Fiat

Fiat 1100 Cabriolet 1953 – SPRZEDANE

Lata 50-te to okres odchodzących w zapomnienie firm karoseryjnych. Przedwojenny zwyczaj zamawiania karoserii na miarę powoli ustępował masowej produkcji. Fiat 1100 Cabriolet z 1953 roku projektu Giovanni Michelotti z Carrozzeria Allemano to jeden z ostatnich przykładów tego typu rzemiosła. Zbudowany na bazie popularnego Fiata Millecento charakteryzuje się eleganckimi, lecz nietypowymi liniami, z przodem nazwanym mianem „nosa rekina”. Ten uroczy kabriolet zbudowany został zaledwie w czterech egzemplarzach, po czym zastąpiony został zupełnie nowym projektem. Jego czterocylindrowy silnik generuje moc 50 KM, samochód wyposażony jest w czterobiegową manualną skrzynię, przednie niezależne zawieszenie i tylną oś na półeliptycznych resorach piórowych. Wóz prezentowany był na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2016 roku i mimo, że był wówczas jeszcze przed renowacją, zrobił ogromne wrażenie. Ten niezwykły Fiat Millecento Allemano Cabriolet wyceniony został na 275 – 325 tysięcy dolarów, czyli równowartość około 1,1 – 1,3 miliona złotych. Na aukcji osiągnął cenę 203500 dolarów.

Czytaj dalej

Fiat 2300 S Coupe 1964 – SPRZEDANY

Fiat w USA kojarzony był przede wszystkim z małymi samochodami, lecz i tam docierały najbardziej luksusowe wozy tej marki. Fiat 2300 S Coupe przykuwa uwagę niezwykle wysublimowanymi kształtami stworzonymi przez Sergio Sartorelli’ego ze słynnej firmy karoseryjnej Ghia. W tej karoserii jest tyle stylu i elegancji, że nawet zestawienie go w aukcyjnym opisie z legendarnym Ferrari 250 nie buduje wrażenia przesady. W efekcie kompleksowej renowacji samochód prezentuje się zjawiskowo. Karoseria w kolorze Blu Notte, przepiękne czerwone wnętrze, skóra, drewniana kierownica, czyli wszystko co najlepsze, tak samo jak odczucia z jazdy. To prawdziwy samochód dla kierowcy: 128 KM, sześciocylindrowy silnik z podwójnymi gaźnikami Weber’a, czterobiegowa manualna skrzynia, hydrauliczne amortyzatory, servo wspomagające hamulce tarczowe na czterech kołach, tyla oś na resorach piórowych, stabilizator, przednia zaś na na podwójnych wahaczach. Czysta przyjemność z jazdy dla ludzi, którzy kochają starą włoską motoryzację. Wartość szacowaną na 50 – 75 tys. dolarów zweryfikowała aukcja, gdy za egzemplarz licytowany bez ceny minimalnej uzyskano 33 tys. USD (ok. 134 tys. PLN).

Czytaj dalej

Fiat 132 GLS 1976 – 36000 PLN – Wrocław

Ma piękne linie i włoski charakter. Z jednej strony jest eleganckim i komfortowym sedanem, lecz z drugiej strony zachęca do dynamicznej jazdy i zachwyca dźwiękiem fantastycznego silnika DOHC. Fiat 132 GLS 1600 to przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej, odróżniający się zmienioną linią boczną, nową atrapą chłodnicy i tylnymi lampami, a także poprawionym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Po zamknięciu produkcji Fiata 130 był modelem flagowym, dostępnym zresztą, przynajmniej teoretycznie, również w Polsce. O ile jednak w latach 70-tych był u nas luksusem jedynie dla wybranych, dziś przyjemność z podróżowania nim jest o wiele bardziej przzystępna… o ile wybierzemy egzemplarz tak pięknie zachowany, jak w ogłoszeniu, z pewnością marzenia niejednej młodości powrócą.
Czytaj dalej

