Fiat

Fiat 131 Mirafiori 1979 – 35900 PLN – Poznań

„Czy Pan wie co to było za auto?” – to były pierwsze słowa, które usłyszałem po zaparkowaniu samochodu. W tym przypadku Fiat 131 Mirafiori był dumą kierownika kombinatu, w którym pracował pytający. W pamięci Polaków ten model zawsze budzi ciepłe wspomnienia, niegdyś był namiastką wielkiego świata, a dumą pozostaje do dziś. Po niemal czterech dekadach wciąż odwraca spojrzenia na ulicy i zachęca do podnoszenia kciuków. Ten egzemplarz pochodzi z Włoch, gdzie ciepły klimat pozwolił mu przetrwać w stanie, który dla egzemplarzy służących od nowości w Polsce był nieosiągalny. Temperamentu nadal mu nie brakuje, a po kompleksowych pracach serwisowych prezentuje się i jeździ jak marzenie. Komukolwiek go przekażę, zrobię to z gratulacjami.
Czytaj dalej

Fiat 850 Sport Coupe 1967 – Włochy

Na rynku klasycznych samochodów ciężko jest znaleźć samochód, który jest dobrze utrzymany, oryginalny i będący własnością pierwszego nabywcy. Pomimo to, właśnie taki samochód pojawił się na aukcji Catawiki. Stworzony po to, aby zastąpić 600, nowy model 850 zmienił Fiata w firmę produkującą samochody sportowe na pełną skalę. Zarówno sedan, jak i jego otwarta wersja (spider) były zaprezentowane w 1965 roku na salonie genewskim. W tym samym roku zadebiutował Fiat 850 Sport Coupe. W czasopiśmie Road & Track czytamy, że ten samochód posiada „jeden z najładniejszych designów na rynku małych samochodów”, trudno się z tym nie zgodzić.

Czytaj dalej

Polski Fiat 125p 1978 – 24900 PLN – Sopot

To prawdziwy Sztos podany razy dwa, nie tylko dla fanów kultowej polskiej motoryzacji, ale także filmu. Dobrze zachowany Polski Fiat 125p z ogłoszenia jest nie tylko okazem, którym wyruszymy w sentymentalną podróż, ale również rekwizytem z komedii sensacyjnej z 2011 roku w reżyserii Olafa Lubaszenki. U boku Cezarego Pazury i Borysa Szyca przemierzał zamarznięte ulice Sopotu, by teraz prezentować swoje kanciaste wdzięki i zauroczyć nowego właściciela. Jeżeli chcielibyście podrywać na Dużego Fiata – musicie go mieć 🙂 W 1978 roku miał już silnik 1,5 l, szerokie tylne światła, kasetowe klamki, przednią atrapę z tworzywa i szerokie kierunkowskazy z chromowaną obwódką, wnętrze z dużą ilością ciemnego tworzywa. Rocznik 1978 był ostatnim, w którym mogliśmy spotkać zamek w tylnej klapie i kierownicę przejściowego typu – bez chromowanego ringu, ale też bez logo FSO.
Czytaj dalej

Fiat 126 Bosmal 1995 – 25000 PLN – Jelenia Góra

Fiat 126 Bosmal jest jednym z najciekawszych przedstawicieli polskiej motoryzacji. Ten mały kabriolet opracowany został na bazie modelu 126p przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku zbudowany został w zaledwie 480 sztukach, z czego tylko około setka została sprzedana w kraju. Ten powrócił do Polski z Holandii. Dla postronnych jego cena może wydawać się abstrakcją, szczególnie, że samochód wymaga prac blacharskich, lakierniczych i mechanicznych, lecz ostatnio zawierane transakcje wskazują, że być może warto się nad tym egzemplarzem pochylić. To poszukiwany kąsek, który z racji swojej rzadkości stale zyskuje na wartości. Fakt, że samochód jest zachowany w oryginale i nigdy nie był remontowany jest dużą zaletą podczas odbudowy pojazdu.
Czytaj dalej

Polski Fiat 125p Monte Carlo 1973 – 48000 PLN – Jasło

Powstało ich najprawdopodobniej kilkaset sztuk, choć ani jedna nie dotrwała do dziś. Polski Fiat 125p Monte Carlo znany jest jedynie ze zdjęć, opisów technicznych i nielicznie wykonanych replik, wykonanych czasem z największą dbałością o detale i szczegóły. To rajdowa wersja „Dużego Fiata”, wykonana z użyciem słynnej jednostki DOHC Fiata, będącej wówczas najlepszym czterocylindrowym silnikiem na świecie. Niegdyś dała możliwość konkurencyjnej rywalizacji na rajdowych trasach i natychmiastowo stała się niedoścignionym marzeniem zwykłych użytkowników naszych dróg. W końcu nawet zwykłe 125p imponowało wówczas na szosie, a ten w rajdowej wersji miał dwukrotnie więcej mocy. Ten egzemplarz na zdjęciach wprost imponuje i z pewnością może być spełnieniem dawnych marzeń.
Czytaj dalej

