Fiat 126p 1978 – SPRZEDANY

Fiat 126 został zaprezentowany na Turin Motor Show w 1972 roku z zadaniem zastąpienia modelu 500. Choć powtarzał jego mechaniczny schemat, oferował zupełnie nową stylistykę, znacznie powiększone nadwozie, więcej miejsca w kabinie i wyższy poziom bezpieczeństwa. Wśród technicznych nowości przeniesiono zbiornik paliwa pod tylną kanapę, zastosowano zsynchronizowaną skrzynię biegów (poza jedynką) i układ kierowniczy typu zębatkowego. Silnik – chłodzony powietrzem, dwucylindrowy – pozostał ten sam. Podobnie jak w modelu 500R, pojemność skokowa wynosiła 594 cm³, a moc 23 KM. Ten egzemplarz ma świetny kolor, doskonały stan i przezroczyste kierunkowskazy, upodabniające go do włoskiego pierwowzoru.

Fiat 126p
Rocznik: 1978
Przebieg: 54390 km
Pojemność: 594 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 23 KM

Do zaoferowania jedna z perełek mojej kolekcji, w moim posiadaniu od przeszło 5 lat – dokładnie w takim stanie, w jakim oferuję go kolejnemu właścicielowi.
Odświeżona (około 6 lat wstecz) powłoka lakiernicza jest w perfekcyjnym stanie, tak samo z resztą, jak cała reszta: silnik (600 ccm) wraz w wszystkimi oryginalnymi i kompletnymi obudowami, komora silnika, wnętrze i wszystkie elementy wyposażenia Fiata.

Ogólnie samochód jest w bardzo dobrej kondycji – zarówno blacharsko, lakierniczo, jaki i mechanicznie – słowem: pod każdym możliwym względem samochód jest wart polecenia nawet najbardziej wybrednym koneserom motoryzacji z minionych lat.

Z reguły o “małym fiacie” niewiele można napisać w kwestiach “wartości dodanych”, poza tymi stricte sentymentalnymi, jednak mój egzemplarz rzeczywiście jest wyjątkowy, a jego stan oraz oryginalne/akcesoryjne elementy wywołują mokry sen wielbiciela klasycznej motoryzacji:
– oryginalny włoski chromowany korek wlewu paliwa (wolnorynkowa wartość ok. 400 zł),
– oryginalny włoski chromowany uchwyt otwierania pokrywy silnika (wolnorynkowa wartość ok. 400 zł),
– reflektory przednie oryginalne Giannini (wraz kierunkowskazami) – praktycznie niedostępny rarytas,
– felgi oryginalne z logo FIAT, również niedostępny praktycznie rarytas,
– lusterko boczne Cromodora Astro (mega rzadki okaz, wolnorynkowa wartość ok. 1000 zł).
oraz wiele innych gadżetów i akcesoriów pochodzących oczywiście z okresu pięknych czasów, kiedy motoryzacja miała jeszcze niezapomniany zapach niebieskiej benzyny.

Samochód ostatnie 5 lat spędził w ogrzewanym garażu, regularnie przepalany i “jeżdżony” – więc nie jest to zastany samochód, w którym zaraz po zakupie trzeba będzie wymieniać wszystkie uszczelnienia etc.