Fiat 132 GLS 1975 – 55000 PLN – Elbląg

Łączy kanapowy komfort ze sportowym brzmieniem, dobrymi osiągami i pewnym prowadzeniem. Dzięki swoim zaletom Fiat 132 GLS stał się jedną z najbardziej lubianych i szanowanych limuzyn okresu PRLu. Jego jednostka DOHC konstrukcji Aurelio Lamprediego nawet w podstawowej wersji o pojemności 1,6 l oferowała niemal 100 KM, co w połączeniu z relatywnie niewielką masą własną (1070 kg) pozwalało pozostawić z tyłu niemal wszystko, co poruszało się na naszych drogach. Prezentowany Fiat pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, różniącej się boczną linią okien, otworami wentylacyjnymi w tylnych słupkach, większą tylną szyba, nowymi tylnymi światłami i zmienioną deską rozdzielczą. Mimo, że ma już 42 lata, przejechał dotąd zaledwie 35 tys. km. Niewiarygodne, ale jak najbardziej prawdziwe i udokumentowane.
Czytaj dalej

Fiat 132 1979 – REZERWACJA

Zawsze kojarzony był z klasą, komfortem i sportową duszą. Fiat 132 dzięki doskonałej jednostce DOHC, komfortowemu zawieszeniu i przytulnej, welurowej tapicerce łączył cechy pozornie sprzeczne w sposób, jaki zarezerwowany był wówczas właściwie tylko dla wyrobów włoskiej motoryzacji. Dziś odnalezienie takiego samochodu zachowanego w niemal fabrycznym stanie, z pięknie zachowanym pierwszym lakierem i przebiegiem zaledwie 37 tysięcy kilometrów jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Miło zobaczyć taki wóz w oferice polskiego sprzedawcy. Przyjemność po zakupie gwarantowana.
Czytaj dalej

Abarth 695 Tribute Ferrari 2011 – UK

Abarth 695 Tribute Ferrari to jedna z najostrzejszych wersji Fiata 500. Tworzony jako stylowy, mały wojownik, miał być idealnym drugim (albo i trzecim) samochodem dla właścicieli Ferrari. Z silnikiem 1.4 Turbo pod maską, na 17 calowych felgach, prezentuje się naprawdę urzekająco. Jednak to samochód związany z poważnymi liczbami: 180 KM, maksymalna prędkość 225 km/h i 7 sekund do setki. Wersję tą przedstawiono w roku 2009, a limitowana edycja obejęła 1696 wyprodukowanych egzemplarzy. Oferowany był w czterech różnych kolorach, w tradycyjnym kolorze Ferrari „Rosso Corsa” (1199 sztuk), „Giallo Modena” (299 sztuk), „Grigio Titanio” (99 sztuk) i „Blu Abu Dhabi” (99 sztuk). Na karoserii zobaczymy dwa szare pasy nawiązujące do Ferrari F430 Scuderia, dopełniają je lusterka w włókna węglowego, a felgi przywołują te z Ferrari 599 GTB i 360 Challenge Stradale. We wnętrzu również torowe smaczki: fotele „Abarth Corsa by Sabelt”, deska rozdzielcza wykończona karbonem, przy kierownicy łopatki do zmiany biegów MTA. Ten pocket rocket wyceniony został na 25 – 30 tys. funtów, a więc niewiele mniej niż niegdyś cennikowo w salonie.
Czytaj dalej

Fiat 130 Coupe 1972 – ok. 87000 PLN – Dania

Fiat 130 Coupe to dzieło włoskiego designera Paolo Martin’a, pracującego wówczas dla Pininfariny. Model debiutował w 1969 roku, prezentując kształty które ukształtowały całą epokę lat 70-tych, będąc wielokrotnie i powszechnie kopiowane. Jego sylwetka to połączenie ostrych, surowych linii i subtelnych zaokrągleń, a magia samochodu nie kończy się wyłącznie na jego zewnętrznej powłoce. Czaruje tu również doskonały silnik 3,2 l V6, niezależne zawieszenie wszystkich kół oraz gustownie zaprojektowane, welurowe wnętrze. Prezentowany Fiat 130 Coupe sprowadzony został z włoskiej kolekcji. Posiada doskonale zachowaną blacharkę i wnętrze, a jego silnik został niedawno odbudowany.
Czytaj dalej

