Ford

Ford Capri RS 2600 Competition 1971 – SPRZEDANY

Ford Capri z hasłem reklamowym „Samochód, który zawsze sobie obiecywałeś” wszedł na rynek europejski w 1968 roku. Koncern zainspirowany sukcesem rynkowym Mustang’a na rynku amerykańskim, stworzył analogiczny model dla europejskiego klienta. Samochód o fantastycznej stylistyce fastback’a dzielił z innymi Fordami silniki, skrzynie biegów i wiele elementów mechanicznych. Aby przykuć uwagę, oprócz zwykłych modeli powstały wersje dedykowane do rajdów i wyścigów. Ford Capri RS 2600 oparty został na modelu 2600 GT, posiadał silnik V6 o pojemności 2995 cm3, który wyposażony we wtrysk paliwa Kugelfischer i suchą miskę olejową pozwalał uzyskać aż 320 KM. Zawieszenie, hamulce i koła zostały odpowiednio wzmocnione, a nadwozie odelżono dzięki zastosowaniu paneli z włókna szklanego. Ford Capri RS2600 wystawiony na aukcji jest oryginalną wersją z lekkim nadwoziem i był jednym z pierwszych sześciu dostarczonych przez fabrykę. Jego pierwszym nabywcą i długoletnim właścicielem był mistrz formuły 3 François Mazet, który sprzedał okaz swojemu koledze kierowcy Ferrari w Formule 1, Clayowi Regazzoni’emu. W bliższych nam czasach, Ford wielokrotnie pokazał co potrafi na wielu imprezach sportowych dla samochodów zabytkowych, jest również uprawniony do startu w Le Mans Classic 2018. Według domu aukcyjnego Bonhams to Capri RS 2600 w aktualnej specyfikacji napędza ponad 213 KM, a samochód waży zaledwie 905 kg, co daje znakomity stosunek mocy do masy. Bardzo rzadki egzemplarz ze świetną historią, utrzymany w znakomitym stanie, sprzedany został za 80500 euro, czyli 337512 złotych.
Czytaj dalej

Ford Scorpio 1992 – 13900 PLN – Warszawa

Duże Fordy zawsze miały swój niepowtarzalny urok. Ford Scorpio to wprowadzony w 1986 roku następca modelu Granada. Lubiany, komfortowy, z uniwersalnym nadwoziem typu „liftback” i nowoczesną sylwetką, natychmiast stał się rynkowym przebojem. Przez dziennikarzy został doceniony tytułem Car of the Year 1986, przez nabywców – zakupami na poziomie 850 tysięcy sztuk. Nawet dziś zadbany egzemplarz może być świetnym wyborem. W tym egzemplarzu odnajdziemy automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, szyberdach, pompowane oparcie fotela kierowcy na odcinku lędźwiowym i doskonałą, welurową tapicerkę, która w zestawieniu z miękkim zawieszeniem tworzy iście królewskie warunki do jazdy. Zestawiając wszystkie atuty z ceną – oferta brzmi świetnie.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT V8 289 1966 – 129000 PLN – Stale

Ford Mustang to amerykański fenomen. W 1966 roku mijały dopiero dwa lata jego produkcji, a bramy fabryki opuszczał już milionowy egzemplarz. Jego sportowy styl pokochali wszyscy, a miłość do najbardziej klasycznej odmiany Mustanga nie słabnie do dziś. Zawsze kojarzył się z wolnością i dzikością, a dziś wyróżnia indywidualistów. Prezentowany Ford Mustang GT V8 289 to jego delikatnie usportowiona wersja. Nie jest aż tak dzika jak propozycje Shelby, lecz dzięki temu można się nim poruszać na co dzień. Ma już 225-konny silnik V8, manualną 4-biegową skrzynię i hamulce tarczowe. Na pokładzie jest umilająca upały klimatyzacja, a na zewnątrz – winylowy dach. We wnętrzu udało się zachować oryginalną tapicerkę, lecz karoseria i podzespoły mechaniczne poddane zostały pełnej renowacji. Wygląda przepięknie.
Czytaj dalej

