Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang Mufasa 1967 – SPRZEDANY

Wśród szeregu kolekcjonerskich Mustangów prezentowanych na aukcji Barrett-Jackson w Palm Beach, Floryda, ten jeden przykuwał szczególną uwagę. Ford Mustang Mufasa powstał na bazie fastbacka z 1967, otrzymując wszystko, co może zaoferować współczesny tuning. Nadwozie zostało obniżone i poszerzone, w pełni aluminiowy big-block przypomina konstrukcje z Nascar i oferuje 750 KM. Skrzynia biegów – manualna, 6-biegowa. Hamulce tarczowe o średnicy 16-cali. 24-calowe tylne felgi i 20-calowe przednie. Sprzęt grający o mocy 1500 W. Długo można wymieniać… samochód licytowany był bez ceny minimalnej i sprzedany został za 110 tys. USD.
Czytaj dalej Ford Mustang Mufasa 1967 – SPRZEDANY

Ford Shelby Mustang GT500 1967 – SPRZEDANY

Wygląda doskonale, jeździ fantastycznie i jako jedna z zaledwie 11 sztuk stworzonych w tej specyfikacji przez legendarną firmę Carolla Shelby’ego jest prawdziwym rarytasem. Ford Shelby Mustang GT500 wyposażony jest w 428-calową jednostkę V8, czyli 7-litrowy big block, który w zestawieniu z manualną 4-biegową skrzynią robi z niego prawdziwego potwora. Samochód odrestaurowany został w połowie lat 80-tych, jest w pełni zgodny z oryginalną specyfikacją i sprzedany został za równowartość około pół miliona złotych (już z prowizją domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ford Shelby Mustang GT500 1967 – SPRZEDANY

Ford Galaxie 500 XL Fastback 1968 – 63000 PLN – Tuszyn

Jego 390-calowa V8-mka to dokładnie ta, która napędzała słynnego Mustanga Bullita, choć Ford Galaxie 500 XL ma zgoła odmienny charakter. Klasa, elegancja i 5,4 metra luksusu. Jak przystało na pełnowymiarowy wóz, rozpieszczać musiał przede wszystkim komfortem. Ówczesne ogłoszenia donosiły, że Galaxie 500 XL jest cichszy niż Rolls Royce, a to już osiągnięcie nie lada. W ’68 roku model otrzymał po raz pierwszy poziomu układ świateł, a sylwetka typu fastback (bez bocznego słupka) z pewnością była najciekawszą w ofercie.
Czytaj dalej Ford Galaxie 500 XL Fastback 1968 – 63000 PLN – Tuszyn

Ford Escort RS Cosworth 1996 – UK

Ford Escort RS Cosworth powstał aby zwyciężać i czynił to wielokrotnie. Wygrał już w swoim rajdowym debiucie, a w kolejnych startach François Delecour i Miki Biasion dbali, by nie schodził z nagłówków gazet. Oparty był na skróconej płycie podłogowej poprzednika – doskonałej Sierry Cosworth – ze wzdłużnie umieszczonym turbodoładowanym silnikiem i stałym napędem na cztery koła. Już w wersji cywilnej imponował ogromnym tylnym spojlerem, będącym głównym wyróżnikiem pierwszej serii. Licytowany egzemplarz jest jednym z ostatnich z 7145 wyprodukowanych egzemplarzy. To model poliftowy, który oprócz spojlera został doposażony w większą turbosprężarkę i nowe ECU. Zwraca uwagę niski przebieg, zaledwie 13800 km. Prognozowana cena na aukcji 20 czerwca została określona ze sporymi widełkami – 86-140 tys. PLN.
Czytaj dalej Ford Escort RS Cosworth 1996 – UK

Ford Fairlane Skyliner 1958 – SPRZEDANY

Marzenie o kabriolecie, którego w razie potrzeby możemy zakryć sztywnym hardtopem nie jest pomysłem ostatnich lat. Takie samochody były popularne w USA w latach 50-tych, czego przykładem jest Ford Fairlane Skyliner z 1958 roku. Oprócz niezwykłego dachu mamy tu charakterystyczne rozwiązania epoki – panoramiczną szybę, tylne skrzydła, niezliczone chromy, dwa odcienie lakieru i żywe turkusowe wnętrze. Samochód licytowany w ostatnią sobotę sprzedany został za 34664 euro (ok. 143 tys. PLN, po uwzględnieniu prowizji domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ford Fairlane Skyliner 1958 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback 1968 – SPRZEDANY

