Ford

Ford RS 200 Evolution 1986 – SPRZEDANE

Ford RS 200 powstawał bez kompromisów, jako najlepsza możliwa realizacja założeń rajdowej grupy B. Kompaktowy, centralnosilnikowy potwór napędzane miał cztery koła przez turbodoładowaną jednostkę 1,8 16V Cosworth BDA. Zgodnie z wymaganiami homologacyjnymi zbudowano 200 sztuk wersji drogowej o mocy 250 KM. Kariera tego świetnie zapowiadającego się modelu została ucięta już w pierwszym roku startów, kiedy FIA po serii wypadków zakończyła słynną grupę B. W rajdowej wersji Evolution zbudowano jedynie 24 egzemplarze, a ten z aukcji jest jednym z nich. Pojemność zwiększona do 2,1 l, większe turbo i intercoolery oraz regulowane ciśnienie doładowania pozwalały regulować moc w zakresie 600-900 KM. Ten potwór znalazł się nawet w księdze rekordów Guinnessa, jako najlepiej przyspieszające auto na świecie. Wynik 0-100 km/h wyniósł 3,07 s i utrzymał się w księdze przez 12 lat. Oferowany egzemplarz jest w pełni oryginalny, zachowało się nawet jego fabryczne oklejenie i kompletne wnętrze. Od 28 lat jest elementem kolekcji, wystawianym, lecz nie używanym wyczynowo. Jego wycena opiewa na astronomiczne 500 – 600 tys. USD (1,8 – 2,2 mln USD), a licytowany bez ceny minimalnej osiągnął wartość 550000 (PLN 1,998,631).
Czytaj dalej

Ford Sierra Cosworth RS500 1987 – SPRZEDANY

Rozczarowująca sprzedaż Forda Sierra, po jego premierze w 1982 roku, była wyraźnym znakiem dla marki, że model potrzebuje marketingowego uderzenia. Oczywistym krokiem Forda było wykorzystanie potencjału samochodu z tak dobrą aerodynamiką, tylnym napędem, w trzydrzwiowym nadwoziu. Sierra stała więc bazą do zbudowania samochodu sportowego, Forda Sierra RS Cosworth, który aby uzyskać homologację wyścigową, musiał zostać wyprodukowany w co najmniej 5000 egzemplarzy. Koniec końców Fordów Sierra z trzydrzwiowym nadwoziem wyprodukowano i sprzedano przeszło pięć i pół tysiąca, w tym ekstremalnie sportową wersję, limitowaną do 500 sztuk: Sierra Cosworth RS500. Przebudowywane w fabryce Astona Martina w Wielkiej Brytanii Cosworthy otrzymywały zmodyfikowany blok silnika i głowicę, większą turbosprężarkę, intercooler, mocniejszą pompę paliwa, poprawione chłodzenie i smarowanie silnika. To wszystko pozwoliło uzyskać 224 KM, co w wyścigowym RS500 śrubowano do ponad 400 KM. Pomimo obaw Forda Sierra z łatwością przekroczyła najśmielsze oczekiwania i stała się jednym z najbardziej udanych samochodów wyścigowych wszech czasów. Okaz wystawiony na aukcji z zaledwie 11000 milami przebiegu, przez ostatnie 26 lat wiódł dosyć spokojne życie. Przez większość czasu swojego istnienia był bowiem dodatkiem do wiejskiej posiadłości w Anglii, a z garażu wyjeżdżał sporadycznie. Nowe życie zyskał na początku tego roku, kiedy to za RS500 zabrał się specjalista Coswortha, John Taylor. Jego zadaniem było doprowadzenie samochodu, oczywiście na oryginalnych częściach, do pełnej funkcjonalności. Dziś z wnętrzem w doskonałym stanie, pełną dokumentacją, pewną historią i bardzo apetycznym wyglądem, Ford Sierra Cosworth RS500 numer 387, sprzedany został za 114 750 funtów, czyli około 545 500 złotych.
Czytaj dalej

