Ford

Ford Mustang Fastback 1968 – 185000 PLN – Siedlce

Auto od kobiety? Czemu nie. Szczególnie, jeżeli to jest taki rodzynek, jak kultowy Ford Mustang Fastback z 1968 roku. Przez sześć ostatnich lat opiekowała się nim Gretchen. Jak widać udało jej się go utrzymać w doskonałej formie. Wszak nie tylko mężczyźni potrafią kochać samochody. Tu do dopracowania pozostały tylko detale. Warto podjąć to wyzwanie i zapewnić mu dalszą troskliwą opiekę, a z pewnością miłość odwzajemni. Wszak to żywy świadek czasów w motoryzacji, które już nie wrócą. Kiedy mówimy „klasyk”, przed oczami stają auta takie jak to…. i przez najbliższe kilkadziesiąt lat z pewnością się to nie zmieni, nawet gdy ogół społeczeństwa przesiądzie się do środków komunikacji publicznej i elektrycznych samochodów.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT 390 Fastback 1967 – SPRZEDANY

Rok 1967 to pierwszy, w którym oryginalny Mustang otrzymał pierwsze poważniejsze zmiany. Głównym wyzwaniem inżynierów było zmieszczenie pod maską tego, co ma właśnie oferowany egzemplarz – silnika big-block, robiącego z niewielkiego samochodu wielkiego wojownika. Ford Mustang GT 390 Fastback otrzymał jednostkę V8 6,4 l Thunderbird’a, dodatkowo wyposażoną w czterogardzielowy gaźnik. Z zewnątrz rozpoznać można go po dodatkowych światłach umieszczonych na grill’u, a elementem charakterystycznym dla rocznika jest pozioma poprzeczka na grillu, która zniknęła w następnym roku (czyli w tym, z którego pochodził najbardziej kultowy GT 390, czyli Bullitt). Ten okaz zwraca uwagę przepięknym, odrestaurowanym stanem, czerwonym lakierem i czerwonym wnętrzem. To połączenie, dzięki któremu krew w żyłach płynie prędzej.
Czytaj dalej

Ford Capri Perana V8 1972 – UK

Ford Capri to tylnonapędowe coupé, produkowane od 1969 roku do 1984 w Niemczech i do 1987 w Wielkiej Brytanii. Projekt Philipa Thomasa Clark’a, głównego projektanta Forda i ojca Forda Mustanga, podbił Stary Kontynent, sprzedając się w prawie 1,9 miliona egzemplarzy. Ford Capri Perana V8 jest o tyle wyjątkowy, iż jest jedynym Capri z silnikiem V8, jakie kiedykolwiek zostało oficjalnie usankcjonowane przez Forda. Model ten dostępny był u wszystkich dealerów Forda w RPA z pełną gwarancją producenta. Konstrukcja oparta została na wersji Forda Capri 3000 XL Mk1, w której zainstalowano 5-litrowe „302 Windsor”, small block V8 z Forda Mustanga. Obniżone zawieszenie, mocniejsze hamulce i 13-calowe felgi musiały dać sobie radę z mocą, która wzrosła do blisko 300 KM! Co ciekawe Capri Perana było cięższe niż standardowe Capri 3000 o zaledwie 9 kg. Jasny żółty i czerwony „Piri Piri” stały się oficjalnymi i jedynymi kolorami tej odmiany Forda. Na aukcji wystawiony został okaz w „Bright Yellow”, wyposażony fabrycznie w rzadko spotykaną skrzynię automatyczną. 434 egzemplarz z 500 wyprodukowanych, jako egzemplarz z późnej fazy produkcji, charakteryzuje się poszerzonymi nadkolami oraz czarną „żaluzją” na tylnej szybie. Wyposażony w odbudowany silnik 302 o prawidłowej specyfikacji, nie zachował oryginalnego bloku. Ten „Święty Graal” miłośników Forda Capri wyceniony został na 30 000 – 35 000 funtów szterlingów, czyli około 150 – 175 tys. złotych.
Czytaj dalej

