Archiwum kategorii: Ferrari

Ferrari 328 GTS 1987 – SPRZEDANE

Ferrari 328 GTS to wersja targa następcy popularnego modelu 308. Jego centralnie umieszczony silnik V8 powiększono z 3.0 do 3.2 l, poprawiając osiągi i unowocześniając nieco wygląd samochodu. Zaprojektowana przez Leonardo Fioravanti’ego z Pininfariny sylwetka wciąż prezentowała się imponująco, co pozwoliło na sprzedaż 7400 sztuk modelu (łącznie wersji GTS i GTB) w latach 1985-89. Do dziś ten model uchodzi za najłatwiejsze i najtańsze w utrzymaniu auto włoskiej marki, choć jego ceny systematycznie rosną. Ten przepiękny egzemplarz ma zaledwie 26 tysięcy mil przebiegu i obszernie udokumentowaną historię serwisową. Uzyskana cena: ok. 309 tys. PLN (wliczając prowizję).
Czytaj dalej Ferrari 328 GTS 1987 – SPRZEDANE

Ferrari Enzo 2004 – SPRZEDANE

Ferrari Enzo powstało w limitowanej do zaledwie 399 sztuk serii produkcyjnej, a każdy nabywca nowego samochodu był skrupulatnie dobierany przez dealerów, tak żeby samochody nie trafiły w niepowołane ręce, do ludzi nie związanych w odpowiedni sposób z duchem marki. Po czasie te absolutnie fenomenalne samochody zmieniały właścicieli, z których nie każdego życiorys może być chlubą i wzorem. Ten egzemplarz z przebiegiem zaledwie 1285 mil został zarekwirowany przez National Crime Agency – brytyjską organizację do walki z przestępczością zorganizowaną, a dochód ze sprzedaży zostanie przekazany do państwowego budżetu. Dzięki temu licytacja odbyła się bez ceny minimalnej, choć choć i tak osiągnęła imponujące 5,26 mln PLN (po doliczeniu prowizji domu aukcyjnego). 660 KM z sześciolitrowej wolnossącej jednostki, przyspieszenie do 200 km/h w 9,5 s i prędkość maksymalna powyżej 350 km/h wciąż działają na wyobraźnię, choć przy tak szybko rosnącej wartości kolekcjonerskiej trudno przypuszczać, że nowy nabywca będzie miał odwagę korzystać w pełni z tych możliwości…
Czytaj dalej Ferrari Enzo 2004 – SPRZEDANE

Ferrari 308 GTB 1977 – SPRZEDANE

Stylowe, piękne, ponadczasowe… pracujący dla Pininfariny Leonardo Fioravanti stworzył dla Ferrari projekty niezwykłe. Obok Ferrari Daytony i Dino był to następca tego ostatniego, Ferrari 308 GTB. Na aukcji Bonhamsa licytowany będzie egzemplarz z najbardziej poszukiwanej pierwszej serii produkcyjnej, wyposażony w karoserię z laminatu. Lżejsze o 80 kg od swojego następcy z nadwoziem stalowym, jest jedną z 712 stworzonych sztuk. Ten zadbany egzemplarz w brytyjskiej specyfikacji z kierownicą po prawej stronie ma na liczniku aktualnie 68 tys. mil i został sprzedany za imponujące 691 tys. PLN (już z prowizją domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ferrari 308 GTB 1977 – SPRZEDANE

Ferrari 348TS 1994 – SPRZEDANE

Zachowane w niemal fabrycznym stanie klasyki mają niezaprzeczalny urok. Jest w nich coś tajemniczego i fascynującego zarazem, szczególnie gdy mówimy o samochodach kultowej włoskiej marki. To Ferrari 348TS zachowało jeszcze na wielu elementach fabryczną folię. Jest jak nigdy nie rozpakowany prezent, którego właściciel chciał ustrzec przed upływem czasu. Pierwotna, stworzona przez Pininfarinę forma w dalszym ciągu wygląda, jakby dopiero wyjechała z salonu. Choć oczekiwana kwota nie mieści się w żadnej dostępnej wycenie modelu, z pewnością samochód bez problemu znajdzie nabywcę.
Czytaj dalej Ferrari 348TS 1994 – SPRZEDANE

Ferrari Dino 246GT 1972 – UK

Ferrari Dino 246GT może absolutnie zachwycić – wspaniałą sylwetką, pięknie wykończonym wnętrzem, jak i właściwościami jezdnymi. Z centralnie umieszczoną jednostką V6 mającą korzenie w Formule 2, było samochodem gotowym oczarować każdego wprawnego kierowcę. Z pewnością minęły już czasy, kiedy z powodu mniejszej ilości cylindrów nie było w pełni poważane przez kolekcjonerów. Ten przepiękny, odrestaurowany w latach 90-tych egzemplarz pochodzi z samego końca produkcji, posiadając wszystkie udoskonalenia wprowadzane w trakcie produkcji. Oczekiwana na aukcji cena to ok. 1,4 – 1,7 mln PLN.
Czytaj dalej Ferrari Dino 246GT 1972 – UK

