Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang GTA 1967 – SPRZEDANY

Ford Mustang GTA to model dostępny pod tą nazwą wyłącznie w 1967 roku. Łączył bogate wyposażenie wersji GT (hamulce tarczowe, klimatyzacja) z automatyczną skrzynią biegów. W ogłoszeniu piękny egzemplarz świeżo po pełnej renowacji blacharsko-lakierniczej oraz mechanicznej. To kultowy klasyk, który w tym wydaniu szczególnie przykuwa uwagę swoim nietypowym żółtym kolorem – pochodzącym spoza standardowej palety, położonym niegdyś w fabryce na zamówienie i przywróconym podczas odbudowy.
Czytaj dalej Ford Mustang GTA 1967 – SPRZEDANY

Ford Sierra RS Cosworth 1986 – SPRZEDANY

Ford Sierra RS Cosworth zasłynął zarówno ze swojego wyglądu, jak i osiągów. Specjalna wersja zbudowana wprost do udziału w wyścigach ETCC wymagała wyprodukowania 5000 sztuk w celu uzyskania homologacji. Jego sercem była doskonała turbodoładowana 2-litrowa jednostka, która pozwoliła uzyskać osiągi zdecydowanie przebijające cywilne modele konkurencji, BMW M3 i Mercedes’a 190E 2.3 16V. Od modeli z wielkoseryjnej produkcji wyróżniał go pakiet aerodynamiczny z ogromnym tylnym spojlerem, zmodyfikowane zawieszenie i hamulce, a także wnętrze z kubełkowymi fotelami Recaro. Dziś to prawdziwie kultowy model, a najlepiej zachowane egzemplarze mocno zyskują naa wartości. Cosworth z ogłoszenia ma zaledwie ok. 16,6 tys. km przebiegu i co zdarza się niezwykle rzadko – ustrzegł się wszelkich modyfikacji, zachowując w pełni oryginalny stan. Cena dwukrotnie przewyższa tą, która widniała na nim 29 lat temu, gdy czekał na pierwszego klienta w salonie.
Czytaj dalej Ford Sierra RS Cosworth 1986 – SPRZEDANY

Ford Capri RS2600 1970 – SPRZEDANY

Pierwotna wersja Capri miała 50 KM, lecz ten model z 1970 roku z powodzeniem mógł ścigać Mustangi. Ford Capri RS2600 to pierwszy samochód Forda z wtryskiem paliwa, który wraz z silnikiem powiększonym do 2,6 l pozwolił na uzyskanie 150 KM i pierwszej setki po 8,2 s. Wizualnie samochód wyróżniał się szczątkowymi zderzakami, lżejszymi i szerszymi felgami oraz zmodyfikowanym wnętrzem. Obniżona masa własna wraz z mocniejszymi hamulcami i usztywnionym zawieszeniem pozwoliła spełniać obietnice, jakie zapowiadała sportowa sylwetka. Oferowany na aukcji NEC Classic Motor Show Sale egzemplarz to najprawdopodobniej jeden z trzech prototypów, jakie zapoczątkowały historię tego sportowego modelu. Sprzedany został za ok. 155 tys. PLN.
Czytaj dalej Ford Capri RS2600 1970 – SPRZEDANY

Ford Sierra Cosworth RS500 1987 – UK

Jest prawdziwą ikoną lat 80-tych. Ford Sierra Cosworth RS500 powstał w zaledwie 500 sztukach w zakładach Astona Martina w Tickford. Zmodyfikowany blok silnika i głowica, większa turbosprężarka, intercooler, mocniejsza pompa paliwa, poprawione chłodzenie i smarowanie silnika pozwoliły uzyskać 224 KM, które w wyścigowym trybie śrubowano do ponad 400 KM. Sprzedawane były wyłącznie na terenie Wielkiej Brytanii w cenie ok. 20 tys. funtów. Dziś najlepsze egzemplarze wyceniane są nawet czterokrotnie drożej i nikt nie wie, kiedy ta spirala wzrostu cen się skończy. Ten rodzynek ma numer seryjny 468, niespełna 14 tysięcy mil przebiegu, pełną historię serwisową i pojawi się na nadchodzącej aukcji NEC Classic Motor Show Sale w Birmingham.
Czytaj dalej Ford Sierra Cosworth RS500 1987 – UK

Ford Mustang Convertible 1966 – 155000 PLN – Bydgoszcz

Ford Mustang Convertible bez wątpienia należy do kanonu motoryzacyjnych legend. Z silnikiem 200 ci (3,3 l) wśród amerykańskich kolosów był samochodem małolitrażowym, ekonomicznym i doskonale sprawdzającym się na co dzień. Dziś bardziej doceniamy innego jego przymioty. Automatycznie składany dach, wspomaganie kierownicy i automatyczna skrzynia biegów w samochodzie sprzed półwiecza robią wrażenie nawet dziś, lecz najbardziej przykuwają uwagę jego stylistyka i wysmakowane detale. Szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu w pięknym zestawieniu kolorystycznym, kompletnie odrestaurowanym i zachwycającym swoją świeżością. Zasiąść za jego kierownicą to jak przenieść się w czasie… to coś, czego nie zagwarantuje nam żaden nowy samochód.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1966 – 155000 PLN – Bydgoszcz

