Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 126 Red 1982 – 36900 PLN – Bielsko-Biała

Był czas, kiedy w Polsce Maluchem jeździł każdy. Choćby przez kilka miesięcy, choćby tylko na kursie, lecz prawie nie było Polaka, który nie wiedziałby jak to jest… i jako, że często był to samochód jedyny, mobilność jaką dawał pozwalała zapomnieć o wszystkich jego wadach. Spotykało się je na każdym kroku i jedyny problem polegał na tym… żeby rozpoznać swojego. Ograniczona paleta kolorów, niemal zawsze spotykane czarne, skajowe wnętrze. To być może tłumaczy dziś kult, jaki zrodził się na oferowane na zachodnich rynkach wersje specjalne Fiata 126 – Red, Brown, Silver oraz Black. Na każdym z nich mogliśmy znaleźć interesujący kolor, każdy z nich dostał ciekawe, zindywidualizowane wnętrze, każdy też otrzymał dodatkowe wyposażenie w postaci foteli z zagłówkami, pasów bezwładnościowych z przodu i z tyłu, uchylnych szyb. Dzięki zastosowaniu kwadratowej głowicy były one nieco szybsze, wszystkie miały alternator, a dodatkowe wygłuszenia sprawiły, że w kabinie można było normalnie rozmawiać. Wśród miłośników to spory rarytas, który z czasem powinien stabilnie nabierać wartości.
Czytaj dalej Fiat 126 Red 1982 – 36900 PLN – Bielsko-Biała

Polski Fiat 125p 1970 – 25900 PLN – Rzeszów

Stworzony z włoskiem wyczuciem smaku, dostosowany do polskich warunków. To najlepsze, co mogło nas spotkać na przełomie lat 60-tych i 70-tych, obiekt motoryzacyjnych westchnień wówczas i dziś. Ten Polski Fiat 125p wrócił do Polski z Węgier. Ma ciekawe zestawienie kolorystyczne i w odróżnieniu od wielu polskich egzemplarzy, nie ma modyfikacji polegających na remontowaniu na podstawie części niezgodnych z rocznikiem. Cieszy oczy wszelkimi detalami egzemplarzy z początku produkcji. Chromowana atrapa, wąskie kierunkowskazy, błotniki z małymi kierunkowskazami, kierownica z chromowanym pierścieniem czy charakterystyczna, czerwona tapicerka na fotelach bez zagłówków. Gustownie, jak na koniec lat 6-tych przystało. Egzemplarz z pewnością może służyć jako dobra baza do przywrócenia idealnego stanu. Osiemnaście lat nie jeździł, ale o wiele prostsze jest przywrócenie do pełnej sprawności mechaniki, niż walka ze zrujnowanymi blacharsko egzemplarzami, które stanowią większość polskiego rynku. Jednak południe Europy zdecydowanie dobrze służy samochodom!
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1970 – 25900 PLN – Rzeszów

Polski Fiat 125p 1976 – 35900 PLN – Swarzędz

Produkcję Fiata 125 na włoskiej licencji rozpoczęto w Polsce 28 listopada 1967 roku. Był on hybrydą łączącą włoskiego Fiata 125 i konstrukcyjnie starszy model 1300/1500. Ten następca przestarzałej Warszawy, tak jak i ona sama, był marzeniem wielu ludzi. Kto pamięta czasy świetności tego modelu na polskich drogach, nie będzie się dziwić, że okaz z ogłoszenia zakupiony został w Pewexie. Duży Fiat, który 30 lat spędził w garażu u pierwszego właściciela, przeszedł szereg zabiegów renowacyjnych, aby odzyskać świeżość auta z fabryki. Zadbany i odnowiony, w pełni sprawny samochód dziś szuka nowego właściciela, który doceni zaangażowanie i nakłady poniesione podczas przywracania Fiata do fabrycznego stanu.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1976 – 35900 PLN – Swarzędz

