Ford Mustang GT Fastback 1966 – SPRZEDANY

Dwie skromne litery w oznaczeniu modelu zapewniły mu dodatkową moc, usztywnione zawieszenie, wzmocnione hamulce i więcej wizualnego charakteru. Ford Mustang GT Fastback A-Code wyróżniał się głowicami o podwyższonej kompresji i czterogardzielowym gaźnikiem, co pozwoliło generować mu 225 KM (o 25 KM więcej od standardowej wersji z silnikiem V8). Z zewnątrz wyróżniał się oznaczeniem “GT” na nakrętce wlewu paliwa, światłami przeciwmgielnymi montowanymi w atrapie chłodnicy i zmodyfikowanym układem wydechowym z końcówkami wychodzącymi przez tylny zderzak. Ten egzemplarz wyposażony został w automatyczną skrzynię biegów Cruise-O-Matic, posiada czarne wnętrze i biały lakier. W ostatnim czasie przeszedł szeroko zakrojone prace renowacyjne, dzięki czemu na drodze budzić będzie jeszcze większy zachwyt, niż pół wieku temu, w czasach swojej młodości.

Ford Mustang GT Fastback
Rocznik: 1966
Pojemność: 4700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 225 KM

Na sprzedaż Ford Mustang Fastback z 1966 roku (A-code) z pakietem GT. Pod maską silnik 289ci spięty z automatyczną skrzynią biegów C4.

Mustang do Polski przypłynął kilka lat temu jako dobra baza pod projekt. Zaczęliśmy od wypiaskowania nadwozia, a następnie zrobiliśmy całą blacharkę oraz położyliśmy nowy lakier. Według tabliczki znamionowej oryginalnym kolorem jest Wimbledon White, do którego dodaliśmy trochę perły, żeby nadać blasku Mustangowi.

Kolejnym etapem było odświeżenie wnętrza. Wymieniliśmy obszycia foteli oraz kanapy, podsufitkę, kierownicę, panel zegarów, lewarek zmiany biegów, chromy itd. Zamontowaliśmy również radio „Retrosound” z wyjściem AUX, które wygląda klasycznie.

Silnik, który znajdował się pod maską nie był oryginalny i był mocno zużyty. Postanowiliśmy więc kupić inny, zdrowy silnik 289ci z 1965 roku (Mustang z taśmy produkcyjnej zjechał w październiku 1965 roku). Skrzynia C4 przed założeniem została zweryfikowana i dobrze pracuje.

Elementy zawieszenia oraz opony również zostały założone nowe. Aktualnie Mustang odpala bez najmniejszego problemu, silnik pracuje równo i jest gotowy do jazdy.

Włożyliśmy w niego naprawdę dużo pracy i pieniędzy. Było warto – w końcu Mustang wygląda i jeździ tak jak powinien!

Cała renowacja została udokumentowana.