Ford

Ford Capri 1976 – 33900 PLN – Choroszcz

Oto piękno lat 70-tych w całej okazałości. Ford Capri, czyli europejska odpowiedź na Forda Mustanga, został zaprojektowany i zbudowany aby cieszyć serca młodych ludzi. Sportowa sylwetka i charakter, zgodnie z duchem czasu i rzeczywistością paliwowego kryzysu, współgrać musiała z niewielkim czterocylindrowym silnikiem. Dzięki niskiej masie i klasycznemu układowi napędowemu, zadanie zrealizowane zostało znakomicie, dzięki czemu Capri do dziś sprawia przyjemność w dynamicznej jeździe. Frajda jest tym większa, gdy mówimy o egzemplarzu wręcz perfekcyjnie zachowanym, który po latach przestoju poddany został wszelkim niezbędnym pracom renowacyjnym. Taki egzemplarz to prawdziwa perełka, która ozdobić może każdą kolekcję.
Czytaj dalej

Ford Escort Twin Cam 1968 – SPRZEDANY

Ford Escort jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów w sporcie, a jego historię sukcesów otworzyli Brytyjczycy w 1968 roku, montując w nim silnik 1,6 l z podwójnym wałkiem rozrządu z Lotusa Cortiny. Ford Escort Twin Cam powstał jedynie w 883 sztukach, a najbardziej rozbudzały wyobraźnię te, które startowały w rally crossie, rajdach i wyścigach. Okaz wystawiony na aukcji to oryginalny Ford Escort Twin Cam, który był samochodem zapasowym ekipy Alan Mann Racing Team w serii British Touring Car Championship. Był to zespół, który w 1968 i 1969 roku sięgnął po mistrzostwo tej serii. Egzemplarz ma za sobą start w kilku wyścigach i głównie testową karierę, a dziś możemy podziwiać go po renowacji w pełne krasie. Ford posiada oryginalne nadwozie pełne oryginalnych modyfikacji teamu Alan Mann Racing oraz pakiet zawieszenia zaprojektowany przez Lena Bailey’a, twórcy podwozia i bazy Forda GT40. Samochód waży 878 kg bez kierowcy, a wyposażony jest w nowy silnik w specyfikacji wyczynowej FVA, co oznacza imponujące 240 KM osiągnięte z wolnossącej jednostki o pojemności zaledwie 1,6 l. Ta fenomenalna konstrukcja wyceniana jest na £200,000 – 250,000 czyli ok. 1 – 1,2 mln PLN. Nowy właściciel wszedł w jej posiadanie na aukcji Goodwood Members Meeting, za cenę £201,600.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT V8 289 1966 – 129000 PLN – Stale

Ford Mustang to amerykański fenomen. W 1966 roku mijały dopiero dwa lata jego produkcji, a bramy fabryki opuszczał już milionowy egzemplarz. Jego sportowy styl pokochali wszyscy, a miłość do najbardziej klasycznej odmiany Mustanga nie słabnie do dziś. Zawsze kojarzył się z wolnością i dzikością, a dziś wyróżnia indywidualistów. Prezentowany Ford Mustang GT V8 289 to jego delikatnie usportowiona wersja. Nie jest aż tak dzika jak propozycje Shelby, lecz dzięki temu można się nim poruszać na co dzień. Ma już 225-konny silnik V8, manualną 4-biegową skrzynię i hamulce tarczowe. Na pokładzie jest umilająca upały klimatyzacja, a na zewnątrz – winylowy dach. We wnętrzu udało się zachować oryginalną tapicerkę, lecz karoseria i podzespoły mechaniczne poddane zostały pełnej renowacji. Wygląda przepięknie.
Czytaj dalej

