Fiat

Fiat 132 1979 – 41000 PLN – Wrocław

Zawsze kojarzony był z klasą, komfortem i sportową duszą. Fiat 132 dzięki doskonałej jednostce DOHC, komfortowemu zawieszeniu i przytulnej, welurowej tapicerce łączył cechy pozornie sprzeczne w sposób, jaki zarezerwowany był wówczas właściwie tylko dla wyrobów włoskiej motoryzacji. Dziś odnalezienie takiego samochodu zachowanego w niemal fabrycznym stanie, z pięknie zachowanym pierwszym lakierem i przebiegiem zaledwie 37 tysięcy kilometrów jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Miło zobaczyć taki wóz w oferice polskiego sprzedawcy. Przyjemność po zakupie gwarantowana.
Czytaj dalej

Fiat 132 GLS 1975 – 44900 PLN – Elbląg

Łączy kanapowy komfort ze sportowym brzmieniem, dobrymi osiągami i pewnym prowadzeniem. Dzięki swoim zaletom Fiat 132 GLS stał się jedną z najbardziej lubianych i szanowanych limuzyn okresu PRLu. Jego jednostka DOHC konstrukcji Aurelio Lamprediego nawet w podstawowej wersji o pojemności 1,6 l oferowała niemal 100 KM, co w połączeniu z relatywnie niewielką masą własną (1070 kg) pozwalało pozostawić z tyłu niemal wszystko, co poruszało się na naszych drogach. Prezentowany Fiat pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, różniącej się boczną linią okien, otworami wentylacyjnymi w tylnych słupkach, większą tylną szyba, nowymi tylnymi światłami i zmienioną deską rozdzielczą. Mimo, że ma już 42 lata, przejechał dotąd zaledwie 35 tys. km. Niewiarygodne, ale jak najbardziej prawdziwe i udokumentowane. Ten egzemplarz mieliśmy okazję zobaczyć na żywo podczas targów Auto Moto Arena w Ostródzie i potwierdzamy jego wyjątkowy stan.
Czytaj dalej

Fiat 131 Mirafiori 1979 – 25000 PLN – Wrocław

Fiat 131 Mirafiori… w czasach PRL’u już sama nazwa jego nazwa wzbudzała podziw. Wzięła się od nazwy jednej z dzielnic Turynu, w której te samochody były produkowane. W Polsce kojarzyła się z niedostępnością, luksusem, egzotyką. Nie bez powodu pseudonim „Mirafiori” nosiła luksusowa prostytutka z kultowego serialu „07 zgłoś się”. Dziś z znaleźć idealny egzemplarz Fiata 131 jest jeszcze trudniej, niż 35 lat temu. Jeżeli się uda, szczęśliwie czeka nas wydatek mniejszy, niż w owym czasie, kiedy za kilkuletnie Mirafiori należało wydać ok. 40-50 średnich miesięcznych pensji. To z ogłoszenia prezentuje się fantastycznie. Choć wersja wyposażeniowa jest skromna, a silnik najmniejszy, w całości rekompensuje to przepiękna kolorystyka i doskonały stan zachowania samochodu.
Czytaj dalej

Fiat 500 1967 – Warszawa

Fiat 500 nie tyle zmotoryzował powojenną Italię, co stał się wręcz symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszech czasów. Model zadebiutował w 1957 roku. Pięćsetka miała zaledwie 2,97 metra długości i zaprojektował ją Dante Giacosa. Do podstawowego wyposażenia należał rolldach, a samochód napędzał silnik czterosuwowy. Do 1975 roku powstały niemal 4 miliony egzemplarzy tego uroczego samochodu. Prezentowane auto jeszcze w Holandii przeszło kompleksową renowację i na żywo prezentuje się naprawdę zjawiskowo. Cena wywoławcza na aukcji Ardor Auctions: 40 000 złotych.
Czytaj dalej

Fiat Brava 1997 – 7700 PLN – Sokołów Małopolski

Fiat Brava został zaprezentowany jednocześnie z modelem Bravo na salonie w Turynie w 1995 roku. Jest pięciodrzwiowym liftbackiem z rodziny, do której dołączył jeszcze później sedan Marea i kombi Marea Weekend. Wszystkie te modele stylistycznie opracował Amerykanin Chris Bangle, najbardziej znany z rewolucji, jakiej dokonał później w BMW. Bravo wraz z Bravą zdobyły tytuł Car of the Year 1996, pokonując Peugeota 406 i Audi A4. O ile samochody od razu zdobyły serca klientów swoją elegancką linią, praktycznym nadwoziem i ciekawie zaprojektowanym wnętrzem, nieco gorzej było z trwałością zawieszenia i nowego silnika 1.4 l 12V. Te wady jednak nie mają najmniejszego znaczenia, jeżeli mówimy o egzemplarzu z przebiegiem zaledwie 26 tys. km, który po 20 latach zachował niemal fabryczną świeżość.
Czytaj dalej

