Ford

Ford RS200 1986 – SPRZEDANY

Ford RS200, jak to zwykle bywa z najsłynniejszym sportowymi samochodami tego okresu, powstał z potrzeby wypełnienia warunków homologacji FIA. Po kilku sezonach dominacji Escort’a w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Ford skierował oczy na Grupę B. Zaczęły się przygotowania tylnonapędowego samochodu do tej serii, ale zespół produkcyjny napotkał na przeszkody, które doprowadziły do zbudowania całkowicie nowego samochodu. Zaprzęgnięto do pracy Tony Southgate’a z F1 oraz inżyniera Johna Wheeler’a, którzy zajęli się projektem rurowej ramy podwozia, a nadwozie z lekkich kompozytów to dzieło studio Ghia. Turbodoładowany silnik 1,8 Cosworth’a osadzono centralnie, a dla lepszego rozkładu masy skrzynię umieszczono z przodu samochodu. Oczywistym było, że w tej serii potrzeba napędu na cztery koła i to takiego, który pozwoli przełamać dominację Peguota i Audi. Mechanizm różnicowy pozwalał na trzy ustawienia przeniesienia napędu pomiędzy tylną a przednią osią: 50/50, 67/33 oraz 100/0, a miał on co przenosić. Homologowany silnik generował 450 KM, a późniejszy Evolution nawet 900 (!). Ten drugi po tuningu i strojeniu rozpędzał pojazd do 60 mil/h w nieco ponad 3 sekundy, co było rekordem świata. Wpis do Księgi Rekordów Guinnessa, jako najszybciej rozpędzający się samochód, utrzymał przez 12 lat. Wystawiony na aukcji numer 169 z 200 zbudowanych drogowych egzemplarzy, z przebiegiem 2004 km i w pełni oryginalnym fabrycznym wyposażeniem, Gooding wycenia na 275 – 350 tys. dolarów. Na aukcji w Scottsdale 20-21 stycznia 2017 sprzedany za 236 500 dolarów.

Czytaj dalej

Ford F350 XL 4×4 1993 – 45000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Ford F350 XL 4×4 to wóz stworzony do ciężkiej pracy. Ten skonfigurowany został w imponującej wersji, z kabiną „Crew Cub” mogącą pomieścić sześć osób i długą na 8 stóp (niemal 2,5 m) przestrzenią ładunkową. W rezultacie ten kolos mierzy 6,3 metra długości, lecz właściwe zdolności poruszania się gwarantują mu dołączany napęd na cztery koła i silnik V8 o solidnej pojemności 5,8 l. Prezentowany pickup to wersja stworzona niegdyś na potrzeby amerykańskiej armii. Wóz od 2011 roku służy w Polsce i posiada homologację ciężarową. Wyposażony jest w instalację LPG, dzięki której eksploatacja nie musi rujnować portfela.
Czytaj dalej

Ford Escort Mk1 1971 – 19900 PLN – Hajnówka

Ford Escort debiutował w 1968 roku, a samochody o tej nazwie ukazywały się aż do 2004 roku. To jednak modele dwóch pierwszych generacji darzone są dziś największą estymą i poważaniem wśród miłośników klasycznej motoryzacji. Cenione za klasyczny układ napędowy i trwałe jednostki napędowe, wielokrotnie udawadniały swoją konkurencyjność na rajdowych trasach i w codziennej eksploatacji. Były trwałą i dopracowaną konstrukcją, a po latach wciąż czarują klasycznymi kształtami w stylu butelki Coca-Coli. Przedstawiony egzemplarz to 4-drzwiowy sedan z silnikiem 1,1 l z początkowego okresu produkcji, sprowadzony z rynku francuskiego i zachowany w oryginalnym stanie.
Czytaj dalej

Ford Galaxie Lightweight 1964 – USA

W 1964 roku wraz z Galaxie Lightweight, Ford rozesłał do dealerów taką oto informację: „Ten samochód nastawiony jest na osiągi i powinien być sprzedawany klientom, którzy są tego świadomi oraz rozumieją warunki gwarancji i jej wykluczeń w przypadku użytkowania samochodu do celów sportowych”. Ford Galaxie Lightweight powstał w celu spełnienia wymogów homologacyjnych dla wyścigów równoległych organizowanych przez National Hot Rod Association, w których udział brać miał oparty na nim model Fairlane Thunderbolt. Potrzebne to tego było jedynie 50 sztuk Galaxie. Wyprodukowano więc po połowie z manualną skrzynią i automatyczną skrzynią biegów, wyłącznie w kolorze Wimbledon White z czerwonym wnętrzem. Nie bez kozery model Galaxie opatrzony jest przydomkiem Lightweight. Całkowicie podporządkowany zmniejszeniu masy, otrzymał lżejszą ramę, maskę z włókna szklanego, nie miał mat wygłuszających, nagrzewnicy, wykładzin, koła zapasowego, a nawet lampki na suficie… najważniejsze jednak było serce. Big block 427 High-Riser posiadał zmodyfikowane głowice i układ dolotowy, co pozwalało mu jeszcze przed tuningowymi modyfikacjami osiągać 425 KM. Okaz wystawiony na aukcji przeszedł renowację i wyposażony jest w silnik o numerze zgodnym z nadwoziem. Jego wartość dom aukcyjny Mecum szacuje na 150 – 175 tys. dolarów.
Czytaj dalej

