Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback z 1968 roku w wersji J-code. Ten rocznik to najpiękniejszy model klasycznego Mustanga. Dodatkowo jest to Fastback, czyli wersja nadwoziowa najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów i zarazem przedstawiająca największą wartość historyczną, kolekcjonerską oraz materialną. Po trzecie jest to model GT w wersji J-code, co oznacza, że mamy do czynienia z najmocniejszą fabryczną jednostką napędową small block. To wszystko otrzymujemy tu w pięknej i rzadkiej konfiguracji kolorystycznej białego lakieru z czerwonym wnętrzem. Auto zostało całkowicie odrestaurowane z dbałością o każdy detal, a wszystkie detale są zgodne z oryginałem. Wyśmienicie.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – 285000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Mach 1 model 1969 wyglądał tak, jak żaden inny wcześniej. Rasowa sylwetka coupe, bardziej smukłe nadwozie, usportowione zawieszenie, opcjonalnie inspirowany wyścigami wlot powietrza na masce oraz rajdowe zapinki – to wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Do wyobraźni przemawia nie tylko sylwetką, ale i trudną do poskromienia mocą, szczególnie jeżeli pod maską jest największa z czterech dostępnych w tej ukierunkowanej na sport wersji – Cobra Jet (R-code). To kultowy big block o pojemności 428 cali sześciennych (7 litrów). Choć jego moc producent określał na 335 koni mechanicznych, tajemnicą poliszynela jest, że wyjeżdżając z fabryki oferowały one znacznie więcej – blisko 400 KM. Atutem tego egzemplarza z pewnością jest pełna zgodność z fabryczną specyfikacją, a także rzadki kolor Indian Fire, w jaki zostało ubranych jedynie 258 egzemplarzy z nadwoziem Sportsroof, silnikiem Cobra Jet z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – 285000 PLN – Warszawa

Ford Mustang 1966 – 58000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang to prawdziwa ikona amerykańskiej kultury, samochód który natychmiastowo przykuwa uwagę i zachwyca rasową sylwetką, godną ilością chromu oraz wysmakowanymi detalami, zwłaszcza w wersji z wnętrzem “pony interior”. Opcja ta w katalogu nazywała się “Interior Decor Group”, a swoją popularną nazwę zawdzięcza wytłoczonym na tapicerce sylwetkom rumaków. Dodatkowo odnajdziemy w nim drewniane aplikacje na desce rozdzielczej, inny zestaw wskaźników oraz parę pomniejszych różnic. W tym egzemplarzu pod maską pracuje solidne V8 zespolone z automatyczną skrzynią biegów. Jego historią właścicielska ogranicza się do jednej rodziny w Stanach, a zachętą z pewnością może być ładny, delikatnie spatynowany stan i wysoka oryginalność. Absolutny brak tuningu to rzecz, która dzisiaj jest w cenie.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – 58000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Legenda Eleanor narodziła się wraz z filmem “Gone in 60 seconds” z 1974 i słynnymi scenami pościgowymi z Mustangiem Mach 1 z ’73. Rok 2000 przyniósł remake filmu z główną rolą Nicolasa Cage i nową wersję kultowego Mustanga. Tym razem w głównej roli wystąpił Shelby GT500 w nadwoziu fastback ’67 przebudowany zgodnie z kanonami ówczesnego tuningu. Nowoczesne zawieszenie, hamulce, podrasowany silnik, dużo sztucznego tworzywa na nadwoziu i masywne felgi. Na fali popularności filmu zaczęły powstawać liczne repliki, choćby takie jak prezentowany egzemplarz. Tutaj właściwie każdy element mechaniki należy uznać z dzieło współczesnej inżynierii, a powstały efekt jedynie kształtem nawiązuje do legendy sprzed lat. Tak ustawiony 444-calowy stroker generuje z pewnością powyżej pół tysiąca koni mechanicznych, a całkowicie nowe, wielowahaczowe zawieszenie pozwala bezpiecznie przenieść je na asfalt. To dzieło sztuki, łączące świat klasycznej i współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Bullitt 1968 – SPRZEDANY