Fiat 1000 Abarth TC 1967 – SPRZEDANY

Urodzony w Austrii inżynier Carlo Abarth swoją przygodę z modyfikacją samochodów zaczynał w Turynie od produkcji systemów dolotowych i wydechowych głównie dla Fiata. Dopiero gdy odniósł sukces w tej dziedzinie, zabrał się za budowę bardzo udanych serii prototypów i samochodów sportowych w limitowanych ilościach. Bazą do budowy okazu wystawionego na aukcji był Fiat 600D, który otrzymał od Abarth’a sportowe koła oraz szersze opony, krótko przełożoną skrzynię biegów, wyścigowe wnętrze z fotelami kubełkowymi i pasami szelkowymi oraz nowe serce o pojemności 1000cc. Nie bez kozery przecież czytamy w artykule John’a Bolster’a z magazynu Autosport: „Osiągi silników Fiata, zmodyfikowanych przez Carlo Abarth’a, już od dawna wydają się ocierać o siły nadprzyrodzone.” Ten mały, żółty zawadiaka, został zakupiony przez znanego z zamiłowania do szybkich aut Jay Kay’a z Jamiroquai w 2003 roku i pozostaje w jego kolekcji do dziś. W rękach tak znamienitego właściciela przejechał zaledwie kilka mil. Fiat 1000 Abarth TC sprzedany został za jedyne 13500 funtów, czyli 64186 złotych.
Czytaj dalej

Fiat 127 1980 – 12900 PLN – Kielce

Fiat 127 zaprezentowany został w marcu 1971 roku jako następca tylnosilnikowego modelu 850. Z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzającym przednie koła oraz nadwoziem typu hatchback wytyczył nowy schemat konstrukcji małych samochodów na kolejne dziesięciolecia. Projekt włoskiego designera Pio Manzù zatrudnionego przez inżyniera Fiata Dante Giacosa, nosi wiele znamion konstrukcji silnie związanej z wiedzą o materiałach i procesach przemysłowych. Produkowany od 1971 – 1995 roku doczekał się trzech generacji, kliku różnych nazw w zależności od kraju produkcji oraz wielu wariacji wyposażenia i nadwozia. Na sprzedaż wystawiona została druga seria włoskiego Fiata, z oryginalnym niskim przebiegiem oraz wnętrzem. W dobrym stanie technicznym i bez rdzy, będzie doskonałym kompanem przejażdżek i z pewnością podbije serca oglądających na zlotach fanów włoskiej motoryzacji./strong>
Czytaj dalej

Fiat 132 1979 – SPRZEDANY

Zawsze kojarzony był z klasą, komfortem i sportową duszą. Fiat 132 dzięki doskonałej jednostce DOHC, komfortowemu zawieszeniu i przytulnej, welurowej tapicerce łączył cechy pozornie sprzeczne w sposób, jaki zarezerwowany był wówczas właściwie tylko dla wyrobów włoskiej motoryzacji. Dziś odnalezienie takiego samochodu zachowanego w niemal fabrycznym stanie, z pięknie zachowanym pierwszym lakierem i przebiegiem zaledwie 37 tysięcy kilometrów jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Miło zobaczyć taki wóz w ofercie polskiego sprzedawcy. Przyjemność po zakupie gwarantowana.
Czytaj dalej

Fiat Uno 1998 – 4000 PLN – Toruń

Choć w 1993 roku został zastąpiony przez Fiata Punto, nie zniknął od razu z produkcji. Fiat Uno w latach 1994-2002 produkowany był w Polsce, gdzie był jedną z tańszych propozycji na rynku. Ceniony za praktyczne choć kompaktowe nadwozie i sprawdzone rozwiązania mechaniczne, był zdecydowanie ciekawsza propozycją od starzejących się produktów wywodzących się z bloku wschodniego. Po latach ich populację przetrzebiła korozja, choć ten pięciodrzwiowy, zawsze garażowany egzemplarz wciąż wygląda na okaz zdrowia. Nadal w rękach pierwszego właściciela, zachował nawet oryginalne, czarne blachy.
Czytaj dalej

Polski Fiat 126p Cabrio 1993 – 21500 PLN – Cieszyn

Wersje POP i Bosmal rozpalały marzenia Polaków o własnym kabriolecie, lecz w trudnych czasach transformacji co bardziej kreatywnym pozostawał tylko migomat. W ten sposób w latach 80-tych i 90-tych powstała spora ilość otwartych Syrenek i Maluchów, jednak tylko nieliczne z nich dotrwały do dnia dzisiejszego. Ten Polski Fiat 126p Cabrio został zdekapitowany na tyle skutecznie, że po latach doczekał się rejestracji na żółte tablice samochodu zabytkowego, potwierdzające jego wartość historyczną i kolekcjonerską jako zabytku techniki.
Czytaj dalej