Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 126p 1978 – SPRZEDANY

Fiat 126 został zaprezentowany na Turin Motor Show w 1972 roku z zadaniem zastąpienia modelu 500. Choć powtarzał jego mechaniczny schemat, oferował zupełnie nową stylistykę, znacznie powiększone nadwozie, więcej miejsca w kabinie i wyższy poziom bezpieczeństwa. Wśród technicznych nowości przeniesiono zbiornik paliwa pod tylną kanapę, zastosowano zsynchronizowaną skrzynię biegów (poza jedynką) i układ kierowniczy typu zębatkowego. Silnik – chłodzony powietrzem, dwucylindrowy – pozostał ten sam. Podobnie jak w modelu 500R, pojemność skokowa wynosiła 594 cm³, a moc 23 KM. Ten egzemplarz ma świetny kolor, doskonały stan i przezroczyste kierunkowskazy, upodabniające go do włoskiego pierwowzoru.
Czytaj dalej Fiat 126p 1978 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p 1974 – 15900 PLN – Szczytno

Czasy młodości Polskiego Fiata 125 nie były dla samochodów łatwe. Właściciele rzadko o nie dbali z takim pietyzmem, jak miłośnicy czynią to dzisiaj. Nic w tym przecież dziwnego, ponieważ Fiaty, tak jak inne samochody spotykane wówczas na polskich drogach, stanowiły dla użytkowników jedynie środek transportu, a nie obiekt kolekcjonerski. Polski Fiat 125p MR74 wystawiony na sprzedaż ostatnie 17 lat nie służył już jako auto do codziennej jazdy. Doczekał się konserwacji podwozia oraz przywrócenia do pełnej sprawności mechanicznej, choć jest jeszcze miejsce na “dopieszczenie” egzemplarza. Dziś Fiat czeka na osobę, która projekt dokończy i cieszyć się będzie powrotem do przeszłości w kultowym polskim wozie.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1974 – 15900 PLN – Szczytno

FSO 125p 1988 – SPRZEDANE

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – SPRZEDANE

Polski Fiat 126p 1979 – 15999 PLN – Skarżysko-Kamienna

Polski Fiat 126p to łamacz karków nieporównywalny nawet z wielokrotnie droższymi samochodami. Choć rodził się jako miejski samochód, w naszych warunkach służył do wszystkiego. Od przeprowadzek do wakacyjnych wojaży z całą rodziną i bagażnikiem na dachu. Tak, to prawda – rzecz się rozchodzi o sentyment do dawnych czasów. Maluch zbliża. Jeżeli lubicie zatem pobudzać ludzi do wspomnień i opowieści, on Wam je może zapewnić. Ten egzemplarz jest w jednych rękach od ponad 30 lat, będąc stale garażowanym i serwisowanym. To przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej, z silnikiem powiększonym już do 650 cm³. Konfiguracja jest ciekawa – zderzaki P4, pomarańczowe boczki, materiałowa tapicerka – tak nie wyglądało przeciętne 126p kierowane na polski rynek i można przypuszczać, że jest to tzw. odrzut z eksportu, czyli auto planowane na rynki zagraniczne, które z jakiegoś powodu pozostało w kraju.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1979 – 15999 PLN – Skarżysko-Kamienna

FSO 125p 1983 – 39900 PLN – Stary Sącz

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Nie ma za to zagłębienia służącego wcześniej na zamek na tylnej klapie, co wyróżniało samochody produkowane od drugiego kwartału ’82. Na fotelach oczywiście brązowy skaj, a przed wzrokiem kultowy termometr. To zestaw, który w niejednym wzbudzi sentyment do czasów własnego dzieciństwa lub młodości. Ten egzemplarz to 100% oryginał, z minimalnym przebiegiem i wszystkimi detalami zgodnymi z rokiem produkcji. Takie lubimy najbardziej.
Czytaj dalej FSO 125p 1983 – 39900 PLN – Stary Sącz

Polski Fiat 126p 1978 – 42000 PLN – Poznań

Minimalny przebieg i wspaniale zachowany, oryginalny stan. Chciałoby się, żeby każdy Polski Fiat 126p z lat 70-tych zachwycał w równym stopniu, jak ten. To przedstawiciel z początku produkcji drugiej serii, wyposażony już w powiększony do 650 cm³ silnik, radio Safari i parę gadżetów z epoki, jak np. bagażnik dachowy, zagłówki foteli, obrotomierz, wskaźnik ładowania i temperatury oleju. Taki pojazd przez całe swoje życie u jednego właściciela to z pewnością coś więcej, niż tylko środek transportu. Rynek pokaże, czy znajdzie się kupiec, zdolny za tak piękną historię odpowiednio zapłacić.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1978 – 42000 PLN – Poznań