W sercach wielu miłośników ten samochód ma miejsce szczególne. Klasyczny Ford Mustang Fastback uchodzi za najbardziej rasową i stylową z trzech dostępnych wersji nadwozia. Pod maską skrywa jednostkę V8 w specyfikacji GT, o pojemności 6,4 l (390 cu.) i mocy aż 340 KM. To taki samochód z takim silnikiem zapadł w pamięci wszystkim pamiętającym legendarną scenę pościgu z filmu “Bullitt”. Ten piękny, w pełni odrestaurowany egzemplarz licytowany był w poniedziałek w Berlinie. Uzyskana cena po wliczeniu opłat: 44568 euro (ok. 180000 PLN).
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1968 – SPRZEDANY

Ford Mustang Shorty 1964 – SPRZEDANY

Ford Mustang Shorty jest jedyny i absolutnie niepowtarzalny. Powstał jako alternatywa wersji czteroosobowej i jest oryginalnym projektem zamówionym przez Forda. Kierownictwo było na tyle zadowolone z efektu, by prezentować auto jako część objazdowej wystawy ukazującej narodziny Mustanga. Z czasem został przeznaczony do zniszczenia i tylko dzięki determinacji jego projektanta i konstruktora – Vincenta E. Gardner’a – samochód przetrwał. Umieszczony w magazynie za którego Vincent nie płacił czynszu, został zlicytowany i zapomniany. Po 47 latach właściciel zdecydował się go odrestaurować i sprzedać. Uzyskana kwota – ponad pół miliona dolarów – może robić wrażenie!
Czytaj dalej Ford Mustang Shorty 1964 – SPRZEDANY

Ford Mustang Shelby GT 350 1965 – UK

Ford Mustang Shelby GT 350 powstał u Carroll Shelby’ego – konstruktora, który świat wyścigów znał na wylot. Efekt? Ponad 300-konne V8 i ręczna skrzynia, dzięki którym Mustang nie tylko wyglądał rasowo, ale i tak w końcu jeździł. Ten licytowany jest jednym z pierwszych zbudowanych – powstał w 1965 roku i ma numer seryjny “155”. W swoim długim życiu zdążył przejechać ponad 200 tys. km, spędzić 20 lat w stodole i mieć wypadek, po którym niezbędne okazało się wspawanie nowej ćwiartki. Teraz, odrestaurowany i wzmocniony do 350 KM Mustang Shelby licytowany jest na aukcji w Goodwood, wyceniony na ok. 580-750 tys. PLN.
Czytaj dalej Ford Mustang Shelby GT 350 1965 – UK

Ford Sierra RS Cosworth 1988 – SPRZEDANY

Ford Sierra RS Cosworth w barwach Texaco to widok, który fanom motorsportu przypomina transmisje z WTCC/ETCC w końcówce lat 80-tych. Ten licytowany mimo tradycyjnego i zgodnego historycznie wyglądu kryje w sobie zdobycze zdecydowanie nowszej techniki. Oryginalny silnik YB został zbudowany przez firmę guru – Rica Wood’a. Ma potencjał na 500 KM i mimo zastosowanej regulaminowej zwężki osiąga solidne 360 KM. W zestawie mamy również topowe zawieszenie, hamulce z najwyższej półki i specjalnie zestopniowaną torową skrzynię ze szperą. Wylicytowana cena (ok. 195 tys. zł) jest kilkukrotnie niższa od kosztów budowy tego potwora.
Czytaj dalej Ford Sierra RS Cosworth 1988 – SPRZEDANY

Ford Sierra RS Cosworth 1986 – SPRZEDANY

Ford Sierra RS Cosworth powstał jako broń rajdowa, choć swoją skuteczność udowodnił również w wyścigach… zarówno na torach, jak i na ulicach. W swojej pierwszej odsłonie przyciągał uwagę ogromnym spojlerem na tylnej klapie i opracowaną przez Coswortha 2-litrową jednostką turbo, seryjnie osiągającą 204 KM. Zbudowano ich 5545, a najlepiej zachowane egzemplarze coraz śmielej wkraczają w świat kolekcjonerów, obiecując prognozę dalszego wzrostu wartości. Ten pięknie utrzymany egzemplarz ma przebieg 54 tys. mil i został sprzedany za ok. 146 tys. PLN.
Czytaj dalej Ford Sierra RS Cosworth 1986 – SPRZEDANY