Archiwum kategorii: Ford

Ford Scorpio 1996 – 15500 PLN – Otwock Mały

Ford Scorpio z lat 1994–98, w swojej ostatniej odsłonie, to jeden z najbardziej zaskakujących stylistycznie samochodów w całej historii europejskiego Forda. Ogromna atrapa chłodnicy, owalne przednie reflektory oraz światła tylne wraz z blendą tworzące wąski i szeroki na cały samochód pas – to miało przywoływać amerykańskie samochody koncernu i podobać się konserwatywnym odbiorcom. W rezultacie – nie podobało się niemal nikomu, choć inne zalety auta były niepodważalne. Spójrzmy chociażby na ofertę z tego ogłoszenia. Tylny napęd, obszerne i wygodne wnętrze, wspaniała welurowa tapicerka, silnik V6, automat i klimatyzacja. Dzięki temu, że Mercedes to nie jest, nawet idealny egzemplarz da się kupić w całkiem rozsądnym budżecie.
Czytaj dalej Ford Scorpio 1996 – 15500 PLN – Otwock Mały

Ford GT40 1966 – UK

Ford GT40 powstał, aby zdetronizować w wyścigach Ferrari… i to uczynił, wygrywają legendarne 24h Le Mans czterokrotnie w latach 1966-69. Dziś świat tych samochodów to zasadniczo świat replik, wielokrotnie odbudowywanych, by móc wciąż uczestniczyć w rywalizacji w świecie motorsportu. Prezentowany egzemplarz to jednak prawdziwy ewenement. Jest najstarszym znanym nadwoziem, które w latach 2007-2017 przeszło drobiazgową renowację, wyłącznie z wykorzystaniem części oryginalnych lub nowych, lecz nigdy nie użytych. Znajdziemy w nim oryginalny silnik GT40 oraz skrzynię biegów, która za sobą ma również karierę w Le Mans. Oryginalne są nawet zaciski hamulcowe z lat 60-tych oraz fotele, kierownica i pasy szelkowe – wszystkie pamiętające rywalizację z lat 60-tych, kiedy ścigały w nim się takie gwiazdy, jak Denny Hulme, Frank Gardner, Jackie Ickx, Jochen Neerpasch, David Hobbs, Mike Hailwood, Innes Ireland czy Charles Lucas. Ten samochód oddycha prawdziwą historią i ma to swoją cenę. Dom aukcyjny Bonhams zapowiedział wóz na aukcji podczas The Goodwood Festival of Speed Sale, 5 lipca tego roku. Wycena opiewa na 850 tys. – 1,250 mln funtów, czyli około 4,1 – 6 milionów złotych.
Czytaj dalej Ford GT40 1966 – UK

Ford Mustang Mach 1 1969 – 220000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Mach 1 to bojowo stylizowana, usportowiona wersja Mustanga Sportsroof (wcześniej zwanego Fastback), która ukazała się w roku modelowym 1969. Dostępna była z każdym z siedmiu dostępnych silników V8, a pakiet zmian zawierał się obniżonym zawieszeniu i detalach stylistycznych, takich jak lakierowana w czarny mat maska z dodatkowym wlotem powietrza i zapinkami, żaluzja na tylnym oknie, dodatkowe spojlery pod przednim zderzakiem i na tylnej klapie, chromowanym wlewem paliwa i końcówkami wydechu. Już w pierwszym roku sprzedano ich 72458 sztuk, a replik zbudowanych w kolejnych dziesięcioleciach wręcz nie da się policzyć. Ten Ford Mustang Mach 1 to fabryczny oryginał, wyposażony we wzmocniony silnik M-code i skrzynię automatyczną, z klimatyzacją, wspomaganiem kierownicy i tarczowych hamulców. W kolorze CandyApple Red wygląda zjawiskowo.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 1969 – 220000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Convertible 1995 – 25500 PLN – Wrocław