Fiat X1/9 Abarth 1974 – Francja

Fiat X1/9 przedstawiony został po raz pierwszy na turyńskim Motor Show w 1972 roku, jako następca modelu 850 Spider. Wyróżniał się futurystyczną sylwetką stworzoną przez Bertone i napędzany był silnikiem z modelu 128 Coupé, który wzorem supersportowych samochodów został umieszczony centralnie. W 1973 roku firma zależna Fiata, Abarth, opracowała swoją wersję X1/9 Prototipo. Miał on zastąpić Fiata 124 Spider Abarth i stać się głównym rajdowym modelem marki. Projekt wstrzymano zanim samochód osiągnął sukcesy, a oryginał powstał jedynie w 5 egzemplarzach, choć na rynku są dostępne liczne repliki samochodu. Okaz wystawiony na aukcji przygotowany jest wg wymagań homologacji rajdowej grupy 4. Jego wnętrze posiada wszystkie cechy samochodów rajdowych: kubełkowe fotele, pasy wielopunktowe, klatkę bezpieczeństwa, metromierz i system gaśniczy. Samochód wymaga jeszcze przygotowania, a wyceniony został na 38 000 – 45 000 €, czyli około 162 500 – 192 500 PLN.
Czytaj dalej

Fiat 600 / replika Abarth 1000 TC 1966 – SPRZEDANY

„Osiągi silników Fiata, zmodyfikowanych przez Carlo Abarth’a, już od dawna wydają się ocierać o siły nadprzyrodzone.” czytamy w artykule John’a Bolster’a z magazynu Autosport. Urodzony w Austrii inżynier Carlo Abarth zaczynał swoją przygodę w Turynie od produkcji systemów dolotowych i wydechowych głównie dla Fiata. Dopiero gdy odniósł sukces w tej dziedzinie, zabrał się za budowę bardzo udanych serii prototypów i samochodów sportowych w limitowanej ilości. Wystawiona na aukcji piękna replika Fiata Abarth 1000 stworzona została około 20 lat temu przez kolekcjonera z Rzymu. Bazą do prac stał się Fiat 600D, który wyposażony został w silnik Abarth A112 oryginalnie produkujący prawie 60 KM. Tutaj zmodyfikowany silnik osiąga 73 KM, auto zdobią koła aluminiowe typu Mille Miglia, w kokpicie znajdziemy instrumenty Jaeger oraz oryginalne oznaczenia Abarth na całym samochodzie. Okaz wyceniony został na 8 000 – 12 000 funtów, czyli 40 000 – 59 000 złotych, sprzedany został za 9 200 funtów.
Czytaj dalej

Fiat 126 Bosmal 1995 – SPRZEDANY

Fiat 126 Bosmal jest jednym z najciekawszych przedstawicieli polskiej motoryzacji. Opracowany przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku zbudowany został w zaledwie 480 egzemplarzach, z czego tylko około setka została w kraju. O ile przyjemność podróżowania standardowym Maluchem może być dyskusyjna, to w wersji bez dachu nikt nie może mieć wątpliwości, że to ogromna frajda. Demonem szybkości nie jest, stąd wszelkie życzliwe opinie przechodniów na ulicach będą tu wyjątkowo dobrze słyszane.
Czytaj dalej

Fiat 126elx Town 1999 – 36900 PLN – Boguszów-Gorce

Niezbadane są losy, których doświadczają niektóre samochody. W 1999 roku Maluch oferowany był w swojej najbardziej dopracowanej formie, i choć jeździł ciszej i wygodniej niż dekadę albo dwie wcześniej, rzadko kto traktował go inaczej niż najtańsze możliwe źródło transportu. Fiat 126elx Town miał na wyposażeniu materiałową tapicerkę, uchylne tylne szyby, zagłówki i pasy bezpieczeństwa tylnych foteli. Ten wyposażony został dodatkowo w bagażnik dachowy oraz gustowny kos piknikowy, lecz użytkowany był jedynie okazjonalnie. Dziś, po 18 latach, na jego liczniku widnieje zaledwie 3900 km przebiegu, a samochód w każdym aspekcie wygląda jak nowy. Prawdziwe zjawisko.
Czytaj dalej

Fiat 8V Supersonic 1953 – SPRZEDANY

Fiat 8V Supersonic, opisany przez Road & Track w 1952 roku jako „największa niespodzianka roku”, był prawdziwym szokiem dla rynku. W powojennej rzeczywistości wszyscy kojarzyli Fiata z przystępnymi cenowo małymi samochodami dla ludu, typu Fiat Topolino. Nagle marka wprowadza potężny samochód sportowy z zaawansowanym silnikiem V8 z lekkiego stopu aluminium, ze szkieletowym podwoziem i niezależnym zawieszeniem na obu osiach. Samochód, który mógłby z powodzeniem ścigać się na torach całego świata, choć wyrafinowany projekt nadwozia Carrozzeria Ghia tworzy dzieło, które zdaje się być stworzone do wyższych celów. W takim kształcie zbudowano zaledwie 15 egzemplarzy ze 140 wyprodukowanych Fiatów 8V. Nazwane zostały prosto i odpowiednio do lotniczych skojarzeń, jako Supersonic („ponaddźwiękowy”). Według poprzedniego właściciela, Geralda Farber’a, właśnie ten okaz został pokazany w 1954 roku na Geneva International Motor Show. Nieskazitelny Fiat 8V, latami utrzymywany i przywracany do oryginalnego stanu, sprzedany został w 2015 przez dom aukcyjny Bonhams za 1,815 mln USD. Po dwóch latach RM Sotheby’s nie wyśrubował tego wyniku – ten sam egzemplarz licytowany był bez ceny minimalnej i osiągnął zdecydowanie niższą cenę – 1,375 mln USD (ok. 5,6 mln PLN).
Czytaj dalej