Ford

Ford Cortina GT Mk I 1964 – UK

Ford Cortina, najlepiej sprzedający się samochód roku 1970 w Wielkiej Brytanii, od tego właśnie rocznika budowany był na tej samej platformie co niemiecki Taunus. Jego nazwa inspirowana jest włoskim kurortem narciarskim Cortina d’Ampezzo, miejscem zimowej olimpiady w 1956 roku. Wspaniały Ford Cortina GT Mk I wystawiony na aukcji, zbudowany został przez byłego inżyniera Ford SVO, jako dokładna replika rajdówki fabrycznego zespołu. Mocny i wolny od rdzy samochód jest oryginalnym dwudrzwiowym egzemplarzem, wyprodukowanym w lutym 1964 r. Wyposażony w oryginalny silnik 1500 GT z wałkiem rozrządu Kent, osprzętem rajdowym i regulowanym zawieszeniem GasSpax, zdaje się być idealnym narzędziem do zdobywania tytułów w rajdach pojazdów zabytkowych. Wnętrze w kolorze czarnym oferuje kubełkowe fotele z epoki i oryginalną tylną kanapę. Po pełnej renowacji przejechał mniej niż 50 mil, a jego poprzedni właściciel korzystał z samochodu tylko w trakcie kilku klasycznych wydarzeń turystycznych w roku. Ta kompletna replika, wyposażona nawet w naklejkę „Rally des Alpes”, wyceniona została na 28 – 34 tysiące funtów szterlingów, czyli około 130000 – 160000 złotych.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1966 – 46500 PLN – Częstochowa

Bazował na popularnych modelach Falcon i Fairlane, lecz sportowa sylwetka i łobuzerski sznyt uczyniły z niego przebój, jakiego historia motoryzacji wcześniej nie znała. Producent zakładał, że w ciągu pierwszego roku sprzedaży sprzeda 100 tysięcy sztuk, tymczasem już po 18 miesiącach wyprodukowano ich milion. Ford Mustang pierwszej generacji debiutował w marcu 1964 roku i z miejsca stał się prawdziwą legendą, a dzięki masowej produkcji nie ma dziś problemu z wybraniem odpowiadającego nam egzemplarza oraz jego remontami czy eksploatacją. Za Oceanem rzemieślnicy wciąż tworzą do niego każdy, nawet najmniejszy element. Fakt, że produkowano je pół wieku temu jest bez znaczenia, jeżeli Mustangi wciąż mają swoich wiernych fanów, gotowych regularnie nimi jeździć. Ten z ogłoszenia ma silnik V8, automatyczną skrzynię i klimatyzację. Nie jest to stan salonowy, lecz ślady czasu to dla półwiecznego wozu nic wstydliwego.
Czytaj dalej

Ford Sierra RS Cosworth 1988 – 69900 PLN – Gdańsk

Tylnonapędowy Ford Sierra RS Cosworth to najpopularniejsza i zarazem najlżejsza wersja ze wszystkich wersji specjalnych Sierry. W latach 1988-89 w belgijskiej fabryce w Genk zbudowano ich około 13140 sztuk. W odróżnieniu od pierwszej serii, tu bazą było nadwozie czterodrzwiowe. Otrzymało nieco bardziej komfortowe nastawy zawieszenia i ten sam, słynny, turbodoładowany silnik opracowany przez Cosworth’a , zapewniający mu jeszcze lepsze osiągi niż u poprzednika. 6,8 s do 100 km/h w dalszym ciągu robi wrażenie, choć auto ma już prawie 30 lat.
Czytaj dalej