Ford Taunus 12M 1960 – 17000 PLN – Kalisz

Niemiecki Ford był jednym z prekursorów używania nazw, które miały się dobrze kojarzyć klientom. Po przedwojennych modelach Koeln i Eifel, przyszła era na Taunusy, nazywane tak od nazwy łańcucha górskiego w Niemczech. Do końca lat 60-tych wszystkie osobowe modele Forda nosiły tą nazwę, różniąc się jedynie cyfrowym oznaczeniem. W całej gamie modelowej Ford Taunus 12M był tym najmniejszym, debiutującym w 1952 roku. Jego pontonową karoserię zaprojektował amerykański oddział Forda, a najbardziej charakterystycznym elementem była garbata maska zakończona stylizowaną półkulą. Auto potocznie nazywano „Weltkugeltaunus”, a gdy w trzech ostatnich latach zrezygnowano z globu na masce, narodził się „Seitenstreifentaunus”. Określenie wzięło się od charakterystycznych, zdobionych chromowanymi listwami bocznych pasów, i takie właśnie auto czeka na nowego właściciela w Kaliszu. Zwraca uwagę bardzo dobrym stanem zachowania, choć do pełni blasku wymaga prac renowacyjnych.
Czytaj dalej

Ford RS200 1986 – SPRZEDANY

Ford RS200, jak to zwykle bywa z najsłynniejszym sportowymi samochodami tego okresu, powstał z potrzeby wypełnienia warunków homologacji FIA. Po kilku sezonach dominacji Escort’a w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Ford skierował oczy na Grupę B. Zaczęły się przygotowania tylnonapędowego samochodu do tej serii, ale zespół produkcyjny napotkał na przeszkody, które doprowadziły do zbudowania całkowicie nowego samochodu. Zaprzęgnięto do pracy Tony Southgate’a z F1 oraz inżyniera Johna Wheeler’a, którzy zajęli się projektem rurowej ramy podwozia, a nadwozie z lekkich kompozytów to dzieło studio Ghia. Turbodoładowany silnik 1,8 Cosworth’a osadzono centralnie, a dla lepszego rozkładu masy skrzynię umieszczono z przodu samochodu. Oczywistym było, że w tej serii potrzeba napędu na cztery koła i to takiego, który pozwoli przełamać dominację Peguota i Audi. Mechanizm różnicowy pozwalał na trzy ustawienia przeniesienia napędu pomiędzy tylną a przednią osią: 50/50, 67/33 oraz 100/0, a miał on co przenosić. Homologowany silnik generował 450 KM, a późniejszy Evolution nawet 900 (!). Ten drugi po tuningu i strojeniu rozpędzał pojazd do 60 mil/h w nieco ponad 3 sekundy, co było rekordem świata. Wpis do Księgi Rekordów Guinnessa, jako najszybciej rozpędzający się samochód, utrzymał przez 12 lat. Wystawiony na aukcji numer 169 z 200 zbudowanych drogowych egzemplarzy, z przebiegiem 2004 km i w pełni oryginalnym fabrycznym wyposażeniem, Gooding wycenia na 275 – 350 tys. dolarów. Na aukcji w Scottsdale 20-21 stycznia 2017 sprzedany za 236 500 dolarów.

Czytaj dalej

Ford F350 XL 4×4 1993 – 45000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Ford F350 XL 4×4 to wóz stworzony do ciężkiej pracy. Ten skonfigurowany został w imponującej wersji, z kabiną „Crew Cub” mogącą pomieścić sześć osób i długą na 8 stóp (niemal 2,5 m) przestrzenią ładunkową. W rezultacie ten kolos mierzy 6,3 metra długości, lecz właściwe zdolności poruszania się gwarantują mu dołączany napęd na cztery koła i silnik V8 o solidnej pojemności 5,8 l. Prezentowany pickup to wersja stworzona niegdyś na potrzeby amerykańskiej armii. Wóz od 2011 roku służy w Polsce i posiada homologację ciężarową. Wyposażony jest w instalację LPG, dzięki której eksploatacja nie musi rujnować portfela.
Czytaj dalej

