Ford

Ford Probe V6 1990 – 25500 PLN – Wrocław

Ford Probe projektowany był jako czwarta generacja Mustanga, w oparciu o platformę GD Mazdy, na której powstał model MX-6. Jednak opór miłośników kultowego modelu przed japońską techniką, przednim napędem i brakiem możliwości zastosowania silników V8 spowodował, że projekt Mustanga rozpoczęto od zera, a Probe wypuszczono go jako nowy model. Powstawał w latach 1989-93 i w swoim czasie wyróżniał się futurystyczną, niezwykle aerodynamiczną sylwetką. Pod maską montowano jednostki 2,2 l w wersji wolnossącej i turbodoładowanej, a dla miłośników większych pojemności pozostawał silnik V6 Ford Vulcan o sześciu cylindrach i 3 litrach pojemności, dostępy jedynie za Oceanem. Właściciel tego egzemplarza wykazał się dużą determinacją, by zamówić i uzyskać homologację dla tego wozu w Szwajcarii. Po 27 latach stan tego sportowego auta imponuje, a przebieg wynosi jedynie 77 tys. km. Wrażenie robi również dokumentacja, obejmująca każdy zakup związany z samochodem w trakcie eksploatacji. Dla miłośnika modelu może to być niepowtarzalna szansa na zdobycie nietuzinkowego Probe z silnikiem V6.
Czytaj dalej

Ford Escort RS1600i 1983 – SPRZEDANY

Ford Escort RS1600i zbudowany został jako krótka seria produkcyjna potrzebna do spełnienia wymogów homologacyjnych rajdowej Grupy A. Bazę nowego rajdowego Escorta stanowił model XR3, lecz w RS1600i zastosowano wtrysk paliwa, podniesiony stopień kompresji, ostry wałek rozrządu, zmodyfikowany układ wydechowy oraz podwójny zapłon. Pięciobiegowa skrzynia natomiast otrzymała krótsze przełożenia dla lepszego przyspieszenia. W czasach swojej świetności Ford walczył z Golfem GTI, oferując więcej mocy oraz znacznie lepsze i nowocześniejsze zawieszenie, dzięki czemu mógł pokonać ikonę z Wolfsburga. Przy ograniczonym nakładzie produkcji, wysokiej cenie oraz limitowanych punktach sprzedaży, wersja była trudniejsza do zdobycia, ale nie przeszkodziło to w szybkiej sprzedaży. Oferowany na aukcji egzemplarz Forda Escorta RS1600i pochodzi z ciekawej kolekcji. Okaz posiadał jednego właściciela, ma kierownicę po lewej stronie i pokonał dotąd zaledwie 164 kilometry! Oferowany jest z oryginalną fakturą zakupu, norweskimi dokumentami rejestracyjnymi i podręcznikiem warsztatowym RS1600i. Rajdowy rodzynek wylicytowany został za 32200 funtów, czyli około 153616 zł.

Czytaj dalej

Ford Mustang 1966 – 46500 PLN – Częstochowa

Bazował na popularnych modelach Falcon i Fairlane, lecz sportowa sylwetka i łobuzerski sznyt uczyniły z niego przebój, jakiego historia motoryzacji wcześniej nie znała. Producent zakładał, że w ciągu pierwszego roku sprzedaży sprzeda 100 tysięcy sztuk, tymczasem już po 18 miesiącach wyprodukowano ich milion. Ford Mustang pierwszej generacji debiutował w marcu 1964 roku i z miejsca stał się prawdziwą legendą, a dzięki masowej produkcji nie ma dziś problemu z wybraniem odpowiadającego nam egzemplarza oraz jego remontami czy eksploatacją. Za Oceanem rzemieślnicy wciąż tworzą do niego każdy, nawet najmniejszy element. Fakt, że produkowano je pół wieku temu jest bez znaczenia, jeżeli Mustangi wciąż mają swoich wiernych fanów, gotowych regularnie nimi jeździć. Ten z ogłoszenia ma silnik V8, automatyczną skrzynię i klimatyzację. Nie jest to stan salonowy, lecz ślady czasu to dla półwiecznego wozu nic wstydliwego.
Czytaj dalej