Ford Capri RS 2600 Competition 1971 – SPRZEDANY

Ford Capri z hasłem reklamowym „Samochód, który zawsze sobie obiecywałeś” wszedł na rynek europejski w 1968 roku. Koncern zainspirowany sukcesem rynkowym Mustang’a na rynku amerykańskim, stworzył analogiczny model dla europejskiego klienta. Samochód o fantastycznej stylistyce fastback’a dzielił z innymi Fordami silniki, skrzynie biegów i wiele elementów mechanicznych. Aby przykuć uwagę, oprócz zwykłych modeli powstały wersje dedykowane do rajdów i wyścigów. Ford Capri RS 2600 oparty został na modelu 2600 GT, posiadał silnik V6 o pojemności 2995 cm3, który wyposażony we wtrysk paliwa Kugelfischer i suchą miskę olejową pozwalał uzyskać aż 320 KM. Zawieszenie, hamulce i koła zostały odpowiednio wzmocnione, a nadwozie odelżono dzięki zastosowaniu paneli z włókna szklanego. Ford Capri RS2600 wystawiony na aukcji jest oryginalną wersją z lekkim nadwoziem i był jednym z pierwszych sześciu dostarczonych przez fabrykę. Jego pierwszym nabywcą i długoletnim właścicielem był mistrz formuły 3 François Mazet, który sprzedał okaz swojemu koledze kierowcy Ferrari w Formule 1, Clayowi Regazzoni’emu. W bliższych nam czasach, Ford wielokrotnie pokazał co potrafi na wielu imprezach sportowych dla samochodów zabytkowych, jest również uprawniony do startu w Le Mans Classic 2018. Według domu aukcyjnego Bonhams to Capri RS 2600 w aktualnej specyfikacji napędza ponad 213 KM, a samochód waży zaledwie 905 kg, co daje znakomity stosunek mocy do masy. Bardzo rzadki egzemplarz ze świetną historią, utrzymany w znakomitym stanie, sprzedany został za 80500 euro, czyli 337512 złotych.
Czytaj dalej

Ford Scorpio 1992 – SPRZEDANY

Duże Fordy zawsze miały swój niepowtarzalny urok. Ford Scorpio to wprowadzony w 1986 roku następca modelu Granada. Lubiany, komfortowy, z uniwersalnym nadwoziem typu „liftback” i nowoczesną sylwetką, natychmiast stał się rynkowym przebojem. Przez dziennikarzy został doceniony tytułem Car of the Year 1986, przez nabywców – zakupami na poziomie 850 tysięcy sztuk. Nawet dziś zadbany egzemplarz może być świetnym wyborem. W tym egzemplarzu odnajdziemy automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, szyberdach, pompowane oparcie fotela kierowcy na odcinku lędźwiowym i doskonałą, welurową tapicerkę, która w zestawieniu z miękkim zawieszeniem tworzy iście królewskie warunki do jazdy. Zestawiając wszystkie atuty z ceną – oferta brzmi świetnie.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT V8 289 1966 – 129000 PLN – Stale

Ford Mustang to amerykański fenomen. W 1966 roku mijały dopiero dwa lata jego produkcji, a bramy fabryki opuszczał już milionowy egzemplarz. Jego sportowy styl pokochali wszyscy, a miłość do najbardziej klasycznej odmiany Mustanga nie słabnie do dziś. Zawsze kojarzył się z wolnością i dzikością, a dziś wyróżnia indywidualistów. Prezentowany Ford Mustang GT V8 289 to jego delikatnie usportowiona wersja. Nie jest aż tak dzika jak propozycje Shelby, lecz dzięki temu można się nim poruszać na co dzień. Ma już 225-konny silnik V8, manualną 4-biegową skrzynię i hamulce tarczowe. Na pokładzie jest umilająca upały klimatyzacja, a na zewnątrz – winylowy dach. We wnętrzu udało się zachować oryginalną tapicerkę, lecz karoseria i podzespoły mechaniczne poddane zostały pełnej renowacji. Wygląda przepięknie.
Czytaj dalej

