Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 500 F 1967 – 59000 PLN – Poznań

Fiat 500 F to piękny samochodzik, który zmotoryzował powojenne Włochy. Model z roku ’67 był przedostatnim, na którego tylnej klapie mogliśmy spotkać oznaczenie “Nuova 500” – nowa pięćsetka (“starą” był Fiat Topolino). We wnętrzu odnajdziemy okrągły licznik, białą kierownicę i rozsuwany, winylowy dach, zamieniający tego uroczego malucha niemal w kabriolecik. To bardzo prosty samochód, który technicznie był protoplastą naszego “malucha”, ale w takiej odmianie i wykończeniu jest doskonałym przykładem włoskiego szyku i dowodem na to, że aby być stylowym, wcale nie trzeba być bogatym. Ten egzemplarz ma świetną i gustowną kolorystykę, dokładnie taką, z jaką opuścił fabrykę. Przeszedł gruntowną, bezkompromisową renowację, dzięki której cieszy oczy jak nowy samochód.
Czytaj dalej Fiat 500 F 1967 – 59000 PLN – Poznań

Polski Fiat 125p 1976 – 35900 PLN – Swarzędz

Produkcję Fiata 125 na włoskiej licencji rozpoczęto w Polsce 28 listopada 1967 roku. Był on hybrydą łączącą włoskiego Fiata 125 i konstrukcyjnie starszy model 1300/1500. Ten następca przestarzałej Warszawy, tak jak i ona sama, był marzeniem wielu ludzi. Kto pamięta czasy świetności tego modelu na polskich drogach, nie będzie się dziwić, że okaz z ogłoszenia zakupiony został w Pewexie. Duży Fiat, który 30 lat spędził w garażu u pierwszego właściciela, przeszedł szereg zabiegów renowacyjnych, aby odzyskać świeżość auta z fabryki. Zadbany i odnowiony, w pełni sprawny samochód dziś szuka nowego właściciela, który doceni zaangażowanie i nakłady poniesione podczas przywracania Fiata do fabrycznego stanu.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1976 – 35900 PLN – Swarzędz

Fiat 130 Coupe 1974 – 130000 PLN – Poznań

Fiat już nigdy później nie był tak luksusowy. Kosztował trzykrotnie więcej niż model 132, a jego wyjątkowość dostrzec dziś możemy w wielu aspektach. Zaprojektowany w renomowanym studio Pininfarina Fiat 130 Coupe to następca modelu Dino. Debiutował w 1971 roku, w dwa lata po wersji sedan, i był od niego stylistycznie o wiele odważniejszy, niezwykle awangardowy. To bodaj pierwszy samochód, w którego sylwetce możemy odnaleźć tyle linii prostych, co zresztą wyznaczyło stylistyczne trendy na całą dekadę. Pod maską – jak u poprzednika – doskonałe V6, o brzmieniu tak rasowym, że wydobywać może się jedynie z włoskiej duszy. Wnętrze – szczególnie w naszym egzemplarzu – niezwykle odważne, pomarańczowe, z doskonale miękkim welurem, niepowtarzalnym zapachem i drewnem, które zupełnie nie przypomina nadchodzącej już powoli ery cieniutkich fornirów. Technicznie – niezależne zawieszenie wszystkich kół, przy każdym hamulce tarczowe, trzystopniowa skrzynia automatyczna. Jego popularność zniszczył kryzys naftowy, co zresztą nie powinno dziwić, on nie tylko był drogi w zakupie, lecz naprawdę lubił wypić. Do jesieni 1977 roku powstało w sumie 4491 sztuk. Ta jest wyjątkowo pięknie zachowana.
Czytaj dalej Fiat 130 Coupe 1974 – 130000 PLN – Poznań

Polski Fiat 126p 1983 – 23000 PLN – Nienadowa

Przez dwa dziesięciolecia był najpopularniejszym samochodem w Polsce, choć dziś po nim na ulicach został głównie sentyment. Oczy się radują, gdy patrzy się na egzemplarz zachowany w oryginalnym stanie, wyposażony jeszcze w chromowane zderzaki. Ten Polski Fiat 126p to już wersja 650E (ekonomiczna) – dostępna od 1982 roku, ze zmienionym gaźnikiem i tłumikiem wylotu spalin, co pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa o około 7%. Samochód wciąż jest w rękach pierwszego właściciela, który utrzymuje go w stałej sprawności technicznej.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 23000 PLN – Nienadowa

Fiat Dino Spider 1967 – SPRZEDANY

Fiat Dino narodził się z umowy zawartej pomiędzy Fiatem i Ferrari, a podpisanej na potrzeby Maranello, aby przyspieszyć budowę wystarczającej ilość silników Dino. Chodziło o homologację sześciocylindrowego silnika do Formuły 2, której gwarantem miało być co najmniej 500 działających jednostek. Konwersję wyścigowego silnika do użytku drogowego i produkcji seryjnej powierzono inżynierowi Aurelio Lampredi, który wcześniej zaprojektował kilka 4-cylindrowych silników Ferrari. Dzięki swoim właściwościom i niesamowitej wydajności, cudowny dwukrzywkowy, wysokoobrotowy silnik V6 znalazł szerokie zastosowanie w obu firmach. Znany jest zwłaszcza z modeli Lancia Stratos i Ferrari Dino. Fiat Dino dostępny w dwóch wersjach 2,0 i 2,4 litra był oferowany zarówno jako coupé stworzone przez Bertone, jak i Spider zaprojektowaną przez Pininfarinę. Obok o wiele droższego Dino 206 GT wersje marki Fiat techniczne łączyły się jedynie silnikiem V6. Mechanika Fiata cechowała się zupełnie innym podejściem: silnik z przodu, napęd na tylne koła, przednia oś z podwójnymi wahaczami, z tyłu sztywna oś, 5-biegowa ręczna skrzynia i hamulce tarczowe przy czterech kołach. Spider, aby zrównoważyć ciężar sztywniejszego nadwozia, miał aluminiową pokrywę bagażnika. Okaz prezentowany na aukcji to atrakcyjny 2-litrowy Spider, wykończony w kolorze Bleu Francia z czarnym wnętrzem ze skaju. Samochód przeszedł gruntowny przegląd mechaniczny w 2017 roku. Gotowy do jazdy i cieszenia się z życia, stanowi fantastyczną okazję do zakupu jednego z najlepszych włoskich samochodów sportowych z lat 60-tych. Licytowany w Portugalii bez ceny minimalnej, sprzedany został za 103,5 tys. euro, czyli około 454 tysiące złotych.
Czytaj dalej Fiat Dino Spider 1967 – SPRZEDANY

