Ford Granada Mk I 1975 – SPRZEDANY

Granada Mk1 to luksusowy sedan europejskiego oddziału Forda, debiutujący w 1972 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Był efektem 4 lat prac i inwestycji w wysokości 500 milionów marek niemieckich. Następca Taunusa 17M, 20 i 26M wraz z nową nazwą otrzymał całkowicie nową stylistykę, naszkicowaną z elegancją i rozmachem, nawiązującą do modelu Capri. Zawieszenie miało podwójne wahacze z przodu i niezależne zawieszenie na tylnych wahaczach, auto otrzymało także bezpieczną kolumnę kierownicy. Granada Mk1 to ostatnie auto koncernu, które nawiązuje do amerykańskiej stylistyki a’la butelka coca coli, poprzez charakterystycznie zakrzywioną linią tylnych szyb i błotników. Charakterystyczny jest też tył samochodu, z szerokimi lampami i czarnym pasem pomiędzy nimi. Prezentowane auto pochodzi z 1975 roku, w którym wprowadzono pierwsze zmiany modernizacyjne – w związku z nimi ma już czarną atrapę chłodnicy i czarne ramki wokół szyb. Pod maską ma jeden z dwóch wówczas dostępnych, 2-litrowych silników. To ten nowocześniejszy, 4-cylindrowy, zwany jako Pinto. Ten Ford Granada wyróżnia się zadziwiającym, doskonałym stanem zachowania. To oryginalny, nigdy nie remontowany egzemplarz z przebiegiem jedynie 33 tysięcy kilometrów.

Ford Granada Mk1
Rocznik: 1975
Przebieg: 33000 km
Pojemność: 1993 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 99 KM

Ford Granada L Mk I, 1975 rok, 33 tys. km.,
Unikalny i oryginalnie zachowany samochód bez korozji, silnik 2.0 benzyna tzw. Pinto, pięknie zachowany egzemplarz, który posiada wciąż pierwsze ogumienie marki Kleber.
Silnik pracuje jak zegarek, nowe hamulce, a na podwoziu jeszcze znajduje się żółtawy wosk zabezpieczający. Minimalne ślady powierzchownej korozji w kilku miejscach podwozia, których nie zabezpieczam, aby nie zaburzać oryginalnego obrazu. Nowe hamulce przewody itp.
Samochód w super stanie, wymaga jedynie przeglądu olejowego.
Wnętrze jak nowe, jeden właściciel od nowości I samochód nigdy nie był remontowany.
Oryginalność egzemplarza czyni go unikalnym w skali Europy.
Jest ich kilkanaście w ofercie i większość po remontach, ten egzemplarz jest oryginalny, co zawdzięcza jednemu właścicielowi i suchemu garażowi na południu Europy.