Fiat 500L 1970 – 59000 PLN – Warszawa

Fiat 500L (Lusso) to bardziej bogato wyposażona wersja standardowego modelu 500F. Choć ma mniej niż 3 m długości, w pięknie odrestaurowanym stanie przykuje na drodze każde spojrzenie i pozwoli zaświadczyć sympatii i życzliwości, na jaką trudno liczyć w jakimkolwiek innym samochodzie. Ten przeszedł pełną rekonstrukcję, dzięki czemu prezentuje się i jeździ jak nowe auto, a może nawet nieco lepiej. Służył jako auto pokazowe firmy zajmującej się chromowaniem, stąd wiele dodatkowych detali, zarówno pod maską, jak i na nadwoziu, otrzymało tą szlachetną powłokę. We wnętrzu zamiast skaju odnajdziemy piękną skórę, na zewnątrz – gustowne zderzaki z galeryjkami. Taki Fiacik to przepiękny gadżet, ale i praktyczne auto, które doskonale sprawdzi się w miejskim ruchu.

Zdjęcia z renowacji

Fiat 500L
Rocznik: 1970
Przebieg: 88000 km
Pojemność: 500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 18 KM

Cena: 59000 PLN

Fiat 500L (luxus) z 1970 roku, najbardziej dopracowany ze wszystkich 500-tek.
W modelu wyeliminowano wszelkie mankamenty poprzednich wersji.
W związku z tym jest to wersja najbardziej praktyczna we współczesnym, nawet codziennym użytkowaniu.

Samochód został poddany całkowitej renowacji, która trwała od października 2015 do maja 2016.
Auto odrestaurowywane było z myślą eksponowania na imprezach targowych i zlotach jako wizytówka mojej firmy http://www.classicchrom.pl.
W związku z tym zostało pieczołowicie odbudowane od podstaw w firmie zajmującej się profesjonalną odbudową klasyków, nagradzanej za swoje prace na różnych branżowych imprezach.

Samochód został rozebrany do gołej karoserii, usunięte zostały wszystkie stare powłoki lakiernicze, po czym wszystkie elementy zużyte, zardzewiałe lub te które można zastąpić częścią nową zostały wymienione.
To czego nie dało się kupić zostało naprawione i odpowiednio zabezpieczone.
Tapicerka została wykonana ze skóry na wzór starej skajowej.
Silnik dodatkowo wyciszony matami wygłuszającymi.
W miarę możliwości śrubki zostały wymienione na nierdzewne, te których nie dało się wymienić zostały ponownie ocynkowane lub pochromowane.
Auto ma wiele chromowanych dodatków, które dodatkowo podkreślają jego klasyczny wygląd.

Wszystkie wiązki elektryczne zostały wymienione na nowe.
Elementy zawieszenia zostały dokładnie oczyszczone z rdzy i zabezpieczone lakierem proszkowym lub wymienione na nowe, układ hamulcowy jest nowy w miedzi.
Wszystkie profile zamknięte, styki blach, zawiasy, połączenia śrubowezabezpieczone antykorozyjnie, smarem miedzianym lub specjalnym woskiem.

Przeprowadzona została kosmetyka silnika, korpus szkiełkowany, na nowo pomalowano panele, odnowiono ocynki, niektóre rzeczy zostały pochromowane, osprzęt odnowiono lub wymieniono na nowy.
Łączny koszt wszystkich zakupionych nowych elementów to niemal 14000 PLN (wszytko udokumentowane fakturami).

W stosunku do oryginału zyskał nowe zderzaki z galeryjkami, ma sporo więcej chromu (zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz), co moim zdaniem dodało mu wdzięku.
Zyskał bardziej praktyczną skórzaną tapicerkę.
Pozostałe elementy, w tym silnik, zostały tak jak w oryginale 500 cm, żadnych przekładek z malucha.
Przebieg (w tej sytuacji raczej informacja bez znaczenia ) 88000 km.

Cena 59 000 PLN, za praktycznie nowy samochód 😉
Wg. niemieckiego zestawienia „classic data” auto zyskuje z roku na rok o średnio 18%.
Mam sporo zdjęć z naprawy, renowacja była dokumentowana.

Telefon: +48 695 295 055
Miejscowość: Warszawa