Archiwum kategorii: FSC

FSC Żuk A11 1989 – 38500 PLN – Tuchów

Miło się patrzy na ogromy zapał i poświęcenie, jakie niektórzy fascynaci gotowi są włożyć w produkty polskiej motoryzacji. Tu inwestor nie poprzestał na remoncie blacharskim i lakierniczym oraz aranżacji nowego wnętrza, ale pokusił się również o zaszczepienie nowego silnika. FSC Żuk A11 otrzymał zespół napędowy z Poloneza Trucka, z 5-biegową skrzynią biegów i francuskim silnikiem wysokoprężnym. Czy to dobrze? Nie każde auto trzeba traktować z myślą o pełną zgodnością z oryginałem, a tu mamy po prostu auto, które ma szansę dobrze się sprawdzić na dłuższych wyprawach, takich jak Złombol. Z pewnością dychawiczna jednostka Warszawy ani rozrywająca karoserię swoimi wibracjami jednostka Andorii w trasie nie dadzą rady tak dobrze, jak silnik Citroena.
Czytaj dalej FSC Żuk A11 1989 – 38500 PLN – Tuchów

FSC Żuk A07H 1995 – SPRZEDANY

Pierwszy Żuk powstał w 1956 roku na bazie modelu FSO Warszawa, a historia związała nas z tym modelem na długie dziesięciolecia. FSC Żuk A07H to wersja osobowo-towarowa, furgon oferowany był w latach 1970-1998. Odróżniał się od poprzednika unowocześnionym nadwoziem oraz zastosowaniem górnozaworowego silnika S-21. Czasy, gdy te samochody służyły powszechnie zarówno instytucjom państwowym, jak i odbiorcom prywatnym, mamy już za sobą. Dziś zaczyna być już traktowany jak pojazd klasyczny, a jego prosta konstrukcja (poza przednim zawieszeniem) jest sporym ułatwieniem w eksploatacji. W egzemplarzu z 1995 roku do przejawów nowoczesności można zaliczyć fotele z zagłówkami i pasy bezpieczeństwa. Na tym jednak luksusy się kończą – nie odnajdziemy tu ani elektrycznych szyb ani ABSu, nawet wspomaganie kierownicy nie uświadczymy, a pomimo to jest to jeden z najpopularniejszych modeli na słynnym Złombolu. Nie jest tu ani cicho, ani komfortowo, lecz jazda nim w dzisiejszych czasach to z pewnością ciekawe przeżycie, a nawet przygoda.
Czytaj dalej FSC Żuk A07H 1995 – SPRZEDANY

Żuk A-11B 1987 – 35000 PLN – Brańszczyk

Niezależnie czy cofniemy się w pamięci do lat 60-tych, 70-tych czy 80-tych, Żuki nieodłącznie będą nam się kojarzyć z krajobrazem polskich dróg. Przez 40 lat (1958-98) powstało ich ponad pół miliona, jednak z czasem w naturalny sposób zostały wyparte ze służby. Żuk A-11B zachowany w oryginalnym stanie to widok nieczęsty. W końcu były to samochody przeznaczone do ciężkiej pracy, a nie spoczywania w garażu pod kołderką. Ten skrzyniowy egzemplarz prezentuje się doskonale. Nigdy nie remontowany, zawsze garażowany, regularnie przepalany, ma oryginalny lakier bez śladów korozji. Z pewnością możemy na niego spojrzeć jak na pełnoprawnego polskiego klasyka, który zasługuje na odpowiednią troskę.
Czytaj dalej Żuk A-11B 1987 – 35000 PLN – Brańszczyk

FSC Żuk A07 1998 – SPRZEDANY

Żuk jaki jest każdy widzi, każdy też zna jego historię zapoczątkowaną w Lublinie roku pańskiego 1956. Jednak egzemplarz z ogłoszenia może poszczycić się swoją własną opowieścią, napisaną od nowa przez jego poprzednich właścicieli. FSC Żuk A07 oferowany był w latach 1970-1998. Odróżniał się od poprzednika nowocześniejszym nadwoziem oraz bardziej praktycznymi rozwiązaniami w kabinie pasażerskiej i przestrzeni ładunkowej. Zielony Żuk pochodzi z samego końca produkcji, brał udział w dwóch rajdach Złombol i przygotowany został tak, by sprawdzić się w podróży przez Europę. Dwie butle gazowe, fotele z Kii Carnival, rozwijana markiza, a także szereg innych rozwiązań, jak gniazdka do ładowania dla każdego pasażera i oświetlenie wnętrza, czynią z niego ciekawego, klasycznego kompana wypraw, zlotów i pikników.
Czytaj dalej FSC Żuk A07 1998 – SPRZEDANY

