1 030 400 euro!
Czytaj dalej