Ford Fairlane Sunliner Convertible – 1955 – Hiszpania

Do najwspanialszych samochodów marki Ford z 1955 roku należały takie modele takie jak Thunderbird, Skyliner (kabriolet ze sztywnym dachem) i Crown Victoria (ze szklanym dachem). Fairlane Sunliner to wspaniałe połączenie najlepszych cech każdego z tych modeli. W tamtym roku Ford wprowadził szereg nowych funkcji, dzięki którym sprzedaż samochodów urosła do tego stopnia, że Ford wskoczył na pozycję lidera, zaraz po Chevrolecie. Po raz pierwszy zaoferowano pasy bezpieczeństwa jako opcję dostępną u dealera oraz pierwszą fabrycznie zamontowaną klimatyzację. Sunliner z tego ogłoszenia pojawił się na kilku wystawach klasycznych pojazdów w Stanach Zjednoczonych, w tym „Goodguys” i „Hersheys” w 2011 roku. W 2012 roku został zakupiony przez hiszpańskiego kolekcjonera, który podjął się jego sprowadzenia i zarejestrowania samochodu jako pojazdu zabytkowego. Od tamtej pory, pojazd był bardzo dobrze przechowywany.
Czytaj dalej

Ford Escort XR3i Cabrio 1987 – 4200 PLN – Słaboszów

Ford Escort XR3i Cabrio był konkurentem takich modeli, jak Opel Kadett GSi Cabrio czy Peugeot 205 CTi. To realizacja przepisu mocny silnik i otwarty dach nad głową, połączenie idei „hot hatch’a” i kabrioletu. Samochód, którym można toczyć się w cztery osoby z bulwarową prędkością, lub docisnąć mocniej na wąskiej, krętej drodze, doświadczając odczucia prędkości, którego nie zagwarantują zdecydowanie droższe i nowocześniejsze pojazdy, bardziej izolujące kierowcę od tak bezpośrednich wrażeń. Ponad 100 KM w tak lekkim nadwoziu zdecydowanie daje radę. Ten egzemplarz wymaga jeszcze pewnych prac renowacyjnych, lecz cena jest zachęcająca i co bardzo ważne, egzemplarz uchował się przed tak powszechnym w tych samochodach tuningiem.
Czytaj dalej

Ford Scorpio 1993 – 5500 PLN – Przemyśl

Duże Fordy zawsze miały swój niepowtarzalny urok. Ford Scorpio to wprowadzony w 1986 roku następca modelu Granada. Lubiany, komfortowy, z uniwersalnym nadwoziem typu „liftback” i nowoczesną sylwetką, natychmiast stał się rynkowym przebojem. Przez dziennikarzy został doceniony tytułem Car of the Year 1986, przez nabywców – zakupami na poziomie 850 tysięcy sztuk. Ten jest w uczciwym stanie mechanicznym, choć niestety wymaga uwagi, jeżeli chodzi o sprawy blacharskie.
Czytaj dalej

Ford Cortina GT Mk I 1964 – UK

Ford Cortina, najlepiej sprzedający się samochód roku 1970 w Wielkiej Brytanii, od tego właśnie rocznika budowany był na tej samej platformie co niemiecki Taunus. Jego nazwa inspirowana jest włoskim kurortem narciarskim Cortina d’Ampezzo, miejscem zimowej olimpiady w 1956 roku. Wspaniały Ford Cortina GT Mk I wystawiony na aukcji, zbudowany został przez byłego inżyniera Ford SVO, jako dokładna replika rajdówki fabrycznego zespołu. Mocny i wolny od rdzy samochód jest oryginalnym dwudrzwiowym egzemplarzem, wyprodukowanym w lutym 1964 r. Wyposażony w oryginalny silnik 1500 GT z wałkiem rozrządu Kent, osprzętem rajdowym i regulowanym zawieszeniem GasSpax, zdaje się być idealnym narzędziem do zdobywania tytułów w rajdach pojazdów zabytkowych. Wnętrze w kolorze czarnym oferuje kubełkowe fotele z epoki i oryginalną tylną kanapę. Po pełnej renowacji przejechał mniej niż 50 mil, a jego poprzedni właściciel korzystał z samochodu tylko w trakcie kilku klasycznych wydarzeń turystycznych w roku. Ta kompletna replika, wyposażona nawet w naklejkę „Rally des Alpes”, wyceniona została na 28 – 34 tysiące funtów szterlingów, czyli około 130000 – 160000 złotych.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1966 – 46500 PLN – Częstochowa

