Archiwum kategorii: Ford

Ford Thunderbird 1963 – 69900 PLN – Sokołów Podlaski

Ford Thunderbird trzeciej generacji (1961-63) w perfekcyjny sposób łączy styl i moc. Choć jego sylwetka nie była rewolucyjna, z każdym rokiem ewoluowała aby osiągnąć formę zwaną Bulletbird i zachwycającą do dziś. Mocne V8 może sugerować, że to samochód sportowy, choć zdecydowanie bardziej należy go odbierać jako wygodne i luksusowe coupe, wykonane tak, aby schlebiać kierowcy. Gdybyśmy mieli szukać dla niego odpowiednika dziś – misja to wręcz niewykonalna… urok tak pięknie odrestaurowanego klasyka ciężko porównać z czymkolwiek, co możemy odnaleźć w salonach nowych samochodów.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1963 – 69900 PLN – Sokołów Podlaski

Mecum: Ford Mustang Boss 429 1970 – USA

Ford Mustang Boss 429 Fastback – w poszukiwaniu najbardziej ekscytującego, rzadkiego i najdroższego Mustanga dochodzimy do niego. Szach mat. To wersja opracowana i oferowana na przełomie 1969/70, wyprodukowana w zaledwie 859 egzemplarzach. Powstały, by Ford mógł wystawić konkurencyjną maszynę w wyścigowej serii Grand National Division organizowanej przez NASCAR. Pod maską dokonano sporo zmian, by zmieścić tak dużą jednostkę, jak 429-calowe Hemi V8. Seryjnie uzyskano 375 KM, jednak silniki te rasowano do nawet do 500-600 KM. Pokazywany egzemplarz będzie gwiazdą na aukcji Mecum w Seattle 14 czerwca. Jest konkursowo odrestaurowany i ma okrągły numer seryjny KK #2500. Cena? Spodziewajmy się rekordu 😉
Czytaj dalej Mecum: Ford Mustang Boss 429 1970 – USA

Ford Escort RS2000 Series X 1978 – SPRZEDANY

Na przełomie lat 70-tych i 80-tych Ford Escort był jednym z najskuteczniejszych narzędzi na trasach rajdowych – za jego kierownicą tytuły Mistrzów Świata zdobywali Björn Waldegård i Ari Vatanen. Również klienci w salonach mogli zaopatrzyć się we wzmocnione wersje – oprócz RS1600 był dostępny również RS2000 z charakterystycznym aerodynamicznym frontem z czterema światłami i jednostką Pinto. Na aukcji Bonhamsa 28 kwietnia będzie dostępny doskonały egzemplarz wyposażony w opcjonalny pakiet Series X, opejmujący wzmocniony silnik, utwardzone zawieszenie, większe hamulce i pakiet aerodynamiczny wraz z poszerzeniami karoserii. Przewidywana cena – ponad 200 tys. PLN.
Czytaj dalej Ford Escort RS2000 Series X 1978 – SPRZEDANY

Mecum: Ford Mustang Boss 429 1969 – SPRZEDANY

Ford Mustang Boss 429 powstał, by uzyskać homologację do zawodów Nascar. Zbudowano ich ledwie 859, do dziś dotrwało ponoć jedynie 135, lecz na aukcji Mecum 26 kwietnia zlicytowany zostanie szczególny egzemplarz – pochodzący z pierwszej, prototypowej i składanej ręcznie serii 50 sztuk, pierwszy w charakterystycznym czerwonym kolorze Candy Apple. Odrestaurowany 5 lat temu, ma w pełni opisaną historię i oczywiście odpowiedni silnik – V8 o pojemności 429 cali sześciennych i mocy 375 KM.
Czytaj dalej Mecum: Ford Mustang Boss 429 1969 – SPRZEDANY

Coys: Ford Cortina Cabriolet 1968 – Niemcy

Ford Cortina w Polsce jest praktycznie nieznany, choć w Wielkiej Brytanii był przez szereg lat najbardziej popularnym samochodem na rynku. Ford Cortina Cabriolet to jednak rodzynek – w pierwszej serii zbudowano ich około 50, w drugiej – z której pochodzi licytowany jutro na Techno Classica Essen egzemplarz – powstało około 200 sztuk, z czego zaledwie 6 z kierownicą po lewej stronie! Mimo wyjątkowości – egzemplarz nie powinien sprawiać problemów – przeszedł odbudowę silnika w 2012 r., a przez popularność swoich braci sedanów z zakupem eksploatacyjnych części nie będzie problemu. Przewidywana cena: ok. 80-100 tys. zł.
Czytaj dalej Coys: Ford Cortina Cabriolet 1968 – Niemcy

Ford Escort RS Cosworth 1995 – UK

Przejmując podwozie i kompletną mechanikę Sierry Ford Escort RS Cosworth upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu – pozwalał promować nowy model, zapewniając bardziej zwartą i konkurencyjną konstrukcję. Jeżeli chcielibyśmy poczuć się jak François Delecour czy Carlos Sainz, 22 lutego na Race Retro & Classic Car Sale mamy do tego doskonałą okazję. Tego dnia zlicytowana zostanie historyczna rajdówka w barwach Jolly Club (w tych barwach jeździł Gianfranco Cunico), homologowana według grupy N i legitymująca się niebagatelną mocą blisko 300 KM. Przewidywana cena – ok. 70-90 tys. zł.
Czytaj dalej Ford Escort RS Cosworth 1995 – UK

Ford RS200 1986 – ok. 685000 PLN – Monako

Ford RS200 powstał, aby spełnił wymagania homologacyjne grupy B. Był najprawdopodobniej najszybszy z wszystkich konkurencyjnych konstrukcji, jednak Ford nie zdążył tego udowodnić. Został zapamiętany z tragicznego wypadku w Portugalii, w którym zginęło trzech kibiców i z kolejnego, w którym życie stracił pilot Marca Surera, Michel Wyder. Wkrótce grupa B została zamknięta, a Fordy RS200 z krótkiej, liczącej 200 egzemplarzy serii produkcyjnej (oficjalnie sprzedano 144 sztuki, z czego ok. 90 przetrwało do dziś) są do dziś świadectwem kunsztu inżynierów. Centralnie umieszczony silnik turbo, napęd 4×4, wyczynowe zawieszenie i zaawansowana aerodynamika – choć dopuszczony do ruchu, jak samochód drogowy nie wygląda.
Czytaj dalej Ford RS200 1986 – ok. 685000 PLN – Monako

Ford Sierra Cosworth RS500 1987 – SPRZEDANY

Ford Sierra Cosworth RS500 to jeden z najsłynniejszych Fordów w historii. Seria 500 szt. została przebudowana w fabryce Astona Martina w Wielkiej Brytanii i była podstawą do homologacji FIA, która pozwoliła stworzyć jeden z najbardziej utytułowanych samochodów w historii wyścigów samochodów turystycznych. Kuracja obejmowała zmodyfikowany blok silnika i głowicę, większą turbosprężarkę i intercooler, mocniejszą pompę paliwa, wtryski, poprawione chłodzenie i smarowanie silnika, a także drobne zmiany wizualne. Efekty? Seryjna moc 224 KM podniesiona trzykrotnie, pokonanie BMW M3 w cyklu WTCC w roku 1987 i rekordowe 40 zwycięstw z rzędu w brytyjskiej serii BTCC. Oryginalny RS500 to niezwykła rzadkość. W ogłoszeniu sztuka nr 283/500, zachowana w doskonałym stanie i oferowana w rozsądnej cenie.
Czytaj dalej Ford Sierra Cosworth RS500 1987 – SPRZEDANY