Fiat

Fiat 600 1968 – 22900 PLN – Gdańsk

Fiat 600 w powszechnej świadomości zapisał się jako rozwinięcie modelu 500. Prawda jednak jest inna – raz, że pojawił się na rynku 2 lata wcześniej, będąc pierwszym Fiatem z silnikiem umieszczonym z tyłu, dwa, że jego jednostka napędowa to zupełnie inna klasa. Jego silnik o pojemności 633 cm³ chłodzony był cieczą i przede wszystkim wyposażony był w aż cztery cylindry, co zapewniało mu zupełnie inną kulturę pracy – znacznie lepszą niż w 500-tce i późniejszym naszym 126p.
Czytaj dalej

Fiat Cinquecento 1993 – 7900 PLN – Września

Cinquecento czyli Fiat 500, to miejski wojownik produkowany w fabryce Tychach od czerwca 1991 do września 1998 roku. Dziś okazuje się być niemal nieśmiertelny: sprawdza się jako auto do miasta, na krótkie trasy, na imprezy typu KJS czy rajdy turystyczne. To piękne, małe, czarne pudełko z ogłoszenia, pomimo 24 lat na karku, prezentuje się doskonale. Okaz ze znikomym przebiegiem szuka nowego domu oraz serca, by przez kolejne lata życia mógł w dalszym ciągu błyszczeć nieskazitelnym stanem i oryginalnością. Pod maską ma najmniejszą ówcześnie dostępną jednostkę dwucylindrową, którą otrzymał w spadku po modelu 126 Bis.
Czytaj dalej

Fiat 132 1979 – 41000 PLN – Wrocław

Zawsze kojarzony był z klasą, komfortem i sportową duszą. Fiat 132 dzięki doskonałej jednostce DOHC, komfortowemu zawieszeniu i przytulnej, welurowej tapicerce łączył cechy pozornie sprzeczne w sposób, jaki zarezerwowany był wówczas właściwie tylko dla wyrobów włoskiej motoryzacji. Dziś odnalezienie takiego samochodu zachowanego w niemal fabrycznym stanie, z pięknie zachowanym pierwszym lakierem i przebiegiem zaledwie 37 tysięcy kilometrów jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Miło zobaczyć taki wóz w oferice polskiego sprzedawcy. Przyjemność po zakupie gwarantowana.
Czytaj dalej

Fiat 131 Mirafiori 1979 – SPRZEDANY

Fiat 131 Mirafiori… w czasach PRL’u już sama jego nazwa wzbudzała podziw. Wzięła się od nazwy jednej z dzielnic Turynu, w której te samochody były produkowane. W Polsce kojarzyła się z niedostępnością, luksusem, egzotyką. Nie bez powodu pseudonim „Mirafiori” nosiła luksusowa prostytutka z kultowego serialu „07 zgłoś się”. Dziś z znaleźć idealny egzemplarz Fiata 131 jest jeszcze trudniej, niż 35 lat temu. Jeżeli się uda, szczęśliwie czeka nas wydatek mniejszy, niż w owym czasie, kiedy za kilkuletnie Mirafiori należało wydać ok. 40-50 średnich miesięcznych pensji. To z ogłoszenia prezentuje się fantastycznie. Choć wersja wyposażeniowa jest skromna, a silnik najmniejszy, w całości rekompensuje to przepiękna kolorystyka i doskonały stan zachowania samochodu.
Czytaj dalej

Fiat Uno 1993 – SPRZEDANY

Fiat Uno od 1983 roku cieszył i nadal cieszy wielu użytkowników dróg nie tylko w Polsce, Europie, lecz także na innych kontynentach. Ten następca modelu 127, ubrany w zgrabne i praktyczne nadwozie włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro, jest doskonałym dowodem na to, że Włosi są mistrzami świata w tworzeniu małych samochodów. Popularność jaką zyskało Uno nie oznacza jednak, że wiele z nich zachowało fabryczną świeżość. Ten egzemplarz jednak może zadowolić nawet najbardziej wymagających. Oto Fiat Uno z rocznika 1993, czyli po facelifting’u, który model przeszedł w 1989 roku, w doskonałym stanie, z wciąż oryginalną powłoką lakierniczą i z niskim przebiegiem. Srebrny lakier i pasująca kolorystycznie jasna tapicerka zachowane są w bardzo dobrym stanie. Auto sprawdzi się idealnie w mieście, ale i na dłuższych trasach, ze względu na łatwość prowadzenia, świetną widoczność zza kierownicy oraz bardziej pakowny niż w wielu młodszych modelach bagażnik.
Czytaj dalej

