Ford Mustang II 1974 – SPRZEDANY

O ile Ford Mustang pierwszej generacji bezdyskusyjnie stał się ikoną, powszechnie kochaną na całym świecie od czasów narodzin aż do dziś, jego następca zdecydowanie poszedł własną drogą. Stworzony na miarę kryzysu ekonomicznego, Ford Mustang II miał konkurować z takimi pojazdami, jak Datsun 240Z, Toyota Celica czy europejski Ford Capri. Wszedł na rynek dokładnie o czasie, gdy Amerykanie mierzyli się z kryzysem naftowym. Choć dopracowano jego podwozie i zastosowano zgodne z duchem epoki jednostki R4, R6, a po roku również V8, kontrowersyjnym ruchem było oparcie go o zdecydowanie mniejszego Forda Pinto, co poskutkowało zmniejszeniem rozstawu osi i długości z zachowaniem długich zwisów, co zapewniło mu dość osobliwe proporcje. Ciekawostką jest fakt, że za jego ostateczny wygląd odpowiedzialna była włoska firma Ghia, przejęta w 1970 roku przez Forda. Choć po latach był wyśmiewany, czas pokazał, że był to właściwy samochód na ciężkie czasy. Muscle cary zniknęły z rynku, a Ford w ciągu czterech lat sprzedał ich ponad milion. Dziś nie jest to ulubiony pojazd kolekcjonerów ani ikona popkultury, ale dzięki temu nawet doskonały egzemplarz można zakupić względnie niedrogo.

Ford Mustang II
Rocznik: 1974
Przebieg: 124000 km
Pojemność: 2792 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 111 KM

Mustang sprzedany jako nowy w Szwecji w 1974 r.
Sprowadzony ze Szwecji w 2012 roku, poddany renowacji.
Samochód w rzadko spotykanej wersji europejskiej, licznik w kilometrach, przednie światła asymetryczne.
Samochód posiada białą kartę zabytku ruchomego motoryzacji, według rzeczoznawcy w pełni oryginalny, bez zmian konstrukcyjnych.

Poniżej film z 50-cio lecia Mustanga na Targach Poznańskich, w których braliśmy udział.