Bazował na popularnych modelach Falcon i Fairlane, lecz sportowa sylwetka i łobuzerski sznyt uczyniły z niego przebój, jakiego historia motoryzacji wcześniej nie znała. Producent zakładał, że w ciągu pierwszego roku sprzedaży sprzeda 100 tysięcy sztuk, tymczasem już po 18 miesiącach wyprodukowano ich milion. Ford Mustang pierwszej generacji debiutował w marcu 1964 roku i z miejsca stał się prawdziwą legendą, a dzięki masowej produkcji nie ma dziś problemu z wybraniem odpowiadającego nam egzemplarza oraz jego remontami czy eksploatacją. Za Oceanem rzemieślnicy wciąż tworzą do niego każdy, nawet najmniejszy element. Fakt, że produkowano je pół wieku temu jest bez znaczenia, jeżeli Mustangi wciąż mają swoich wiernych fanów, gotowych regularnie nimi jeździć. Ten z ogłoszenia ma silnik V8, automatyczną skrzynię i klimatyzację. Nie jest to stan salonowy, lecz ślady czasu to dla półwiecznego wozu nic wstydliwego.
Czytaj dalej

Ford Sierra RS Cosworth 1988 – 69900 PLN – Gdańsk

Tylnonapędowy Ford Sierra RS Cosworth to najpopularniejsza i zarazem najlżejsza wersja ze wszystkich wersji specjalnych Sierry. W latach 1988-89 w belgijskiej fabryce w Genk zbudowano ich około 13140 sztuk. W odróżnieniu od pierwszej serii, tu bazą było nadwozie czterodrzwiowe. Otrzymało nieco bardziej komfortowe nastawy zawieszenia i ten sam, słynny, turbodoładowany silnik opracowany przez Cosworth’a , zapewniający mu jeszcze lepsze osiągi niż u poprzednika. 6,8 s do 100 km/h w dalszym ciągu robi wrażenie, choć auto ma już prawie 30 lat.
Czytaj dalej

Ford Capri RS 2600 Competition 1971 – SPRZEDANY

Ford Capri z hasłem reklamowym „Samochód, który zawsze sobie obiecywałeś” wszedł na rynek europejski w 1968 roku. Koncern zainspirowany sukcesem rynkowym Mustang’a na rynku amerykańskim, stworzył analogiczny model dla europejskiego klienta. Samochód o fantastycznej stylistyce fastback’a dzielił z innymi Fordami silniki, skrzynie biegów i wiele elementów mechanicznych. Aby przykuć uwagę, oprócz zwykłych modeli powstały wersje dedykowane do rajdów i wyścigów. Ford Capri RS 2600 oparty został na modelu 2600 GT, posiadał silnik V6 o pojemności 2995 cm3, który wyposażony we wtrysk paliwa Kugelfischer i suchą miskę olejową pozwalał uzyskać aż 320 KM. Zawieszenie, hamulce i koła zostały odpowiednio wzmocnione, a nadwozie odelżono dzięki zastosowaniu paneli z włókna szklanego. Ford Capri RS2600 wystawiony na aukcji jest oryginalną wersją z lekkim nadwoziem i był jednym z pierwszych sześciu dostarczonych przez fabrykę. Jego pierwszym nabywcą i długoletnim właścicielem był mistrz formuły 3 François Mazet, który sprzedał okaz swojemu koledze kierowcy Ferrari w Formule 1, Clayowi Regazzoni’emu. W bliższych nam czasach, Ford wielokrotnie pokazał co potrafi na wielu imprezach sportowych dla samochodów zabytkowych, jest również uprawniony do startu w Le Mans Classic 2018. Według domu aukcyjnego Bonhams to Capri RS 2600 w aktualnej specyfikacji napędza ponad 213 KM, a samochód waży zaledwie 905 kg, co daje znakomity stosunek mocy do masy. Bardzo rzadki egzemplarz ze świetną historią, utrzymany w znakomitym stanie, sprzedany został za 80500 euro, czyli 337512 złotych.
Czytaj dalej

Ford Scorpio 1992 – SPRZEDANY

Duże Fordy zawsze miały swój niepowtarzalny urok. Ford Scorpio to wprowadzony w 1986 roku następca modelu Granada. Lubiany, komfortowy, z uniwersalnym nadwoziem typu „liftback” i nowoczesną sylwetką, natychmiast stał się rynkowym przebojem. Przez dziennikarzy został doceniony tytułem Car of the Year 1986, przez nabywców – zakupami na poziomie 850 tysięcy sztuk. Nawet dziś zadbany egzemplarz może być świetnym wyborem. W tym egzemplarzu odnajdziemy automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, szyberdach, pompowane oparcie fotela kierowcy na odcinku lędźwiowym i doskonałą, welurową tapicerkę, która w zestawieniu z miękkim zawieszeniem tworzy iście królewskie warunki do jazdy. Zestawiając wszystkie atuty z ceną – oferta brzmi świetnie.
Czytaj dalej