Ford Mustang w otwartej wersji pobudzał wyobraźnię miłośników motoryzacji na całym świecie już od 1964 roku. O ile jego najbardziej klasyczna odmiana wymaga dziś dość grubego portfela, są jednak auta z galopującym koniem na masce, które można posiąść za o wiele skromniejszą kwotę. Ford Mustang Convertible z 1995 roku to przedstawiciel czwartej generacji modelu, oferowanej w latach 1993-2004. Ten w ogłoszeniu skrywa pod maską podstawową jednostkę napędową, co w amerykańskiej rzeczywistości tamtego okresu oznaczało sześć cylindrów w układzie widlastym i pojemność 3,8 litra. 152 konie mechaniczne może nie robią wielkiego znaczenia, lecz nie tylko moc maksymalna się liczy, lecz również jej przebieg w zależności od obrotów, a tu jest czym jechać od samego dołu. Ten egzemplarz warty jest uwagi przede wszystkim ze względu na stan. Odkupiony od pierwszego właściciela, z rynku szwajcarskiego, z kompletną dokumentacją serwisową i niewysokim przebiegiem, robi doskonałe wrażenie. To doskonały wybór, by spędzić przyjemnie sezon z otwartym dachem nad głową.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1995 – 25500 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback 1966 – 205000 PLN – Warszawa

Dwie skromne litery w oznaczeniu modelu zapewniły mu dodatkową moc, usztywnione zawieszenie, wzmocnione hamulce i więcej wizualnego charakteru. Ford Mustang GT Fastback A-Code wyróżniał się głowicami o podwyższonej kompresji i czterogardzielowym gaźnikiem, co pozwoliło generować mu 225 KM (o 25 KM więcej od standardowej wersji z silnikiem V8). Z zewnątrz wyróżniał się oznaczeniem “GT” na nakrętce wlewu paliwa, światłami przeciwmgielnymi montowanymi w atrapie chłodnicy i zmodyfikowanym układem wydechowym z końcówkami wychodzącymi przez tylny zderzak. Ten egzemplarz wyposażony został w automatyczną skrzynię biegów Cruise-O-Matic, posiada czarne wnętrze i biały lakier. W ostatnim czasie przeszedł szeroko zakrojone prace renowacyjne, dzięki czemu na drodze budzić będzie jeszcze większy zachwyt, niż pół wieku temu, w czasach swojej młodości.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1966 – 205000 PLN – Warszawa

Ford F350 XL 4×4 1993 – 63788 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Ford F350 XL 4×4 to wóz stworzony do ciężkiej pracy. Ten skonfigurowany został w imponującej wersji, z kabiną “Crew Cub” mogącą pomieścić sześć osób i długą na 8 stóp (niemal 2,5 m) przestrzenią ładunkową. W rezultacie ten kolos mierzy 6,3 metra długości, lecz właściwe zdolności poruszania się gwarantują mu dołączany napęd na cztery koła i silnik V8 o solidnej pojemności 5,8 l. Prezentowany pickup to wersja stworzona niegdyś na potrzeby amerykańskiej armii. Wóz od 2011 roku służy w Polsce i posiada homologację ciężarową. Wyposażony jest w instalację LPG, dzięki której eksploatacja nie musi rujnować portfela.
Czytaj dalej Ford F350 XL 4×4 1993 – 63788 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Ford Focus RS Mk1 2002 – 58999 PLN – Barcin

Wyróżniał się wyglądem, wyróżniał się doskonałym prowadzeniem, a w wersji zainspirowanej rajdami WRC był absolutnie wyjątkowy. Ford Focus RS Mk1 zbudowany został w ilości 4500 sztuk, które mimo ceny dwukrotnie wyższej od wersji bazowej rozeszły się na pniu. Wizualnie wyróżniał się poszerzoną o 7 centymetrów karoserią i o 10 centymetrów większym rozstawem kół. Otrzymał zderzaki z wersji WRC i felgi OZ Racing o identycznym kształcie. Mechanika? Blisko 70% części nowych, a wśród zmodyfikowanych części odnajdziemy produkty firm takich, jak Sparco, Garrett, Brembo, Sachs Racing, AP Racing i Quaife. Silnik zaoferował tu 215 KM, a poza turbosprężarką odkryjemy w nim kute tłoki z chłodzeniem olejowym, kute korbowody, chłodzone sodem zawory wylotowe i bardziej wydajny układ chłodzenia. Efekt? 6,4 s do setki, co w zestawieniu z najlepszym przednionapędowym zawieszeniem z epoki zagwarantowało wręcz fenomenalne wrażenia. Dziś taki samochód zachowany w idealnym stanie to pewna inwestycja. Ten egzemplarz przybył do Polski z Niemiec przez Japonię, jest w europejskiej specyfikacji, z przebiegiem jedynie 113000 km.
Czytaj dalej Ford Focus RS Mk1 2002 – 58999 PLN – Barcin

