Archiwum kategorii: Ford

Ford Taunus P5 20M 1969 – 14999 PLN – Warszawa

Ford Taunus P5 20M idealnie trafił w gusta bogacącej się niemieckiej klasy średniej lat 60-tych. Zastosowany tu po raz pierwszy w powojennym niemieckim Fordzie silnik V6 zapewniał aksamitną pracę i bardzo dobre osiągi, przy niewielkim spalaniu. Ówczesny slogan Zum Fahren geboren. Zum sparen gebaut (Urodzony do jazdy. Urodzony aby oszczędzać) doskonale obrazuje oczekiwania ówczesnych klientów. Dziś jego urok i zalety odbieramy całkowicie inaczej – to pełnoprawny klasyk, który doskonale nadaje się do odwracania głów na ulicy… szczególnie w takim oklejeniu.
Czytaj dalej Ford Taunus P5 20M 1969 – 14999 PLN – Warszawa

Ford Mustang Convertible 1968 – SPRZEDANY

Rok 1968. W Polsce emocjonowaliśmy się licencyjnym 125p, bo w końcu był kawałkiem zachodniego, lepszego świata, jednak za oceanem… triumfy święcił samochód z zupełnie innego świata. Ford Mustang Convertible – wyglądał jak marzenie, mógł mieć silnik V8 i hydraulicznie składany dach. Oba te elementy posiada okaz z ogłoszenia, na dodatek manualną skrzynię i ogromną ilość szczęścia, by przetrwać niemal pół wieku w tak doskonałym stanie.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1968 – SPRZEDANY

Ford Mustang Shelby GT350 1967 – SPRZEDANY

Brytyjczycy zakręceni na punkcie motoryzacji nie pytają, gdzie spędzić ten weekend. Trwa Goodwood Revival – spotkanie, na którym poczuć możemy zapach dawnego motorsportu. Dziś w ramach imprezy licytuje Bonhams – sporo, perełek, wiele z mocno zaznaczoną historią wyścigową. Ford Mustang Shelby GT350 powstał jako ukoronowanie serii trzech zwycięstw w amerykańskiej serii SCCA. Za modyfikacje odpowiedzialny jest tu Carroll Shelby – wyścigowy kierowca i konstruktor, człowiek legenda, mający już wtedy za sobą starty w F1 i stworzenie Shelby Cobra. Licytowany Mustang jest zaledwie 130 mil po konkursowej renowacji, której koszt wyniósł ponad 100 tys. funtów. Kwotę tą przy sprzedaży udało się odzyskać z nawiązką.
Czytaj dalej Ford Mustang Shelby GT350 1967 – SPRZEDANY

Ford Mustang Convertible 1966 – SPRZEDANY

Ford Mustang Convertible w pierwszych latach stanowił kilkanaście procent produkcji, lecz to nie unikatowość tworzy jego legendę, lecz świetnie wyważona sylwetka, otwarty dach nad głową, cztery wygodne siedzenia i w tej wersji – piękne brzmienie V-8-mki. Umiejętne połączenie elementów, które po pół wieku ciągle sprawdza się doskonale, ciągle działając na wyobraźnię kolejnych pokoleń.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1966 – SPRZEDANY

Ford Mustang GT500 Eleanor 1967 – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Jedna z najjaśniejszych motoryzacyjnych gwiazd – Ford Mustang Eleanor GT500 jest znów do wzięcia. Sprzedany w maju 2013 na Mecum Auctions za milion dolarów, pojawił się w ofercie jednego z najsłynniejszych sprzedawców supersamochodów – sprzedaje go Al Ain Class Motors w Dubaju, którego kolekcja nadałaby się na osobny wpis. To jedyny egzemplarz, który pozostał po kręceniu remake’u jednego z najsłynniejszych filmów samochodowych w historii – Gone in 60 Seconds (60 Sekund), z Nicolasem Cage’m i Angeliną Jolie. Co prawda do filmu Mustangów zbudowano aż 11, lecz jedynie 3 były wyposażone w silnik, a dwa pozostałe zostały zniszczone podczas kręcenia zdjęć.
Czytaj dalej Ford Mustang GT500 Eleanor 1967 – Zjednoczone Emiraty Arabskie