Ford Mustang Fastback 1968 – 165000 PLN – Siedlce

Wyobraź sobie, że wstajesz rano, jest piękny, słoneczny, ale nie za ciepły dzień. Pijesz ulubioną kawę i idziesz do garażu, otwierasz drzwi i siadasz za kółkiem samochodu o kultowej linii, w pięknym kolorze Dark Highland Green. Przekręcasz kluczyk, spod maski wydobywa się rasowy bulgot… a Ty nie musisz się nazywać Steve McQueen, by to marzenie spełnić. Ten Ford Mustang Fastback ’68 prezentuje się niczym filmowy Bullit, i podobnie jak w filmowym oryginale, również tu zastąpiono seryjną jednostkę mocniejszą. 7-litrowe V8, 340 KM i manualna, 4-biegowa skrzynia to przepis, który zachęca do łobuzerskiej jazdy. Ten egzemplarz nie jest idealny, lecz czy to jest potrzebne, by zdrowo przypalić gumę? Z pewnością nie, lecz gdy przyjdzie Tobie ochota na stworzenie prawdziwej, garażowej piękności, sprzedający przygotował również solidny zestaw części, który może być pomocny w renowacji.
Czytaj dalej

Benetton Cosworth Ford B191 1991 – Belgia

Chcielibyście posiadać na własność bolid F1, w którym zasiadał Michael Schumacher i Nelson Piquet? Bolid, który wygrał kanadyjskie Grand Prix w 1991 roku? Okazuje się, że i takie rzeczy są możliwe 🙂 oto na aukcji domu Bonhams wystawiony został oryginalny bolid Formuły 1, który prowadzony był przez aż dwóch mistrzów świata, a obleczony w barwy zespołu Benetton. To niesamowite zjawisko napędzane jest 3,5 litrowym silnikiem Ford Cosworth HBA5 V8, bez turbodoładowania, który generuje oszałamiającą moc ponad 650 KM, a kręcić się może do 13000 obrotów na minutę. Ważący zaledwie 505 kg Benetton Cosworth Ford B191, swoją piórkową masę zawdzięcza monokokowi zrobionemu z mieszanki karbonu i materiałów kompozytowych. Wyceniony na 750 – 950 tys. EUR, czyli około 3,2 – 4 mln PLN, oryginalny bolid F1, do wylicytowania będzie już 21 maja w Belgii, na wspaniałym torze Spa Francorchamps.
Czytaj dalej

Ford Eifel 1936 – SPRZEDANY

W drugiej połowie lat 30-tych Ford był czwartą najpopularniejszą niemiecką marką, po samochodach Opel, DKW i Mercedes. Ford Eifel powstawał w niemieckiej Kolonii w latach 1935-40. Znany był również jako Ford 5/34, co oznaczało jego klasę podatkową i moc maksymalną wyrażoną w koniach mechanicznych. W ogłoszeniu jego podstawowa wersja nadwoziowa – limuzyna – zasilana 34-konnym silnikiem czterosuwowym, sprzężonym z trzybiegową skrzynią, synchronizowaną na drugim i trzecim biegu. To jeden z 61,5 tysiąca wyprodukowanych sztuk. Stan – do remontu, lecz wyglądający na zdrową i solidną bazę, oryginalną, kompletną i bardzo dobrze zachowaną blacharsko.
Czytaj dalej

Ford Capri 1976 – 33900 PLN – Choroszcz

Oto piękno lat 70-tych w całej okazałości. Ford Capri, czyli europejska odpowiedź na Forda Mustanga, został zaprojektowany i zbudowany aby cieszyć serca młodych ludzi. Sportowa sylwetka i charakter, zgodnie z duchem czasu i rzeczywistością paliwowego kryzysu, współgrać musiała z niewielkim czterocylindrowym silnikiem. Dzięki niskiej masie i klasycznemu układowi napędowemu, zadanie zrealizowane zostało znakomicie, dzięki czemu Capri do dziś sprawia przyjemność w dynamicznej jeździe. Frajda jest tym większa, gdy mówimy o egzemplarzu wręcz perfekcyjnie zachowanym, który po latach przestoju poddany został wszelkim niezbędnym pracom renowacyjnym. Taki egzemplarz to prawdziwa perełka, która ozdobić może każdą kolekcję.
Czytaj dalej