Fiat 126 Bosmal 1995 – 29900 PLN – Jelenia Góra

Fiat 126 Bosmal jest jednym z najciekawszych przedstawicieli polskiej motoryzacji. Ten mały kabriolet opracowany został na bazie modelu 126p przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku zbudowany został w ok. 480 sztukach, z czego tylko około setka została sprzedana w kraju. Ten wymaga prac blacharskich, lakierniczych i mechanicznych, lecz po odpowiednich pracach remontowych z pewnością warto przywrócić mu blask. Samochód jest zarejestrowany w Polsce, lecz od września 2016 nie był uruchamiany.
Czytaj dalej

Fiat 126 Bosmal 1995 – 36000 PLN – Jelenia Góra

Fiat 126 Bosmal jest jednym z najciekawszych przedstawicieli polskiej motoryzacji. Ten mały kabriolet opracowany został na bazie modelu 126p przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku zbudowany został w zaledwie 480 sztukach, z czego tylko około setka została sprzedana w kraju. Ten powrócił do Polski z Holandii. Dla postronnych jego cena może wydawać się abstrakcją, szczególnie, że samochód wymaga prac blacharskich, lakierniczych i mechanicznych, lecz ostatnio zawierane transakcje wskazują, że być może warto się nad tym egzemplarzem pochylić. To poszukiwany kąsek, który z racji swojej rzadkości stale zyskuje na wartości. Fakt, że samochód jest zachowany w oryginale i nigdy nie był remontowany jest dużą zaletą podczas odbudowy pojazdu.
Czytaj dalej

Fiat 132 GLS 1975 – 44900 PLN – Elbląg

Łączy kanapowy komfort ze sportowym brzmieniem, dobrymi osiągami i pewnym prowadzeniem. Dzięki swoim zaletom Fiat 132 GLS stał się jedną z najbardziej lubianych i szanowanych limuzyn okresu PRLu. Jego jednostka DOHC konstrukcji Aurelio Lamprediego nawet w podstawowej wersji o pojemności 1,6 l oferowała niemal 100 KM, co w połączeniu z relatywnie niewielką masą własną (1070 kg) pozwalało pozostawić z tyłu niemal wszystko, co poruszało się na naszych drogach. Prezentowany Fiat pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, różniącej się boczną linią okien, otworami wentylacyjnymi w tylnych słupkach, większą tylną szyba, nowymi tylnymi światłami i zmienioną deską rozdzielczą. Mimo, że ma już 42 lata, przejechał dotąd zaledwie 35 tys. km. Niewiarygodne, ale jak najbardziej prawdziwe i udokumentowane. Ten egzemplarz mieliśmy okazję zobaczyć na żywo podczas targów Auto Moto Arena w Ostródzie i potwierdzamy jego wyjątkowy stan.
Czytaj dalej

Fiat 500 1967 – Warszawa

Fiat 500 nie tyle zmotoryzował powojenną Italię, co stał się wręcz symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszech czasów. Model zadebiutował w 1957 roku. Pięćsetka miała zaledwie 2,97 metra długości i zaprojektował ją Dante Giacosa. Do podstawowego wyposażenia należał rolldach, a samochód napędzał silnik czterosuwowy. Do 1975 roku powstały niemal 4 miliony egzemplarzy tego uroczego samochodu. Prezentowane auto jeszcze w Holandii przeszło kompleksową renowację i na żywo prezentuje się naprawdę zjawiskowo. Cena wywoławcza na aukcji Ardor Auctions: 40 000 złotych.
Czytaj dalej

Fiat Brava 1997 – 7700 PLN – Sokołów Małopolski

Fiat Brava został zaprezentowany jednocześnie z modelem Bravo na salonie w Turynie w 1995 roku. Jest pięciodrzwiowym liftbackiem z rodziny, do której dołączył jeszcze później sedan Marea i kombi Marea Weekend. Wszystkie te modele stylistycznie opracował Amerykanin Chris Bangle, najbardziej znany z rewolucji, jakiej dokonał później w BMW. Bravo wraz z Bravą zdobyły tytuł Car of the Year 1996, pokonując Peugeota 406 i Audi A4. O ile samochody od razu zdobyły serca klientów swoją elegancką linią, praktycznym nadwoziem i ciekawie zaprojektowanym wnętrzem, nieco gorzej było z trwałością zawieszenia i nowego silnika 1.4 l 12V. Te wady jednak nie mają najmniejszego znaczenia, jeżeli mówimy o egzemplarzu z przebiegiem zaledwie 26 tys. km, który po 20 latach zachował niemal fabryczną świeżość.
Czytaj dalej