Fiat 500 R Giardiniera 1967 – ok. 96500 PLN – Holandia

Fiat 500 to włoska legenda, która zmotoryzowała słoneczną Italię. Dziś stał się już kultowym malcem, na bazie którego Fiat cały czas tworzy nowe odsłony pięćsetki. Pierwsza generacja Fiata 500 nazwana została “Topolino”, czyli po włosku mała mysz 🙂 Myszka produkowana była w latach 1936 – 1955 z przerwą na drugą wojnę światową. Po niej nastał czas na model “Nuova”, czyli po prostu nowego Fiata 500. I tak jak Topolino, doczekał się on wersji kombi nazwanej Giardiniera. Wprowadzona w 1960 roku służyła dzielnie nie tylko jako samochód do transportu ludzi, ale również za samochód dostawczy. “Ogrodniczka” (bo tak można przetłumaczyć jej nazwę) miała rozstaw osi zwiększony do 1940 mm i kiedy jechał nią tylko kierowca, mogła zabrać aż 200 kg ładunku. Jej dach, tak jak zwykłej pięćsetki, posiadał materiałową odsłanianą część. Kolejną ciekawą cechą dzielnego dostawczaka były drzwi, za granicami naszego kraju nazywane “suicide doors” czyli drzwiami samobójców, u nas natomiast “kurołapkami” – oczywiście obydwie nazwy bezpośrednio odnoszą się do ich możliwych zastosowań. Jedna z 327 tysięcy wyprodukowanych sztuk (licząc łącznie z późniejszymi egzemplarzami Autobianchi) właśnie trafiła na sprzedaż. Fiat 500 R Giardiniera w olśniewającym stanie, z nowym lakierem, przepiękną tapicerką, chciałoby się powiedzieć lepszy niż wyszedł z fabryki, oferowany jest w zawrotnej kwocie około 95 tysięcy złotych.


Link: http://ruylclassics.nl/ClassicCars/fiat-500-r-giardiniera-feb-1967/?taal=EN

Fiat 500 R Giardiniera – February 1967

Brand Fiat
Type 500 R Giardiniera
Motor 2cyl 594cc, 13kw/18hp gasoline, manual transmission 4 speed
Mileage 39.189 km
Year February 1967
Colour Exterior Azzurro Oceania, interior Red imitation leather
Price € 22.500,00

Original Dutch, Fiat 500 Giardiniera with license plate 41-11-BL newly delivered by former Fiat dealer Baan & Reyne in Wormeveer – Zaandam in an exceptionally pristine condition.

Purchased by us a few years ago in an almost complete factory paint and rust-free condition. Despite our commitment to authenticity and originality, we decided to provide the patinated paintwork with a new lacquer. Everything is completely documented with numerous pictures before and during the work. Fully original interior. Heavily invested in technique, including new clutch, shock absorbers, suspension bushings, overhauled brake system, starter and dynamo.

Hardly comparable and an almost irreplaceable example. Costs incurred for paint job, technique and cleaning of the undercarriage are absolutely not in relation to the selling price.