Ford Mustang Fastback 1968 – 165000 PLN – Siedlce

Wyobraź sobie, że wstajesz rano, jest piękny, słoneczny, ale nie za ciepły dzień. Pijesz ulubioną kawę i idziesz do garażu, otwierasz drzwi i siadasz za kółkiem samochodu o kultowej linii, w pięknym kolorze Dark Highland Green. Przekręcasz kluczyk, spod maski wydobywa się rasowy bulgot… a Ty nie musisz się nazywać Steve McQueen, by to marzenie spełnić. Ten Ford Mustang Fastback ’68 prezentuje się niczym filmowy Bullit, i podobnie jak w filmowym oryginale, również tu zastąpiono seryjną jednostkę mocniejszą. 7-litrowe V8, 340 KM i manualna, 4-biegowa skrzynia to przepis, który zachęca do łobuzerskiej jazdy. Ten egzemplarz nie jest idealny, lecz czy to jest potrzebne, by zdrowo przypalić gumę? Z pewnością nie, lecz gdy przyjdzie Tobie ochota na stworzenie prawdziwej, garażowej piękności, sprzedający przygotował również solidny zestaw części, który może być pomocny w renowacji.
Czytaj dalej

Benetton Cosworth Ford B191 1991 – Belgia

Chcielibyście posiadać na własność bolid F1, w którym zasiadał Michael Schumacher i Nelson Piquet? Bolid, który wygrał kanadyjskie Grand Prix w 1991 roku? Okazuje się, że i takie rzeczy są możliwe 🙂 oto na aukcji domu Bonhams wystawiony został oryginalny bolid Formuły 1, który prowadzony był przez aż dwóch mistrzów świata, a obleczony w barwy zespołu Benetton. To niesamowite zjawisko napędzane jest 3,5 litrowym silnikiem Ford Cosworth HBA5 V8, bez turbodoładowania, który generuje oszałamiającą moc ponad 650 KM, a kręcić się może do 13000 obrotów na minutę. Ważący zaledwie 505 kg Benetton Cosworth Ford B191, swoją piórkową masę zawdzięcza monokokowi zrobionemu z mieszanki karbonu i materiałów kompozytowych. Wyceniony na 750 – 950 tys. EUR, czyli około 3,2 – 4 mln PLN, oryginalny bolid F1, do wylicytowania będzie już 21 maja w Belgii, na wspaniałym torze Spa Francorchamps.
Czytaj dalej

Ford Thunderbird 1955 – Warszawa

Ford Thunderbird powstał jako odpowiedź na konkurencyjny pojazd koncernu General Motors – Chevroleta Corvette. Prezentacja modelu miała miejsce w lutym 1954 roku na salonie motoryzacyjnym w Detroit. Samochód nie należał do tanich, jednak zyskał ogromną popularność. Już w pierwszym roku produkcji, jego sprzedaż wyprzedziła legendarną Corvettę aż 23-krotnie. Thunderbird zresztą stworzył nową niszę rynkową, nazwaną potem “personal luxury car”. Ford Thunderbird wystawiony na licytacji przez Ardor Auctions to najbardziej ceniony model z samego początku produkcji. Samochód przybył do Polski ze Stanów Zjednoczonych kilka lat temu. Na miejscu został poddany bardzo fachowej renowacji. Karoseria została rozebrana i starannie naprawiona, jednocześnie usuwając ślady wszelkich poprzednich ingerencji blacharsko-lakierniczych. Thunderbird to piękny amerykański roadster, jednocześnie ekscytujący i dostojny. Cena wywoławcza: 140 000 zł.
Czytaj dalej

Ford Eifel 1936 – SPRZEDANY

W drugiej połowie lat 30-tych Ford był czwartą najpopularniejszą niemiecką marką, po samochodach Opel, DKW i Mercedes. Ford Eifel powstawał w niemieckiej Kolonii w latach 1935-40. Znany był również jako Ford 5/34, co oznaczało jego klasę podatkową i moc maksymalną wyrażoną w koniach mechanicznych. W ogłoszeniu jego podstawowa wersja nadwoziowa – limuzyna – zasilana 34-konnym silnikiem czterosuwowym, sprzężonym z trzybiegową skrzynią, synchronizowaną na drugim i trzecim biegu. To jeden z 61,5 tysiąca wyprodukowanych sztuk. Stan – do remontu, lecz wyglądający na zdrową i solidną bazę, oryginalną, kompletną i bardzo dobrze zachowaną blacharsko.
Czytaj dalej

