Ford Focus RS Mk1 2002 – SPRZEDANY

Wyróżniał się wyglądem, wyróżniał się doskonałym prowadzeniem, a w wersji zainspirowanej rajdami WRC był absolutnie wyjątkowy. Ford Focus RS Mk1 zbudowany został w ilości 4500 sztuk, które mimo ceny dwukrotnie wyższej od wersji bazowej rozeszły się na pniu. Wizualnie wyróżniał się poszerzoną o 7 centymetrów karoserią i o 10 centymetrów większym rozstawem kół. Otrzymał zderzaki z wersji WRC i felgi OZ Racing o identycznym kształcie. Mechanika? Blisko 70% części nowych, a wśród zmodyfikowanych części odnajdziemy produkty firm takich, jak Sparco, Garrett, Brembo, Sachs Racing, AP Racing i Quaife. Silnik zaoferował tu 215 KM, a poza turbosprężarką odkryjemy w nim kute tłoki z chłodzeniem olejowym, kute korbowody, chłodzone sodem zawory wylotowe i bardziej wydajny układ chłodzenia. Efekt? 6,4 s do setki, co w zestawieniu z najlepszym przednionapędowym zawieszeniem z epoki zagwarantowało wręcz fenomenalne wrażenia. Dziś taki samochód zachowany w idealnym stanie to pewna inwestycja. Ten egzemplarz przybył do Polski z Niemiec przez Japonię, jest w europejskiej specyfikacji, z przebiegiem jedynie 113000 km.

Ford Focus RS Mk1
Rocznik: 2002
Przebieg: 113000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 215 KM

Wyposażenie:
– elektryczne szyby,
– elektryczne lusterka,
– klimatyzacja (działająca),
– fotele Sparco,
– radio EU,
– wspomaganie kierownicy,
– skórzana tapicerka

Ford Focus RS Mk1, rok produkcji 2002, data pierwszej rejestracji 2003 w Japonii.
Auto kupione przez japoński oddział Forda w salonie w Niemczech – wszystkie książki itp. są po niemiecku – auto ma nawet naklejki Ford EUROPE. Dzięki temu auto ma europejskie lampy, radio odbiera europejskie fale.

Samochód przeszedł pełen serwis:
– nowy rozrząd łącznie z pompą wody, której koszt to 2300 PLN w ASO
– wymienione zostały – olej silnikowy i olej skrzyni biegów (oba Motul) wraz z filtrami (filtr oleju, powietrza pyłkowy oraz paliwa)
– nowy płyn chłodniczy
– nowy komplet klocków hamulcowych
– nowa uszczelka pokrywy zaworów
– nowo obszyta kierownica, niestety nie zrozumieliśmy się z obszywającym stąd też nie jest ona obszyta w oryginalny wzór, ale według mnie teraz też jest ładnie (wykończenie niebieska nicią – coś pięknego ). Auto przyjechało z pokrowcem na kierownicy, która zamiast ochronić przez otarciami kompletnie zniszczyła niebieskie wstawki.

Przebieg to niecałe 113000 km, auto bezwypadkowe. Jedynie lewy tylny błotnik ma podwójny lakier, reszta w oryginale.
Zawieszenie, silnik, skrzynia biegów pracuje wyśmienicie.

Ceny RS’ów MK1 idą w górę, więc to ostatni dzwonek na zakup w miarę rozsądniej cenie!
Samochód zarejestrowany, z opłaconym OC.