FSO 125p 1988 – 27700 PLN – Poznań

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – 27700 PLN – Poznań

Polski Fiat 126p 1981 – 38900 PLN – Lubliniec

Maluch jaki jest każdy widzi i wie. Kto interesuje się klasyczną motoryzacją, zna jego historię doskonale. W latach 1975-1992 Polskiego Fiata 126p wyeksportowano w ilości aż 897316 egzemplarzy. W czasach PRL był również sprzedawany w kraju za dewizy lub bony Banku PEKAO, w ramach tzw. eksportu wewnętrznego. Był mały, ale gotowy do wielkich rzeczy. Podróż z całą rodziną do Bułgarii była jak najbardziej w jego zasięgu, a wspomnienia sprzed lat przetrwały do dzisiaj i wpływają na jego ceny, szczególnie w przypadku egzemplarzy z pierwszych lat produkcji. Prawie czterdziestoletni maluch z niewielkim przebiegiem, świetną konfiguracją kolorów, do tego w wersji eksportowej? Proszę bardzo 🙂 Dla miłośników polskiej motoryzacji może być prawdziwym Świętym Graalem.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1981 – 38900 PLN – Lubliniec

Polski Fiat 125p 1972 – 48000 PLN – Jarocin

Polski Fiat 125p to następca poczciwej Warszawy, wprowadzający polską motoryzację w całkowicie nową erę. 125p był produktem licencyjnym łączącym będącą ostatnim krzykiem mody stylistykę włoskiego Fiata 125 z mechaniką sprawdzonego Fiata 1300/1500. Ten egzemplarz z silnikiem 1300 z 1972 roku zdecydowanie przykuwa uwagę. Wyróżnia się charakterystycznym wyłącznie dla pierwszych roczników kolorem “grigio aciaio” (z włoskiego – szara stal). Był to kolor z palety włoskiego Fiata 125 (kod F675, dostępny tylko w latach 1968-72), który zestawiony z czerwonym wnętrzem prezentuje się niezwykle stylowo. Odnajdziemy w tym egzemplarzu wszystkie elementy charakterystyczne dla rocznika, w tym podłokietnik na tylnej kanapie i dźwignię zmiany biegów przy kierownicy. Samochód jest po renowacji, gotowy do drogi. Tak jak FSO z ostatnich lat produkcji było tylko śladem dawnej świetności, tak klasyczna jego odmiana do dziś przywołuje czasy, gdy Polski Fiat 125p był eksportowym przebojem, a jego posiadanie i użytkowanie było (w rzeczywistości PRLu) świadectwem wysokiego statusu.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1972 – 48000 PLN – Jarocin

Fiat Tipo 1995 – 5500 PLN – Kęty

Fiat Tipo po raz pierwszy został zaprezentowany w styczniu 1988 roku, jako następca modelu Ritmo. Zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Fiat Tempra oraz Coupé, Lancia Delta II, a także Alfa Romeo 155, występował początkowo jedynie jako 5-drzwiowy hatchback. Wyróżniał się największym wnętrzem w klasie i sporym bagażnikiem o pojemności 350 litrów. Powstawał w fabryce we włoskim Cassino o najwyższym stopniu zautomatyzowania produkcji. Był to pierwszy model marki, który posiadał ocynkowaną większość elementów karoserii. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż to okaz po delikatnym liftingu, który auto przeszło w 1993 roku. Wyposażony jest w silnik 1.4 AF, który karmiony paliwem przez gaźnik osiąga moc 70 koni mechanicznych. Jak na tak popularny samochód, stan egzemplarza zwala z nóg. Jego przebieg to zaledwie 60 tysięcy kilometrów, a historia ogranicza się do jedynie jednego właściciela. Jeżeli jesteście fanami marki, lub poszukujecie nietuzinkowego youngtimera w niewymagającym remontów stanie, ten okaz z pewnością warty jest rozważenia.
Czytaj dalej Fiat Tipo 1995 – 5500 PLN – Kęty

Fiat Regata 75S 1988 – 13200 PLN – Warszawa

Fiat Regata to jeden z modeli, który królował na europejskich drogach lat 80-tych, a dziś zdążył niemal całkowicie zniknąć z rynku. To trójbryłowa wersja modelu Ritmo, produkowana w latach 1983-90. Zachowany w takim stanie, jak w ogłoszeniu, Fiat Regata to prawdziwy rodzynek na rynku. Te samochody nie należały do najlepiej zabezpieczonych przed korozją, ale ten wciąż wygląda, jakby niedawno wyjechał z salonu. Jego przebieg to jedynie 60 tys. km i jest to wersja S, czyli o wyposażeniu wzbogaconym miedzy innymi o elektryczne szyby. Ten Fiat może być niedrogim wstępem do fascynującego świata włoskich samochodów.
Czytaj dalej Fiat Regata 75S 1988 – 13200 PLN – Warszawa