Ford Sierra RS500 Cosworth 1987 – UK

Konkurencja skłoniła Forda do odnowienia przymierza z konstruktorem silników Cosworth i stworzenia nowego oblicza rajdowego samochodu na bazie Sierry. Produkcja 5000 jednostek wymaganych do homologacji grupy A rozpoczęła się w czerwcu 1986 roku, w fabryce Genk w Belgii. Na podstawie trzydrzwiowego nadwozia Sierra, RS Cosworth połączył standardowy silnik 1,993cc Pinto z podwójnym wałkiem rozrządu i 16-zaworową głowicą z turbosprężarką Garrett. Nawet w standardowej produkcyjnej wersji Sierra RS Cosworth napędzana była przez ponad 200 KM, a z jej silnika wydobyć można było nawet 500 KM. Wyprodukowana w zaledwie 6021 egzemplarzach stała się od razu pożądanym obiektem fanów motoryzacji. Wersja RS500 przeznaczona do wyścigów płaskich budowana przez Aston Martin Tickford zakończyła się w sierpniu 1987 po wytworzeniu 500 jednostek. Okaz wystawiony na aukcji stworzony został dla znanego włoskiego teamu wyścigowego Jolly Club, w specyfikacji wymaganej przez European Touring Car Championship. Jolly Club znany był głównie ze startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata takimi samochodami jak Lancia Delta HF Integrale i Lancia 037. Ford Sierra RS500 Cosworth wystawiony na aukcji zawiera wszystko, czego można się spodziewać po wyścigowej wersji, w tym wszystkie oryginalne części homologacyjne Grupy A. Z książki startów dowiemy się, że Sierra jeździła w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torach takich, jak Donington, Estoril, Anderstorp, Zolder, Zeltweg, Imola, Monza, Dijon czy Vallelunga. Oprócz tego Ford brał udział także w Jarama 4 Hours, Nürburgring Grand Prix, Spa Francorchamps 24 Hours, Silverstone Tourist Trophy oraz Grand Prix Nogaro. Samochód ten został w pełni odrestaurowany i wyceniony na 95 000 – 115 000 funtów, czyli 470 000 – 570 000 złotych. Licytowany będzie już 19 marca.
Czytaj dalej

Tasca-Ford Mustang Boss 302 Trans Am 1969 – USA

Tasca Automotive Group to firma założona w 1943 roku przez Boba Tasca, która w latach sześćdziesiątych stała się drugą co do wielkości siecią dealerską Forda na świecie. Firma angażując się w program Tasca Racing wydała na świat wiele niesamowitych klasycznych muscle carów w wersjach torowych, np: Ford Cobra Jet, Tasca Street Boss czy samochody wyścigowe Mystery. Tasca Ford znana jest w USA ze swojego wkładu w poprawę osiągów i innowacji, jakie wprowadziła dla Ford Performance w latach ’60. Jednak nawet w USA niewiele osób pamięta, że Tasca była również zaangażowana w bardzo popularną wówczas serię wyścigów Trans Am. Przygotowanie Boss’a 302 na sezon wyścigowy 1969 było tak ważną sprawą, że dosłownie zatrzymało produkcję w fabryce Forda Metuchen w stanie New Jersey. Wszystko po to, aby spełnić oczekiwania Tasca Racing i zbudować na czas Boss’a 302 w specyfikacji torowej. Samochód dostarczony został na czas, co ciekawe bez tabliczek znamionowych, a jedynie z adnotacją „Special Unit”, czyli edycja specjalna. Ten właśnie torowy egzemplarz w specyfikacji Tasca wystawiony został na aukcji Amelia Island 2017. Praktycznie nietknięty od lat ’70 Tasca-Ford Mustang Boss 302 Trans Am doczekał się renowacji dopiero w 2014 roku, a w zeszłym roku powrócił na scenę wyścigów historycznych. Nazywany „Metuchen Special” Boss 302 z oryginalnym poszyciem i przywróconymi barwami Tasca Racing z 1969 roku wyceniony został na 375 – 425 tys. dolarów, czyli ok. 1,5 – 1,7 miliona złotych.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1966 – 48000 PLN – Częstochowa

Bazował na popularnych modelach Falcon i Fairlane, lecz sportowa sylwetka i łobuzerski sznyt uczyniły z niego przebój, jakiego historia motoryzacji wcześniej nie znała. Producent zakładał, że w ciągu pierwszego roku sprzedaży sprzeda 100 tysięcy sztuk, tymczasem już po 18 miesiącach wyprodukowano ich milion. Ford Mustang pierwszej generacji debiutował w marcu 1964 roku i z miejsca stał się prawdziwą legendą, a dzięki masowej produkcji nie ma dziś problemu z wybraniem odpowiadającego nam egzemplarza oraz jego remontami czy eksploatacją. Za Oceanem rzemieślnicy wciąż tworzą do niego każdy, nawet najmniejszy element. Fakt, że produkowano je pół wieku temu jest bez znaczenia, jeżeli Mustangi wciąż mają swoich wiernych fanów, gotowych regularnie nimi jeździć. Ten z ogłoszenia ma silnik V8, automatyczną skrzynię i klimatyzację. Nie jest to stan salonowy, lecz ślady czasu to dla półwiecznego wozu nic wstydliwego.
Czytaj dalej