Shelby GT 500 1969 – SPRZEDANY

Dodatkowe wloty powietrza, inne światła, wnętrze i silnik. Shelby GT 500 był zmodyfikowaną wersją Mustanga, która otrzymała 428-calową jednostkę V8 zapewniającą rasowe osiągi. Za modyfikacje i produkcję serii odpowiedzialny był Carroll Shelby – wyścigowy kierowca i konstruktor, człowiek legenda, mający już wtedy doświadczenie zza kierownicy w F1 i stworzenie słynnej Cobry. W ogłoszeniu pięknie utrzymany rarytas w rzadkiej specyfikacji – to jeden z 740 egzemplarzy wyposażonych w fabryczną klimatyzację. Jeżeli marzysz o Eleanor… to będzie zdecydowanie lepszy nabytek.
Czytaj dalej Shelby GT 500 1969 – SPRZEDANY

Ford Escort Mk2 1977 – 42000 PLN – Warszawa

Ford Escort Mk2 to samochód niegdyś popularny, co za tym idzie, z latami zazwyczaj coraz bardziej podupadający i w końcu bez żalu zamieniany na nowy. Ten jednak miał dużo więcej szczęścia. Od nowości był w rękach polskiego właściciela, który dbał o niego do tego stopnia, że zdecydował się oryginalną jasną tapicerkę schować w garażu, by tylko jej nie zniszczyć. W ostatnim czasie samochód przeszedł blacharską i lakierniczą renowację, dzięki czemu dziś, po 38 latach, znów może zachwycać fabrycznym stanem. Prawdziwy ewenement, który z pewnością będzie zbierać więcej życzliwych spojrzeń na ulicach niż nawet kilkukrotnie droższe wyroby współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Ford Escort Mk2 1977 – 42000 PLN – Warszawa

Ford Cortina Mk1 1965 – 25000 PLN – Andrespol

Ford Cortina Mk1 to produkt brytyjskiego oddziału Forda, odpowiadający niemieckiemu Taunusowi P4, lecz w odróżnieniu od niego zachowujący tradycyjny tylny napęd. W ogłoszeniu model czterodrzwiowy, z silnikiem R4 o pojemności 1,2 l. Takie rodzynki na polskim rynku pojawiają się niezwykle rzadko, a ten ma szczególną historię. To samochód z pierwszej generacji modelu, z kierownicą po lewej stronie, który całą swoją historię spędził w Polsce. Mimo półwiecza w metryczce wygląda doskonale, przeszedł kompletny remont blacharsko-lakierniczy i mechaniczny. Wystawiony został za całkiem rozsądną kwotę… warto!
Czytaj dalej Ford Cortina Mk1 1965 – 25000 PLN – Andrespol

Shelby GT500 1967 – SPRZEDANE

Z dodatkowymi halogenami na atrapie i garbatą maską z dodatkowymi wlotami powietrza Shelby GT500 wygląda niezwykle, jednak jego największe zalety skrywają się w środku. Rok 1967 był pierwszym, w którym Ford powiększył komorę silnika w celu umieszczenia 390-calowego big blocka. Carroll Shelby poszedł krok dalej, z jego manufaktury w tym roku wyjechały pierwsze potwory o oznaczeniu GT500. Jego silnik – Ford 428 Interceptor – pochodził wprost z wozów policyjnych. Siedem litrów pojemności przekładało się tu na fabryczną moc 355 KM, którą bez problemu można podnieść. Licytowany egzemplarz został konkursowo odrestaurowany, a jego właściciel nie odmówił pokusie dalszego zwiększania mocy – jego 462 calowy stroker serwuje już 437 KM. Ten legendarny i niezwykle rzadki Mustang sprzedany został za ok. 734 tys. PLN.
Czytaj dalej Shelby GT500 1967 – SPRZEDANE

Ford Mustang II 1976 – SPRZEDANY

Ford Mustang II był koniem na miarę swoich czasów. Narodził się w czasach kryzysu, musiał być mniejszy, lżejszy, bardziej ekonomiczny. Przyjął się na rynku doskonale, w ciągu trzech pierwszych lat sprzedano ich milion, co było rekordem pobitym dopiero przez VW Golfa. Choć dla miłośników grzmiącej amerykańskiej motoryzacji Mustang II stał się symbolem odejścia od najważniejszych wartości, bez niego nie byłoby dziś już ponad 50-letniej historii modelu. Sześciocylindrowy silnik w sprzedawanym egzemplarzu był średnim modelem w gamie. Stan samochodu – jak nowy, lecz cena może wydawać się niska tylko wtedy, gdy będziemy zestawiać go z legendarnym poprzednikiem.
Czytaj dalej Ford Mustang II 1976 – SPRZEDANY