Ferrari 250 GT/L Lusso 1963 – SPRZEDANE

Zachwyca sylwetką i techniką, doskonałym połączeniem kolorystycznym i wspaniałym brzmieniem. Ferrari 250 GT/L Lusso to fenomenalne dzieło, najbardziej luksusowa wersja serii “250”. 12-cylindrowy silnik został tu zaprzęgnięty by jak najlepiej przewieźć dwójkę pasażerów i ich bagaż. Na licytacji egzemplarz numer 84 z 350 wyprodukowanych sztuk, stale serwisowany i przepięknie zachowany, sprzedany został za 2,016 mln euro (ok. 8,27 mln PLN, wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ferrari 250 GT/L Lusso 1963 – SPRZEDANE

Ferrari 288 GTO 1985 – SPRZEDANE

Ferrari 288 GTO zostało zbudowane wg homologacji rajdowej Grupy B. Choć nie dane mu było podbić rajdowych tras, 272 wyprodukowane egzemplarze przebojem weszły do panteonu największych motoryzacyjnymi legend. Stylistycznie wóz jest rozwinięciem modelu 308 GTB Pininfariny, choć nie brak tu również nawiązań do legendarnego 250 GTO, chociażby w postaci nacięć na tylnych błotnikach. Licytowany wóz jest jednym z pierwszych – ma numer nadwozia 6. i poszukiwane wyposażenie w postaci klimatyzacji i elektrycznych szyb. Uzyskana cena: 1,94 mln euro (ok. 7,82 mln PLN, już uwzględniając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ferrari 288 GTO 1985 – SPRZEDANE

Ferrari F40 1991 – SPRZEDANE

Ferrari F40 to ostatni samochód stworzony pod okiem Il Commendatore, czyli legendarnego Enzo Ferrari. To odpowiedź na Porsche 959 i Lamborghini Countach, budowane jako ukoronowanie 40-letniej tradycji budowania samochodów wyścigowych i często określane jako najwybitniejsze Ferrari w historii. Podwójnie doładowane V8 produkowało tu 478 KM, co pozwoliło na skonstruowanie pierwszego produkcyjnego samochodu na świecie zdolnego przekroczyć 200 mil/h. Regularnie serwisowany egzemplarz z przebiegiem 41 tys. km sprzedany został za 1,008 mln euro (ok. 4,11 mln PLN, po uwzględnieniu prowizji domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ferrari F40 1991 – SPRZEDANE

Ferrari 308 GTB 1977 – SPRZEDANE

Wczesny, gaźnikowy, jeden z pierwszych ze stalowym nadwoziem – Ferrari 308 GTB z 1977 roku był gwiazdą licytacji Auctionaty w Berlinie. To jedna z 2857 wyprodukowanych sztuk, która uzyskała sławę m.in. dzięki serialowi Magnum. Samochód warty zainteresowania, a prezentacja oferty (co godne pochwały) zawierała szczegółowy opis stanu technicznego w pięciostopniowej skali. Mamy w nim oceniony stan blacharki, lakieru, części chromowanych, uszczelek, części gumowych, szyb, opon, wnętrza, komory silnika, jednostki napędowej i bagażnika. W rezultacie to “3+” – pojazd używany, z naturalnymi śladami eksploatacji, bez znaczących ognisk rdzy i nie wymagający natychmiastowych napraw. Kupujący zaszalał, kładąc na stół imponujące 105230 euro (ok. 424000 PLN).
Czytaj dalej Ferrari 308 GTB 1977 – SPRZEDANE

Ferrari 308 GTBi 1983 – SPRZEDANE

Ferrari 308 GTBi należało do tańszej linii napędzanej silnikami V8, lecz zarówno jego sylwetka, jak i mechanika stoją na najwyższym poziomie. Zastosowany układ wtryskowy był nowością, pozwalającą zredukować emisję spalin. We wnętrzu wyróżniał się zegarem i wskaźnikiem temperatury oleju przeniesionymi na centralną konsolę. Choć był to samochód projektowany jako nadający się do codziennej jazdy, dzięki rezygnacji ze wspomagania kierownicy czy automatycznej skrzyni biegów zachował zdecydowanie męski charakter, zawsze kojarzony z tą wyjątkową marką. W ogłoszeniu samochód z przebiegiem zaledwie 35 tysięcy kilometrów, z rzadką opcją przepięknej skórzanej tapicerki.
Czytaj dalej Ferrari 308 GTBi 1983 – SPRZEDANE