Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 500 F 1967 – 45000 PLN – Poznań

Fiat 500 F to piękny samochodzik, który zmotoryzował powojenne Włochy. Model z roku ’67 był przedostatnim, na którego tylnej klapie mogliśmy spotkać oznaczenie “Nuova 500” – nowa pięćsetka (“starą” był Fiat Topolino). We wnętrzu odnajdziemy okrągły licznik, białą kierownicę i rozsuwany, winylowy dach, zamieniający tego uroczego malucha niemal w kabriolecik. To bardzo prosty samochód, który technicznie był protoplastą naszego “malucha”, ale w takiej odmianie i wykończeniu jest doskonałym przykładem włoskiego szyku i dowodem na to, że aby być stylowym, wcale nie trzeba być bogatym. Ten egzemplarz ma świetną i gustowną kolorystykę, dokładnie taką, z jaką opuścił fabrykę. Przeszedł gruntowną, bezkompromisową renowację, dzięki której cieszy oczy jak nowy samochód.
Czytaj dalej Fiat 500 F 1967 – 45000 PLN – Poznań

Polski Fiat 125p 1300 1971 – 59000 PLN – Biertowice

Polski Fiat 125p był eksportowym przebojem, a jego posiadanie i użytkowanie było w rzeczywistości PRL’u świadectwem wysokiego statusu. To sformułowanie szczególnie aktualne jest dla egzemplarzy wczesnych, takich jak ten prezentowany. Z zewnątrz wyróżnia go chromowana atrapa chodnicy, wąskie kierunkowskazy w chromowanych ramkach, klamki skalpele, chromowane zderzaki, małe tylne światła i szereg pomniejszych detali. We wnętrzu – zmiana biegów za pomocą dźwigni przy kierownicy, kierownica z ringiem, podłokietnik na tylnej kanapie. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w mniejszą z dwóch dostępnych, pojemności 1,3 l i mocy 65 KM. Jego kolor jest charakterystyczny wyłącznie dla wczesnych egzemplarzy – to pastelowy “błękit turecki” L-419, dostępny wyłącznie do 1973 roku i wywodzący się z palety włoskiego Fiata 125. Auto na zdjęciach prezentuje się doskonale, nawet miłośnicy i fascynaci modelu znający każdy szczegół i wszystkie zmiany w produkcji rozpoznają tu pięknie zadbany oryginał z niewysokim przebiegiem.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1300 1971 – 59000 PLN – Biertowice

Fiat 126 Town 1999 – 12000 PLN – Czerwonak

Czym wygodnie jeździć po mieście, żeby było retro, żeby było łatwo zaparkować, wzbudzić uśmiechy sympatii i żeby nie było to auto sprzed pół wieku? Fiat 126 Town to z pewnością ciekawa propozycja. Egzemplarz z końca produkcji miał już wszystkie uaktualnienia, lepiej wyciszony silnik i nawet 4 zagłówki. Nowa była paleta kolorów, świeża, wiosenna, zdająca się przepowiadać, że samochody te za pewien czas nie będą kupowane tylko dlatego, że są tanie, a staną się po prostu modne. Ten odziedziczony po dziadku egzemplarz po latach przestoju wymagał prac odświeżających, lecz w tej chwili wygląda tak, że jego stan może tylko ucieszyć. Ma niewysoki przebieg, fajny pomarańczowy kolor i jest gotowy do drogi.
Czytaj dalej Fiat 126 Town 1999 – 12000 PLN – Czerwonak

Fiat 126p 1978 – SPRZEDANY

Fiat 126 został zaprezentowany na Turin Motor Show w 1972 roku z zadaniem zastąpienia modelu 500. Choć powtarzał jego mechaniczny schemat, oferował zupełnie nową stylistykę, znacznie powiększone nadwozie, więcej miejsca w kabinie i wyższy poziom bezpieczeństwa. Wśród technicznych nowości przeniesiono zbiornik paliwa pod tylną kanapę, zastosowano zsynchronizowaną skrzynię biegów (poza jedynką) i układ kierowniczy typu zębatkowego. Silnik – chłodzony powietrzem, dwucylindrowy – pozostał ten sam. Podobnie jak w modelu 500R, pojemność skokowa wynosiła 594 cm³, a moc 23 KM. Ten egzemplarz ma świetny kolor, doskonały stan i przezroczyste kierunkowskazy, upodabniające go do włoskiego pierwowzoru.
Czytaj dalej Fiat 126p 1978 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p 1974 – 15900 PLN – Szczytno

