Archiwum kategorii: Ferrari

Ferrari 348TB 1992 – SPRZEDANE

Ferrari 348TB zastąpiło model 328, wprowadzając firmę w lata 90-te. Odpowiedzialny za kształt samochodu Leonardo Fioravanti zerwał z sylwetką poprzednika, nawiązując w zamian do większej, kultowej Testarossy. Kształty stały się bardziej miękkie, lecz wloty powietrza i obudowa tylnych świateł nie pozostawiały tu wątpliwości co do inspiracji. Po raz pierwszy w Ferrari kabina stanowiła tu monokok, a centralnie umieszczony silnik – 300-konne V8 – współpracował z umieszczoną poprzecznie skrzynią biegów, co przypominało ówczesną architekturę bolidów Formuły 1. Konstrukcja doskonale spisywała się nie tylko na drogach, lecz i torach wyścigowych, choć samochód z ogłoszenia z pewnością najwięcej czasu spędził w garażu. Zaledwie 16,8 tys. km przebiegu, fabryczna folia i zabezpieczenia na wielu elementach sprawiają, że samochód wygląda niemal jak nowy.
Czytaj dalej Ferrari 348TB 1992 – SPRZEDANE

Ferrari Dino 208 GT4 1974 – SPRZEDANE

Dino 208 GT4 zostało stworzone na rynek włoski, kiedy Enzo Ferrari zdecydował zmniejszyć 3-litrowy silnik V8 modelu 308 GT4 do 2 litrów, co pozwoliło ominąć lokalny podatek ekologiczny. Sportowego charakteru mu nie brakowało – moc 180 KM była osiągana przy niebotycznych 7700 obr./min, co pozwalało rozpędzić się do 220 km/h. Zewnętrznie od mocniejszego brata różnił się jedynie szczegółami, takimi wloty powietrza w kolorze aluminium. Na ulicy przykuwa spojrzenia niezwykle modną ówcześnie sylwetką klina, stworzoną przez Bertone. Między 1975 a 1980 rokiem powstało ich zaledwie 840. W ogłoszeniu – przepiękny egzemplarz zakupiony z włoskiej kolekcji, czarujący połączeniem niebieskiego metalizowanego lakieru z beżowo-niebieskim wnętrzem.
Czytaj dalej Ferrari Dino 208 GT4 1974 – SPRZEDANE

Ferrari 250 GTO replika 1962 – UK

Ponadczasowe Ferrari 250 GTO jest bez wątpienia jednym z najwspanialszych i z całą pewnością – najdrożej sprzedanym klasykiem na świecie. Zbudowane w zaledwie 39 egzemplarzach, za każdym razem gdy pojawia się na aukcji budzi mrowienie u fascynatów na całym świecie. Wystawione na licytację w Goodwood zachwyca w każdym calu, choć jest tylko… repliką. Nadwozie o numerze ‘4087 GT’ wyjechało z fabryki jako model Ferrari 250 GTE 2+2 w 1962 roku, a swoje nowe życie otrzymało w firmie karoseryjnej Carrozzeria Allegretti w 1978 roku. Dziś daje możliwość poznania największej motoryzacyjnej legendy za kilka procent jej wartości. Oczekiwana cena – około 2,3-2,9 mln PLN.
Czytaj dalej Ferrari 250 GTO replika 1962 – UK

Ferrari Testarossa 1991 – SPRZEDANE

Ferrari Testarossa jest jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii marki. Nigdy wcześniej nie zbudowano supersamochodu, który sprzedałby się w ilości 7 tysięcy egzemplarzy. Dziś to ikona – nie tylko motoryzacji, ale i całej popkultury. Cena jaką trzeba zapłacić za idealny egzemplarz wciąż nie jest wysoka. Ten z przebiegiem 54 tys. km oferowany jest w Wielkiej Brytanii. Na zdjęciach doskonałego motoryzacyjnego fotografa, Tima Scott’a, prezentuje się wręcz fenomenalnie.
Czytaj dalej Ferrari Testarossa 1991 – SPRZEDANE

Ferrari F40 1992 – USA

Ferrari F40 powstało dla uczczenia 40. rocznicy firmy i zawierało w sobie wszystkie najlepsze pierwiastki marki. To konstrukcja wyścigowa wykorzystująca doświadczenie zdobyte w Formule 1, wyposażona w dwie turbosprężarki, oszałamiająca surowym charakterem, mocą i brzmieniem. Z 1315 wyprodukowanych egzemplarzy, 213 zostało przygotowanych w specyfikacji na rynek amerykański. Ta na licytacji jest ostatnią z nich i posiada mniej niż 10000 mil udokumentowanego przebiegu.
Czytaj dalej Ferrari F40 1992 – USA