Ford RS200 Evolution 1986 – SPRZEDANY

Bezkompromisowy Ford RS200 to legenda rajdowej grupy B, maszyna do pożerania kilometrów szutrowych i asfaltowych tras. Po raz pierwszy publicznie zaprezentowany został w 1984 roku, i dwa lata później poszczycić się mógł dwustoma zbudowanymi braćmi, dzięki którym model mógł otrzymać rajdową homologację. Z zewnątrz to dzieło Carrozzeria Ghia, wewnątrz zamocowana centralnie, turbodoładowana wersja 1,8-litrowego, 16-zaworowego silnika Cosworth BDA i napęd na cztery koła. Ta maszynka do wygrywania zwyciężyła na międzynarodowym poziomie 19 razy, podium zajmując 32 razy. Niestety FISA wyciągnęła wtyczkę i Grupa B zakończyła swoją legendę po serii niefortunnych śmiertelnych wypadków. Ford postanowił wtedy przerobić 120 egzemplarzy z 200 homologacyjnych na drogowe supercary sprzedawane za około 50 tys. funtów. Ford RS200 wystawiony na aukcji pochodzi z niezwykle rzadkiej serii Evolution, wyposażony jest w o wiele mocniejszą 2,2-litrową wersję silnika BDT, opracowaną przez brytyjskiego inżyniera Briana Harta. Jedna z zaledwie 24 zbudowanych sztuk sprzedana została za 281500 GBP, czyli ok. 1341373 PLN.
Czytaj dalej

Ford Taunus 12 M P4 1964 – 70000 PLN – Warszawa

Ford Taunus 12 M to mały, rodzinny samochód, którego produkcja w Niemczech rozpoczęła się w 1962 roku. Taunus P4 pojawił się na rynku jako dwu- i czterodrzwiowy sedan, co ciekawe jego trzydrzwiowa odmiana kombi zyskała odrębną nazwę „Turnier”. Taki samochód w standardowej fabrycznej specyfikacji w 1963 roku tak rozpędził się na francuskim torze Miramas, że pokonał dystans 356273 kilometrów w ciągu 142 dni ze średnią prędkością 106,48 km/h – taki wyczyn nawet dziś robi spore wrażenie. Egzemplarz Taunusa 12M P4 z ogłoszenia pochodzi z Francji, a na karku ma już 53 lata. Całkowicie odrestaurowany Ford jest według słów właścicela jedynym jeżdżącym Taunusem P4 w Polsce i zarazem jednym z 36 lub 38 na świecie. Jeżeli chcecie poczuć klimat tamtych lat, a nadzór procesu renowacji jest nie dla Was, ten okaz jest idealny – w pełni sprawny i gotowy do jazdy.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1967 – 128000 PLN – Poznań

Ford Mustang to prawdziwa, amerykańska legenda. Choć bazował na popularnych modelach Falcon i Fairlane, sportowa sylwetka i łobuzerski sznyt uczyniły z niego przebój, jakiego historia motoryzacji wcześniej nie znała. Producent zakładał, że w ciągu pierwszego roku sprzedaży sprzeda 100 tysięcy sztuk, tymczasem już po 18 miesiącach wyprodukowano ich milion. Ford Mustang pierwszej generacji debiutował w marcu 1964 roku, a dzięki masowej produkcji nie ma dziś problemu z wybraniem odpowiadającego nam egzemplarza. Ten z ogłoszenia ma silnik V8, automatyczną skrzynię i wspomaganie hamulców. Przeszedł kompleksowa renowację i w ostatnich latach jest gwiazdą zlotów i wystaw samochodów klasycznych.
Czytaj dalej

Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor 1967 – Austria

Legenda Eleanor narodziła się wraz z filmem „Gone in 60 seconds” z 1974 i słynnymi scenami pościgowymi z oryginalnym Shelby GT500. Rok 2000 przyniósł remake z Nicolasem Cage’m i nową wersję kultowego Mustanga. Tym razem klasyczna karoseria typu fastback z 1967 roku została przebudowana zgodnie z kanonami ówczesnego tuningu. Nowoczesne zawieszenie, hamulce, podrasowany silnik, dużo sztucznego tworzywa na nadwoziu i wielkie felgi. Na fali popularności zaczęły powstawać liczne repliki, takie jak licytowany egzemplarz. Po 20 miesiącach przebudowy, ten Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor wyposażony w silnik V8 o pojemności 428 cali sześciennych znalazł się na aukcji. Samochód został całkowicie odnowiony. Oryginalny blok silnika V8 z 1967 roku o pojemności skokowej 7 litrów, głowice aluminiowe, aluminiowy kolektor dolotowy, układ wtrysku, manualna skrzynia biegów, blokada mechanizmu różnicowego itd. – wszystko zostało przebudowane.
Czytaj dalej

Ford Sierra 1991 – 6800 PLN – Radom

Ford Sierra zastępował jednocześnie Forda Taunusa i Cortinę. Kompletnie odmieniony stylistycznie, szokował wielu tradycyjnych klientów marki. Nawet na początku lat 90-tych wyglądał równie współcześnie, jak konkurencja wprowadzona do produkcji dekadę później. Dziś zadbany Ford Sierra na ulicy to prawdziwa rzadkość. Większość z nich zginęła pokonana przez korozję lub domorosłych drifterów, uwielbiających go z powodu tylnego napędu, który w późniejszych modelach marki odszedł już niestety w zapomnienie. Tu wszystko jest jednak wciąż tak, jak należy. Ta Sierra wciąż wygląda wyśmienicie. Pod maską solidne, dwulitrowe OHC, we wnętrzu doskonale zachowany welur, a za plecami – bagażnik z klapą unoszącą się wraz z szybą.
Czytaj dalej

Ford Mustang Fastback 1967 – 382000 PLN – Czechowice-Dziedzice

Ford Mustang Fastback z lat sześćdziesiątych to marzenie wielu ludzi, nawet tych których na co dzień nie pociąga amerykańska motoryzacja. Może dlatego, że ówczesne samochody doskonale odzwierciedlały stan ducha tamtych lat, dają poczucie wolności, swobody, a ich projekty nie są skrępowane ograniczeniami. Rock`n`roll i do przodu! W egzemplarzu wystawionym na sprzedaż nie brak ducha klasycznego Mustanga, jednak w jego wnętrzu znajdziemy nowe elementy i materiały, którymi twórcy z Carlex Design skutecznie podkreślili styl i charakter samochodu. Znajdziemy w nim dobre nagłośnienie, sportowo kojarzący się karbon oraz nową tapicerkę przywodzącą na myśli modyfikacje Singera w Porsche. Samochód został także całkowicie zmodernizowany pod kątem mechanicznym oraz dostosowany do europejskich warunków drogowych. Zapytacie po co? Odpowiedź jest prosta: po to, żeby tą wspaniałą ikoną jeździło się równie dobrze, jak nowym samochodem.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT Fastback 1966 – 205000 PLN – Siedlce

Dwie skromne litery w oznaczeniu modelu zapewniły mu dodatkową moc, usztywnione zawieszenie, wzmocnione hamulce i więcej wizualnego charakteru. Ford Mustang GT Fastback A-Code wyróżniał się głowicami o podwyższonej kompresji i czterogardzielowym gaźnikiem, co pozwoliło generować mu 225 KM (o 25 KM więcej od standardowej wersji z silnikiem V8). Z zewnątrz wyróżniał się oznaczeniem „GT” na nakrętce wlewu paliwa, światłami przeciwmgielnymi montowanymi w atrapie chłodnicy i zmodyfikowanym układem wydechowym z końcówkami wychodzącymi przez tylny zderzak. Ten egzemplarz wyposażony został w automatyczną skrzynię biegów Cruise-O-Matic, posiada czarne wnętrze i biały lakier. W ostatnim czasie przeszedł szeroko zakrojone prace renowacyjne, dzięki czemu na drodze budzić będzie jeszcze większy zachwyt, niż pół wieku temu, w czasach swojej młodości.
Czytaj dalej