Czasy młodości Polskiego Fiata 125 nie były dla samochodów łatwe. Właściciele rzadko o nie dbali z takim pietyzmem, jak miłośnicy czynią to dzisiaj. Nic w tym przecież dziwnego, ponieważ Fiaty, tak jak inne samochody spotykane wówczas na polskich drogach, stanowiły dla użytkowników jedynie środek transportu, a nie obiekt kolekcjonerski. Polski Fiat 125p MR74 wystawiony na sprzedaż ostatnie 17 lat nie służył już jako auto do codziennej jazdy. Doczekał się konserwacji podwozia oraz przywrócenia do pełnej sprawności mechanicznej, choć jest jeszcze miejsce na “dopieszczenie” egzemplarza. Dziś Fiat czeka na osobę, która projekt dokończy i cieszyć się będzie powrotem do przeszłości w kultowym polskim wozie.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1974 – 15900 PLN – Szczytno

Fiat 130 Coupe 1974 – 130000 PLN – Poznań

Fiat już nigdy później nie był tak luksusowy. Kosztował trzykrotnie więcej niż model 132, a jego wyjątkowość dostrzec dziś możemy w wielu aspektach. Zaprojektowany w renomowanym studio Pininfarina Fiat 130 Coupe to następca modelu Dino. Debiutował w 1971 roku, w dwa lata po wersji sedan, i był od niego stylistycznie o wiele odważniejszy, niezwykle awangardowy. To bodaj pierwszy samochód, w którego sylwetce możemy odnaleźć tyle linii prostych, co zresztą wyznaczyło stylistyczne trendy na całą dekadę. Pod maską – jak u poprzednika – doskonałe V6, o brzmieniu tak rasowym, że wydobywać może się jedynie z włoskiej duszy. Wnętrze – szczególnie w naszym egzemplarzu – niezwykle odważne, pomarańczowe, z doskonale miękkim welurem, niepowtarzalnym zapachem i drewnem, które zupełnie nie przypomina nadchodzącej już powoli ery cieniutkich fornirów. Technicznie – niezależne zawieszenie wszystkich kół, przy każdym hamulce tarczowe, trzystopniowa skrzynia automatyczna. Jego popularność zniszczył kryzys naftowy, co zresztą nie powinno dziwić, on nie tylko był drogi w zakupie, lecz naprawdę lubił wypić. Do jesieni 1977 roku powstało w sumie 4491 sztuk. Ta jest wyjątkowo pięknie zachowana.
Czytaj dalej Fiat 130 Coupe 1974 – 130000 PLN – Poznań

FSO 125p 1988 – 27700 PLN – Poznań

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – 27700 PLN – Poznań

Polski Fiat 126p 1979 – 15999 PLN – Skarżysko-Kamienna

Polski Fiat 126p to łamacz karków nieporównywalny nawet z wielokrotnie droższymi samochodami. Choć rodził się jako miejski samochód, w naszych warunkach służył do wszystkiego. Od przeprowadzek do wakacyjnych wojaży z całą rodziną i bagażnikiem na dachu. Tak, to prawda – rzecz się rozchodzi o sentyment do dawnych czasów. Maluch zbliża. Jeżeli lubicie zatem pobudzać ludzi do wspomnień i opowieści, on Wam je może zapewnić. Ten egzemplarz jest w jednych rękach od ponad 30 lat, będąc stale garażowanym i serwisowanym. To przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej, z silnikiem powiększonym już do 650 cm³. Konfiguracja jest ciekawa – zderzaki P4, pomarańczowe boczki, materiałowa tapicerka – tak nie wyglądało przeciętne 126p kierowane na polski rynek i można przypuszczać, że jest to tzw. odrzut z eksportu, czyli auto planowane na rynki zagraniczne, które z jakiegoś powodu pozostało w kraju.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1979 – 15999 PLN – Skarżysko-Kamienna

FSO 125p 1983 – 39900 PLN – Stary Sącz

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Nie ma za to zagłębienia służącego wcześniej na zamek na tylnej klapie, co wyróżniało samochody produkowane od drugiego kwartału ’82. Na fotelach oczywiście brązowy skaj, a przed wzrokiem kultowy termometr. To zestaw, który w niejednym wzbudzi sentyment do czasów własnego dzieciństwa lub młodości. Ten egzemplarz to 100% oryginał, z minimalnym przebiegiem i wszystkimi detalami zgodnymi z rokiem produkcji. Takie lubimy najbardziej.
Czytaj dalej FSO 125p 1983 – 39900 PLN – Stary Sącz

Polski Fiat 126p 1978 – 42000 PLN – Poznań

Minimalny przebieg i wspaniale zachowany, oryginalny stan. Chciałoby się, żeby każdy Polski Fiat 126p z lat 70-tych zachwycał w równym stopniu, jak ten. To przedstawiciel z początku produkcji drugiej serii, wyposażony już w powiększony do 650 cm³ silnik, radio Safari i parę gadżetów z epoki, jak np. bagażnik dachowy, zagłówki foteli, obrotomierz, wskaźnik ładowania i temperatury oleju. Taki pojazd przez całe swoje życie u jednego właściciela to z pewnością coś więcej, niż tylko środek transportu. Rynek pokaże, czy znajdzie się kupiec, zdolny za tak piękną historię odpowiednio zapłacić.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1978 – 42000 PLN – Poznań