Ford Mustang GT z filmu Bullitt stał się ikoną. Bohater najsłynniejszej sceny pościgowej w historii kina, prowadzony przez samego Stevena McQueena, przez dziesięciolecia pobudzał wyobraźnię wszystkich miłośników szybkiej, brawurowej jazdy. Istnienie tego egzemplarza przez wiele lat było tajemnicą. Oryginalny Ford Mustang GT z filmu Bullit pokazany został światu w 2018 roku podczas premiery nowego Bullitta. Teraz wystawiony zostaje na sprzedaż podczas największej na świecie aukcji samochodów kolekcjonerskich – Mecum Kissimmee 2020. W samym filmie egzemplarze w kolorze Highland Green użyte były dwa. Oba wyposażone zostały w pakiet GT i silnik big block o pojemności 390 cali sześciennych. McQueen miał wpływ nie tylko na wybór modelu, lecz i jego stylizację – auto potraktowano jak bohatera filmu, a nie typowy rekwizyt. Zdjęto emblematy modelu, przygaszono grill, usunięto światła cofania i założono szare koła Torq Thrust. Już wtedy farba została przetarta, aby nadać Mustangowi autentyczny, dobrze sprawdzony na drodze charakter. Silnik został zmodyfikowany pod kątem osiągów i dźwięku, aby mógł stworzyć symfonię w tle sceny pościgowej, w której nie było przecież żadnej muzyki. Aby zamocować kamery filmowe, pod wahaczami przyspawano trzy metalowe rurki, a otwory w bagażniku umożliwiły poprowadzenie przewodów do kamer i światła. Nie tylko te ślady, ale i pełna dokumentacja zaświadczają, że mówimy tu oryginalnym, filmowym samochodzie. Ciekawostką jest fakt, że w latach 70-tych McQueen próbował odkupić ten samochód, lecz nie dał rady przekonać do transakcji jego ówczesnego właściciela. Ten w imponujący sposób zachował oryginalność egzemplarza, odnawiając go wyłącznie w zakresie niezbędnym do normalnej eksploatacji i zachowując nawet takie detale, jak taśma na drzwiach założona po przygodzie zaliczonej w czasie finalnej sceny pościgowej. Ciężko odnaleźć w historii kina egzemplarz, który miałby większą wartość kolekcjonerską niż ten. To była główna gwiazda aukcji Mecum w Kissimmee. Wynik? 3,74 miliona dolarów wraz z prowizją, czyli ponad 14 milionów złotych! To najdroższy Mustang wylicytowany na aukcji, a rekord pobity został przeszło trzykrotnie!
Czytaj dalej Ford Mustang GT Bullitt 1968 – SPRZEDANY

Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Carroll Shelby to człowiek legenda. Kierowca i konstruktor, który tworzył auta zawsze warte więcej niż suma ich części. Stworzony przez niego Shelby Mustang GT350 sam w sobie stał się legendą i wzorem, który z dumą i zaparciem odtwarzano przez dziesięciolecia. Wraz z rozwojem techniki, zwiększały się też możliwości. Tak zaczęły powstawać restomody – pojazdy wykorzystujące nowoczesną technikę skrytą pod klasycznymi kształtami. Ford Mustang z 1967 roku to z pewnością niebanalne auto dla każdego, kto kocha auta zabytkowe z epoki muscle cars. Tu detale są zgodne z oryginałem Shelby, lecz silnik został całkowicie przebudowany i wzmocniony przez Ford Racing do 450 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Dopełnieniem jest pięciobiegowa manualna skrzynia Tremec o przełożeniach 2,95, 1,94, 1,34, 1,00, 0,63. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe z zaciskami czterotłoczkowymi. Auto dopracowane jest w każdym detalu, a poprawki mechaniczne spowodowały, że ten ponad 50-letni samochód prowadzi się, hamuje i przyspiesza jak współczesne auto sportowe.
Czytaj dalej Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Fastback GT S-Code 1967 – 310000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Fastback GT S-Code w pięknym stanie i w kolorze “raven black”. Rocznik 1967. Pierwszy rok Big Blocka w Mustangu. Najbardziej pożądane nadwozie Fastback. Manualna skrzynia biegów. Silnik 390ci “matching numbers”. To wszystko podkreśla kolekcjonerski charakter tego Mustanga. Co raz trudniej jest kupić auto w takiej specyfikacji w takim stanie. I z każdym rokiem będzie tylko trudniej. Inwestuj w klasyka po raz kolejny złowił piękny okaz, który każdy chciałby mieć w swoim garażu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback GT S-Code 1967 – 310000 PLN – Warszawa