Ford Mustang 1965 – 60000 PLN – Wilczyce

Ford Mustang to amerykańska ikona, najbardziej rozpoznawalny samochód sportowy lat 60-tych. Stworzył klasę „pony cars” i przez szereg lat pozostawał jej niekwestionowanym królem. Mniejszy i bardziej poręczny od „muscle cars”, może doskonale sprawdzać się nawet we wspołczesnym ruchu. Tu egzemplarz z drugiego roku produkcji, z pięknie brzmiącą V-ósemką i manualną skrzynią biegów. To świetny typ na własnego klasyka – jego prosta mechanika pozwoli na bezproblemowy remont i eksploatację.
Czytaj dalej

Ford Mustang GT Fastback 1968 – 205000 PLN – Siedlce

Ford Mustang GT Fastback już dawno osiągnął status legendy. Łączy rasową sylwetkę z kompaktowymi wymiarami i wysoką mocą oraz doskonałym brzmieniem silnika V8 390 cui. To jest mieszanka, która każdemu potrafi wzburzyć krew. Roczniki ’67 i ’68 to te uznawane za najbardziej poszukiwane. Klasycznie piękne, posiadające najwyższą wartość kolekcjonerską i najlepiej prognozujące na przyszłość. Ten egzemplarz przez około 10 ostatnich lat przebywał w rękach jednego właściciela, który zdecydował się wprowadzić kilka modyfikacji, podkręcających jego moc i charakter.
Czytaj dalej

Ford Scorpio 1991 – SPRZEDANY

Ford od dziesięcioleci wiedział, jak skonstruować samochody duże i wygodne. Zephyr, Zodiak, Taunus 20M/26M, Granada… każdy z nich pracował na uznanie, jakim cieszył się również wprowadzony w 1986 roku Ford Scorpio. Gdy wchodził na rynek, wyróżniony został tytułem Car of the Year 1986. A 30 lat później? Zadbany egzemplarz z 1991 roku wciąż jeździ gładko, a w jego wnętrzu jest po prostu przytulnie, jak w salonie u babci. Elektrycznie rozkładana tylna kanapa, komputer pokładowy, klimatyzacja, elektryczne sterowane fotele pokryte welurową tapicerką, doskonały komfort oraz klasyczny, tylny napęd. Tym jeździ się naprawdę przyjemnie… i przekonać się o tym można za 11 i pół tysiąca złotych. To kolejne pięknie zachowane auto w przyjemnej cenie od autlet.pl.
Czytaj dalej

Ford Escort RS1600 1971 – ok. 300000 PLN – Dania

Uwielbiany w Wielkiej Brytanii Ford Escort RS1600 był pierwszym ogólnie dostępnym samochodem przygotowanym wyłącznie z myślą o rajdach. Wyposażony w 16-zaworowy silnik BDA wywodzący się z Formuły 3, wzmocnione zawieszenie i usztywnioną karoserię był bronią nie do pobicia. Według sprzedającego w wersji z kierownicą po lewej stronie powstało ich zaledwie… 27. Odrestaurowany egzemplarz to nie lada rodzynek.
Czytaj dalej

Ford Mustang Mach 1 Fastback 1970 – USA

Ford Mustang Mach 1 to rumak zaopatrzony w pakiet opcji zorientowany na osiągi. Ten jest jednym z 857 sztuk z tak zwanym „drag pack”, który obejmował m.in. zmodyfikowany 7-litrowy silnik Super Cobra Jet. Bestia jest w dość nietypowym jak na ten rocznik kolorze Bright Gold Metallic, na pokładzie ma 335 KM, szperę (3.91 Traction-Lok differential), automatyczną skrzynię biegów, kierownicę Rim Blow, hamulce tarczowe z przodu i wspomaganie kierownicy. Podsumowując prawdziwa petarda, ale też nieskazitelnie odrestaurowana perełka, która niczym koń czystej krwi arabskiej, zdobywała nagrody np: Mustang Club Of America czy AACA Grand National First Prize. Dzięki tym wszystkim szczegółom na pewno będzie pożądanym przedmiotem licytacji.

Czytaj dalej

Ford Mustang GT 390 Fastback 1967 – 220000 PLN – Kiełpino

Rok 1967 to pierwszy, w którym oryginalny Mustang otrzymał pierwsze poważniejsze zmiany. Głównym wyzwaniem inżynierów było zmieszczenie pod maską tego, co ma właśnie oferowany egzemplarz – silnika big-block, robiącego z niewielkiego samochodu wielkiego wojownika. Ford Mustang GT 390 Fastback otrzymał jednostkę V8 6,4 l Thunderbird’a, dodatkowo wyposażoną w czterogardzielowy gaźnik. Z zewnątrz rozpoznać można go po dodatkowych światłach umieszczonych na grill’u, a elementem charakterystycznym dla rocznika jest pozioma poprzeczka na grillu, która zniknęła w następnym roku (czyli w tym, z którego pochodził najbardziej kultowy GT 390, czyli Bullitt). Ten okaz zwraca uwagę przepięknym, odrestaurowanym stanem, czerwonym lakierem i czerwonym wnętrzem. To połączenie, dzięki któremu krew w żyłach płynie prędzej.
Czytaj dalej