Ford Model A 1928 – 109000 PLN – Tułowice

Ford Model A to następca słynnego modelu T, zastępujący go na koniec roku 1927. Znacznie nowocześniejszy od poprzednika, oferował między innymi standardowy i znany do dzisiaj układ pedałów, hamulce działające na obie osie i szyby z bezpiecznego szkła. Oferowany był w kilku wersjach nadwozia, ta prezentowana w ogłoszeniu to tzw. 60-A Fordor, najbardziej praktyczny, zamknięty, czterodrzwiowy sedan, z miejscami dla pięciu pasażerów, wówczas w ofercie najdroższy (kosztował 585 dolarów, podczas gdy podstawowy Roadster otwierał cennik kwotą 480 USD). Jego silnik – czterocylindrowy, dolnozaworowy, o pojemności 3,3 l, rozwijał 40 KM i pozwalał na przekroczenie prędkości 100 km/h, co w zestawieniu z ówczesną masowo produkowaną konkurencją w Europie, mogło robić duże wrażenie. Do 1932 roku zbudowano ponad 5 milionów sztuk, co uczyniło z Modelu A prawdziwy symbol amerykańskiej motoryzacji. Oferowany egzemplarz pochodzi z pierwszego okresu produkcji i jest po kompleksowych pracach renowacyjnych.
Czytaj dalej Ford Model A 1928 – 109000 PLN – Tułowice

Ford Escort 1989 – 7500 PLN – Ełk

Amerykański Ford Escort debiutował w 1980 roku jako model roku 1981 i był pierwszym amerykańskim autem kompaktowych rozmiarów, wyposażonym w przedni napęd. Choć jego nazwa nawiązywała do modelu znanego od ’68 roku w Europie, nie był to jego krewniak, a techniczny bliźniak Mazdy 323, wyposażony we własne elementy stylizacji i elementy wyposażenia wymagane na amerykańskim rynku, jak chociażby charakterystyczne podajniki pasów, które nie pozwalały na jazdę bez ich zapięcia. Model przechodził modernizacje w połowie 1985 i w połowie 1988 roku i właśnie model po tych ostatnich zmianach prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Wyróżniały go zderzaki z tworzywa, 14-calowe koła i nieco zmodyfikowana jednostka napędowa. Zestawiając z europejskimi Fordami, tutaj mogliśmy liczyć na zdecydowanie bogatsze wyposażenie. Podgrzewane przednie fotele, elektrycznie ustawiane lusterka czy automatyczna skrzynia biegów – to za Oceanem był wtedy standard i odnajdziemy to również w egzemplarzu, który oferowany jest w Ełku.
Czytaj dalej Ford Escort 1989 – 7500 PLN – Ełk

Ford Sierra 1989 – SPRZEDANY

Ford Sierra zastępował jednocześnie Forda Taunusa i Cortinę. Kompletnie odmieniony stylistycznie, szokował wielu tradycyjnych klientów marki. Nawet na początku lat 90-tych wyglądał równie współcześnie, jak konkurencja wprowadzona do produkcji dekadę później. Dziś zadbany Ford Sierra na ulicy to prawdziwa rzadkość. Większość z nich zginęła pokonana przez korozję lub domorosłych drifterów, uwielbiających go z powodu tylnego napędu, który w późniejszych modelach marki odszedł już niestety w zapomnienie. Tu w ogłoszeniu wszystko jest jednak wciąż tak, jak należy… niski przebieg, pięknie prezentujący się lakier i wnętrze niemal bez śladów zużycia. Z pewnością może się spodobać… choć pozostaje element kontrowersji w postaci przerobionego zasilania na paliwo LPG, które jako nieoryginalny element wyposażenia z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu. Z drugiej strony – takie rozwiązanie pozwala oszczędzić na eksploatacji i jest proekologiczne. Zawsze będzie miało to swoich zwolenników i przeciwników.
Czytaj dalej Ford Sierra 1989 – SPRZEDANY