Ford Escort Mk1 1971 – 19900 PLN – Hajnówka

Ford Escort debiutował w 1968 roku, a samochody o tej nazwie ukazywały się aż do 2004 roku. To jednak modele dwóch pierwszych generacji darzone są dziś największą estymą i poważaniem wśród miłośników klasycznej motoryzacji. Cenione za klasyczny układ napędowy i trwałe jednostki napędowe, wielokrotnie udawadniały swoją konkurencyjność na rajdowych trasach i w codziennej eksploatacji. Były trwałą i dopracowaną konstrukcją, a po latach wciąż czarują klasycznymi kształtami w stylu butelki Coca-Coli. Przedstawiony egzemplarz to 4-drzwiowy sedan z silnikiem 1,1 l z początkowego okresu produkcji, sprowadzony z rynku francuskiego i zachowany w oryginalnym stanie.
Czytaj dalej

Ford Galaxie Lightweight 1964 – USA

W 1964 roku wraz z Galaxie Lightweight, Ford rozesłał do dealerów taką oto informację: „Ten samochód nastawiony jest na osiągi i powinien być sprzedawany klientom, którzy są tego świadomi oraz rozumieją warunki gwarancji i jej wykluczeń w przypadku użytkowania samochodu do celów sportowych”. Ford Galaxie Lightweight powstał w celu spełnienia wymogów homologacyjnych dla wyścigów równoległych organizowanych przez National Hot Rod Association, w których udział brać miał oparty na nim model Fairlane Thunderbolt. Potrzebne to tego było jedynie 50 sztuk Galaxie. Wyprodukowano więc po połowie z manualną skrzynią i automatyczną skrzynią biegów, wyłącznie w kolorze Wimbledon White z czerwonym wnętrzem. Nie bez kozery model Galaxie opatrzony jest przydomkiem Lightweight. Całkowicie podporządkowany zmniejszeniu masy, otrzymał lżejszą ramę, maskę z włókna szklanego, nie miał mat wygłuszających, nagrzewnicy, wykładzin, koła zapasowego, a nawet lampki na suficie… najważniejsze jednak było serce. Big block 427 High-Riser posiadał zmodyfikowane głowice i układ dolotowy, co pozwalało mu jeszcze przed tuningowymi modyfikacjami osiągać 425 KM. Okaz wystawiony na aukcji przeszedł renowację i wyposażony jest w silnik o numerze zgodnym z nadwoziem. Jego wartość dom aukcyjny Mecum szacuje na 150 – 175 tys. dolarów.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1965 – 60000 PLN – Wilczyce

Ford Mustang to amerykańska ikona, najbardziej rozpoznawalny samochód sportowy lat 60-tych. Stworzył klasę „pony cars” i przez szereg lat pozostawał jej niekwestionowanym królem. Mniejszy i bardziej poręczny od „muscle cars”, może doskonale sprawdzać się nawet we wspołczesnym ruchu. Tu egzemplarz z drugiego roku produkcji, z pięknie brzmiącą V-ósemką i manualną skrzynią biegów. To świetny typ na własnego klasyka – jego prosta mechanika pozwoli na bezproblemowy remont i eksploatację.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT Fastback 1968 – 205000 PLN – Siedlce

Ford Mustang GT Fastback już dawno osiągnął status legendy. Łączy rasową sylwetkę z kompaktowymi wymiarami i wysoką mocą oraz doskonałym brzmieniem silnika V8 390 cui. To jest mieszanka, która każdemu potrafi wzburzyć krew. Roczniki ’67 i ’68 to te uznawane za najbardziej poszukiwane. Klasycznie piękne, posiadające najwyższą wartość kolekcjonerską i najlepiej prognozujące na przyszłość. Ten egzemplarz przez około 10 ostatnich lat przebywał w rękach jednego właściciela, który zdecydował się wprowadzić kilka modyfikacji, podkręcających jego moc i charakter.
Czytaj dalej