Fiat

Fiat Seicento 2000 – 6500 PLN – Kraków

Era małych, zwinnych, miejskich samochodów nigdy nie minie – zmienić się może jedynie ich napęd. Fiat Seicento zalicza się bezsprzecznie do tej kategorii samochodów, ale wbrew pozorom krótkie trasy są w nim, choć niezbyt szybkie, całkiem przyjemne. Prosta konstrukcja nie nastręcza problemów, a części zamienne są w bardzo przystępnych cenach. Pewnie dlatego w dalszym ciągu tyle tych małych Fiatów śmiga po ulicach miast, wsiach i trasach. Popularny „Sei” występował w różnych wersjach wyposażenia: Young, Fun, S, Hobby, Citymatic, Suite i Sporting. Oferowany tutaj okaz pochodzi z limitowanej wersji Fun, która miała m.in.: zderzaki w kolorze nadwozia, zestaw audio, uchylne szyby tylne i bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla pasażerów tylnej kanapy. Prosty silnik o pojemności 900 cm³ nie narazi na wysokie koszty paliwa, a przestrzeń bagażnika starczy nie tylko na zakupy, ale nawet na weekend za miastem we dwoje. Ciężko jednak na rynku znaleźć zadbany egzemplarz, bez korozji i z niskim przebiegiem, taki jak opisywany. Odpowiednio utrzymany może służyć wiele lat i świetnie nada się na pierwszy samochód.
Czytaj dalej

Fiat 131 Mirafiori 1979 – 25000 PLN – Wrocław

Fiat 131 Mirafiori… w czasach PRL’u już sama nazwa jego nazwa wzbudzała podziw. Wzięła się od nazwy jednej z dzielnic Turynu, w której te samochody były produkowane. W Polsce kojarzyła się z niedostępnością, luksusem, egzotyką. Nie bez powodu pseudonim „Mirafiori” nosiła luksusowa prostytutka z kultowego serialu „07 zgłoś się”. Dziś z znaleźć idealny egzemplarz Fiata 131 jest jeszcze trudniej, niż 35 lat temu. Jeżeli się uda, szczęśliwie czeka nas wydatek mniejszy, niż w owym czasie, kiedy za kilkuletnie Mirafiori należało wydać ok. 40-50 średnich miesięcznych pensji. To z ogłoszenia prezentuje się fantastycznie. Choć wersja wyposażeniowa jest skromna, a silnik najmniejszy, w całości rekompensuje to przepiękna kolorystyka i doskonały stan zachowania samochodu.
Czytaj dalej

Fiat 130 Coupe 1972 – SPRZEDANY

Obok Rolls-Royce’a Camargue był jednym z dwóch dużych coupe zaprojektowanych przez studio Pininfarina w latach 70-tych i powszechnie uważany jest za zdecydowanie bardziej udany projekt. Elegancki i luksusowy model kategorii Gran Turismo powstał na bazie 130 w wersji sedan, który to ukazał się dwa lata wcześniej. Fiat 130 Coupe posiadał parę drzwi, cztery miejsca i 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 165 KM. Pomiędzy 1971 a 1977 rokiem zbudowano ich 4491 sztuk, a okaz wystawiony na aukcji jest jednym z pierwszych 250 wyprodukowanych. Wykończony jest w kolorze ciemnoniebieskim z pomarańczowo-brązowym, aksamitnym wnętrzem. Samochód jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, a na liczniku przebiegu widnieje zaledwie 18000 kilometrów. Ten stylowy i ponadczasowy samochód wyceniony został na 20 – 25 tys. euro, czyli 85 – 105 tys. złotych. Licytowany bez ceny minimalnej sprzedał się za 11 500 euro.
Czytaj dalej

Fiat 132 GLS 1975 – 49900 PLN – Elbląg

Łączy kanapowy komfort ze sportowym brzmieniem, dobrymi osiągami i pewnym prowadzeniem. Dzięki swoim zaletom Fiat 132 GLS stał się jedną z najbardziej lubianych i szanowanych limuzyn okresu PRLu. Jego jednostka DOHC konstrukcji Aurelio Lamprediego nawet w podstawowej wersji o pojemności 1,6 l oferowała niemal 100 KM, co w połączeniu z relatywnie niewielką masą własną (1070 kg) pozwalało pozostawić z tyłu niemal wszystko, co poruszało się na naszych drogach. Prezentowany Fiat pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, różniącej się boczną linią okien, otworami wentylacyjnymi w tylnych słupkach, większą tylną szyba, nowymi tylnymi światłami i zmienioną deską rozdzielczą. Mimo, że ma już 42 lata, przejechał dotąd zaledwie 35 tys. km. Niewiarygodne, ale jak najbardziej prawdziwe i udokumentowane.
Czytaj dalej

Fiat 132 1972 – SPRZEDANY

Choć pochodził jeszcze z epoki chromu, był pierwszym Fiatem niosącym powiew nowoczesności. Jego silnik DOHC był powszechnie uznawany za najdoskonalszą czterocylindrówkę na świecie, a nadwozie po raz pierwszy było częściowo montowane przez roboty. Fiat 132 w pierwotnej wersji powstawał jedynie w latach 1972-74 i taka właśnie, najrzadziej spotykana na rynku wersja, dostępna jest w tym ogłoszeniu. Wyróżnia się świetnym zestawieniem kolorystycznym, bardzo niskim numerem seryjnym i doskonałym stanem zachowania. Jak na 45-letnie auto, prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej

