Fiat 130 Coupe 1972 – SPRZEDANY

Obok Rolls-Royce’a Camargue był jednym z dwóch dużych coupe zaprojektowanych przez studio Pininfarina w latach 70-tych i powszechnie uważany jest za zdecydowanie bardziej udany projekt. Elegancki i luksusowy model kategorii Gran Turismo powstał na bazie 130 w wersji sedan, który to ukazał się dwa lata wcześniej. Fiat 130 Coupe posiadał parę drzwi, cztery miejsca i 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 165 KM. Pomiędzy 1971 a 1977 rokiem zbudowano ich 4491 sztuk, a okaz wystawiony na aukcji jest jednym z pierwszych 250 wyprodukowanych. Wykończony jest w kolorze ciemnoniebieskim z pomarańczowo-brązowym, aksamitnym wnętrzem. Samochód jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, a na liczniku przebiegu widnieje zaledwie 18000 kilometrów. Ten stylowy i ponadczasowy samochód wyceniony został na 20 – 25 tys. euro, czyli 85 – 105 tys. złotych. Licytowany bez ceny minimalnej sprzedał się za 11 500 euro.

Link: https://www.bonhams.com/auctions/24103/lot/309/

Lot 309
FIAT 130 COUPÉ 1972
€20,000 – 25,000
£17,000 – 22,000
To be sold without reserve
LES GRANDES MARQUES DU MONDE AU GRAND PALAIS
13:30 CET

PARIS, THE GRAND PALAIS

1972 FIAT 130 Coupé
Coachwork by Pininfarina
Chassis no. 0000204
Engine no. 130-000-0010965

•Styled and built by Pininfarina
•Believed only 18.000 kms from new
•Automatic transmission
•Registered in Italy

One of two large coupés styled by Pininfarina in the 1970s, the other being the Rolls-Royce Camargue, the FIAT 130 Coupé was arguably the more successful design. Based on the 130 saloon that had appeared two years previously, FIAT’s flagship model was introduced in 1971. A two-door four-seater, the 130 Coupé used only the larger (3.2-litre, 165bhp) version of the saloon’s twin-overhead-cam V6 engine while retaining the latter’s all-independent suspension and four-wheel disc brakes. Borg Warner three-speed automatic or a ZF five-speed manual gearbox were the transmission options, while power assistance for the steering came as standard. Top speed of this elegant and luxurious Gran Turismo was 190km/h (manual) or 185km/h (auto). Production of the 130 Coupé ended in 1977 after 4,491 had been built.

Chassis number '204′, and thus one of the first 250 produced, this stunning FIAT 130 Coupé is finished in the most attractive period colour combination of dark blue with orange/brown velvet interior. The car is equipped with the user-friendly automatic gearbox, and shows a mere 18,000 kilometres on the odometer, a figure that its overall condition, and particularly that of the interior, suggests is correct. Described by the vendor as in generally good-to-very-good condition, the car benefits from a recent service and comes with related bills and Italian registration documents. A most stylish and timeless Pininfarina design, and certainly a much-underrated Gran Turismo from FIAT.