Ford Thunderbird 1963 – 69900 PLN – Sokołów Podlaski

Ford Thunderbird trzeciej generacji (1961-63) w perfekcyjny sposób łączy styl i moc. Choć jego sylwetka nie była rewolucyjna, z każdym rokiem ewoluowała aby osiągnąć formę zwaną Bulletbird i zachwycającą do dziś. Mocne V8 może sugerować, że to samochód sportowy, choć zdecydowanie bardziej należy go odbierać jako wygodne i luksusowe coupe, wykonane tak, aby schlebiać kierowcy. Gdybyśmy mieli szukać dla niego odpowiednika dziś – misja to wręcz niewykonalna… urok tak pięknie odrestaurowanego klasyka ciężko porównać z czymkolwiek, co możemy odnaleźć w salonach nowych samochodów.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1963 – 69900 PLN – Sokołów Podlaski

Mecum: Ford Mustang Boss 429 1970 – USA

Ford Mustang Boss 429 Fastback – w poszukiwaniu najbardziej ekscytującego, rzadkiego i najdroższego Mustanga dochodzimy do niego. Szach mat. To wersja opracowana i oferowana na przełomie 1969/70, wyprodukowana w zaledwie 859 egzemplarzach. Powstały, by Ford mógł wystawić konkurencyjną maszynę w wyścigowej serii Grand National Division organizowanej przez NASCAR. Pod maską dokonano sporo zmian, by zmieścić tak dużą jednostkę, jak 429-calowe Hemi V8. Seryjnie uzyskano 375 KM, jednak silniki te rasowano do nawet do 500-600 KM. Pokazywany egzemplarz będzie gwiazdą na aukcji Mecum w Seattle 14 czerwca. Jest konkursowo odrestaurowany i ma okrągły numer seryjny KK #2500. Cena? Spodziewajmy się rekordu 😉
Czytaj dalej Mecum: Ford Mustang Boss 429 1970 – USA

Ford Escort RS2000 Series X 1978 – SPRZEDANY

Na przełomie lat 70-tych i 80-tych Ford Escort był jednym z najskuteczniejszych narzędzi na trasach rajdowych – za jego kierownicą tytuły Mistrzów Świata zdobywali Björn Waldegård i Ari Vatanen. Również klienci w salonach mogli zaopatrzyć się we wzmocnione wersje – oprócz RS1600 był dostępny również RS2000 z charakterystycznym aerodynamicznym frontem z czterema światłami i jednostką Pinto. Na aukcji Bonhamsa 28 kwietnia będzie dostępny doskonały egzemplarz wyposażony w opcjonalny pakiet Series X, opejmujący wzmocniony silnik, utwardzone zawieszenie, większe hamulce i pakiet aerodynamiczny wraz z poszerzeniami karoserii. Przewidywana cena – ponad 200 tys. PLN.
Czytaj dalej Ford Escort RS2000 Series X 1978 – SPRZEDANY

Mecum: Ford Mustang Boss 429 1969 – SPRZEDANY

Ford Mustang Boss 429 powstał, by uzyskać homologację do zawodów Nascar. Zbudowano ich ledwie 859, do dziś dotrwało ponoć jedynie 135, lecz na aukcji Mecum 26 kwietnia zlicytowany zostanie szczególny egzemplarz – pochodzący z pierwszej, prototypowej i składanej ręcznie serii 50 sztuk, pierwszy w charakterystycznym czerwonym kolorze Candy Apple. Odrestaurowany 5 lat temu, ma w pełni opisaną historię i oczywiście odpowiedni silnik – V8 o pojemności 429 cali sześciennych i mocy 375 KM.
Czytaj dalej Mecum: Ford Mustang Boss 429 1969 – SPRZEDANY

Coys: Ford Cortina Cabriolet 1968 – Niemcy

Ford Cortina w Polsce jest praktycznie nieznany, choć w Wielkiej Brytanii był przez szereg lat najbardziej popularnym samochodem na rynku. Ford Cortina Cabriolet to jednak rodzynek – w pierwszej serii zbudowano ich około 50, w drugiej – z której pochodzi licytowany jutro na Techno Classica Essen egzemplarz – powstało około 200 sztuk, z czego zaledwie 6 z kierownicą po lewej stronie! Mimo wyjątkowości – egzemplarz nie powinien sprawiać problemów – przeszedł odbudowę silnika w 2012 r., a przez popularność swoich braci sedanów z zakupem eksploatacyjnych części nie będzie problemu. Przewidywana cena: ok. 80-100 tys. zł.
Czytaj dalej Coys: Ford Cortina Cabriolet 1968 – Niemcy