Ford

Ford Probe V6 1990 – 25500 PLN – Wrocław

Ford Probe projektowany był jako czwarta generacja Mustanga, w oparciu o platformę GD Mazdy, na której powstał model MX-6. Jednak opór miłośników kultowego modelu przed japońską techniką, przednim napędem i brakiem możliwości zastosowania silników V8 spowodował, że projekt Mustanga rozpoczęto od zera, a Probe wypuszczono go jako nowy model. Powstawał w latach 1989-93 i w swoim czasie wyróżniał się futurystyczną, niezwykle aerodynamiczną sylwetką. Pod maską montowano jednostki 2,2 l w wersji wolnossącej i turbodoładowanej, a dla miłośników większych pojemności pozostawał silnik V6 Ford Vulcan o sześciu cylindrach i 3 litrach pojemności, dostępy jedynie za Oceanem. Właściciel tego egzemplarza wykazał się dużą determinacją, by zamówić i uzyskać homologację dla tego wozu w Szwajcarii. Po 27 latach stan tego sportowego auta imponuje, a przebieg wynosi jedynie 77 tys. km. Wrażenie robi również dokumentacja, obejmująca każdy zakup związany z samochodem w trakcie eksploatacji. Dla miłośnika modelu może to być niepowtarzalna szansa na zdobycie nietuzinkowego Probe z silnikiem V6.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1965 – SPRZEDANY

Ford Mustang to absolutna ikona amerykańskiej motoryzacji. Legenda Mustanga łączy ze sobą efektowną stylistykę nadwozia, potężne silniki oraz poczucie wolności, którą symbolizuje sama nazwa samochodu. Ford oferowany przez Ardor Auctions to idealny samochód nie tylko dla miłośnika amerykańskiej motoryzacji, lecz również dla osoby poszukującej pierwszego klasyka. Automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy i klimatyzacja to udogodnienia, których próżno szukać w wielu pojazdach z tamtych lat. Mimo, że wyprodukowano aż 501 956 tysięcy egzemplarzy Mustangów coupé standard, ich wartość, szczególnie tych z „widlastą ósemką”, stale rośnie. Sprzedany za: 97750 zł.
Czytaj dalej

Ford Fairmont Futura 1979 – 16500 PLN – Sokołów Podlaski

Ford Fairmont Futura Sports Coupe to zdecydowanie najciekawsza wersja nadwoziowa nieco zapomnianego już dzisiaj przedstawiciela amerykańskiej motoryzacji klasy kompaktowej. Z przodu wyróżniały go poczwórne reflektory i masywny grill, lecz najciekawsza była jego linia boczna, z szerokim, pochylonym w negatywie słupkiem B. Oparty na platformie Ford Fox, technicznie spokrewniony jest z ówczesnym Mustangiem. Posiadał tylny napęd i do wyboru szeroką gamę jednostek napędowych – od R4 przez R6 aż do V8. Egzemplarz z ogłoszenia to propozycja ze środkowej półki, z rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,3 l i mocy 85 KM.
Czytaj dalej

ERA Ford GT40 2011 – Niemcy

GT40, czyli niewątpliwie najważniejszy prototyp samochodu wyścigowego w historii Forda, powstał dlatego, iż właściciel marki postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. Mając świadomość rosnącego sukcesu samochodów z tylnymi silnikami, Ford szukał modelu, który mógłby pasować do Maranello 250 LM i wkrótce dotarły do niego projekty o nazwie Lola Mk 6 GT Ericka Broadleya. Modele te zawierały skrzynię biegów Colatti oraz amerykańską jednostkę V8. Natychmiast po podpisaniu umowy, Broadley zaczął konsultować się w celu rozwoju sportowego Forda. Ze względu na jego wysokość wynoszącą 40 cali nazwano go GT40. Po wyprodukowaniu kilkunastu prototypów powstała oryginalna wersja GT40 – Mark I. Po serii niepowodzeń GT40 na torze w 1964 roku, ciężar rozwoju tej konstrukcji wziął na swoje barki Carroll Shelby, wraz ze swoim amerykańskim zespołem. Wiele wprowadzonych zmian, m.in. większy 7-litrowy silnik, jak również przedłużona część podwozia z Detroit’s Kar Kraft (amerykański odpowiednik FAV), wpłynęło na zwycięstwo GT40 w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w 1966 r. GT40 przez kolejne trzy lata konsekwentnie wygrywał Le Mans. Obecnie ten rzadko spotykany, unikatowy samochód jest amerykańską legendą z osiągami zapierającymi dech w piersiach i niesamowitym designem. Prezentowany ERA Ford GT40 powszechnie uznawany jest za najlepiej wykonaną replikę tego kultowego samochodu.
Czytaj dalej