Polski Fiat 125p 1970 – SPRZEDANY

Jeszcze kilka lat temu oferta „Dużych Fiatów” była całkiem szeroka, lecz z każdy rokiem jest coraz ciężej, szczególnie jeżeli wymarzymy sobie wczesny egzemplarz, charakteryzujący się chromowaną atrapą chłodnicy, klamkami skalpelami, kierownicą z dodatkowym pierścieniem i biegami przełączanymi przy kierownicy. Aktualnie oferta taka jak w ogłoszeniu – Polski Fiat 125p z pierwszego okresu produkcji, utrzymany w bardzo dobrym stanie i w pełnej sprawności technicznej – pojawia się w ogłoszeniach może kilka razy w roku. Oczekiwania sprzedających powoli lecz systematycznie rosną i trudno liczyć na odwrócenie tego trendu, kiedy pełna odbudowa tych samochodów wciąż jest zdecydowanie droższa, a moda na Fiaty nie przemija.
Czytaj dalej

Fiat Cinquecento 1995 – 4700 PLN – Łódź

Gdy wchodził do produkcji był długo wyczekiwanym dzieckiem, z którym wiązano wiele nadziei. Fiat Cinquecento to ostatni samochód, który Polacy odbierali jako własny, polski projekt – produkowany wyłącznie w fabryce w Tychach, w znacznej mierze motoryzował Polskę lat 90-tych. Na tle Malucha, którego zastępował, był nowoczesny, cichy, komfortowy i… całkiem przestronny. Prezentowany „Cienki” to wczesna wersja produkcyjna charakteryzująca się polskim osprzętem silnika i szybami BESPO, lecz już po pierwszym dokonanym w 1994 roku liftingu obejmującym m.in. zmianę emblematów na „fiatowskie”, korka wlewu paliwa, kolorystyki wnętrza i sposobu lakierowania przedniego podszybia z czarnego matowego na kolor nadwozia. To produkowana wyłącznie na polski rynek wersja z dwucylindrowym silniczkiem odziedziczonym po modelu 126p Bis. Wyposażenia dodatkowego brak, lecz doskonały stan zachowania jest ujmujący.
Czytaj dalej

Polski Fiat 126p 1978 – Warszawa

Polski Fiat 126p popularnie zwany Maluchem jest prawdopodobnie najlepiej rozpoznawalnym samochodem w Polsce. Wychowały się na nim całe pokolenia kierowców i bez cienia przesady można stwierdzić, że ten model zmotoryzował nasz kraj. Prezentowany na Aukcji Zimowej Fiat 126p opuścił Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w 1978 roku mechanicznie jako wersja 600, ale już po modyfikacjach stylistycznych wprowadzonych w wersji 650. Został on zamówiony w bardzo urodziwym i poszukiwanym kolorze Turchese Farfalla. Obecnie przebieg auta to 23 000 kilometrów, a stan zachowania Fiacika oraz późna data rejestracji (dopiero 1997 rok!) wskazywałyby na jego autentyczność. Maluszek został poddany modyfikacjom mechanicznym, dzięki czemu legitymuje się dziś mocą o 50% wyższą od seryjnej. Obniżone i usztywnione zawieszenie oraz wzmocnione hamulce pozwalają bezproblemowo nadążyć za współczesnym ruchem. Wejść w posiadanie tego wyjątkowego maluszka można na nadchodzącej Aukcji Zimowej, organizowanej przez do aukcyjny Ardor Auctions.
Czytaj dalej