Ferrari 275 GTB/4 1967 – SPRZEDANE

Ferrari 275 GTB/4 charakteryzowała 300-konna jednostka V12 z czterema wałkami rozrządu i po raz pierwszy w Ferrari – układ transaxle oraz niezależne zawieszenie tylnej osi. Można się zakochać w jego technicznym wyrafinowaniu, jednak to nie wszystko… wystarczy popatrzeć na zdjęcia. Jego piękno to również wspaniała sylwetka i oszałamiające wnętrze. Choć od prezentacji modelu minęło już niemal pół wieku, serca miłośników motoryzacji porusza niezmiennie i nic nie wskazuje na to, by kiedykolwiek się to zmieniło.
Czytaj dalej Ferrari 275 GTB/4 1967 – SPRZEDANE

Ferrari 512 BBi 1983 – SPRZEDANE

Berlinetta Boxer wyglądała dokładnie tak, jak marzenia nastolatków na przełomie lat 70-tych i 80-tych. Ba, stworzona przez Pininfarinę agresywna sylwetka klina była synonimem ultra szybkiego sportowego samochodu odwzorowywaną nawet przez każde dziecko. Ferrari 512 BBi zaprezentowane zostało w 1981 roku, a nowością w nim był wtrysk K-Jetronic, ułatwiający codzienną eksploatację. W ciągu 3 lat wyprodukowano ich 1007 – siedmiokrotnie mniej, niż późniejszej Testarossy. Choć model długo czekał na docenienie przez kolekcjonerów, w ciągu ostatniego roku ceny wzrosły dwukrotnie. Za ten piękny egzemplarz nowy nabywca zdecydował się zapłacić 263200 euro (+ prowizja domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ferrari 512 BBi 1983 – SPRZEDANE

Ferrari 250 GT/L Lusso 1963 – SPRZEDANE

Oto model, w którym Pininfarina wzniosła się na absolutne szczyty motoryzacyjnego piękna. Ferrari 250 GT/L Lusso. Pod maską drzemie tu słynne V12 Colombo, lecz od samego początku nikt tego samochodu nie traktował jak wyścigówkę. Lusso oznacza luksus – tu objawiał się w postaci przepięknie urządzonego wnętrza, w którym każdy chciałby odbyć jak najdłuższą podróż. Kosmetycznie restaurowany w latach 80-tych samochód wciąż urzeka – nowy nabywca zdecydował się za niego zapłacić 1624000 euro + prowizja (w sumie grubo ponad 7 milionów złotych).
Czytaj dalej Ferrari 250 GT/L Lusso 1963 – SPRZEDANE

Ferrari 275 GTB/4 1967 – SPRZEDANE

Ferrari 275 GTB/4 zostało zapamiętane jako ostatnie z klasycznych, tradycyjnie stylizowanych przedniosilnikowych Ferrari, było też z nich najmocniejsze. 300 KM z silnika V12 o pojemności 3,3 l było w latach 60-tych wartością kosmiczną, dostępną jedynie dla najbogatszych. Wśród 330 nabywców znalazł się John Frankenheimer, reżyser (Ronin, Wyspa doktora Moreau, Uwikłany), którego samochód pojawi się teraz na licytacji RM Auctions. Przywrócony do fabrycznego blasku, może być ozdobą każdej kolekcji. Sprzedany za 3,325 mln USD (ok. 12,4 mln PLN).
Czytaj dalej Ferrari 275 GTB/4 1967 – SPRZEDANE

Ferrari 288 GTO 1984 – SPRZEDANE

Ferrari 288 GTO to jedna z najbardziej egzotycznych maszyn zbudowanych wg homologacji rajdowej Grupy B. Podwójnie doładowane V8 o pojemności zaledwie 2,8 l już w cywilnej wersji osiągało 400 KM czyniąc samochód najszybszym seryjnym samochodem swoich czasów. Choć wizualnie samochód przypominał Ferrari 308/328, był znacznie szerszy i dłuższy, na dodatek silnik zamontowano tu w innym układzie (wzdłużnie, co zapewniało lepszy dostęp serwisowy). Licytowane Ferrari 288 GTO to szczególny egzemplarz – jako nowy kupiony przez pana Matsudę i włączony do jego legendarnej kolekcji, obejmującej wówczas m.in. trzy sztuki 250 GTO. Podczas aukcji uzyskał kwotę 2,5 mln USD, będące rekordem świata dla tego modelu!
Czytaj dalej Ferrari 288 GTO 1984 – SPRZEDANE