Ford Cortina Mk1 1964 – Poznań

Ford Cortina produkowany był w latach 1961 – 1982 w pięciu kolejnych generacjach. Produkcja i montaż Cortiny odbywał się w kilku miejscach świata, natomiast za jego koncept, design i pierwszą produkcję odpowiadał Ford of Britain. Centrum europejskiej produkcji tego modelu znajdowało się w Ford Dagenham, w Wielkiej Brytanii. Prezentowany pierwszy model Cortiny jest dokładnie tym, który opracował osobiście Roy Brown Junior. A czego ten pan dotknął, z miejsca zamieniało się w klasykę. Nie inaczej było z Cortiną, która stała się bestsellerem Wysp Brytyjskich i do dziś uważana jest za nieodłączną część historii i kultury lat 60-tych w Wielkiej Brytanii oraz krajach byłego dominium brytyjskiego, tj. Australii i w Nowej Zelandii. Z modelem tym nieodłącznie związane jest pasmo sukcesów w zawodach sportowych, za które odpowiedzialny był oparty na nadwoziu Mk1 Lotus Cortina. Choć prezentowany model ma od niego nieco mniejszą pojemność i moc, w swojej klasie jest to fantastyczny wojownik.

Ford Cortina Mk1
Rocznik: 1964
Pojemność: 1200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna

Silnik przygotowany pod Rally & Racing o pojemności 1200 cm³ na dwóch gaźnikach, wałek Kent, głowica z modelu 1500GT, aluminiowy zbiornik z pompa elektryczna w bagażniku, szyby z perspexu, klatka bezpieczeństwa, podciągnięty 2 bieg, nowe sprzęgło sportowe, 70amp alternator, nowa instalacja paliwowa i elektryczna.

Posiada stalowe koła według norm, z oponami po jednym sezonie. Drugi zestaw kół napędowych z kolcami. Koła JBW, opony Yokohama. Na wyposażeniu samochodu obrotomierz z lampą.

Zawieszenie zbalansowane z odpowiednim ustawieniem przedniego vs. tylne (miękko – twardo)
Podwozie zakonserwowane oraz pomalowane w kolorze czerwonym. Hamulce działają perfekcyjnie, nie ściąga samochodu w żadną stronę.

Samochód posiada odpowiednie dokumenty FIA dopuszczające samochód do zawodów Rally & Race and Touring auto do 2027 roku. Egzemplarz ten znany jest na rynku fińskim, gdzie odbył ponad 39 eventów razem z historycznymi Finland 1000 Lakes.

Prezentowany samochód ma szczególną wartość dla kierowców z grupy historycznej Race and Rally, GSMP, hill climb.
Posiada wartość kolekcjonerską, inwestycyjną zarazem, dostarczając niesamowitych, sportowych wrażeń w jego użytkowaniu.

Stan samochodu – gotowy do jazdy, zabawy, amatorskich zawodów sportowych. Do ponownych startów w zawodach rangi mistrzowskiej należało by zamontować pasy i fotele z aktualną homologacją. W celu kolekcjonerskim lub inwestycyjnym nie jest to potrzebne.
Data pierwszej rejestracji 16.07.1964.

Samochód kwalifikuje się do mienia kolekcjonerskiego lub zabytkowego.
Opinia rzeczoznawcy oraz dokumenty do okazania.

Samochód prezentowany będzie na stoisku Giełdy klasyków na targach Retro Motor Show, 26-28 października w Poznaniu. Serdecznie zapraszamy do odwiedzin i zakupu. Stoisko odnajdziecie Państwo w centralnym miejscu głównej hali numer 5.

Telefon: +48 510 640 932
Miejscowość: Poznań