FSC Żuk A-11 1989 – Sokołów Podlaski

Lubelska Fabryka Samochodów Ciężarowych to czołowy polski producent branży samochodowej II połowy XX wieku. Fabryka w 1956 roku na bazie samochodu FSO Warszawa opracowała legendarnego Żuka. Konstruktorami pojazdu byli inżynierowie Stanisław Tański oraz Roman Skwarek, a za wygląd nadwozia odpowiedzialny był Julian Kamiński. W szczytowych okresach z linii produkcyjnej zjeżdżało nawet 30 tysięcy Żuków rocznie. Tani samochód do zadań specjalnych, w niezliczonych odmianach podbijał rynek, a dziś podbija serca ludzi w całym kraju. Okaz przystosowany do działań pożarniczych z OSP Kupietyn to FSC Żuk A-11 w wersji z silnikiem górnozaworowym. Jest to przedmiot licytacji 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jeżeli szukacie ikony PRL do swojej kolekcji, a przy okazji chcecie pomóc dzieciom i osobom starszym, nie ma lepszego sposobu. Przy okazji uratujecie od zapomnienia kolejny okaz polskiego Żuka.

Czytaj dalej FSC Żuk A-11 1989 – Sokołów Podlaski

FSC Żuk A-11 1983 – SPRZEDANY

Choć powstało ich ponad pół miliona, Żuki nie są już dziś popularnym widokiem na drodze, a znalezienie zdrowego i ładnie prezentującego się egzemplarza jest nie lada wyzwaniem. Prezentowany FSC Żuk A-11 w pięknym żółtym kolorze nie jednemu przywoła wspomnienia, a przy okazji – przyda się również do pracy. Ten egzemplarz wyposażony jest w sporych rozmiarów skrzynię ładunkową i zasilany jest LPG, co znacznie ogranicza koszty jego eksploatacji i jest ekologiczne. Cena – niewysoka.
Czytaj dalej FSC Żuk A-11 1983 – SPRZEDANY

FSC Żuk A-07 1994 – 25000 PLN – Krajno Drugie

W trudnym powojennym okresie samochód osobowo-dostawczy był towarem deficytowym, stąd w latach pięćdziesiątych przyjęto go z otwartymi ramionami. Czasy powoli się zmieniały, lecz on nieodłącznie, przez całe dziesięciolecia, był stałym elementem krajobrazu naszych dróg. FSC Żuk w produkcji znajdował się od 1958 do 1998 roku i choć ostatecznie z nowocześniejszymi konstrukcjami przegrał z kretesem, to dziś, jak klasyk, otrzymuje nowe życie. Wszak nikt nie kupuje go już z praktycznych pobudek, lecz jedynie z sentymentu i dla przywołania własnej młodości. Ten ogłoszenia to prawdziwy ewenement. Zachowany jest w fabrycznym stanie, co wśród samochodów użytkowych jest ogromną rzadkością.
Czytaj dalej FSC Żuk A-07 1994 – 25000 PLN – Krajno Drugie

FSC ŻUK A-15 1986 – SPRZEDANY

Przez 39 lat lubelska fabryka wyprodukowała ponad 587 tysięcy Żuków. Dziś minęły już czasy, gdy mogliśmy je spotkać na każdej drodze i targowisku, nawet na wsiach nie są one już częstym widokiem, szczególnie w dobrym stanie technicznym i blacharskim. Najlepiej zachowały się te, które przez większą część swojej eksploatacyjnej gotowości nie jeździły, lecz spokojnie, zawsze zadbane, doglądane i garażowane oczekiwały na wyjazd do akcji. Żuki strażackie. To przez najczęściej lekkie życie dziś są one o wiele ciekawszym wyborem niż najczęściej wyeksploatowane do granic dostawczaki. Przykład – lśniący FSC ŻUK A-15 z ogłoszenia. Tu nawet tapicerka pod pokrowcami dotrwała do dziś nienaruszona, z fabryczną folią.
Czytaj dalej FSC ŻUK A-15 1986 – SPRZEDANY

Żuk A11B 1987 – SPRZEDANY

Niezależnie czy cofniemy się w pamięci do lat 60-tych, 70-tych czy 80-tych, Żuki nieodłącznie będą nam się kojarzyć z krajobrazem polskich dróg. Przez 40 lat (1958-98) powstało ich ponad pół miliona, jednak z czasem w naturalny sposób zostały wyparte ze służby. Żuk A11B zachowany niemal w fabrycznym stanie to widok nieczęsty. W końcu były to samochody przeznaczone do ciężkiej pracy, a nie spoczywania w garażu pod kołderką. Stąd widok takiej sztuki jak w ogłoszeniu wyjątkowo cieszy oczy.
Czytaj dalej Żuk A11B 1987 – SPRZEDANY