Polski Fiat 126p 1983 – 23000 PLN – Nienadowa

Przez dwa dziesięciolecia był najpopularniejszym samochodem w Polsce, choć dziś po nim na ulicach został głównie sentyment. Oczy się radują, gdy patrzy się na egzemplarz zachowany w oryginalnym stanie, wyposażony jeszcze w chromowane zderzaki. Ten Polski Fiat 126p to już wersja 650E (ekonomiczna) – dostępna od 1982 roku, ze zmienionym gaźnikiem i tłumikiem wylotu spalin, co pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa o około 7%. Samochód wciąż jest w rękach pierwszego właściciela, który utrzymuje go w stałej sprawności technicznej.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 23000 PLN – Nienadowa

Fiat Dino Spider 1967 – SPRZEDANY

Fiat Dino narodził się z umowy zawartej pomiędzy Fiatem i Ferrari, a podpisanej na potrzeby Maranello, aby przyspieszyć budowę wystarczającej ilość silników Dino. Chodziło o homologację sześciocylindrowego silnika do Formuły 2, której gwarantem miało być co najmniej 500 działających jednostek. Konwersję wyścigowego silnika do użytku drogowego i produkcji seryjnej powierzono inżynierowi Aurelio Lampredi, który wcześniej zaprojektował kilka 4-cylindrowych silników Ferrari. Dzięki swoim właściwościom i niesamowitej wydajności, cudowny dwukrzywkowy, wysokoobrotowy silnik V6 znalazł szerokie zastosowanie w obu firmach. Znany jest zwłaszcza z modeli Lancia Stratos i Ferrari Dino. Fiat Dino dostępny w dwóch wersjach 2,0 i 2,4 litra był oferowany zarówno jako coupé stworzone przez Bertone, jak i Spider zaprojektowaną przez Pininfarinę. Obok o wiele droższego Dino 206 GT wersje marki Fiat techniczne łączyły się jedynie silnikiem V6. Mechanika Fiata cechowała się zupełnie innym podejściem: silnik z przodu, napęd na tylne koła, przednia oś z podwójnymi wahaczami, z tyłu sztywna oś, 5-biegowa ręczna skrzynia i hamulce tarczowe przy czterech kołach. Spider, aby zrównoważyć ciężar sztywniejszego nadwozia, miał aluminiową pokrywę bagażnika. Okaz prezentowany na aukcji to atrakcyjny 2-litrowy Spider, wykończony w kolorze Bleu Francia z czarnym wnętrzem ze skaju. Samochód przeszedł gruntowny przegląd mechaniczny w 2017 roku. Gotowy do jazdy i cieszenia się z życia, stanowi fantastyczną okazję do zakupu jednego z najlepszych włoskich samochodów sportowych z lat 60-tych. Licytowany w Portugalii bez ceny minimalnej, sprzedany został za 103,5 tys. euro, czyli około 454 tysiące złotych.
Czytaj dalej Fiat Dino Spider 1967 – SPRZEDANY

Polski Fiat 126p 1981 – 32000 PLN – Lubliniec

Maluch jaki jest każdy widzi i wie. Kto interesuje się klasyczną motoryzacją, zna jego historię doskonale. W latach 1975-1992 Polskiego Fiata 126p wyeksportowano w ilości aż 897316 egzemplarzy. W czasach PRL był również sprzedawany w kraju za dewizy lub bony Banku PEKAO, w ramach tzw. eksportu wewnętrznego. Był mały, ale gotowy do wielkich rzeczy. Podróż z całą rodziną do Bułgarii była jak najbardziej w jego zasięgu, a wspomnienia sprzed lat przetrwały do dzisiaj i wpływają na jego ceny, szczególnie w przypadku egzemplarzy z pierwszych lat produkcji. Prawie czterdziestoletni maluch z niewielkim przebiegiem, świetną konfiguracją kolorów, do tego w wersji eksportowej? Proszę bardzo 🙂 Dla miłośników polskiej motoryzacji może być prawdziwym Świętym Graalem.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1981 – 32000 PLN – Lubliniec