Ford RS 200 Evolution 1986 – SPRZEDANY

Ford RS 200 powstawał bez kompromisów, jako najlepsza możliwa realizacja założeń rajdowej grupy B. Kompaktowy, centralnosilnikowy potwór napędzane miał cztery koła przez turbodoładowaną jednostkę 1,8 16V Cosworth BDA. Zgodnie z wymaganiami homologacyjnymi zbudowano 200 sztuk wersji drogowej o mocy 250 KM. Kariera tego świetnie zapowiadającego się modelu została ucięta już w pierwszym roku startów, kiedy FIA po serii wypadków zakończyła słynną grupę B. W rajdowej wersji Evolution zbudowano jedynie 24 egzemplarze, a ten z aukcji jest jednym z nich. Pojemność zwiększona do 2,1 l, większe turbo i intercoolery oraz regulowane ciśnienie doładowania pozwalały regulować moc w zakresie 600-900 KM. Ten potwór znalazł się nawet w księdze rekordów Guinnessa, jako najlepiej przyspieszające auto na świecie. Wynik 0-100 km/h wyniósł 3,07 s i utrzymał się w księdze przez 12 lat. Oferowany egzemplarz jest w pełni oryginalny, zachowało się nawet jego fabryczne oklejenie i kompletne wnętrze. Od 28 lat jest elementem kolekcji, wystawianym, lecz nie używanym wyczynowo. Jego wycena opiewa na astronomiczne 500 – 600 tys. USD (1,8 – 2,2 mln USD), a licytowany bez ceny minimalnej osiągnął wartość 550000 dolarów (PLN 1,998,631).
Czytaj dalej

Ford Sierra Cosworth RS500 1987 – SPRZEDANY

Rozczarowująca sprzedaż Forda Sierra, po jego premierze w 1982 roku, była wyraźnym znakiem dla marki, że model potrzebuje marketingowego uderzenia. Oczywistym krokiem Forda było wykorzystanie potencjału samochodu z tak dobrą aerodynamiką, tylnym napędem, w trzydrzwiowym nadwoziu. Sierra stała więc bazą do zbudowania samochodu sportowego, Forda Sierra RS Cosworth, który aby uzyskać homologację wyścigową, musiał zostać wyprodukowany w co najmniej 5000 egzemplarzy. Koniec końców Fordów Sierra z trzydrzwiowym nadwoziem wyprodukowano i sprzedano przeszło pięć i pół tysiąca, w tym ekstremalnie sportową wersję, limitowaną do 500 sztuk: Sierra Cosworth RS500. Przebudowywane w fabryce Astona Martina w Wielkiej Brytanii Cosworthy otrzymywały zmodyfikowany blok silnika i głowicę, większą turbosprężarkę, intercooler, mocniejszą pompę paliwa, poprawione chłodzenie i smarowanie silnika. To wszystko pozwoliło uzyskać 224 KM, co w wyścigowym RS500 śrubowano do ponad 400 KM. Pomimo obaw Forda Sierra z łatwością przekroczyła najśmielsze oczekiwania i stała się jednym z najbardziej udanych samochodów wyścigowych wszech czasów. Okaz wystawiony na aukcji z zaledwie 11000 milami przebiegu, przez ostatnie 26 lat wiódł dosyć spokojne życie. Przez większość czasu swojego istnienia był bowiem dodatkiem do wiejskiej posiadłości w Anglii, a z garażu wyjeżdżał sporadycznie. Nowe życie zyskał na początku tego roku, kiedy to za RS500 zabrał się specjalista Coswortha, John Taylor. Jego zadaniem było doprowadzenie samochodu, oczywiście na oryginalnych częściach, do pełnej funkcjonalności. Dziś z wnętrzem w doskonałym stanie, pełną dokumentacją, pewną historią i bardzo apetycznym wyglądem, Ford Sierra Cosworth RS500 numer 387, sprzedany został za 114 750 funtów, czyli około 545 500 złotych.
Czytaj dalej

