Ford Sierra 1989 – SPRZEDANY

Ford Sierra zastępował jednocześnie Forda Taunusa i Cortinę. Kompletnie odmieniony stylistycznie, szokował wielu tradycyjnych klientów marki. Nawet na początku lat 90-tych wyglądał równie współcześnie, jak konkurencja wprowadzona do produkcji dekadę później. Dziś zadbany Ford Sierra na ulicy to prawdziwa rzadkość. Większość z nich zginęła pokonana przez korozję lub domorosłych drifterów, uwielbiających go z powodu tylnego napędu, który w późniejszych modelach marki odszedł już niestety w zapomnienie. Tu w ogłoszeniu wszystko jest jednak wciąż tak, jak należy… niski przebieg, pięknie prezentujący się lakier i wnętrze niemal bez śladów zużycia. Z pewnością może się spodobać… choć pozostaje element kontrowersji w postaci przerobionego zasilania na paliwo LPG, które jako nieoryginalny element wyposażenia z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu. Z drugiej strony – takie rozwiązanie pozwala oszczędzić na eksploatacji i jest proekologiczne. Zawsze będzie miało to swoich zwolenników i przeciwników.

Ford Sierra
Rocznik: 1989
Przebieg: 134500 km
Pojemność: 1954 cm³
Rodzaj paliwa: LPG
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 105 KM

Wyposażenie:
– Centralny zamek
– Alarm
– Immobilizer
– Radio fabryczne
– Tapicerka welurowa
– Gniazdo AUX

Na sprzedaż Sierra w stanie 3-letniego samochodu. Samochód z niebanalną historią – jeden właściciel od ’89 do 2004, od 2005 roku do 2018 właścicielem był Pan ze Śląska urodzony w roku 1930 r. Następnie jego właścicielem stałem się ja.

Samochód jest w całości w stanie kolekcjonerskim, za samochód z żadnej strony nie bierze się korozja, silnik jest jak przystało na tak niski przebieg mocny i w świetnym stanie. Samochód jest w całości sprawny, stan zawieszenia, skrzyni biegów, napędu, blachy oraz zadbanego wnętrza oceniam na wzorowy.

Na samochodzie jest w zdecydowanej większości oryginalna, pierwsza powłoka lakiernicza, progi z obu stron wiele lat temu zostały zakonserwowane na samym rancie, od spodu karoserii oryginalny lakier.

W Fordzie zamontowałem nową kompletną pompę hamulcową, nowe przewody hamulcowe, nowy wentylator wraz z wisko, nowe tarcze przednie, klocki, tylne bębny hamulcowe oraz szczęki. Większość części została zakupiona w ASO Ford. W poprzednim roku zregenerowany w całości został oryginalny przepływomierz oraz silnik krokowy marki Bosch w autoryzowanym serwisie Bosch.

W samochodzie w roku 2005 została zainstalowana pierwsza instalacja gazowa. W 2015 roku została ona wymieniona na całkowicie nową marki Stag. Za około 1000 km mija termin pierwszego serwisu nowej instalacji gazowej.

Preferowany kontakt z racji całodobowego charakteru pracy to wiadomości tekstowe. Gdybym nie odbierał telefonu, bardzo proszę o zostawienie wiadomości, że chodzi o ogłoszenie na Giełdzie Klasyków. Wówczas oddzwonię.

Samochodem pokonałem dwie długie trasy:
1. 22.02 – 26.02; Sierra pokonała 1800 km od Wrocławia do Przemyśla, Sanoka, Bieszczadzkiego Parku Narodowego, Zamościa, Lublina, Sandomierza i z powrotem do Wrocławia.
2. 15.03 – 19.03; kolejne 1300 km z Wrocławia do Warszawy, Brześcia na Białorusi, Ostrów Mazowiecka, Łodzi i z powrotem do Wrocławia.

Chętnie zamienię Sierrę na BMW Cabrio z lat produkcji 1980-2000.