Ford Capri 1976 – 33900 PLN – Choroszcz

Oto piękno lat 70-tych w całej okazałości. Ford Capri, czyli europejska odpowiedź na Forda Mustanga, został zaprojektowany i zbudowany aby cieszyć serca młodych ludzi. Sportowa sylwetka i charakter, zgodnie z duchem czasu i rzeczywistością paliwowego kryzysu, współgrać musiała z niewielkim czterocylindrowym silnikiem. Dzięki niskiej masie i klasycznemu układowi napędowemu, zadanie zrealizowane zostało znakomicie, dzięki czemu Capri do dziś sprawia przyjemność w dynamicznej jeździe. Frajda jest tym większa, gdy mówimy o egzemplarzu wręcz perfekcyjnie zachowanym, który po latach przestoju poddany został wszelkim niezbędnym pracom renowacyjnym. Taki egzemplarz to prawdziwa perełka, która ozdobić może każdą kolekcję.
Czytaj dalej

Ford Escort Twin Cam 1968 – SPRZEDANY

Ford Escort jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów w sporcie, a jego historię sukcesów otworzyli Brytyjczycy w 1968 roku, montując w nim silnik 1,6 l z podwójnym wałkiem rozrządu z Lotusa Cortiny. Ford Escort Twin Cam powstał jedynie w 883 sztukach, a najbardziej rozbudzały wyobraźnię te, które startowały w rally crossie, rajdach i wyścigach. Okaz wystawiony na aukcji to oryginalny Ford Escort Twin Cam, który był samochodem zapasowym ekipy Alan Mann Racing Team w serii British Touring Car Championship. Był to zespół, który w 1968 i 1969 roku sięgnął po mistrzostwo tej serii. Egzemplarz ma za sobą start w kilku wyścigach i głównie testową karierę, a dziś możemy podziwiać go po renowacji w pełne krasie. Ford posiada oryginalne nadwozie pełne oryginalnych modyfikacji teamu Alan Mann Racing oraz pakiet zawieszenia zaprojektowany przez Lena Bailey’a, twórcy podwozia i bazy Forda GT40. Samochód waży 878 kg bez kierowcy, a wyposażony jest w nowy silnik w specyfikacji wyczynowej FVA, co oznacza imponujące 240 KM osiągnięte z wolnossącej jednostki o pojemności zaledwie 1,6 l. Ta fenomenalna konstrukcja wyceniana jest na £200,000 – 250,000 czyli ok. 1 – 1,2 mln PLN. Nowy właściciel wszedł w jej posiadanie na aukcji Goodwood Members Meeting, za cenę £201,600.
Czytaj dalej

Ford Sierra RS500 Cosworth 1987 – UK

Konkurencja skłoniła Forda do odnowienia przymierza z konstruktorem silników Cosworth i stworzenia nowego oblicza rajdowego samochodu na bazie Sierry. Produkcja 5000 jednostek wymaganych do homologacji grupy A rozpoczęła się w czerwcu 1986 roku, w fabryce Genk w Belgii. Na podstawie trzydrzwiowego nadwozia Sierra, RS Cosworth połączył standardowy silnik 1,993cc Pinto z podwójnym wałkiem rozrządu i 16-zaworową głowicą z turbosprężarką Garrett. Nawet w standardowej produkcyjnej wersji Sierra RS Cosworth napędzana była przez ponad 200 KM, a z jej silnika wydobyć można było nawet 500 KM. Wyprodukowana w zaledwie 6021 egzemplarzach stała się od razu pożądanym obiektem fanów motoryzacji. Wersja RS500 przeznaczona do wyścigów płaskich budowana przez Aston Martin Tickford zakończyła się w sierpniu 1987 po wytworzeniu 500 jednostek. Okaz wystawiony na aukcji stworzony został dla znanego włoskiego teamu wyścigowego Jolly Club, w specyfikacji wymaganej przez European Touring Car Championship. Jolly Club znany był głównie ze startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata takimi samochodami jak Lancia Delta HF Integrale i Lancia 037. Ford Sierra RS500 Cosworth wystawiony na aukcji zawiera wszystko, czego można się spodziewać po wyścigowej wersji, w tym wszystkie oryginalne części homologacyjne Grupy A. Z książki startów dowiemy się, że Sierra jeździła w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torach takich, jak Donington, Estoril, Anderstorp, Zolder, Zeltweg, Imola, Monza, Dijon czy Vallelunga. Oprócz tego Ford brał udział także w Jarama 4 Hours, Nürburgring Grand Prix, Spa Francorchamps 24 Hours, Silverstone Tourist Trophy oraz Grand Prix Nogaro. Samochód ten został w pełni odrestaurowany i wyceniony na 95 000 – 115 000 funtów, czyli 470 000 – 570 000 złotych. Licytowany będzie już 19 marca.
Czytaj dalej