Ford Capri Perana V8 1972 – UK

Ford Capri to tylnonapędowe coupé, produkowane od 1969 roku do 1984 w Niemczech i do 1987 w Wielkiej Brytanii. Projekt Philipa Thomasa Clark’a, głównego projektanta Forda i ojca Forda Mustanga, podbił Stary Kontynent, sprzedając się w prawie 1,9 miliona egzemplarzy. Ford Capri Perana V8 jest o tyle wyjątkowy, iż jest jedynym Capri z silnikiem V8, jakie kiedykolwiek zostało oficjalnie usankcjonowane przez Forda. Model ten dostępny był u wszystkich dealerów Forda w RPA z pełną gwarancją producenta. Konstrukcja oparta została na wersji Forda Capri 3000 XL Mk1, w której zainstalowano 5-litrowe „302 Windsor”, small block V8 z Forda Mustanga. Obniżone zawieszenie, mocniejsze hamulce i 13-calowe felgi musiały dać sobie radę z mocą, która wzrosła do blisko 300 KM! Co ciekawe Capri Perana było cięższe niż standardowe Capri 3000 o zaledwie 9 kg. Jasny żółty i czerwony „Piri Piri” stały się oficjalnymi i jedynymi kolorami tej odmiany Forda. Na aukcji wystawiony został okaz w „Bright Yellow”, wyposażony fabrycznie w rzadko spotykaną skrzynię automatyczną. 434 egzemplarz z 500 wyprodukowanych, jako egzemplarz z późnej fazy produkcji, charakteryzuje się poszerzonymi nadkolami oraz czarną „żaluzją” na tylnej szybie. Wyposażony w odbudowany silnik 302 o prawidłowej specyfikacji, nie zachował oryginalnego bloku. Ten „Święty Graal” miłośników Forda Capri wyceniony został na 30 000 – 35 000 funtów szterlingów, czyli około 150 – 175 tys. złotych. Wystawiony po aukcji w ofercie zakupu za 37 200 funtów szterlingów, może w ten sposób znajdzie nowego właściciela.
Czytaj dalej

Ford Mustang Fastback 1968 – 185000 PLN – Siedlce

Auto od kobiety? Czemu nie. Szczególnie, jeżeli to jest taki rodzynek, jak kultowy Ford Mustang Fastback z 1968 roku. Przez sześć ostatnich lat opiekowała się nim Gretchen. Jak widać udało jej się go utrzymać w doskonałej formie. Wszak nie tylko mężczyźni potrafią kochać samochody. Tu do dopracowania pozostały tylko detale. Warto podjąć to wyzwanie i zapewnić mu dalszą troskliwą opiekę, a z pewnością miłość odwzajemni. Wszak to żywy świadek czasów w motoryzacji, które już nie wrócą. Kiedy mówimy „klasyk”, przed oczami stają auta takie jak to…. i przez najbliższe kilkadziesiąt lat z pewnością się to nie zmieni, nawet gdy ogół społeczeństwa przesiądzie się do środków komunikacji publicznej i elektrycznych samochodów.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT 390 Fastback 1967 – SPRZEDANY

Rok 1967 to pierwszy, w którym oryginalny Mustang otrzymał pierwsze poważniejsze zmiany. Głównym wyzwaniem inżynierów było zmieszczenie pod maską tego, co ma właśnie oferowany egzemplarz – silnika big-block, robiącego z niewielkiego samochodu wielkiego wojownika. Ford Mustang GT 390 Fastback otrzymał jednostkę V8 6,4 l Thunderbird’a, dodatkowo wyposażoną w czterogardzielowy gaźnik. Z zewnątrz rozpoznać można go po dodatkowych światłach umieszczonych na grill’u, a elementem charakterystycznym dla rocznika jest pozioma poprzeczka na grillu, która zniknęła w następnym roku (czyli w tym, z którego pochodził najbardziej kultowy GT 390, czyli Bullitt). Ten okaz zwraca uwagę przepięknym, odrestaurowanym stanem, czerwonym lakierem i czerwonym wnętrzem. To połączenie, dzięki któremu krew w żyłach płynie prędzej.
Czytaj dalej

Ford Taunus 12M 1960 – 17000 PLN – Kalisz

Niemiecki Ford był jednym z prekursorów używania nazw, które miały się dobrze kojarzyć klientom. Po przedwojennych modelach Koeln i Eifel, przyszła era na Taunusy, nazywane tak od nazwy łańcucha górskiego w Niemczech. Do końca lat 60-tych wszystkie osobowe modele Forda nosiły tą nazwę, różniąc się jedynie cyfrowym oznaczeniem. W całej gamie modelowej Ford Taunus 12M był tym najmniejszym, debiutującym w 1952 roku. Jego pontonową karoserię zaprojektował amerykański oddział Forda, a najbardziej charakterystycznym elementem była garbata maska zakończona stylizowaną półkulą. Auto potocznie nazywano „Weltkugeltaunus”, a gdy w trzech ostatnich latach zrezygnowano z globu na masce, narodził się „Seitenstreifentaunus”. Określenie wzięło się od charakterystycznych, zdobionych chromowanymi listwami bocznych pasów, i takie właśnie auto czeka na nowego właściciela w Kaliszu. Zwraca uwagę bardzo dobrym stanem zachowania, choć do pełni blasku wymaga prac renowacyjnych.
Czytaj dalej