Fiat Panda 1989 – ok. 17000 PLN – Niemcy

Jest prosta do granic możliwości i zapewne dlatego staje się autem kultowym. Wszak do przemieszczania się potrzebujemy raptem cztery kółka, a Fiat Panda 750 daje jeszcze coś więcej. Zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro budzi wyłącznie pozytywne emocje i jest niezwykle praktycznym pudełkiem na kołach. Malutki czterocylindrowy silnik pracuje równiutko, a przestrzeni we wnętrzu nie brakuje… ba, w razie potrzeby można ją przekształcić nawet w dwuosobowe łóżko. Ten egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej i ma dziś zaledwie 22 tysiące kilometrów przebiegu. Przeuroczy wybór dla osób, które nie muszą nikomu nic udowadniać.
Czytaj dalej

Fiat 132 1979 – 41000 PLN – Wrocław

Zawsze kojarzony był z klasą, komfortem i sportową duszą. Fiat 132 dzięki doskonałej jednostce DOHC, komfortowemu zawieszeniu i przytulnej, welurowej tapicerce łączył cechy pozornie sprzeczne w sposób, jaki zarezerwowany był wówczas właściwie tylko dla wyrobów włoskiej motoryzacji. Dziś odnalezienie takiego samochodu zachowanego w niemal fabrycznym stanie, z pięknie zachowanym pierwszym lakierem i przebiegiem zaledwie 37 tysięcy kilometrów jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Miło zobaczyć taki wóz w oferice polskiego sprzedawcy. Przyjemność po zakupie gwarantowana.
Czytaj dalej

Fiat 1100 Cabriolet 1953 – SPRZEDANE

Lata 50-te to okres odchodzących w zapomnienie firm karoseryjnych. Przedwojenny zwyczaj zamawiania karoserii na miarę powoli ustępował masowej produkcji. Fiat 1100 Cabriolet z 1953 roku projektu Giovanni Michelotti z Carrozzeria Allemano to jeden z ostatnich przykładów tego typu rzemiosła. Zbudowany na bazie popularnego Fiata Millecento charakteryzuje się eleganckimi, lecz nietypowymi liniami, z przodem nazwanym mianem „nosa rekina”. Ten uroczy kabriolet zbudowany został zaledwie w czterech egzemplarzach, po czym zastąpiony został zupełnie nowym projektem. Jego czterocylindrowy silnik generuje moc 50 KM, samochód wyposażony jest w czterobiegową manualną skrzynię, przednie niezależne zawieszenie i tylną oś na półeliptycznych resorach piórowych. Wóz prezentowany był na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2016 roku i mimo, że był wówczas jeszcze przed renowacją, zrobił ogromne wrażenie. Ten niezwykły Fiat Millecento Allemano Cabriolet wyceniony został na 275 – 325 tysięcy dolarów, czyli równowartość około 1,1 – 1,3 miliona złotych. Na aukcji osiągnął cenę 203500 dolarów.

Czytaj dalej

Fiat 2300 S Coupe 1964 – SPRZEDANY

Fiat w USA kojarzony był przede wszystkim z małymi samochodami, lecz i tam docierały najbardziej luksusowe wozy tej marki. Fiat 2300 S Coupe przykuwa uwagę niezwykle wysublimowanymi kształtami stworzonymi przez Sergio Sartorelli’ego ze słynnej firmy karoseryjnej Ghia. W tej karoserii jest tyle stylu i elegancji, że nawet zestawienie go w aukcyjnym opisie z legendarnym Ferrari 250 nie buduje wrażenia przesady. W efekcie kompleksowej renowacji samochód prezentuje się zjawiskowo. Karoseria w kolorze Blu Notte, przepiękne czerwone wnętrze, skóra, drewniana kierownica, czyli wszystko co najlepsze, tak samo jak odczucia z jazdy. To prawdziwy samochód dla kierowcy: 128 KM, sześciocylindrowy silnik z podwójnymi gaźnikami Weber’a, czterobiegowa manualna skrzynia, hydrauliczne amortyzatory, servo wspomagające hamulce tarczowe na czterech kołach, tyla oś na resorach piórowych, stabilizator, przednia zaś na na podwójnych wahaczach. Czysta przyjemność z jazdy dla ludzi, którzy kochają starą włoską motoryzację. Wartość szacowaną na 50 – 75 tys. dolarów zweryfikowała aukcja, gdy za egzemplarz licytowany bez ceny minimalnej uzyskano 33 tys. USD (ok. 134 tys. PLN).

Czytaj dalej

Fiat 132 GLS 1976 – 36000 PLN – Wrocław

Ma piękne linie i włoski charakter. Z jednej strony jest eleganckim i komfortowym sedanem, lecz z drugiej strony zachęca do dynamicznej jazdy i zachwyca dźwiękiem fantastycznego silnika DOHC. Fiat 132 GLS 1600 to przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej, odróżniający się zmienioną linią boczną, nową atrapą chłodnicy i tylnymi lampami, a także poprawionym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Po zamknięciu produkcji Fiata 130 był modelem flagowym, dostępnym zresztą, przynajmniej teoretycznie, również w Polsce. O ile jednak w latach 70-tych był u nas luksusem jedynie dla wybranych, dziś przyjemność z podróżowania nim jest o wiele bardziej przzystępna… o ile wybierzemy egzemplarz tak pięknie zachowany, jak w ogłoszeniu, z pewnością marzenia niejednej młodości powrócą.
Czytaj dalej