Ford Mustang 1967 – 180000 PLN – Dąbrowa Górnicza

Ford Mustang, czyi samochód sportowy za rozsądną cenę, porwał stylistyką wszystkich amerykańskich nastolatków i nie tylko. Na całym świecie stał się ikoną klasycznego AMcara lat 60-tych. Ford wykorzystując dostępne już podzespoły i doświadczenia z poprzednich samochodów zmarginalizował koszty jego powstania, a jednocześnie wylansował produkt tak świeży i inny, że klienci musieli się w nim zakochać. Pomimo popularności dość ciężko w dzisiejszych czasach kupić idealny egzemplarz Mustanga z wczesnych lat produkcji. W ten włożono setki godzin pracy, by imponował na nowo. 200 KM pod maską, rasowy bulgot prawie pięciolitrowego V8, i dużo czerwieni. Tak, aby trafić do serca nowego właściciela.
Czytaj dalej Ford Mustang 1967 – 180000 PLN – Dąbrowa Górnicza

Ford Orion 1985 – 12000 PLN – Popielówek

3534239 sztuk. Dokładnie tyle ich powstało w ciągu 10 lat produkcji. Nie oznacza to wcale, że Ford Orion jest częstym widokiem na drodze. Te samochody podzieliły losy innych popularnych modeli, z latami zaniedbywane i dożynane, niemal całkowicie zniknęły z dróg. To odmiana modelu Escort budowana w latach 1983-93. Wyraźnie wydzielony bagażnik pozwalał nie tylko lepiej wyciszyć kabinę pasażerska, ale i podciągnąć wizerunek posiadacza. W końcu auto było wówczas długości Sierry, a nawet oferowało więcej miejsca na nogi w tylnym rzędzie i większy bagażnik. Ten prezentowany pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej (1983-86). Pod maskę – Diesel, a poziomy wyposażenia to wyższy z dwóch wówczas dostępnych – GL. Tak wyposażona limuzyna w tamtych czasach na naszych drogach robiłaby ogromne “wow”, ale i dziś budzi sentymenty i przykuwa uwagę.
Czytaj dalej Ford Orion 1985 – 12000 PLN – Popielówek

Ford GT40 1965 – 713400 PLN – Opole

Ford GT40 to prawdziwa motoryzacyjna legenda. Auto, które zostało zbudowane po to, aby utrzeć nosa Enzo Ferrari, który ponoć planował sprzedać swoją firmę Amerykanom w latach 60-tych, lecz w ostatniej chwili wycofał się z transakcji. Przeciwnik był niezwykły. Enzo Ferrari wygrywał w Le Mans sześciokrotnie, w latach 1960–1965. Był perfekcjonistą, otaczał się najlepszymi specjalistami, a mimo to w 1966 roku przegrał z kretesem. Ford GT 40 zajął wszystkie miejsca na podium w słynnym 24h Le Mans, wygrywając również w latach 1967-69. Oryginalne egzemplarze warte są dziś miliony. Przykładowo, auto które stanęło na trzecim stopniu podium w ’66 sprzedane zostało w zeszłym roku za 10 milionów dolarów. A repliki? Są o tyle fascynujące, że w wielu z nich nawet 70-80% części jest wymiennych z oryginalnymi. Co więcej – w wielu z nich stosowano nawet części pochodzące z fabrycznych zapasów magazynowych. Dodatkowo trzy firmy (Shelby, JW Engineering i Safir) uzyskały prawo do używania nazwy GT40 i ich auta znajdują się również w oficjalnych rejestrach. Stąd stwierdzenie “zbudowano jedynie 93 sztuki oryginalnych GT40s, wszystkie 250 dotrwało do dzisiaj” wydaje się być na wskroś aktualne i prawdziwe. Tu dochodzimy do egzemplarza, który od 6 lat zarejestrowany jest w Polsce jako Ford GT40. Czy jest to oryginał, to pytanie dla śledczych, na które tu nie odpowiemy… cena wskazuje raczej na replikę. Pewne jest jedynie to, że auto gwarantuje wrażenia z jazdy dokładnie takie jak oryginalne GT40, jedna z największych wyścigowych legend sprzed ponad półwiecza!
Czytaj dalej Ford GT40 1965 – 713400 PLN – Opole