Fiat Tipo 1992 – 6600 PLN – Łódź

Fiat Tipo po raz pierwszy został zaprezentowany w styczniu 1988 roku, jako następca modelu Ritmo. Wyróżniał się największym wnętrzem w klasie i sporym bagażnikiem o pojemności 350 litrów. Zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Fiat Tempra oraz Coupé, Lancia Delta II, a także Alfa Romeo 155. Powstawał w fabryce we włoskim Cassino o najwyższym stopniu zautomatyzowania produkcji. Był to pierwszy model marki, który posiadał ocynkowaną większość elementów karoserii, wyróżniał się także tylną klapą z tworzywa. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż posiada silnik 1.4 AF o mocy 70 koni mechanicznych. Jego przebieg to jedynie 95 tysięcy kilometrów, a historia ogranicza się do dwóch właścicieli od nowości. Jeżeli jesteście fanami marki, lub poszukujecie nietuzinkowego youngtimera w niewymagającym remontów stanie, ten okaz z pewnością warty jest rozważenia.
Czytaj dalej Fiat Tipo 1992 – 6600 PLN – Łódź

Abarth 500 EsseEsse 2012 – 45000 PLN – Niepołomice

Słodka pięćsetka przestaje być słodka gdy ukąsi ją skorpion. Każdy kto twierdzi inaczej, chyba nigdy nie zasiadł za sterami Abartha. Poszerzenia progów, zderzaki, dyfuzory, niższe zawieszenie, naburmuszony wyraz “twarzy”… wszystko to zdaje się krzyczeć: “tylko spróbuj wystartować do mnie na światłach!”. Abarth 500 (nie mylić z 595 i 695) w kultowej i najmocniejszej wówczas wersji EsseEsse opakowany w jeden z najbardziej męskich kolorów Grigio Cenere 676, z układem wydechowym Magneti Marelli Bombardone, to prawdziwy potwór! W jego konfiguracji potwierdza to chyba wszystko, od wentylowanych tarcz poczynając, przez zawieszenie Bilstein B14, aż po kubełkowe fotele firmy Sabelt. Precyzyjna manualna skrzynia, magiczny przycisk Sport, ekstramalne nastawy zawieszenia dzięki pakietowi EsseEsse, a 160 KM przy masie 1110 kg daje niesamowicie dużo frajdy z jazdy. Teraz chyba już nikt nie pokusi się o stwierdzenie, że pięćsetka w tej wersji to kobiecy samochód… a stausu przyszłego klasyka też nie można mu odmówić.
Czytaj dalej Abarth 500 EsseEsse 2012 – 45000 PLN – Niepołomice

Polski Fiat 126p 1984 – 17999 PLN – Radom

Świetny kolor 246 Giallo Tufo, beżowa tapicerka, listwy P4. Tak nie miał wyglądać Polski Fiat 126p przeznaczony na nasz wewnętrzny rynek, lecz ten pozostał tu do dziś. Takie historie zdarzały się niejednokrotnie. Auto pierwotnie przeznaczone na zachodnie rynki, z powodu nie przejścia kontroli jakości, mogło pozostać w Polsce. Wtedy mogło swoją konfiguracją wyjątkowo wyróżnić się wśród dziesiątek innych zaparkowanych pod blokiem. Lecz kto pamięta te czasy, ten dobrze wie, że one nawet jako nowe nie wyglądały tak, jak egzemplarz w ogłoszeniu. Pięknie odrestaurowany na podstawie bazy o znikomym przebiegu, błyszczy dziś bardziej niż 35 lat temu, gdy opuszczał bramy fabryki. Złośliwi mogę powiedzieć, że to zdobycze nowoczesnych technologii lakierniczych i kosmetyki samochodowej, lecz prawda jest taka, że bez serca i miłości do starych samochodów nie byłoby nic. A kiedy to jest, a czasu albo możliwości brakuje, nie pozostaje nic innego, jak przejąć takie cudo do własnego garażu.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1984 – 17999 PLN – Radom

FSO 125p Pickup 1991 – 61000 PLN – Bełchatów

Co powiecie na Polskiego Fiata 125p w iście amerykańskim stylu? Pickup w wydaniu FSO to nie jest coś, co widuje się na co dzień, nie tylko dlatego, że stanowił niewielki procent ogółu produkcji. To miał być kolejny hit eksportowy FSO, tym razem w wydaniu do ciężkiej pracy, bo wyposażony w przestrzeń bagażową o ładowności 400 kilogramów. Wystawiony na sprzedaż FSO 125p Pickup z końcówki produkcji, powstał po raz drugi, lecz tym razem nie do ciężkich robót i przewożenia jabłek. Przeszedł gruntowną renowację karoserii i podzespołów, a także zyskał indywidualny charakter – wystarczy spojrzeć na jego wnętrze. A co poza tym? Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, wygodne sportowe fotele, świeżo wyremontowany silnik 2.0 DOHC z Fiata 132 o mocy 116 KM i wydech bazujący na rozwiązaniach z Fiata 124 Spider. Ciekawy i nietuzinkowy jest bez wątpienia.
Czytaj dalej FSO 125p Pickup 1991 – 61000 PLN – Bełchatów