Polski Fiat 125p 1972 – 48000 PLN – Jarocin

Polski Fiat 125p to następca poczciwej Warszawy, wprowadzający polską motoryzację w całkowicie nową erę. 125p był produktem licencyjnym łączącym będącą ostatnim krzykiem mody stylistykę włoskiego Fiata 125 z mechaniką sprawdzonego Fiata 1300/1500. Ten egzemplarz z silnikiem 1300 z 1972 roku zdecydowanie przykuwa uwagę. Wyróżnia się charakterystycznym wyłącznie dla pierwszych roczników kolorem „grigio aciaio” (z włoskiego – szara stal). Był to kolor z palety włoskiego Fiata 125 (kod F675, dostępny tylko w latach 1968-72), który zestawiony z czerwonym wnętrzem prezentuje się niezwykle stylowo. Odnajdziemy w tym egzemplarzu wszystkie elementy charakterystyczne dla rocznika, w tym podłokietnik na tylnej kanapie i dźwignię zmiany biegów przy kierownicy. Samochód jest po renowacji, gotowy do drogi. Tak jak FSO z ostatnich lat produkcji było tylko śladem dawnej świetności, tak klasyczna jego odmiana do dziś przywołuje czasy, gdy Polski Fiat 125p był eksportowym przebojem, a jego posiadanie i użytkowanie było (w rzeczywistości PRLu) świadectwem wysokiego statusu.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1972 – 48000 PLN – Jarocin

Fiat Tipo 1995 – 5500 PLN – Kęty

Fiat Tipo po raz pierwszy został zaprezentowany w styczniu 1988 roku, jako następca modelu Ritmo. Zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Fiat Tempra oraz Coupé, Lancia Delta II, a także Alfa Romeo 155, występował początkowo jedynie jako 5-drzwiowy hatchback. Wyróżniał się największym wnętrzem w klasie i sporym bagażnikiem o pojemności 350 litrów. Powstawał w fabryce we włoskim Cassino o najwyższym stopniu zautomatyzowania produkcji. Był to pierwszy model marki, który posiadał ocynkowaną większość elementów karoserii. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż to okaz po delikatnym liftingu, który auto przeszło w 1993 roku. Wyposażony jest w silnik 1.4 AF, który karmiony paliwem przez gaźnik osiąga moc 70 koni mechanicznych. Jak na tak popularny samochód, stan egzemplarza zwala z nóg. Jego przebieg to zaledwie 60 tysięcy kilometrów, a historia ogranicza się do jedynie jednego właściciela. Jeżeli jesteście fanami marki, lub poszukujecie nietuzinkowego youngtimera w niewymagającym remontów stanie, ten okaz z pewnością warty jest rozważenia.
Czytaj dalej Fiat Tipo 1995 – 5500 PLN – Kęty

Fiat Regata 75S 1988 – 13200 PLN – Warszawa

Fiat Regata to jeden z modeli, który królował na europejskich drogach lat 80-tych, a dziś zdążył niemal całkowicie zniknąć z rynku. To trójbryłowa wersja modelu Ritmo, produkowana w latach 1983-90. Zachowany w takim stanie, jak w ogłoszeniu, Fiat Regata to prawdziwy rodzynek na rynku. Te samochody nie należały do najlepiej zabezpieczonych przed korozją, ale ten wciąż wygląda, jakby niedawno wyjechał z salonu. Jego przebieg to jedynie 60 tys. km i jest to wersja S, czyli o wyposażeniu wzbogaconym miedzy innymi o elektryczne szyby. Ten Fiat może być niedrogim wstępem do fascynującego świata włoskich samochodów.
Czytaj dalej Fiat Regata 75S 1988 – 13200 PLN – Warszawa

Fiat 126elx Town 1999 – 39900 PLN – Wałbrzych

Niezbadane są losy, których doświadczają niektóre samochody. W 1999 roku Maluch oferowany był w swojej najbardziej dopracowanej formie, i choć jeździł ciszej i wygodniej niż dekadę albo dwie wcześniej, rzadko kto traktował go inaczej niż najtańsze możliwe źródło transportu. Fiat 126elx Town miał na wyposażeniu materiałową tapicerkę, uchylne tylne szyby, zagłówki i pasy bezpieczeństwa tylnych foteli. Ten wyposażony został dodatkowo w bagażnik dachowy oraz gustowny kos piknikowy, lecz użytkowany był jedynie okazjonalnie. Dziś, po 20 latach, na jego liczniku widnieje zaledwie 3900 km przebiegu, a samochód w każdym aspekcie wygląda jak nowy. Prawdziwe zjawisko.
Czytaj dalej Fiat 126elx Town 1999 – 39900 PLN – Wałbrzych