Ford Fairlane Sunliner Convertible – 1955 – Hiszpania

Do najwspanialszych samochodów marki Ford z 1955 roku należały takie modele takie jak Thunderbird, Skyliner (kabriolet ze sztywnym dachem) i Crown Victoria (ze szklanym dachem). Fairlane Sunliner to wspaniałe połączenie najlepszych cech każdego z tych modeli. W tamtym roku Ford wprowadził szereg nowych funkcji, dzięki którym sprzedaż samochodów urosła do tego stopnia, że Ford wskoczył na pozycję lidera, zaraz po Chevrolecie. Po raz pierwszy zaoferowano pasy bezpieczeństwa jako opcję dostępną u dealera oraz pierwszą fabrycznie zamontowaną klimatyzację. Sunliner z tego ogłoszenia pojawił się na kilku wystawach klasycznych pojazdów w Stanach Zjednoczonych, w tym „Goodguys” i „Hersheys” w 2011 roku. W 2012 roku został zakupiony przez hiszpańskiego kolekcjonera, który podjął się jego sprowadzenia i zarejestrowania samochodu jako pojazdu zabytkowego. Od tamtej pory, pojazd był bardzo dobrze przechowywany.
Czytaj dalej

Ford Escort XR3i Cabrio 1987 – 4200 PLN – Słaboszów

Ford Escort XR3i Cabrio był konkurentem takich modeli, jak Opel Kadett GSi Cabrio czy Peugeot 205 CTi. To realizacja przepisu mocny silnik i otwarty dach nad głową, połączenie idei „hot hatch’a” i kabrioletu. Samochód, którym można toczyć się w cztery osoby z bulwarową prędkością, lub docisnąć mocniej na wąskiej, krętej drodze, doświadczając odczucia prędkości, którego nie zagwarantują zdecydowanie droższe i nowocześniejsze pojazdy, bardziej izolujące kierowcę od tak bezpośrednich wrażeń. Ponad 100 KM w tak lekkim nadwoziu zdecydowanie daje radę. Ten egzemplarz wymaga jeszcze pewnych prac renowacyjnych, lecz cena jest zachęcająca i co bardzo ważne, egzemplarz uchował się przed tak powszechnym w tych samochodach tuningiem.
Czytaj dalej

Ford Scorpio 1993 – 5500 PLN – Przemyśl

Duże Fordy zawsze miały swój niepowtarzalny urok. Ford Scorpio to wprowadzony w 1986 roku następca modelu Granada. Lubiany, komfortowy, z uniwersalnym nadwoziem typu „liftback” i nowoczesną sylwetką, natychmiast stał się rynkowym przebojem. Przez dziennikarzy został doceniony tytułem Car of the Year 1986, przez nabywców – zakupami na poziomie 850 tysięcy sztuk. Ten jest w uczciwym stanie mechanicznym, choć niestety wymaga uwagi, jeżeli chodzi o sprawy blacharskie.
Czytaj dalej

Ford Cortina GT Mk I 1964 – UK

Ford Cortina, najlepiej sprzedający się samochód roku 1970 w Wielkiej Brytanii, od tego właśnie rocznika budowany był na tej samej platformie co niemiecki Taunus. Jego nazwa inspirowana jest włoskim kurortem narciarskim Cortina d’Ampezzo, miejscem zimowej olimpiady w 1956 roku. Wspaniały Ford Cortina GT Mk I wystawiony na aukcji, zbudowany został przez byłego inżyniera Ford SVO, jako dokładna replika rajdówki fabrycznego zespołu. Mocny i wolny od rdzy samochód jest oryginalnym dwudrzwiowym egzemplarzem, wyprodukowanym w lutym 1964 r. Wyposażony w oryginalny silnik 1500 GT z wałkiem rozrządu Kent, osprzętem rajdowym i regulowanym zawieszeniem GasSpax, zdaje się być idealnym narzędziem do zdobywania tytułów w rajdach pojazdów zabytkowych. Wnętrze w kolorze czarnym oferuje kubełkowe fotele z epoki i oryginalną tylną kanapę. Po pełnej renowacji przejechał mniej niż 50 mil, a jego poprzedni właściciel korzystał z samochodu tylko w trakcie kilku klasycznych wydarzeń turystycznych w roku. Ta kompletna replika, wyposażona nawet w naklejkę „Rally des Alpes”, wyceniona została na 28 – 34 tysiące funtów szterlingów, czyli około 130000 – 160000 złotych.
Czytaj dalej