Fiat 126 BIS 1988 – SPRZEDANY

Fiat 126 BIS był całkowicie nową próbą zinterpretowania popularnego miejskiego modelu. Dokładnie policzona ilość zmian konstrukcyjnych dochodzi ponoć do 800, co pokazuje skalę, z jaką przeprowadzono modernizację. Podstawową zmianą było zastosowanie silnika o pojemności 0,7 l, po raz pierwszy w tym aucie chłodzonego cieczą. Położono go na wzór dawnego modelu 500 Giardiniera pod podłogą, co pozwoliło uzyskać drugi bagażnik, za plecami pasażerów tylnej kanapy. Jego objętość robiła wrażenie, a dodatkowo niejednokrotnie wybawieniem była możliwość składania oparć tylej kanapy. Wyprodukowano 190361 BISów w latach 1987-91, a jego produkcję zakończono w momencie wprowadzenie do produkcji w Tychach modelu Cinquecento. Choć był zdecydowanie wygodniejszy, szybszy i bardziej uniwersalny od zwykłego Malucha i planowany był jako jego następca, sukces był umiarkowany. Dziś już na drogach ich się praktycznie nie spotyka, a egzemplarz taki jak ten to prawdziwy ewenement.

Fiat 126 BIS
Rocznik: 1988
Przebieg: 47000 km
Pojemność: 700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 30 KM

Prezentowanego pojazdu chyba nikomu nie trzeba przedstawiać.
Mały Fiat – czyli 126 w wersji BIS zachowany w idealnym i oryginalnym stanie – dodatkowym smaczkiem dla koneserów jest fakt, iż jest to wersja eksportowa w limitowanym kolorze Rosso Corsa.

Samochód sprowadzony został z Belgii, gdzie posiadał jedynego właściciela. Pojazd utrzymany jest w naprawdę perfekcyjnym stanie, cały osprzęt zamontowany jest oryginalny (np. aparat zapłonowy magneti marelli itd). Fabrycznie zamontowany silnik Lancii o pojemności 700 ccm, pracuje idealnie – nie zanotowano problemów z odpalaniem czy na zimnym czy na ciepłym silniku, nie posiada żadnych wycieków płynów eksploatacyjnych.

Zawieszenie jak na niegdysiejszego połykacza tras Polska – Włochy przystało jest sztywne, stabilne, bez żadnych luzów na kierownicy. Prowadzi się go pewnie, 30 KM generowanych przez jednostkę napędową sprawia wrażenie bardzo żwawych i jeździ się tym naprawdę przyjemnie.

Dla wszystkich, którzy poszukują powrotu do przeszłości – zdecydowanie wywoła uśmiech na twarzy oraz przywoła wspomnienia pierwszego samochodu.

Z bardziej konkretnych informacji – zdecydowanie unikat na skalę europejską – cała blacharka oryginalna i w świetnym stanie. Progi, podłoga, doły drzwi – fenomenalnie zachowane.

Oczywiście dla nowego nabywcy komplet dokumentów eksportowych oraz komplet dokumentów z salonu FIAT, w którym został nabyty maluch.